Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa syöminen

Vierailija
07.05.2009 |

Miksi vanhemmat antavat lasten syödä suklaapatukoita ja juoda pillimehuja ja limppareita ennen maksamista? Olen nähnyt aikuistenkin syövän ja juovan maksamattomia tuotteita. Olen ollut kassalla töissä, eikä ole kovin kiva etsiä viivakoodia suklaapatukan paperista mikä on pyörinyt lapsen suklaisissa ja likaisissa käsissä ja ihan kuolainen ja revennyt.

Ymmärrän, jos esim. diabetesta sairastava/muuten sairas/raskaana oleva ei matalan verensokerin takia pysty odottamaan niin kauan, että maksaa tuotteen ensin. Mutta sitä en ymmärrä, että lapselle opetetaan, että hyllystä saa syödä mitä vaan ennen maksamista ihan vaan sen takia, että tekee mieli.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ei syödä mitään ennen kuin on maksettu!

Vierailija
62/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme toisen kauppareissun heti perään siten että lapsi syö eväät vaunuissaan ja minä teen ostokset siinä samalla. LApsi syö siis maksetut ruoat. Ehkä joku katsoo pahasti, sama se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku antaa lapsen syödä esim. leipäpalan Vaasan ruisleipäpaketista

(tai syö sen palan itse), niin onpa kauheaa. Paketin saa takaisin kiinni, ja

se on ihan yhtä helppoa ja siistiä rahastaa kassalla kuin ennenkin.

Avattu pakkaus ei tarkoita varastamista, vaan pakkauksen avaaminen

on aina ostopäätös! Sama tilanne on, jos on myynissä esim.

sukkahousut, ja joku avaa pakkauksen "ihan vain katsoakseen

äkkiä miltä sisällä näyttää". Silloin tuote pitäisi todellisuudessa aina

ostaa! Tästä ei kukaan meuhkaa täällä av:lla, että moni avaa vaate-

ja muita tuotepaketteja, eikä sitten ostakaan tuotetta.

Kannattaisi myös enemmän meuhkata oikeista näpistelijöistä ja muista

myymälävarkaista, jotka tunkevat taskut täyteen tavaraa, jota eivät

koskaan aiokaan maksaa. Nimittäin näitäkin todella riittää, jotka

"unohtavat" kassalla, että tuli jo laitettua kassiin joku tavara, kun

"käsissä ei enää mahtunut kuljettamaan" tms. Hoh, hoijaa.

Vierailija
64/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuote, jonka pistän taskuuni, varastettu?

no oon kuullu niin sanottavan ja mielipiteitä voi olla monenlaisia.

varkaus se ei oo eikä mikään muukaan joka täyttäis jonkun rikoksen merkit.

Mä muuten annan mukulani syödä kaupassa. Mä pääsen helpommalla ja ennen kaikkee muut kaupassakävijät pääsee helpommalla ei tarvi kuunneella yhen mukulan kauheeta raivoomista.

Älkääkä muuten puhuko paskaa. Te yritätte jankuttaa että miten sitten voi myöhemmin kieltää. No niin että kieltää, ymmärretty nyt? En oleta et mun 2v mukulalla on niin paljon järkee että ymmärtää kun pyydän käyttäytyyn nätisti. Mä annan sen kasvaa ja ilman mitään ongelmia on kolmen muun lapsen kanssa menny että kun ymmärtävät puhetta niin sanon ettei kaupassa enää ton ikänen syö. Piste. Tadaa! siinä se on ei siihen muuta tarvita. Kun sanon ei se on ei. 2 ja 3 vuotiaalta en vielä niin paljoa ymmärtämystä vaadi.

Oonko siis sen perusteella white trash:iksi luokiteltava kun lapseni syö kaupassa? onko luokitukseen muita kriteereitä vai riittääkö että täytän yhden?

Niin ja muuten, kuka siis on noi kriteerit laatinu? Ihan av-mammat omasta päästään. Jokainen lisää aina yhden uuden tuntomerkin mistä white trash tyypin tunnistaa niinkö?

Vierailija
65/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko usein näkee hyllyissä tyhjiä pakkauksia eli kun maha on täynnä niin roskat voi "unohtaa" kauppaan ja pillimehu ei maksa mitään. En halua maksaa tätäkin hävikkiä korkeampina hintoina. Isommissa marketeissa on usein kahvio, jonne voi mennä sen lapsukaisen kanssa välipalalle, jos on nälkä.

