MIKSI homoudesta pitäisi "parantua"?
Kommentit (66)
en näin netin kautta saa linkkiä.
[iMihin identtisillä kaksosilla tehtyyn tutkimukseen viittaat? Ja sikstoisekseen se että toinen identtinen kaksonen ei ole homo, ei vieläkään kerro aukottomasti etteikö syy löytyisi ennen syntymää tapahtuneista asioista. Tai ehkä syntymän jälkeen tapahtuneesta jostain muusta kuin psykologisesta tekijästä. Yksinkertaisesti asia on niin, ettei tiedetä mikä aiheuttaa homoseksuaalisuuden.
[/quote]
tutkijat ympäri maailmaa, jotka eivät vielä ole saaneet selvyyttä tähän asiaan.
Ihmisen alkiohan on alussa aivan sama. Siinä sitten alkukehitysvaiheessa, äidin kohdussa, tapahtuu jotain, joka aiheuttaa poikkeuman. Ja tämä kaikki on faktaa!
koska kukaan ei voi itse muuttua homosta heteroksi. En edes usko, että terapiakaan merkittävästi auttaisi. Niitäkin homoja ja lesboja kuitenkin on, jotka itse haluavat muuttua heteroksi. En tiedä varmasti, mutta luulen, että kaikki heteroksi haluavat ovat tulleet uskoon ja ymmärtäneet homouden harjoittamisen olevan syntiä. Siksi he käyvät läpi prosessia ja on monia, jotka ovat Jumalan voimasta muuttuneet ja elävät heterosuhteessa.
En menisi sanomaan, että jonkun taistelu tällä alueella olisi "naurettavaa pelleilyä", koska henkiö itse haluaa muuttua.
Koska eihän ne "irti homoudesta"-tyypit oikeasti "parane", vaan tappelee vain kuumeisesti ollakseen kuin heteroseksuaalit. Himot on edelleen mutta niitä ei (ehkä) toteuteta, yritetään näyttää "heteronaisilta", "heteromiehiltä" ja käyttäytyä niin.
Naurettavaa pelleilyähän se on.
En menisi sanomaan, että jonkun taistelu tällä alueella olisi "naurettavaa pelleilyä", koska henkiö itse haluaa muuttua.
Jos et itse ole muuttunut, älä väitä, ettei kukaan mukaan voi. Maailma ei ole yhtä kuin sinun pääsi sisäinen todellisuus!
aiheuttamaa, ei tunnu arkijärjellä ja -kokemuksella todennäköiseltä. Itse olen tuntenut yhden lesbon lapsesta asti, ja kyllä hän oli jo ihan ekaluokasta asti erilainen kuin muut tytöt, erittäin poikamainen. Hänellä oli kuitenkin ihan tavallinen hetero sisko. Oltiin samassa superpienessä koulussa ja leikittiin käytännössä koko koulu keskenään. Mikä siinä teki juuri hänestä lesbon? Yläasteella pojat kiusasi häntä, ja minua myös, mutta minusta tuli silti hetero. Hänen isäsuhteestaan en tiedä, mutta minulla oli melkoisen huono, ja käytännössä vihaan miehiä. Olen ihan vakavissani ajatellut, että mieluimmin muuttaisin Helsinkiin tai jonnekin San Franciskoon ja eläisin naisen kanssa. Mutta kun siinä on yksi mutta ja se on se, että naiset ei kerta kaikkiaan kiinnosta seksuaalisesti tippakaan. Tässä suhteessa olen hetero - bi- lesbo -skaalan jyrkemmässä päässä. Jos ihmisellä on oikeasti valinnan vara, tuntuu vaikealta kuvitella miksi kukaan ryhtyisi varta vasten tekemään itsestään homoseksuaalia. Ja sitten taas toisinpäin, että jos se olisi pelkkää ympäristövaikutusta, niin kyllähän siitä olisi silloin täysin mahdollista oppia pois, ja sellainen olisi yleistä. Käydäänhän sitä muidenkin ongelmien kanssa terapiassa apua saamassa.
