Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Täytän tänä kesänä 40 ja kilot on lujassa. Oon yrittänyt laihduttaa, mutta ei se oikein lähde. Mulla oli ennen vyötärö, nykyään, noh, se ei ole enää kovin näyttävä.
Mä en ole edes täti tomera, vaan se mummo, joka paarustaa sitkeästi eteenpäin lumessa.
Mutta mun puolesta tämä on ihan fine. On aina ollut. Ulkonäköni heijastelee sitä, mitä olen. En ole nuori, sinne tänne sännähtelevä sähikäinen, olen kokenut, sitkeä, vaikeissa tilanteissa luotettava vastuunkantaja, jonka suojissa firmat ja ryhmät selviävät tulevaan.
Se ylipaino liikunnalla lähde lisää vain ruokahalua toki ei ehkä liho lisää liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Jos katsot yhtään ympärillesi, huomaat että 50 ikävuoden jälkeen painoa alkaa kertyä, vaikka kuinka liikkuisi. Vain himourheilijat ja poikkeusgeeneillä varustetut säästyvät.
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Mulla lopahti lähes kaikki into liikuntaan pari vuotta sitten. Liikunta tuntuu pakkopullalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuttu ylipainosta, vaan tätimäisyydestä. Joka kyllä suakin katsoo peilistä, nöet sitä itse tai et.
Olen tietoisesti "tätimäistynyt" käytän löysiä vaatteita koska oksettaa tämä nykyakkojen kroppa esille tuonti ja pinnallisuus. Itsensä paljastelu kutsutaan nykyisin voimaantumiseksi.
En mä mielestäni ihan tädiltä näytä. Olen viisikymppinen mutta hoikka. Lyhyt tukka myös mutta mun mielestä näytän vain ikäiseltäni, en varsinaisesti tädiltä.
Jospa laihduttaisitte vähän? Niin ei tulisi niin voimakkaita justiinaviboja.
Vanhemmiten mulla on alkanut tulla vilu niskan alueelta, aloin siksi käyttää hartiahuiveja. Vilkaisin kerran peiliin, kun oli nykerönuttura ja hartiahuivi... auts.
Vierailija kirjoitti:
En mä mielestäni ihan tädiltä näytä. Olen viisikymppinen mutta hoikka. Lyhyt tukka myös mutta mun mielestä näytän vain ikäiseltäni, en varsinaisesti tädiltä.
Lyhty tukka on yksi niistä pahimmista tätimäiseksi tekijöistä, sori nyt vaan. Jos siis miehiltä kysytään. Moni kanap-tukka kuvittelee olevansa seksikäs rokkimimmi, mutta lähinnä aiheuttaa oksetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhty tukka on yksi niistä pahimmista tätimäiseksi tekijöistä, sori nyt vaan. Jos siis miehiltä kysytään. Moni kanap-tukka kuvittelee olevansa seksikäs rokkimimmi, mutta lähinnä aiheuttaa oksetusta.
Jos jonkun hiukset aiheuttavat sulla oksetusta, suosittelen lääkäriin hakeutumista. Kannattaa ehkä kysyä ajanvarauksesta, tarvitsetko sisätauteihin vai psykiatriaan erikoistunutta ammattilaista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, ap? Ja vielä olennaisempaa: mitä VIKAA tätimäisyydessä muka on? Ei mitään!
Sitä paitsi, ei se pitkä ja ohueksi latvoista kuluva viisikymppisen tukka ole nätti, mieluummin siisti ja paksun näköinen lyhyt.
Itselläni on kyllä ihan ylipainoakin, mutta nää, en viitsi laihduttaa. Kunto on hyvä ja ruokahalu + ruuanlaittotaito erinomaisia, ja nautin niistä nyt. Kunhan jaksaa kävellä ja tehdä töitä, niin kaikki on hyvin. Olen iloinen, ettei minua enää kiinnosta muiden mielipiteet, olen mikä olen, itseni ja läheisieni vuoksi.
En ole sanonutkaan että siinä on mitään vikaa, hauska elämään kuuluva asia että ihminen muuttuu.
Pehtoorinna yritti käynnistää kepeää ja hauskaa keskustelua, mutta muut tätit ryhtyivät heti moralisoimaan ja riitelemään. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit mun puolesta oksennella kaikessa rauhassa.
Mun tukka ei muuten ole kanan perää nähnytkään. Se on kivasti leikattu ja olen sen kanssa oikein chic.
Se tapahtui töissä. Vaihdoin vähän alle nelikymppisenä työpaikkaa ja oli järkytys huomata, että toimitusjohtaja on minua nuorempi. Olin siihen asti ollut jotenkin se nuorin. Sitten uuden työpaikkani vanhimmat kollegani jäivät eläkkeelle ja hups, minä olin vanhin! Tuli aina vaan uusia ja nuorempia työtekijöitä. Olin aina ennen ollut se joka firman juhlista lähtee jatkoille, nyt minua ei pyytänyt enää kukaan. Nuoret menivät omissa porukoissaan. Huomasin, että ei minulle enää ollut bileissä juttuseuraa. Joka juhlissa puheilleni tuli se firman onnettomin nörtti. Juhlat alkoivat tuntua pakkopullalta.
En tajua pikamuotia! En löydä villakangasulsteria enkä popliinitakkia. Esimerkkejä on lukuisia :D
Tätimäisyydessä ei oikeasti ole vikaa eikä siinä että ikä näkyy ulkonäössä.
Kirjoitit kuitenkin, että lyhyt tukkasi korostaa ylävartalon muhkeutta. Jos itse olet tyytymätön, kasvata pitemmät hiukset tai leikkauta toisenlainen malli.
En itse vielä ole huomannut erityisiä ikääntymismuutoksia ulkonäössäni (olen 41), mutta jo muutama vuosi sitten aloin hissukseen etsiä tulevaisuuden varalle erilaisia vanhemman naisen tyylejä netistä, esim. kansainvälisistä tyyliblogeista. Jos ajattelee vanhemman naisen tyyliä, niin makuuni on eniten sellainen, että on pitkät, harmaat hiukset nutturalla sekä enimmäkseen mustat ja hillityt, klassisen naiselliset vaatteet. Sitten vanhana, jos saan elää, pyrin tuollaiseen tyyliin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa kun denial-vaiheessa olevat tätit antaa muille syyllistäviä ohjeita täällä. Kyllä se 'oon täti!' -hetki teillekin vielä koittaa, vaikka kuinka treenaatte ja laihdutatte ja pidätte pitkää tukkaa.
Sinä tässä sääliksi käyt. Eikö sulla oikeasti ole elämässäs parempaa tekemistä kuin lällätellä täällä? Yritä nyt edes.
Mitä väliä sillä on, ap? Ja vielä olennaisempaa: mitä VIKAA tätimäisyydessä muka on? Ei mitään!
Sitä paitsi, ei se pitkä ja ohueksi latvoista kuluva viisikymppisen tukka ole nätti, mieluummin siisti ja paksun näköinen lyhyt.
Itselläni on kyllä ihan ylipainoakin, mutta nää, en viitsi laihduttaa. Kunto on hyvä ja ruokahalu + ruuanlaittotaito erinomaisia, ja nautin niistä nyt. Kunhan jaksaa kävellä ja tehdä töitä, niin kaikki on hyvin. Olen iloinen, ettei minua enää kiinnosta muiden mielipiteet, olen mikä olen, itseni ja läheisieni vuoksi.