Saan ensi kuussa 750€ veronpalautusta, vaikuttaako se toimeentulotukeen jos se koko summa menee suoraan ulosottoon?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
(Ei ihmetytä että olet sekä ulosoton että Kelan asiakas)
En jaksa odottaa monta viikkoa kelan vastausta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Ei ihmetytä että olet sekä ulosoton että Kelan asiakas)
En jaksa odottaa monta viikkoa kelan vastausta
ap
Etkä jaksa lukea Kelan sivuilta.
Ei vaikuta, mutta saatat joutua toimittamaan Kelaan jonkin tositteen siitä ulosotosta. En tiedä saako sen verotoimistosta vai ulosottofirmasta, mutta voi myös olla, että Kela näkee sen verotiedoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Ei ihmetytä että olet sekä ulosoton että Kelan asiakas)
En jaksa odottaa monta viikkoa kelan vastausta
ap
Jos on jotain kysyttävää laita siihen viestiosaan kysymys. Yleensä vastaavat todella nopeasti.
Kyllähän olisi viisasta, jos ylimääräisillä tuloilla lyhennettäisiin velkoja. Sitten vapaus veloista myös korkojen muodossa nopeutuisi.
Vastauksiin vaan ei aina voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Ei ihmetytä että olet sekä ulosoton että Kelan asiakas)
En jaksa odottaa monta viikkoa kelan vastausta
ap
Jos on jotain kysyttävää laita siihen viestiosaan kysymys. Yleensä vastaavat todella nopeasti.
Viimeksi kesti 3 viikkoa kun laitoin viestin
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Ei ihmetytä että olet sekä ulosoton että Kelan asiakas)
En jaksa odottaa monta viikkoa kelan vastausta
ap
Tiedon löytää kyllä netistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Ei ihmetytä että olet sekä ulosoton että Kelan asiakas)
En jaksa odottaa monta viikkoa kelan vastausta
ap
Tiedon löytää kyllä netistäkin.
Mutku ap ei jaksa tehdä itse sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän olisi viisasta, jos ylimääräisillä tuloilla lyhennettäisiin velkoja. Sitten vapaus veloista myös korkojen muodossa nopeutuisi.
Kunpa veronpalautuksen saisi käyttää opintolainan lyhentämiseen ilman, että se täytyy päästää ulosottoon.
Minä saan yli 600 euroa ja se vaikuttaa koska ei ole velkaa.
Byrokratia on kyllä pahentunut Kelan aikana, kun toimeentulotuki oli kunnilla, riitti kun toimitti selvitykset tuloista. Nyt minun pitää hakea asumistukea ensin ennen kuin voidaan tutkia oikeutta toimeentulotukeen, vaikka sokea reettakin näkee, etten tule asumistukea saamaan suurten bruttotulojeni takia. Ulosotossa minäkin ja olen saamassa myös veronpalautusta, joka menee kokonaan voudille. Oletan, että tuon nyt Kela näkisi suoraan tulorekisteristä ettei tarvitsisi erikseen toimittaa selvitystä rahasta, jota ei ole koskaan tullut tilille.
Kannattaa laittaa asiasta myös Kelalle viestiä. Ei pitäisi vaikuttaa jos menee ulosottoon mutta joskus kelan käsittelijöillä jäänyt huomaamatta ja asiakkaat tehneet oikaisuja
Kampaviinerit on loppu, sen vuoksi sinulta evätään nyt kaikki mahdolliset tuet! Ja jo maksetut tuet tullaan perimään takautuvasti 30 vuoden ajalta!
t. kiukkuinen kampaviineritön Kela-täti
Ei vaikuta kela saa suoraan tiedon verottajalta.
Jos koko 750 €:n veronpalautus menee suoraan ulosottoon, se ei yleensä vaikuta toimeentulotukeesi. Kela huomioi toimeentulotuessa vain sen osan veronpalautuksesta, joka jää sinulle ulosoton jälkeen käytettäväksi. Jos mitään ei jää käteen, veronpalautusta ei lasketa käytettävissä olevaksi tuloksi.