Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PASKIN kirja jonka olet lukenut, tai yrittänyt lukea?

Vierailija
07.04.2015 |

Valitettavasti en omaa valintaani muista nimeltä,oli joku 50-luvulla painettu uskonnollinen tyttökirja jonka sain mummoltani. Teinityttö angstaili ihastuen johonkin pahispoikaan, mutta eksyi seurakunnan toimiin, löysi Jeesuksen ja uskis-poikaystävän.

Kommentit (703)

Vierailija
261/703 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty shades of grey oliko kyllä paskaakin paskempi. Niin tylsä, että toimi mulla ainoastaan unilääkkeenä. (ja jäi kesken)

Vierailija
262/703 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:24"]

Mika Waltarin kaikki ne kirjat, jotka ovat tarkoitettu ns. korkeakulttuurisiksi. Hirveän yliarvostettua tuubaa. Jopa Sinuhe on on tylsä, saati sitten hänen muut kirjansa, ja sisältö on loppujen lopuksi ihan hirveää hattaraa. Game of Thronesissa on valovuosia syvällisempiä pohdintoja ja se sentään on ihan rehtiä viihdettä.

Kestävintä Waltarilta ovat hänen kevyenkevyet viihderomaaninsa, joissa hänen ei ole tarvinnut leikkiä syvällistä. Palmut ovat kestäneet aikaa parhaiten.

[/quote]

Luin ensimmäiset kaksi Palmua (nehän tulivat eri järjestykessä kuin elokuvat) tässä tänä talvena. Ne olivat vallan mainiota luettavaa jopa tällaiselle, joka osaa elokuvat alusta loppuun ja lopusta alkuun. Ei tarvinnut Kassilan paljoakaan niitä aikoinaan muokata, elokuvakäsikirjoituksilta nuo kirjat tuntuivat molemmat aika pitkälti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/703 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohen vuosi tulee tässä ensimmäisenä mieleen. Boooooooriiiiiinnnngg.

Vierailija
264/703 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
265/703 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.H. Lawrencen tuotanto, ehkä Lady Chatterleyä lukuun ottamatta. Yliopistossa luetutettiin niitä, ja ai että, miten minulla oli mennä hermot niiden solmussa olevien ihmisten kanssa (solmussa toisiin ihmisiin sekä itseensä nähden). Kaikkein pahin oli ehkä Sons And Lovers, jossa oli se estoinen päähenkilön tyttöystävä. Teki aina mieli huutaa sille, että get over it!! kun se skitsoili milloin mistäkin. :D The Rainbow ja sen jatko Women In Love olivat melkein yhtä rasittavia. Minä en muutenkaan ole kauhean kärsivällisellä mielenlaadulla varustettu ihminen, ja ne henkilöiden kaikki jahkailut ja skitsoilut olivat minulle sellaista pitkäpiimäistä puuroa, että vain vaivoin ne sain kahlattua läpi. Eipä niiden tenteistä kovin hyviä arvosanoja sitten tullutkaan. :D

Vierailija
266/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]

Vanhus ja meri. Olen luultavasti liian sivistymätön ymmärtääkseni kyseisen klassikon hienoutta.

[/quote]

Sama. Koulussa piti tuo lukea. Se ei ole kuin vähän päälle 100 sivua, mutta kyllä kesti lukea kun oli niin syvältä. Idiootti macho vanhus jahtaa fallossymboolista kalaa, eikä luovuta kun on niin äijä. Juonitiivistelmä niille jotka ei ole joutunut lukemaan.

Vierailija
267/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:49"]Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja. Kyllä näkee ettei ole ollut kustannustoimittajaa. Kerronta on köyhää ja kömpelöä.
[/quote]

Inhoan myös. Moni kaveri hehkutti, ja kokeilin lukea, mutta ei viihdyttänyt, huvittanut tai ollut muutenkaan kiinnostava kirja(sarja).

