Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
1/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
2/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ystävä ihmisten kanssa, jotka on hyviä tyyppejä enkä se takia, että hän mies tai nainen. 

Vierailija
4/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ja kyselet voiko olla?

Vierailija
5/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista jos mies on homo tai nainen on miehen mielestä muutoin aivan totaalisen ei-pantavan näköinen.   

Vierailija
6/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miespuolisia ystäviä, tosin läheisin heistä on kuollut. En voisi olla parisuhteessa, jossa en saisi tavata ystäviäni heidän sukupuolestaan riippumatta. Sama pätee tottakai puolisooni eli ei tulisi mieleenkään kieltää häntä tapaamasta naispuolisia ystäviään.

Vierailija
7/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ystävä ihmisten kanssa, jotka on hyviä tyyppejä enkä se takia, että hän mies tai nainen. 

Ja minä rakastun ihmiseen, en siksi, että joku on mies tai nainen. Ehkä haluan sanoa sitä, että esim naiset ei petä vain miesten kanssa tai päinvastoin. Yksikään suhde ei ole turvassa. 

Vierailija
8/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ja kyselet voiko olla?

Jos ystävää ei näe 1-7 vuoteen, koska hän seurustelee niin tuntuuhan se vähän hankalalta. Kyselen siksi, miten muut on saaneet ystävyyssuhteet toimimaan, kun molemmat on tahoillaan varattuja. 

Samaa sukupuolta olevien ystävien kanssa voi mennä lähes milloin vain teatteriin, ulos syömään tai muuten vain chattailla vaikka koko illan. Kun teet näin miespuolisen ystävän kanssa, se luetaan "treffeiksi".

Vaikka seksiä ei olisi tämän ystävän kanssa koskaan harrastanut tai aikoisi harrastaa. Intiimiys/seksi käsittääkseni erottaa ystävyys- ja parisuhteet.

Onko se puolison pettämistä, jos haluaa käydä ystävän kanssa kulttuuritapahtumassa?

Vierailija
9/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toimii se jos vain vähän pannaan. Silloin tällöin. Jos liikaa ni suohon menee.

Vierailija
10/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos välillä panevat.

Vierailija
11/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ystävä se sellainen on joka hylkää sinut kun löytää seurustelukumppanin? Ei kuulosta kovin tärkeältä ystävyydeltä. 

Vierailija
12/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan parin oma valinta ja päätös. Meillä ei ole mieheni kanssa eri sukupuolta olevia ystäviä. Ikinä emme ole aiheesta puhuneet, tämä on meille luontevaa käytöstä. Olemme mustasukkaisia toisistamme, mutta mitään väkivaltaa siihen ei liity. Ja tämä käy meille vallan mainiosti. Intohimoa liitostamme ei puutu vielä yli 20 vuoden jälkeenkään. Mielestäni intohimoiseen tosirakkauteen kuuluukin vähän mustasukkaisuutta.

Vierailija
13/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen tyttöystävä ei anna minun nähdä naiskaveria, vaikka meillä ei ollut ollut seksiä yli vuoteen siinä vaiheessa, kun nyksäni tapasin.

Vierailija
14/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikääsi, mutta me nyt parikymppiset elämme hyvin erilaisessa kulttuurissa on ihan itsestään selvää, että kavereita voi olla vaikka miehen ja jopamamujen kanssa. 

Vierailija
15/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset siis ihan oikeasti OIKEASTI uskovat että kaverimiehet ovat ihan vain kavereita ilman mitään taka-ajatuksia. =D  

Ilmeisesti samat naiset joille todellisuus on harson takana, eivätkä esim. voineet uskoa että Siltsu on homo.  

Testatkaapa ja antakaa kaverimiehelle pieniä mahdollisuuksia, niin näette että kyllä se mahdollisuuteen tarttuu jos uskoo teidän olevan tosissanne eikä pelkää kiinnijäämistä mahdolliselle puolisolle.  

Vierailija
16/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi miespuolinen kaveri jäänyt. Hänellä on perhe ja minulla on perhe. Nykyään nähdään toisiamme vain perheinä, kaksin ei enää.

Vierailija
17/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ystävä se sellainen on joka hylkää sinut kun löytää seurustelukumppanin? Ei kuulosta kovin tärkeältä ystävyydeltä. 

Tällä hetkellä minulla on kaksi miespuolista ystävää etä-ystävyydellä, koska heidän naisystävänsä ilmoittivat, etteivät katso hyvällä minun tapaamistani. Ystäväni vastaavat kyllä, jos kysyn kuulumisia, mutta hyvin lyhyesti. 

Molemmat ystävät pahoittelivat minulle tilannetta, mutta valitsivat parisuhteen ystävyyssuhteen edeltä. En ole heille vihainen, vain surullinen tästä tilanteesta. Kun mediasta lukee ja ystäviltä kuulee, miten vaikea miesten on saada parisuhdetta, en tietenkään aio kiukutella ja pilata heidän mahdollisuuksiaan oman perheen perustamiseen. 

Vierailija
18/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ikääsi, mutta me nyt parikymppiset elämme hyvin erilaisessa kulttuurissa on ihan itsestään selvää, että kavereita voi olla vaikka miehen ja jopamamujen kanssa. 

: D näin ajattelee jokainen sukupolvi parikymppisenä

Vierailija
19/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies ja mies olla vain ystäviä?

Vierailija
20/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kummallakaan ei saa olla seksuaalisia tai romanttisia ajatuksista toisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän