Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa syöminen

Vierailija
07.05.2009 |

Miksi vanhemmat antavat lasten syödä suklaapatukoita ja juoda pillimehuja ja limppareita ennen maksamista? Olen nähnyt aikuistenkin syövän ja juovan maksamattomia tuotteita. Olen ollut kassalla töissä, eikä ole kovin kiva etsiä viivakoodia suklaapatukan paperista mikä on pyörinyt lapsen suklaisissa ja likaisissa käsissä ja ihan kuolainen ja revennyt.

Ymmärrän, jos esim. diabetesta sairastava/muuten sairas/raskaana oleva ei matalan verensokerin takia pysty odottamaan niin kauan, että maksaa tuotteen ensin. Mutta sitä en ymmärrä, että lapselle opetetaan, että hyllystä saa syödä mitä vaan ennen maksamista ihan vaan sen takia, että tekee mieli.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.... Yleensä ne on vielä niitä samoja jotka istuttaa ne lapsensa sinne ostoskärryyn, siellä sitten tyytyväisenä mussutetaan jotain banaania. Nykyään onneksi monissa kaupoissa on laitettu tuo ostoskärryissä istumisen kielto, että tyhmimmätkin tajuaa. Pitää varmaan laittaa tuosta syömisestäkin merkki, kun ei omilla aivoillaan asiaa tajua.

Vierailija
82/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 mielenkiinnolla lukee näitä vastauksia. Onneksi olette sitten kaikki muuten niin mallikelpoista sakkia ettekä koskaan tee mitään muuta laitonta tahi muuten suomen tapoihin kuulumatonta!

Onneksi kävin asumassa hetken muualla jotta osaan laittaa elämäni asiat tärkeysjärjestykseen. Suomalaiset on aivan liian tapoihin kangistuneita ja jäykkiä, eihän nyt tuntemattomillekaan saa hymyillä - hullujenhuoneelta karanneet sitä tekee!

En minäkään siitä riisipiirakasta mitään automaatiota tehnyt, joskus. Ja voin vakuutta että lapseni on erittäin "lainkuuliainen" ja "laitostettu" nykyään kun säännöt on taottu päähän. Tuskin mun piirakat sen elämää surulliseksi jatkossakaan tekee, vähän realiteettia hei! Vaihtaisin kauppaa jos mulle tuosta huomautettaisiin, tiedän että se pitäisi ensin maksaa mutta kun maksan sen kuitenkin. Huhhuh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahan on sitten jo valmiiksi saastunutta ennen kotiin viemistä...

Eihän sellaista saastaa kukaan voi syödä edes steriilissä kotonaan!

Ihmettelen vaan kovasti.

hyi yök. mitä saastepesiä esim kaupat on ja menette oikein syömään sinne!!!

Vierailija
84/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko tunnustaa, että me ollaan ne jotka avaa lapselleen eka pillimehun ja sitten laittaa sen pissalle sinne autokärryyn! Ihan siinä maitohyllyn vieressä yleensä pissatetaan. :)

Jostain syystä minua ei naurata paikkojen sotkeminen ja kuseksiminen mutta huumorintajumme taitaa olla hieman erilaista.

Politiikasta en ole kiinnostunut, kiitos vaan vinkistä.

Vierailija
85/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kärryssä kuin se, että parkkihallissa sinne kärryyn leijailee jotain pölyä. Oikeasti, mieti nyt vähän. Ja sen takia se onkin nykyään kiellettyä.

Vierailija
86/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän asiakkaalle ei saisi sanoa!!!

Kerran olin kaupassa, ja edellä oli nainen jonka pikkutyttö joi pillimehua siinä kassalla. Äiti sitten antoi tämän märän, tyhjän pillimehupurkin sille kassalle, joka sitten tiukasti sanoi: Nämä kyllä pitää maksaa ennenkuin avataan. Teki mieli mennä halaamaan sitä kassaa, voi kun useimminkin he sanoisivat noin noille itsekkäille ääliöille!!

Vierailija
87/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi vaan laittaa näköjään kyltit kauppojen seinille, kun näitä vähä-älyisiä näyttää olevan näin paljon!