Tunnen monia homoja, jotka eivät halua tai voi "muuttua" miksikään, mutta silti pidättäytyvät homosuhteista eli elävät sinkkuina.
Olen pyörinyt paljon seurakunnallisissa piireissä ja siellä tunnen myös useita tällaisia homoja ja lesboja. Siellä ei ketään painostetan muuttamaan seksuaalista identiteettiään.
Koettakaa ymmärtää, että uskovaiselle homolle/lesbolle valinta selibaatista perustuu siihen, mitä he itse lukevat ja ymmärtävät Raamatusta. Koska he uskovat Jumalaan koko sydämestään, on Raamatulla heille isompi painoarvo kuin ympäröivän yhteiskunnan painostuksella. AS SIMPLE AS THAT.
Samalla tavalla selibaatissa elää myös monia heterosinkkuja. Tällainen elämäntapa menee yli hilseen useimmilla nykyihmisillä, jotka ovat tottuneet seksin ylikyllästämään kulttuuriin. Mutta itse asiassa se on oikein tervetullut vaihtoehto yliseksuaalisuudelle!
Samalla tavalla selibaatissa elää myös monia heterosinkkuja. Tällainen elämäntapa menee yli hilseen useimmilla nykyihmisillä, jotka ovat tottuneet seksin ylikyllästämään kulttuuriin. Mutta itse asiassa se on oikein tervetullut vaihtoehto yliseksuaalisuudelle!
Homoillehan se ei erityisesti uskovaisissa piireissä ole mikään oikea vaihtoehto ja valinnan paikka, vaan osastoa kiristys. Olet selibaatissa, tai muuten...
Tulevaisuudessa tätä mitä homoille on tehty verrataan moniin muihin surullisiin ja törkeisiin ihmisoikeusrikkomuksiin. Että voisitte uskikset joskus miettiä joukoissa seisotte.
uskovaisillehan annetaan aina kaikki anteeksi, joten ne voi tehdä mitä vaan!
Tulevaisuudessa tätä mitä homoille on tehty verrataan moniin muihin surullisiin ja törkeisiin ihmisoikeusrikkomuksiin. Että voisitte uskikset joskus miettiä joukoissa seisotte.
vaan sama koskee heteroseksuaaleja, jotka eivät syystä tai toisesta ole kyenneet aviopuolisoa löytämään. Siis jos kyse on ihmisoikeusrikkomuksesta, se sama koskee myös heteroseksuaaleja.
vaan sama koskee heteroseksuaaleja, jotka eivät syystä tai toisesta ole kyenneet aviopuolisoa löytämään. Siis jos kyse on ihmisoikeusrikkomuksesta, se sama koskee myös heteroseksuaaleja.
vaikka se homoilla ei edes ole oikeasti vapaaehtoinen uskonnollisissa piireissä. Vaan tätä yhteiskunnan hyväksymää syrjintää, jota masinoivat nykyään erityisesti uskonnolliset piirit. Sukupuolinen suuntautuminen on vielä muutamia vuosikymmeniä sitten ollut rikos. Rekisteröityyn parisuhteeseen ei ole ollut oikeutta, eikä perheen sisäiseen adoptioon. Lapset on siis otettu pois omalta vanhemmaltaan, jos toinen vanhemmista on kuollut. Miettikääs ihan omalle kohdalle, että olisko huutava vääryys vai ei. Kaikkea tällaista, minkä uskovaiset kirkkain silmin siunaavat ja yrittävät kynsin ja hampain pitää kiinni.