Vierailija
268/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:58"]

Seitsemän veljestä ja Sinuhe egyptiläinen.

t. äidinkielen opettaja

[/quote]

Onko kukaan muu huomannut yhtäläisyyksiä Sinuhe egyptiläisen ja Mikael Karvajalan kanssa? Kummassakin päähenkilö on menestynyt, koulutettu ja rikas, kummallakin on sivistymätön kumppani joka kuitenkin on se oikeasti fiksumpi tyyppi.

Seisemästä veljeksestä kyllä pidin. Äidin vuosikausien painostuksen jälkeen sen luin ja tykkäsin.

Vierailija
269/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu Rivertoniin.

Niin suora kopio Titanicista, etten ole saanut oksentamatta koko kirjaa edes puoliväliin. hahmot on niiiin keksittyjä ja kirjailija sortuu kaikkiin aloittelijan virheisiin.

Vierailija
270/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 01:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:29"]

Epäilen, että jotain Danielle Steeliä ei edes löydy kirjaston kaunokirjallisuusosastolta. Itselleni ei tulisi mieleenkään lukea sellaista, kun vielä on niin monta klassikkoakin lukematta.

[/quote]

Siellähän niitä on läjäpäin, elleivät ole lainassa. Tehtailee (vai liekö työryhmä) niitä varmaan kymmeniä vuodessa, ja kirjastoihin ne hankitaan.

[/quote]

Samanlaisia, samalla reseptillä tehtyjä kirjoja tehtailevat/tehtailivat mm. Mary Higgins-Clark, Victoria Holt ja Barbara Cartland. Luin nuorena varmaan kaikki Holtin kirjat ja pikkuisen alkoi tympiä se, että joka kirjan alussa sankaritar näki kaukana häämöttävän linnan/kartanon, eikä lainkaan osannut aavistaa, että se olisi hänen elämässään kohtalokas paikka.

[/quote]

Victoria Holt kirjoitti myös Philippa Carrin nimellä (kumpikaan ei oikea nimi).

[/quote]

Mary H-C.N kirjat ovat kaikki muuten samaa paskaa. Aina se päähenkilö aistii jotain tai ainakin samaa hokeamaa käytetään. Hän aavisti, hän aisti, hän aavisti taas, hän aisti..

Toinen jonka ilmaisumuodot on yhtä kurallisia on Fjällbacka- sarjan luoja kaikkine aikomisineen. Huono suomentaja vai paska kirjailija? Kas siinä vasta pulma.

Vierailija
271/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi. Lukiossa tein lukupäiväkirjan Seitsemästä veljeksestä ja esitelmän Tuntemattomasta Sotilaasta. Olihan nuo yleissivistäviä mutta Seitsemän Veljestä meni kielensä puolesta yli hilseen, vaikka sainkin näistä molemmista hyvät arvosanat.

Ja ah satuin myös valitsemaan tämän surullisen kuuluisan Alkemistin kerran kirjakseni, siitä sitten piti kehittää henkevää keskustelua, kirjoittaa tiivistelmä ja vaikka mitä. Pitää kyllä sanoa että evmp. Olen yrittäny lukea muitakin Coelhen tekstejä, mutta ei vain aukea. Yliarvostettua sontaa...

Asiaan, luin myös lukiossa John Irvingin "kaikki isäni hotellit" kirja oli todella absurdi ja sekava, lisäksi pääteemana oli ilmeisesti insesti ja muutenkin sairaaloinen seksuaalisuus. Veli harrasti useinkin seksiä siskonsa kanssa ja muutenki kirjassa oli paljon kaikkea järkyttävää. Eipä tule luettua tältä herralta lisää kirjoja. En lämmennyt.

