Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa syöminen

Vierailija
07.05.2009 |

Miksi vanhemmat antavat lasten syödä suklaapatukoita ja juoda pillimehuja ja limppareita ennen maksamista? Olen nähnyt aikuistenkin syövän ja juovan maksamattomia tuotteita. Olen ollut kassalla töissä, eikä ole kovin kiva etsiä viivakoodia suklaapatukan paperista mikä on pyörinyt lapsen suklaisissa ja likaisissa käsissä ja ihan kuolainen ja revennyt.

Ymmärrän, jos esim. diabetesta sairastava/muuten sairas/raskaana oleva ei matalan verensokerin takia pysty odottamaan niin kauan, että maksaa tuotteen ensin. Mutta sitä en ymmärrä, että lapselle opetetaan, että hyllystä saa syödä mitä vaan ennen maksamista ihan vaan sen takia, että tekee mieli.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mieheni on joutunut joskus juuri diabeteksen takia syömään jotain jo ennen kassaa.:(

Vierailija
2/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuntuu että lapsille annetaan se pillimehu tmv etukäteen vain ja ainoastaan siksi että silloin lapsi pysyy paremmalla tuulella.

Ja vaikka tästä tuleekin hirveä kettuiluryöppy heti päälle niin sanonpa siltikin. Ostamattoman tuotteen syöminen ennen kassalla maksua on varkaus. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi mieleenkään syöttää lapselle kaupassa mitään, mikä on maksamatta. Ihan pöyristyttävää.

Vierailija
4/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä otin irtoriisipiirakoita ja niistä sitten yhden (punnituksen jälkeen) lapselle käteen. Tämä vain silloin, kun kauppareissusta ei muuten olisi tullut yhtään mitään - kiukkupuuska tai väsymys tms. Mutta pakko saada se kauppareissu kuitenkin loppuun vietyä...

Ja joskus taisi mennä pillimehukin, siitä nyt saa sen koodin aika helposti. Ymmärrän jos joku ei tätä suvaitse, mutta mitäpä siitä. Niin on suvaitsematon maailma muutenkin, heittäkööt mut sitten kaupasta ulos jos ei eurot kelpaa...

Vierailija
5/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ei vaan voikaan syödä jotain tuotetta etukäteen vaikka olisi kuinka nälkä? Niin mutku äitikin teki noin tuskin riittää vastaukseksi vartijoille.

Surullista. Tosi surullista.

Vierailija
6/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä minäkään. Hassuinta on, että lapsena minulla oli hoitotäti, joka antoi aina omalle lapselleen ja minulle jo kaupassa jätskit ja ne syötiin ennen kassaa. Toki hän aina ne sitten maksoi, siitä ei ollut kyse. En tiedä, ajatteliko, että lapset pysyvät paremmin kurissa, kun on jätski kädessä eivätkä lähde juoksentelemaan tms. Mutta jo lapsena, alle kouluikäisenä, minä ihmetteliln asiaa ja se oli minusta outoa. Omien vanhempien kanssa tällaista ei tehty koskaan.

Vierailija
7/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos itse joutuisin jostain syystä syömään, etsisin kyllä jonkun työntekijän jolta kysyisin luvan ja kertoisin syyn.

Vierailija
8/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva selittää että "miks mä en saa juoda mun pillimehua jo kun toikin tuolla saa".

No, en kyllä pulttia siitä selittämisestä ota, kunhan selitän sitten kärsivällisesti että se ei ole oikein, tuotetta ei ole vielä maksettu ja se on kaupan omaisuutta, että sitten me saamme juoda sitä kun ollaan se maksettu ja että tässä maailmassa nyt pitää vaan osata odottaa vähän aikaa erilaisia asioita. Hyvin on mennyt kaaliin vaikka pitihän tuota aluksi useamman kerran selittää. Nykyisin lapsi jo supatta (ei niin hiljaisella äänellä) jos tuollaista näkee että äiti, kato noiden äiti/isä/kukavaannytonkaan antoi noille jo pillimehut juotavaksi, tietääköhän ne että se on varastamista, pitäiskö meidän mennä sanomaan. ;)

Vierailija
9/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä, että entä jos käykin niin että lompakossa ei ole käteistä ja pankkikortti jostain syystä temppuilee, niin kuinka ne etukäteen mussutetut ostokset sitten maksetaan????

tätä ei taida moni ottaa huomioon.

Vierailija
10/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yksin kauppaan:) Oli silloin sen verran pieni, ettei tajunnut sen tulevan kaupan hyllystä ennen maksamista.

Nyt en sitä enää tee, kun on isompi ja ymmärtää ettei tässä niin kauan mene ennenkuin pois mennään. Ei ollenkaan surullista, tietää kyllä miten "normaalit" ihmiset toimii vaikka välillä rajoja rikotaankin, heh!

Vierailija
11/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut siitä saataisiin kaupan puolella kiinni, kutsuttaisiin poliisit paikalle ja joutuisit korvaamaan tietenkin itse tuotteen, mutta sen lisäksi merkinnän rekisteriin ja roimat sakot.

Itse en viitsi lapselle opettaa ihan laittomuuksia, jos vaikka joskus kaupassa kiukutteleekin. Jos lapsi kiukkuaa nälkää, niin ei muuta kuin riisipiirakkapussi käteen ja se pillimehukin mukaan ja ensin kassalle maksamaan ne ja sitten vasta tekemään muut ostokset. - Näin sen voi tehdä laillisesti!!

Yleensä otin irtoriisipiirakoita ja niistä sitten yhden (punnituksen jälkeen) lapselle käteen. Tämä vain silloin, kun kauppareissusta ei muuten olisi tullut yhtään mitään - kiukkupuuska tai väsymys tms. Mutta pakko saada se kauppareissu kuitenkin loppuun vietyä...

