Kaupassa syöminen
Miksi vanhemmat antavat lasten syödä suklaapatukoita ja juoda pillimehuja ja limppareita ennen maksamista? Olen nähnyt aikuistenkin syövän ja juovan maksamattomia tuotteita. Olen ollut kassalla töissä, eikä ole kovin kiva etsiä viivakoodia suklaapatukan paperista mikä on pyörinyt lapsen suklaisissa ja likaisissa käsissä ja ihan kuolainen ja revennyt.
Ymmärrän, jos esim. diabetesta sairastava/muuten sairas/raskaana oleva ei matalan verensokerin takia pysty odottamaan niin kauan, että maksaa tuotteen ensin. Mutta sitä en ymmärrä, että lapselle opetetaan, että hyllystä saa syödä mitä vaan ennen maksamista ihan vaan sen takia, että tekee mieli.
Kommentit (102)
on se myös todella junttia käytöstä. Voihan sille lapselle ottaa kotoa mukaan jotain suuhun tungettavaa, jos se ei muulla koskaan hiljene.
mutta ei todellakaan tulisi mieleenkään antaa omille lapsille mitään kaupassa. siitähän ne sen oppii että joka kerta kun alkaa kaupassa mankumaan ja kitisemään kun siitä saa purkin pillimehua tai riisipiirakkaa tai muuta hyvyyksiä "palkinnoksi".
Kerran olin kaupassa, ja edellä oli nainen jonka pikkutyttö joi pillimehua siinä kassalla. Äiti sitten antoi tämän märän, tyhjän pillimehupurkin sille kassalle, joka sitten tiukasti sanoi: Nämä kyllä pitää maksaa ennenkuin avataan. Teki mieli mennä halaamaan sitä kassaa, voi kun useimminkin he sanoisivat noin noille itsekkäille ääliöille!!
Moitti siis vaan? Eikö kutsuttu poliisia ja eikä äiti saanut merkintää rikosrekisteriin??
Missäpäin suomea oikein asutte? Pääkaupunkiseudun isoissa kaupoissa kassat hymyilee nätisti ja korkeintaan kysyy että "laitetaanko tyhjä mehupakkaus roskiin?".
En ole eläessämi edes nähnyt kenenkään kassaneidin valittavan tai edes katsovan kieroon jos pikkulapsi on juonut mehun. Eikä se ole rikos. Rikos on poistua kaupan alueelta kassan ohi maksamatta.
En ole eläessämi edes nähnyt kenenkään kassaneidin valittavan tai edes katsovan kieroon jos pikkulapsi on juonut mehun. Eikä se ole rikos. Rikos on poistua kaupan alueelta kassan ohi maksamatta.
Se pillimehu on KAUPAN omaisuutta ennen kuin sinä maksat sen. Ei se ole sinun eli et saa antaa sitä lapsellesi juotavaksi. Se muuttuu sinun omaisuudeksesi vasta kun olet maksanut sen ja vasta silloin saat käyttää sen itse tai antaa jollekin muulle käytettäväksi.
Ei tuotteesta tule sun omasi kun laitat sen ostoskoriin. Kyllä se on sun vasta sitten kun oot sen maksanut ja vasta sitten saat sen antaa lapselle. Sitä ennen se on tasan näpistys koska otat käyttöösi jotain joka ei ole vielä sun omasi.
jos aikoo maksaa myöhemmin? Että hakee sieltä liha osastolta pihvit ja wilhelmiä, salaatti hyllystä vähän perunasalaattia. kaljahyllystä mäyräkoira kaljaa sitten sinne puutarhapuolelle istuskelemaan keinuun ja vähän grillailemaan.
Vartija kun tulee niin ilmoittaa vaan että maksaa ne sitten kunhan lähtee...
minulle ei koskaan ole tullut tilannetta, että olisi pitänyt lapselle jotain syötävää kaupassa antaa.
Lapsille on aina riittänyt että saavat hypistellä ostoksia tai painaa puntarin nappia hedelmiä punnitessa.
En ole tainnut kyllä nähdä kenenkään syövän kaupassa, mutta jostain syystä usein näkee tyhjiä jätskipapereita ja pillemehupurkkeja hyllyn laidoilla, ei ole taittu niitä maksaa?
Jos saan sinut kiinni itse teosta, niin voit olla varma, että myös kutsun poliisit paikalle. Olen isossa kaupassa töissä. Enkä kerro etukäteen missä, haluan saada sinut kiinni.
Kyllähän näitä mammoja aina silloin tällöin tulee vastaan. Eipä siinä auta selittelyt että olisi maksanut kyllä kassalla. Minun kaupassa toimitaan rikoslain puitteissa. Vartijat hälytetään aina paikalle, kun bongataan joku aukomassa maksamatonta tuotetta, oli kyseessä sitten banaani, suklaapatukka, pillimehu tai jätski.
Vain diabetes- rannekkeelliset saavat armahduksen, muutoin kaikki ilmoitetaan poliisille.
Jos saan sinut kiinni itse teosta, niin voit olla varma, että myös kutsun poliisit paikalle. Olen isossa kaupassa töissä. Enkä kerro etukäteen missä, haluan saada sinut kiinni.