Vierailija
88/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolassakin käydä noin? Harvemmin sielläkään etukäteen rahastetaan?

ja sitä, että entä jos käykin niin että lompakossa ei ole käteistä ja pankkikortti jostain syystä temppuilee, niin kuinka ne etukäteen mussutetut ostokset sitten maksetaan????

tätä ei taida moni ottaa huomioon.

Joo, en minäkään kyllä tuota kaupassa syömistä ymmärrä, kuin poikkeustapauksissa. Esim. jonkun sairauden tai raskauden takia voisin ehkä kuvitella syöväni yhden ruispalan pussista, mutta silloin pitäisi kyllä olla "tosi kysessä". Lapsille en tosiaankaan antaisi mitään vain sen takia että viihtyvät paremmin! Eväskorppua voivat omissa rattaissaan jyrsiä, mutta ei kyllä ostoskärryissä.

Vierailija
89/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse kokeeneena kaikenlaista (Olen ollut monessa eri liikkeessä myyjänä) Asiakkaalle ei SAISI sanoa mitään negatiivistä!! Kokemusta siis on.

Itse en tykkää näistä "syödään kaupassa ennen maksamista" !!

Vierailija
90/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää näistä "syödään kaupassa ennen maksamista" !!

Me syödään siellä missä huvittaa ja sillehän sinä ja muut harakat ette voi mitään :-DDDDDDD

Vierailija
91/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nyt vain kävi niin, että olimme lähteneet kaupungille tms. ja lapselle tulikin kesken kaiken nälkä "epätyypilliseen aikaan". Tai sitten olimme yllättäen pidempään jossain mitä olin etukäteen kuvitellut, ja lapsi tarvitsikin evästä jaksaakseen kotiin. SIlloin poikettiin kauppaan ja lapsi sai itselleen evästä, jota sai sitten syödä rattaissansa. Eipä siinä kyllä muut paikat murustuneet kuin lapsen omat ulkovaatteet. Eikä lapsi haronut likaisin käsin kaupan tuotteita.

Kun nälkä tuli eikä evästä ollut omasta takaa, minusta oli ihan kätevää ostaa lapselle jotain syömistä ja sen aikaa kun lapsi söi eväitään, tehdä itse muut puuttuvat ruokaostokset samalla reissulla, etenkin, kun lähikauppamme on aika kaukana ja itse vastasin ajoittain kaikista perheen ruokaostoksista.

Ja näin ihan vaikka olenkin itse korkeakoulutettu, työssäkäyvä ihminen, joka pitää itseään suht normaalina kansalaisena enkä minään roskasakkina.

.

Vierailija
92/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei tule kassalla epäselvyyksiä että onko ne ostettu vai ei.

Vierailija
93/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin varastat syömällä kaupassa maksamatonta ruokaa.

toisekseen tuollainen joka paikassa mussuttaminen on hirveän rumaa.

Kolmanneksi ainakin meillä hammaslääkärit kehottavat juomaan janojuomana maitoa tai vettä eikä sokerimehuja. meillä juodaan pillimehua synttärinä tai retkillä.

joten kyllä, mielestäni olette todellakin roskasakkia. Keskittymiskyvyttömiä ja itsekurittomia.

Eilen oltiin marketissa ja laitettiin lapsi autokärryyn. Ensimmäinen kohdalle osunut kärry oli sotkettu ranskalaisilla (lapselle oli siis haettu viereisestä ravintolasta vähän evästä) ja lisäksi istuimelle oli pissitty, se oli niin täynnä nestettä kun vaan mahtui. En kyllä haistanut sitä lientä, mutta oletan että se oli pissiä eikä esim vettä.

Kauheata minkälaiset ihmiset lisääntyy.

Et ole tosissasi... Olisit nyt vähintään maistanut sintä lientä!

Voinko tunnustaa, että me ollaan ne jotka avaa lapselleen eka pillimehun ja sitten laittaa sen pissalle sinne autokärryyn! Ihan siinä maitohyllyn vieressä yleensä pissatetaan. :)

Hae kunnallisvaaleihin teemalla "lisääntymiskielto kaupassa syöjille"!!