Vierailija
66/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä ostetaan ruokaa kotiin.Piste.

T.Kauppias

Vierailija
67/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten annan mukulani syödä kaupassa. Mä pääsen helpommalla ja ennen kaikkee muut kaupassakävijät pääsee helpommalla ei tarvi kuunneella yhen mukulan kauheeta raivoomista.

Älkääkä muuten puhuko paskaa. Te yritätte jankuttaa että miten sitten voi myöhemmin kieltää. No niin että kieltää, ymmärretty nyt? En oleta et mun 2v mukulalla on niin paljon järkee että ymmärtää kun pyydän käyttäytyyn nätisti. Mä annan sen kasvaa ja ilman mitään ongelmia on kolmen muun lapsen kanssa menny että kun ymmärtävät puhetta niin sanon ettei kaupassa enää ton ikänen syö. Piste. Tadaa! siinä se on ei siihen muuta tarvita. Kun sanon ei se on ei. 2 ja 3 vuotiaalta en vielä niin paljoa ymmärtämystä vaadi.

Oonko siis sen perusteella white trash:iksi luokiteltava kun lapseni syö kaupassa? onko luokitukseen muita kriteereitä vai riittääkö että täytän yhden?

Niin ja muuten, kuka siis on noi kriteerit laatinu? Ihan av-mammat omasta päästään. Jokainen lisää aina yhden uuden tuntomerkin mistä white trash tyypin tunnistaa niinkö?

Vierailija
68/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona/matkalla syödää/juodaan.

Mä otan yleensä lapsille mukaan juotavaa laukkuun jos lähdemme johonkin kauppakeskukseen. Juodaan sitten ennen kauppaan menoa ettei kaupassa tule janoa.

Ei olla koskaan annettu kaupassa avata mitään. Aina ensin maksetaan ja lapsetkin tietää tämän.

Meillä on 5 lasta (8kk-9v)

Vierailija
69/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi käsittää tuota tapaa. todella röyhkeää ja itsekästä, enkä ymmärrä sitä edes diabeetikon osalta. jokainen osaa omaan sairauteensa varautua.

Vierailija
70/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi yök. mitä saastepesiä esim kaupat on ja menette oikein syömään sinne!!!

Mä annan lapsilleni pillimehut tai leipää lähes joka kerta kun tehdään viikon ruokaostoksia. Ja meinaan antaa jatkossakin. Ilmoittakaa ihmeessä poliisille jos satutte mut näkemään. Voidaan sitte yhdessä kauppiaan ja poliisin kanssa miettiä mahdollisia sanktioita, ja sitä haluaako kyseisen kaupan kauppias menettää hyvän maksavan asiakkaan. Ja ikinä en muuten ole varastanut tai antanut kassaneidille mitään limaisia kääreitä. Höllätkää nyt vähän, mä melkein ahdistun jo pelkästään teidän jutuista.

Vierailija
71/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikatauluttamaan elämäänsä niin, että lasten ei tarvitse tulla nälissään kauppaan. Onko sinne pakko mennä juuri silloin kun lapsella on tarve saada jotain ruokaa... vai mussutatteko te muutenkin jotain koko ajan ja opetatte saman lapsillekin? Kauhean avutonta touhua.

Vierailija
72/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

white trash, roskasakki todella elää kuin siat pellossa.

normaali ihminen (jonka lapset myöhemmin pääsevät itsekurinsa takia opiskelemaan ym. opettaa että joskus odotetaan asioita ja pitkään. kaupassa ei syödä (paitsi siat), muille annetaan vuoro jne.

NÄmä jotka pitä aina mussutta kuin sika, eivät ole muutenkaan pitkäjänteisiä tai keskittymiskykyisiä.

Vierailija
73/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisesti alemmalla tasolla olevat ovat näitä, siis ihan suoraan roskasakki.

Nämä aikuisena ylipainoiset joilla ei riitä itsekuri lukemiseen, ei ruoan odottamiseen jne. kaikki pitää saada heti.

Vierailija
74/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä haluaako kyseisen kaupan kauppias menettää hyvän maksavan asiakkaan. .