No sitte tietenkin 50 shades of grey on varmaan pakko mainita. Luin pari sivua, kaverini oli saanut kirjan lahjaksi poikaystävältään. Voin sanoa että olen lukenut netistäkin paljon järkevämpää tekstiä. Menisipä tämä buumi jo ohi

Vierailija
272/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:49"]Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja. Kyllä näkee ettei ole ollut kustannustoimittajaa. Kerronta on köyhää ja kömpelöä. [/quote] Inhoan myös. Moni kaveri hehkutti, ja kokeilin lukea, mutta ei viihdyttänyt, huvittanut tai ollut muutenkaan kiinnostava kirja(sarja).

[/quote]

Hah, sama havainto! Mä en vain onnistu pitämään Juoppohuillun päiväkirjoista vaikka mikä olisi. Kaverilla oli hyllyssään kaksin kappalein samaa teosta, joten otin toisen ja pitkänä krapula-aamuna tein omia merkintöjäni sivuille mitkä kohdat henkselöisin tai sitten korjaisin/ilmaisisin toisin. Muutama sivu tuli täyteltyä. Kumma vain ettei kaveria paljoa harmittanut kirjansa sotkeentuminen.:D Mikä teos se on, missä juoppohullu saa lapsen sen jonkun vitun sirpan kanssa? Siinä se taksikuski alkaa ottaa poskeen kesken suolakurkun syömisen ja se oli jotenkin niin tekaistua paskaa ettei oikeen uponnu.

Vierailija
273/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:55"]

Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)

omat paskimmat kirjat löytyvät Harlekiini osastolta. Minuun iskee Oksanen ja Itkonen, taivaslaulu, hemingway, 

[/quote]

Ai että mä olen tyhmä ja sivistymätön kun en tykkää Hemingwayn machoilusta! Dostojevskista, Orwellista, Kivestä ja monista muista kyllä. Saanko lisäpisteitä alkukielellä lukemisesta? Harlekiinikirjoja en ole koskaan lukenut edes, toisin kuin sinä.

Vierailija
274/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:19"]

Niin moni on maininnut Saatana saapuu Moskovaan, että lisään lusikkani tähän soppaan. Multa jäi se ensi yrittämällä kesken, olin silloin kai 17-vuotias. Pari vuotta myöhemmin yritin uudelleen, ja kun olin kahlannut ne ensimmäiset sekavat n. 30 sivua läpi, niin yhtäkkiä kirja imaisi mukaansa ja teki todella suuren vaikutuksen. On edelleen listallani parhaita kirjoja, mitä olen lukenut.

No niistä paskoista kirjoista taas muistuu mieleen koulussa pakkoluettu opus nimeltä Taimenenkalastus Amerikassa.  En tiedä, missä aineissa kirjailija on ollut ja miksi tuollainen on kirjoitettu, julkaistu ja vieläpä suomennettu. Ei siinä ollut päätä eikä häntää, eikä se tietenkään kertonut mistään taimenenkalastuksesta, vaan - en edes tiedä mistä, tuntui kuin kirjailija olisi vain läiskinyt sanoja ja lauseita sikin sokin saadakseen päivän saldon täyteen. Tästä on vuosikymmeniä ja vieläkin kiukuttaa, että piti aikaa tuhlata siihen paskaan.

[/quote]

Teininä luin tuon Brautiganin Taimenkalastus Amerikassa ja tykkäsin. Silloin kaikki erikoinen upposi, en tiedä mitä siitä nyt pitäisin.

Vierailija
275/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRJAVARAS

ei jumalauta kuinka paljon petyin kun tämän taistelin loppuun. oli niin ylihypetetty että en uskonut että voisi olla mitenkään huono. aina niin jalosta ja tärkeästä aiheesta oli kaivettu kasaan kyllä epämääräisin ja tylsin mahdollinen tarina, esim vrt. poika raidallisessa pyjamassa. olihan siinä hyviäkin juttuja, mutta minusta kokonaisuudessaan aivan liian tylsä ja "tavallinen" , ottaen huomioon aiheen. luin niin monesta blogista että" joo itkin alusta loppuun, kirja muutti elämäni " - jep itkin pettymyksestä ja antikliimaksista lopussa ja vei elämästäni liian monta tuntia.

