Hölmöt pönkittävät Kiinan taloutta tilaamalla Kiinasta
Itse vältän kaikkea Made in China, jos vain mahdollista. En "Temuta" enkä tilaa mitään kiinalaisista kauppapaikoista. En halua osallistua Kiinan talouden pönkittämiseen.
Kommentit (11)
Joo, se Tokmannin ja Halpahallin krääsähän onkin Suomessa,
tai ainakin Euroopassa tuotettua.
Kuinka yksinkertainen ja tyhmä ihmisen pitää olla, että voi ajatella ap:n kaltaisesti. Ajatuksena toki on ihan hyvä välttää Kiinassa tuotettua tavaraa, mutta silloin pitää myös kaupassa katsoa tarkasti ettei mitään ole vain tuotettu Kiinassa, sillä ihan samalla tavalla se tavaran ostaminen suomalaisesta kaupasta tukee Kiinaa kuin suoraan Kiinasta tilaaminenkin.
Avaappas se puhelimesi, tietokoneesi, telkkarisi ym sähkölaitteesi kuori, ja katso, missä ne komponentit on tehty...
Niin on. Ihmiset ostaa älykännyköitä, telkkareita, kodinkoneita.... Missä on Kiinan elektroniikkaa
EK ja kauppayrittäjät on huolestuneita kun ihmiset tilaa suoraan Kiinasta ja voitot hupenee. Suurin osa rompekauppojen krääsästä on tehty Kiinassa, osa on suunniteltu Suomessa. Perusteluina on tuoteturvallisuus jne.. Tottahan on, että osa Temun tuotteista on täysin ala-arvoista, mutta se ei ole koko totuus.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se Tokmannin ja Halpahallin krääsähän onkin Suomessa,
tai ainakin Euroopassa tuotettua.
😁
Ihmiset haluavat hyvää tavaraa halvalla. Kiinasta sitä onneksi saa tilattua.
Itse pönkitän omaa taloutta tilaamalla Temusta ja Aliexpressistä kaiken tarpeellisen. Toivoo, että voisinpa tilata ruuatkin ulkomailta murto-osalla siitä kiskurihinnasta mitä täällä maksaa.
Jaa, no, yksikään kiinalainen ei ole ollut toimittamassa minua ilmaistöihin tai vaihtoehtoisesti saunan taakse tai leireille, joihin taas suomalaiset perskokkareet mua ovat ajamassa, joten kyllä, tilaan Kiinasta kaiken tarvitsemani. Mitä taas tulee Venäjään, niin en ole varma kumpaa pelkään enemmän, omia vai venäläisiä ja mitään menetettävää minulla ei ole, uskoni ihmisiinkin on jo mennyt, joten ei hirveästi kiinnostele, mitä suomalaisille tapahtuu.
Vaikeaa sinulla tulee olemaan, kun katsot tarkkaan tavaran tuoteselosteita tai komponentteja, Made in China ....