Näitäkin on tutkittu ja havaittu, että useimmilla homoilla aivojen toiminta muistuttaa enemmän heteronaisten kuin heteromiesten aivotoimintaa, lesboilla toisin päin. Tuskin kellään on niin hyvä kontrolli aivotoiminnassa että silkalla tahdonvoimalla tai muiden terapian, rukousten, kurssittamisten ym. avulla voi muuttaa aivojensa toimintaa (myös kemiallista) ja siten seksuaalista suuntaustaan :)
tämä asia on niin yksinkertainen kuin selitätte. Voi olla, että nämä "parantuneet" ovat esim. pakotettuja tai tuntevat, että homo ei saa olla. Tai sitten ovat biseksuaaleja, jotka vain jättävät toisen puolen itsestään huomiotta. Voi olla, että jollekin on helpompaa unohtaa homoseksuaalisuutensa, esim. sen takia, että hän ei niin hirveästi harrasta seksiä muutenkaan.
Mitä homoseksuaalisuuden syihin tulee, niin muistan lukeneeni, että osa selittyy perintötekijöillä, mutta osa ei. Toki voi olla niinkin, että toinen kaksosista tulee homoksi jo kohdussa jostain syystä, jota ei vielä tiedetä. Mä muistelisin, että kohdussa sikiö saa jotain hormonia äidiltä ja sen hormonin määrä vaikuttaa siihen, tuleeko jälkeläisestä homoseksuaali. Jos on näin, niin eikö voisi ajatella, että toinen sikiö saa enemmän tätä hormonia aivoihinsa ja toinen vähemmän ja silloin toisesta tulee hetero- ja toisesta homoseksuaali?
Mä muistelisin, että kohdussa sikiö saa jotain hormonia äidiltä ja sen hormonin määrä vaikuttaa siihen, tuleeko jälkeläisestä homoseksuaali. Jos on näin, niin eikö voisi ajatella, että toinen sikiö saa enemmän tätä hormonia aivoihinsa ja toinen vähemmän ja silloin toisesta tulee hetero- ja toisesta homoseksuaali?
Lapset on siis otettu pois omalta vanhemmaltaan, jos toinen vanhemmista on kuollut. Miettikääs ihan omalle kohdalle, että olisko huutava vääryys vai ei. Kaikkea tällaista, minkä uskovaiset kirkkain silmin siunaavat ja yrittävät kynsin ja hampain pitää kiinni.
siunaisivat lapsen ottamista pois sosiaaliselta vanhemmaltaan biovanhemman kuoltua.
Ettet nyt olisi ennakkoluulojesi orja. Toisin kuin ehkä luulet, aika moni uskovainen kykenee ajatteluun.
t. se seurakuntapiireissä pyörivä
ja Hänet pitäisi tuomita törkeistä ihmisoikeusrikkomuksista. Asiat ovat hieman toisin mitä tässä esität. Kaltaisillesi vain Jumala itse voi valaista asioiden todellisuuden edellytyksellä, että itse haluat sitä. Muussa tapauksessa jäät tuohon toivottomaan katkeruuteesi.
Homoillehan se ei erityisesti uskovaisissa piireissä ole mikään oikea vaihtoehto ja valinnan paikka, vaan osastoa kiristys. Olet selibaatissa, tai muuten...Tulevaisuudessa tätä mitä homoille on tehty verrataan moniin muihin surullisiin ja törkeisiin ihmisoikeusrikkomuksiin. Että voisitte uskikset joskus miettiä joukoissa seisotte.
homo ja lesbo voi muuttua omin neuvoin heteroksi?
Jos et itse ole muuttunut, älä väitä, ettei kukaan mukaan voi. Maailma ei ole yhtä kuin sinun pääsi sisäinen todellisuus!
mutta se ei myöskään oikeutta vaatimaan sellaisia asioita mihin luontaisesti ei olisi mahdollista
Ei tarvitsekkaan mutta se ei myöskään oikeutta vaatimaan sellaisia asioita mihin luontaisesti ei olisi mahdollista
Ja sinäkö tiedät mikä Jumalasta on oikein ja mikä väärin?
tutkijat ympäri maailmaa, jotka eivät vielä ole saaneet selvyyttä tähän asiaan.