Ja joskus taisi mennä pillimehukin, siitä nyt saa sen koodin aika helposti. Ymmärrän jos joku ei tätä suvaitse, mutta mitäpä siitä. Niin on suvaitsematon maailma muutenkin, heittäkööt mut sitten kaupasta ulos jos ei eurot kelpaa...

Vierailija
12/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yksin kauppaan:) Oli silloin sen verran pieni, ettei tajunnut sen tulevan kaupan hyllystä ennen maksamista.

Nyt en sitä enää tee, kun on isompi ja ymmärtää ettei tässä niin kauan mene ennenkuin pois mennään. Ei ollenkaan surullista, tietää kyllä miten "normaalit" ihmiset toimii vaikka välillä rajoja rikotaankin, heh!

Minusta on kyllä helvetillisen surullista jos opettamalla opetat lapsia rikkomaan rajoja. Todella helvetillisen surullista.

Vierailija
13/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei tee sitä aina.

Esim.

- on ihan ok välillä vetää jotain turpiin kunhan ei tee sitä aina

- on ihan ok tappaa joku kunhan ei tee sitä aina

- on ihan ok varastaa jonkun auto kunhan ei tee sitä aina

- on ihan ok kavaltaa työpaikasta rahaa kunhan ei tee sitä aina

- on ihan ok varastaa kaupasta kunhan ei tee sitä aina

Eli säännöt eivät oikeastaan pädekään jos niitä vain silloin tällöin rikkoo.

Vierailija
14/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut siitä saataisiin kaupan puolella kiinni, kutsuttaisiin poliisit paikalle ja joutuisit korvaamaan tietenkin itse tuotteen, mutta sen lisäksi merkinnän rekisteriin ja roimat sakot. ...

-Että merkinnät rekisteriin ja roimat sakot, jos kaupan työntekijä saisi meidät "kiinni" siitä, että tyttö juo pillimehua istuessaan ostoskärryissä kun teemme parin sadan euron ostoksia siinä samassa kaupassa jossa käydään 3 kertaa viikossa? :) Oot ihku. Hei jos kerron missä putiikissa käydään, niin lupaatko tulla tekemään siviilipidätyksen? :):):):)

Vierailija
15/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tilanteessa mitään syötävää ennen maksamista.. Käy pian niin, että joutuukin ostamaan paljon sellaista, mitä ei aikonut.. Olin joskus kassalla töissä ja siihen tuli äiti lasten kanssa, lapset otti hyllystä karkkia, äiti sit yritti laittaa niitä lasten käsistä takaisin hyllyyn. Ku nuorin, ehkä pari vuotias hoksas sen, se iski kädessään olleen karkkiaskin suuhun ja puri ihan kasaan ja äiti sit osti sen pakotettuna.. voi sit vaan miettiä, miten se sen keksi...

mut jos tosiaan alkaa tuntua, ettei lapsen kans pärjää kaupassa, ni on parempi maksaa joku pikkujuttu ja käydä vähän rauhottumassa, ku opettaa lapsi siihen, että kaiken voi saada tässä heti ja nyt.. "omia eväitä" oon antanu (=imettäny) kassajonossa, ku pikkunen meinas ihan tosissaan hermostua. Mieskään ei eka tajunnu, miten sain kaverin niin yllättäen hiljaiseks :)

Vierailija
16/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että 2-vuotias uhmaaja huutaa koko reissun kurkkusuorana ostoskärryssä.

Silti ei käynyt mielessäkään että annan sille jonkun jäätelön että on hiljaa. Olisihan se varmaan ollut suu supussa jos olisi karkkia vetänyt koko kauppareissun ajan...

Suurin osa av-mammoista taitaa olla mustalaisia. kenenkään muun en ole kaupassa nähnyt syövän tuotteita maksamatta...

Vierailija
17/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kyllä nähny monien ei-mustalaisten syövän kaupassa, itseasiassa en muista että ikinä olisin nähny mustalaisten niin tekevän.

-ap

Vierailija
18/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim yhden banaanin, käyneet maksamassa sen ja antaneet sitten lapselle mutusteltavaksi ostosreissun ajaksi. Kun olemme ostokset tehneet, olen näyttänyt kuitin kassalle ja kertonut, että banaani oli jo maksettu. On aina toiminut eikä ole aiheuttanut mitään hässäkkää.

Maksamattomien tuotteiden syöminen kaupassa on oikeasti rikos. Koska kyse on pienistä summista, näpistys.

Vierailija
19/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä muutama vuosi sitten? SIlloin yllätyin siitä että niin tosi moni hyväksyy tuon kaupassa mussuttamisen. Mä en oo sitä koskaan tajunnut!

Kun mun lapset oli pieniä niin meillä oli ehkä joku vesipullo tai maissinaksu mukana laukussa, ei muuta. Eikä koskaan annettu mitään ennen kuin se oli kassalle maksettu. Minusta tosi outoa käytöstä alkaa kaupassa SYÖDÄ!

Onhan tosin niitäkin aikuisia jotka maistavat hedelmäosastolla hedelmiä. Tai punnitsevat ensin pari omenaa ja sitten lisäilevät sinne pari lisää... Varastamistahan tämä kaikki on, ei muuta!

Vierailija
20/102 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kaupassa, ja edellä oli nainen jonka pikkutyttö joi pillimehua siinä kassalla. Äiti sitten antoi tämän märän, tyhjän pillimehupurkin sille kassalle, joka sitten tiukasti sanoi: Nämä kyllä pitää maksaa ennenkuin avataan. Teki mieli mennä halaamaan sitä kassaa, voi kun useimminkin he sanoisivat noin noille itsekkäille ääliöille!!