Kyllähän näitä mammoja aina silloin tällöin tulee vastaan. Eipä siinä auta selittelyt että olisi maksanut kyllä kassalla. Minun kaupassa toimitaan rikoslain puitteissa. Vartijat hälytetään aina paikalle, kun bongataan joku aukomassa maksamatonta tuotetta, oli kyseessä sitten banaani, suklaapatukka, pillimehu tai jätski.
Tulisin heti asiakkaaksenne jos maantieteellinen sijainti on oikea! HYVÄ!
Vain diabetes- rannekkeelliset saavat armahduksen, muutoin kaikki ilmoitetaan poliisille.
Itse en kuulu tohon ryhmään joka syö ostoksia ennen niiden maksamista, mutta olen nähnyt näitä jotka niin tekevät, tosin harvakseltaan.
Sinänsä mulla yks ja sama mitä lapsilleen opettavat, mutta omituista se on.
Jos eivät kerran jaksa yhtä kauppareissua olla syömättä.
Vähän narisee ja kiukuttelee niin heti tungetaan herkkua käteen.
Lapsi oppii tästä mitä?
kaupassa tosi usein maksamatonta leipää.
Erittäin usein avaan kärryistä leipäpaketin ja annan 2-vuotiaan syödä sitä.
Mua lähinnä huvittaa, että pidätte sitä varastamisena :)
Kai mä nyt maksan sen, jos olen kärryyni laittanut.
Ja meillekään ei ole koskaan yksikään kassa sanonut mitään eikä myöskään katsonut pahasti.
ruokakauppaan?
Jos vaikka oppisitte suunnittelemaan elämää ja ruokailuja sen verran, että hoito/koulupäivän jälkeen olisi aina kotona ruokaa ts. voisi mennä suoraan pk:sta kotiin. Syödä rauhassa päivällisen JA vasta sitten lähteä kauppaan jos on tarvis.
Olisko näin yksikertainen neuvo mitään?
Oikeasti, mua kyllä jaksaa aina vaan hämmästyttää, kuinka monella tapaa elämästään ja erityisesti lasten kasvatuksesta saa hankalan jos vain oikein yrittää!
kaupassa, ennen kuin se on kassalla maksettu. Me emme ole sivistymättömiä moukkia.
halutessaan tulkita sitä lakia edukseen ja teidän epäeduksi :/ Valitan, mutta näin on.
Itse en leikkisi tuollaisella touhulla. Enkä missään tapauksessa ottaisi tavaksi. Toki jos jossain kyläkaupassa käytte ja olette myyjien ja kauppiaan tuttuja ja sopineet menettelevänne näin.
Mutta isommissa kaupoissa, joissa myyjät ja kauppias eivät tunne sinua, niin en ymmärrä miksi edes ottaa riskiä?? Saati sellaisessa kaupassa, jossa on vaikka omat vartijatkin. Joku nuorempi vartijakolli haluaa todistaa pätevyytensä ja saa sinut kiinni nauhalta, niin siinähän sitten naama punaisena selittelet kauppiaalle, vartijoille ja paikalle kutsutuille jepeille että aioit kyllä maksaa.
Pirkanmaalla pyöri paikalliskanavalla muutama vuosi sitten S-marketin mainos, jossa kerrottiin että paketin avaaminen kaupassa on näpistys vaikka tuotteen aikoisi maksaa kassalla. Siinä puhuttiin ihan asiallisesti myymälävarkauksista ja näpistyksistä. Ei ollut varsinainen mainos vaan sellainen tietoisku tyyppinen.
kaupassa tosi usein maksamatonta leipää.
Erittäin usein avaan kärryistä leipäpaketin ja annan 2-vuotiaan syödä sitä.
Mua lähinnä huvittaa, että pidätte sitä varastamisena :)
Kai mä nyt maksan sen, jos olen kärryyni laittanut.Ja meillekään ei ole koskaan yksikään kassa sanonut mitään eikä myöskään katsonut pahasti.
missä muissa moraaliasioissa oltais noiden maksamattasyöttäjien kanssa eri mieltä... Mä vähän luulen, että niillä on keskimäärästä löyhempi moraali sitten muissaki asioissa.
Eli meillä ei syödä maksamattomia tuotteita. Joskus kauppaan mennessä kurvataan banaanihyllyn kautta kassalle, maksetaan, syödään kaupan aulassa ja mennään sitten kunnon ostoksille.
kun ajattelee, kuinka moni tyyppi on päivän aikana käpälöinyt ostoskärryjä. Sit napero käpälöi samoja kärryjä, jonka jälkeen tunkee likasilla sormilla leipää suuhunsa.
Jos sinut siitä saataisiin kaupan puolella kiinni, kutsuttaisiin poliisit paikalle ja joutuisit korvaamaan tietenkin itse tuotteen, mutta sen lisäksi merkinnän rekisteriin ja roimat sakot. ...
-Että merkinnät rekisteriin ja roimat sakot, jos kaupan työntekijä saisi meidät "kiinni" siitä, että tyttö juo pillimehua istuessaan ostoskärryissä kun teemme parin sadan euron ostoksia siinä samassa kaupassa jossa käydään 3 kertaa viikossa? :) Oot ihku. Hei jos kerron missä putiikissa käydään, niin lupaatko tulla tekemään siviilipidätyksen? :):):):)
Ja tästä syystä ei todellakaan ole tullut mieleenkään antaa lasten syödä kaupassa.