Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluakkaan tätä lasta :(

Vierailija
16.04.2009 |

Pakko jonnekkin nyt purkaa tätä oloa...vahinkoraskaus ja nyt viikkoja takana 8-9, olin aluksi sitä mieltä että pidän lapsen mutta tänään ajatus alkoi tuntua mahdottomalta. En haluaisi aborttia mutta en halua saada tätä lasta :( tuntuu aivan kamalalta. Saa kommentoida vapaasti, kiitos teille jotka luitte viestini.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen abortin teettänyt on riistänyt ihmishengen = murhaaja. Niin se vain on.

lihansyöjät ovat murhaajia. Niin se vain on.

Vierailija
62/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta tuntuu puuttuvan tämä tietoisuus.

tulisit raskaaksi jokaisen seksikerran jälkeen, niin monennenko vauvan kohdalla lopettaisit seksin harrastamisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen abortin teettänyt on riistänyt ihmishengen = murhaaja. Niin se vain on.

lihansyöjät ovat murhaajia. Niin se vain on.

Vierailija
64/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsensa tappanutko ei olisi murhaaja?

mutta niin ovat nekin, jotka syövät eläimen lihaa. Suuri osa ihmisistä on siis murhaajia. Ei voi mitään.

Vierailija
65/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisit raskaaksi jokaisen seksikerran jälkeen, niin monennenko vauvan kohdalla lopettaisit seksin harrastamisen?

Lisäksi ehkäisymenetelmät on keksitty. Ne ovat käytännössä 100%:n luotettavia silloin kun niitä käyttää oikein. Monilta vain tuntuu puuttuvan kyky siihenkin. Nämä "vahinkoraskaudet" ovat yleensä ihan puhdasta huolimattomuutta.

Yrittäkää nyt ymmärtää, että seksin seurauksena voi olla lapsi.

Vierailija
66/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ehkäisymenetelmät on keksitty. Ne ovat käytännössä 100%:n luotettavia silloin kun niitä käyttää oikein. Monilta vain tuntuu puuttuvan kyky siihenkin. Nämä "vahinkoraskaudet" ovat yleensä ihan puhdasta huolimattomuutta.

Tuo ehkäishomma nyt ei vaan pidä paikkaansa. Miten esim. sterilisaatiota voi käyttää väärin? Steriloiduillekin kun niitä vauvoja joskus putkahtaa. Ja silloin kun menit yksiin miehesi kanssa, niin sanoithan heti ensimmäisen yhdynnän yhteydessä, kun olitte tapailleet esim. kuukauden, että tästä voi tulla lapsi, ja aion silloin pitää sen? Vai olitteko kenties selibaatissa sen 1-2 vuotta, ennen kuin harrastitte seksiä, kun olitte siinä vaiheessa, että lapsi on tervetullut? Suostuuko monikin mies tähän?

Vierailija
67/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me mieheni kanssa olimme selibaatissa sen ensimmäiset 3 seurusteluvuotta kunnes menimme naimisiin. Harrastimme siis ensimmäisen kerran seksiä hääyönä.Olihan se välillä vaikeaa, mutta eipä tarvinnut pelätä vahinkoraskauksia. Ja jos nyt tulisin raskaaksi ilman tietoista suunnittelua, olisi kyseessä yllätys, ei vahinko.

Vierailija
68/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me mieheni kanssa olimme selibaatissa sen ensimmäiset 3 seurusteluvuotta kunnes menimme naimisiin.

ovat varmasti kaikki muutkin moraaliset av-mammat toimineet, eikö?

Vierailija
69/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just eilen negan testin ja olen aika allapäin kun ei vieläkään näy vauvaa.

Synnytä lapsi niin minä haen hänet omakseni. Sinun ei tarvitse tappaa ketään ja saat loppuelämäsi katumuksen sijaan miettiä että annoit elämän ihmiselle joka nyt elää jossakin.

Mulle tuli sama mieleen :) kauan ollaan yritetty mutta omaa vauvaa ei kuulu. kohta pitää mennä adoptiojonoon ja hakea ulkomailta kun suomessa ei vauvoja adoptioon saakka juurikaan ole.. :( kaikki ei-toivotut abortoidaan pois, vaikka ottajia löytyisi.

Vierailija
70/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sama mieleen :) kauan ollaan yritetty mutta omaa vauvaa ei kuulu. kohta pitää mennä adoptiojonoon ja hakea ulkomailta kun suomessa ei vauvoja adoptioon saakka juurikaan ole.. :( kaikki ei-toivotut abortoidaan pois, vaikka ottajia löytyisi.

että kelpaisko teille kuuromykkä tai cp- vammainen lapsi? Tai semmoinen, jolta puuttuu kädet ja jalat mutta on muuten terve? Vai pitäiskö nää epäsikiöt abortoida ettei joudu heitteille?