Kun kerran tiedät että lapset haluaa pillimehua ja leipää kaupassa niin mikset ottaisi niitä mukaan jo kotoa... aika reppana.

Vierailija
75/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa etetä sun isommat lapset menestyy keskitasoa heikommin koulussa? Koska ovat pikkupossuja, roskasakkia eivätkä siitä muuksi muutu. kun esikuva on mikä on.

Vierailija
76/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin marketissa ja laitettiin lapsi autokärryyn. Ensimmäinen kohdalle osunut kärry oli sotkettu ranskalaisilla (lapselle oli siis haettu viereisestä ravintolasta vähän evästä) ja lisäksi istuimelle oli pissitty, se oli niin täynnä nestettä kun vaan mahtui. En kyllä haistanut sitä lientä, mutta oletan että se oli pissiä eikä esim vettä.

Kauheata minkälaiset ihmiset lisääntyy.

Vierailija
77/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lukee, että omia eväitä ei saa kaupassa syödä?

Yleensä kaupan ovella on symbolikuvat, jotka kieltävät kaupassa syömisen (ja rullaluistelun yms.). Ei ole mukavaa kun tavarat tahmataan ruuasta likaisilla käsillä, juomaa hölsyy tavaroiden päälle yms.

Diabeetikot ovat aika marginaalinen ryhmä. Kyllä diabeetikko isänikin (yli 60 v) on muutaman kerran elämässään joutunut hoippumaan karkkihyllylle suklaata syömään (vartija on pian tullut ajamaan "humalaista" pois), mutta aika huonossa kunnossa on diabeteksen hoito (ja varautuminen mataliin sokereihin) jos usein kauppareissun aikana pitää syödä (eikä siis pysty syömään vaikka siinä kaupan ulkopuolella ennen tai jälkeen kauppareissun).

Vierailija
78/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt tarvetta syöttää lapsille kaupassa ruokaa, eihän sinne syömään mennä vaan ostoksille. Lapset osaavat käyttäytyä kaupassa, tietävät että kun jostain sanotaan, että sitä ei osteta, niin asia sitten on niin. Pienempänä saattoivat kitistä kärryissä, mutta en mä sitä ala palkitsemaan ruoalla. Joskus kaupassa on käytävä väsyneen ja nälkäisen lapsen kanssa, harvemmin onneksi

Vierailija
79/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka antaa lapsilleen evästä kaupassa! Puolustelkaa ihan miten paljon haluatte, mutta en voi ymmärtää että se leipäpaketti on avattava jo kaupassa.

Ehkä nää on sitten tosiaan näitä jotka kotonakin mussuttaa kaapista milloin mitäkin, eivätkä muutenkaan osaa pitää lapsilleen mitään ruokailuaikoja? Ja meneekö se lapsi tosiaan rikki siitä, että joutuu odottamaan ruokaansa hetken? Näläntunne on ihan hyvä oppia, meille jokaiselle. Enkä nyt tarkoita mitään alle 1-vuotiasta lasta. He ovat asia erikseen.

Mä olen kyllä muutaman kerran nähnyt näitä "annanpa banaanin" tai "pillimehun" jo kaupassa-äitejä. Onneksi ovat suht harvassa kuitenkin.

Vierailija
80/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin marketissa ja laitettiin lapsi autokärryyn. Ensimmäinen kohdalle osunut kärry oli sotkettu ranskalaisilla (lapselle oli siis haettu viereisestä ravintolasta vähän evästä) ja lisäksi istuimelle oli pissitty, se oli niin täynnä nestettä kun vaan mahtui. En kyllä haistanut sitä lientä, mutta oletan että se oli pissiä eikä esim vettä.

Kauheata minkälaiset ihmiset lisääntyy.

Et ole tosissasi... Olisit nyt vähintään maistanut sintä lientä!

Voinko tunnustaa, että me ollaan ne jotka avaa lapselleen eka pillimehun ja sitten laittaa sen pissalle sinne autokärryyn! Ihan siinä maitohyllyn vieressä yleensä pissatetaan. :)

Hae kunnallisvaaleihin teemalla "lisääntymiskielto kaupassa syöjille"!!

Tää on loistava ketju. Parhaan naurut pitkään aikaan. Ei tällaista ole muualla.