Tää on loistava ketju. Parhaan naurut pitkään aikaan. Ei tällaista ole muualla.

Vierailija
94/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

White Trash-tunnusmerkki: käyttäydytään kuin teini-ikäiset: sähän et mua määrää, mää teen itsestäni just niin nuijan ku ite haluun! Nii!

Rakkaani, tässä ei yritetä sua määrätä. Yritetään vaan kertoa miten typerä olet juntteine tapoinesi ja kasvattamattomine lapsinesi. Mieti sitä kun sihautat perjantaipullosi auki.

; !!

Me syödään siellä missä huvittaa ja sillehän sinä ja muut harakat ette voi mitään :-DDDDDDD

Vierailija
95/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsille opettanut, että tuote on vasta sitten meidän, kun se on maksettu. Muuten se voidaan kaupassa katsoa varkaudeksi, jos tuotteen syö ennen maksua. Mitenhän paljon on niitä, joilla se tuotteen käärepaperi "häviää" ennen kassalle tuloa?

Tosin aika harvoin nykyään sitä enää näkee. Ehkä ihmiset ovat oppineet syöttämään lastensa mahat täyteen enne kauppareissua tai sitten käydään akupassa nopeasti ja on opetettu, että vasta maksun jälkeen voi syödä.

Vierailija
96/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nimittelevät toisiaan roskasakiksi?

OIkeasti?

Minä ihmettelen, että tällaistako te opetatte lapsillenne?

Että jotkut ihmiset ovat roskasakkia?

Ja roskasakin määritelmä on se, että antaa lapsen syödä autossa?

MInusta on pöyristyttävää, että joku nimittelee tälla tavalla toisiaan. Ja teillä käsittääkseni aika monella on pieniä lapsia kotona.

Kyllä katson, että tollainen nimittely jos mikä on aika kyseenalaista (mulle tulee siitä mieleen sivistymättömät juntit).

Haluaisin kuulla, minkälaiset arvot omaa kasvattajat, jotka täällä nimittelevät toisiaan daijuksi yms.? Eikä mene tää läpi enää vitsinä.

kannatan kanssa että perustatte Kyttääjien puolueen!

Noin niin kuin yleisestä mielenkiinnosta kyselisin teidän nimittelijöiden puoluekantaa. Oma villi veikkaus on Perussuomalaiset,

Vierailija
97/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä älyn lahjoilla laitatte yhtäsuuruusmerkit kaupassa syömisen ja lihavuuden kanssa?

Tai ettei ikinä jaksa odottaa mitään.

Musta tuntuu että keskiarvo av-mamma on 26 v. kaupunkilainen, ammattikoulutason koulutus, lukee seitsemän päivää -lehteä.

Vierailija
98/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden haukkuminen. Opetetaan lapsille, että ihmiset ovat eriarvoisia ja toiset ovat huonompia ihmisiä varallisuuden, tai koulutuksen lyhyyden ym. takia. Tulee ihan paha mieli.

En kyllä ymmärrä tuota kaupassa maksamatta syömistä. Kuvittelisin, että diabeetikot osaisivat pitää mukana pientä evästä, ettei tarvitse alkaa kaupassa aukomaan suklaakääreitä.

Mutta kyllä täällä maailmassa riittää epäkohtia. Suvaitsevaisuus on nykyään vähissä.

Vierailija
99/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa surettaa sellainen vanhemmuus, ettei muuten saada lasta hiljaiseksi kun ruoalla. Tai varuiksi vaan annetaan herkkuja käteen, ettei vaan inahdakaan. Liittynee siihen, ettei ylipäätään kestetä sitä lapsen kiukkua ja itkua. No, perästä kuuluu.

Vierailija
100/102 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan jotain suurempaa, että olisivat hiljaa ja nätisti kun puhe ei tehoa. Kuinka kauan te oikein pyöritte siellä kaupassa jos lapsi ei sitä aikaa pysty olemaan ilman ruokaa?