aargh ärsyttää :D

Vierailija
276/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:30"]Minä taas rakastan Anna Kareninaa. :) mutta siis olin tulossa vastaamaan Paul Coelhon Alkemisti sekä se joku Piedrajoen rannalla istuin ja itkin. Mikä pettymys! Tota alkemistia oli joka paikassa hehkutettu ja se oli huono. Jotenkin tekotaiteellista. Voi myös olla etten ole tarpeeksi sivistynyt ymmärtääkseni niin hienoa kieltä.
[/quote]

Sama juttu luin alkemistin ja Kärsin joka sekuntti. Veronica tahtoo kuolla oli ainoa siedettävä ja sen kuuntelin joskus äänikirjana.

Vierailija
277/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:09"]Fifty shades of grey. Tai no luin mä ne seksikohdat :-D
[/quote]

Luovutin ite sivulla 102 oh my

Vierailija
278/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme pettymyksen tuottaneita klassikkoja, Samuel Beckettin Huomenna hän tulee. Avasin innoissani kirjan luullen hyvänkin lukuelämyksen saavani. Ei perkele. Pelkkää jaarittelua, jahkailua ja käsittämätöntä dialogia. Ankeatunnelmainen tekele, josta ei saa tolkkua. Kirjailija itsekään ei käsittääkseni tiennyt, mistä siinä on kysymys. Englanninkielinen Wikipedia-artikkeli aiheesta on pitkä kuin nälkävuosi sisältäen jos jonkinlaista teoriaa, joista ei tule hullua hurskaammaksi. Varmaan monta gradua on tehty aiheesta ja ehkä jokunen väikkärikin, mutta tuskin siitä sen enempää tolkkua on kukaan saanut. Kiduttakaa kaikin mokomin älynystyröitänne teoksen parissa, mutta älkää minua syyttäkö: teitä on varoitettu.

Vierailija
279/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:13"]Eat, pray, love. Oon päässyt melkein puoleen väliin eikä kiinnosta jatkaa. Sen vois helposti lyhentää puolella.
[/quote]

Melkein itkettää kun ajattelee että kustantamot maksoi sille kirjailijalle etukäteen tuosta kirjasta! Leffa oli siedettävä mutta en käytös uusiksi vaikka maksettas.

Vierailija
280/703 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 02:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:19"]

Niin moni on maininnut Saatana saapuu Moskovaan, että lisään lusikkani tähän soppaan. Multa jäi se ensi yrittämällä kesken, olin silloin kai 17-vuotias. Pari vuotta myöhemmin yritin uudelleen, ja kun olin kahlannut ne ensimmäiset sekavat n. 30 sivua läpi, niin yhtäkkiä kirja imaisi mukaansa ja teki todella suuren vaikutuksen. On edelleen listallani parhaita kirjoja, mitä olen lukenut.

No niistä paskoista kirjoista taas muistuu mieleen koulussa pakkoluettu opus nimeltä Taimenenkalastus Amerikassa.  En tiedä, missä aineissa kirjailija on ollut ja miksi tuollainen on kirjoitettu, julkaistu ja vieläpä suomennettu. Ei siinä ollut päätä eikä häntää, eikä se tietenkään kertonut mistään taimenenkalastuksesta, vaan - en edes tiedä mistä, tuntui kuin kirjailija olisi vain läiskinyt sanoja ja lauseita sikin sokin saadakseen päivän saldon täyteen. Tästä on vuosikymmeniä ja vieläkin kiukuttaa, että piti aikaa tuhlata siihen paskaan.

[/quote]

Teininä luin tuon Brautiganin Taimenkalastus Amerikassa ja tykkäsin. Silloin kaikki erikoinen upposi, en tiedä mitä siitä nyt pitäisin.

[/quote] Ohoh, vau. Voitko vielä selittää tarkemmin, mikä siinä sinuun osui ja upposi? Itse en löytänyt siitä järjen häivää, en tunne-elämystä, en juonta, en mitään.