Vierailija
71/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kelpaisko teille kuuromykkä tai cp- vammainen lapsi? Tai semmoinen, jolta puuttuu kädet ja jalat mutta on muuten terve? Vai pitäiskö nää epäsikiöt abortoida ettei joudu heitteille?

haen tällä siis sitä, että jos joskus käy vahinko, niin voisin lapsen kyllä antaa adoptioon, mutta entä jos kukaan ei huoli sitä? Tällöinhän abortti olisi paljon parempi ratkaisu. Vaikka etukäteen ei voikaan kaikkia vammoja tietää, mutta en tiedä, kannattaako ottaa sitä riskiä, että synnyttää lapsen, josta kukaan ei kuitenkaan tule välittämään.

Vierailija
72/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 67, miten esim kierukkaa voi käyttää väärin? Itse olen tullut raskaaksi hormonikierukan oltua oikein asennettuna kohdussa. Ja oikeesti, lopettakaa jo paskajauhanta, ilkeily ja moralisointi!!!!!!!!!!!!!

Onnea ja voimia päätöksen tekoon ap:lle!!!!

Vierailija
73/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tuo äskeinen yritys hieman pilalle eli näin sen piti mennä:

Hei 67, miten esim kierukkaa voi käyttää väärin? Itse olen tullut raskaaksi hormonikierukan oltua oikein asennettuna kohdussa. Ja oikeesti, lopettakaa jo paskajauhanta, ilkeily ja moralisointi!!!!!!!!!!!!!

Onnea ja voimia päätöksen tekoon ap:lle!!!!

Ja tässä tämä 67 lainattu teksti:

Vierailija
74/85 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että olet vielä vähän shokissa, mutta totut asiaan lähiviikkoina ja alat odottamaan lastasi innolla. Abortti on kuitenkin iso asia kantaa mukanaan loppuelämän. Itse en siihen pystyisi, kuin pakottavista syistä, esim. jos lapsi olisi pahasti vammainen. Toisaalta tiedän naisia, joille abortti on ollut oikea ratkaisu, eivätkä he ole sitä miettineet vuosikausia jälkeenpäin. Nykypäivän Suomessa pärjää kyllä yksinhuoltajankin, jos siitä olet ahdistunut.

Vierailija
75/85 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet alkanut muuttaa mieltäsi siihen suuntaan että saattaisit pitää vauvan. Koin tässä hiljattain keskenmenon ja suren sitä kovasti. Ehkä lapsesi on tarkoitus syntyä. Minusta on hienoa jos pystyy kantamaan vastuun omista tekemisistään ja vauvastaan ja pitää lapsen. Kun mietttii raskautta ja sen jatkumista että kuinka suuri ihme se on niin huomaa että tätä ihmettä kannattaa kunnioittaa. Suosittelen että pidät lapsesi. Sanotaan että lapset ovat jumalan lahja.Jokainen heistä on ainutlaatuinen ja tärkeä ja jokaisella on merkitys tässä elämässä. Olen kuullut sanonnan että silloin kun ei tiedä mitä tehdä niin ei kannata tehdä mitään. Hieman outo tuo sanonta on mutta tässä tilanteessa se että antaisit raskauden jatkua olisi ainoa oikea ratkaisu.Voimia sinulle!

Vierailija
76/85 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein abortin vuosia sitten. oli täysin selvä ratkaisu mulle silloin. en epäröinyt ollenkaan. mutta siitä muutama kuukausi eteenpäin aloin katselemaan vauvoja kaupungissa, miettimään, millaista se ehkä olisi ollut.

vuotta myöhemmin sain esikoiseni.

ei se oo helppoo päättää. mulla on sentään onni myötä, kun sain kaksi lasta tähän maailmaan. kolmaskin olisi ilmeisesti ollut mahdollisuus saada.

lähisuvussa on perhe, jotka tekemällä tekevät eikä mitään hyvää tapahdu...

Vierailija
77/85 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein abortin vuosia sitten. oli täysin selvä ratkaisu mulle silloin. en epäröinyt ollenkaan. mutta siitä muutama kuukausi eteenpäin aloin katselemaan vauvoja kaupungissa, miettimään, millaista se ehkä olisi ollut.

vuotta myöhemmin sain esikoiseni.

ei se oo helppoo päättää. mulla on sentään onni myötä, kun sain kaksi lasta tähän maailmaan. kolmaskin olisi ilmeisesti ollut mahdollisuus saada.

lähisuvussa on perhe, jotka tekemällä tekevät eikä mitään hyvää tapahdu...

Vierailija
78/85 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi silloin kun joku aikoo tehdä abortin niin se on murha mutta kun tulee keskenmeno niin se on voi voi, eihä sillonkaan pidetä mitään hautajaisia ja surra niinku " oikeeta" ihmistä. se sikiö on vasta kasa soluja eikä mikään ihminen.

Vierailija
79/85 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta tuo että kyllä vaikka käyttäisi ehkäisyä ihan oikein voi silti tulla raskaaksi. Meillä oli kondomi käytössä kun en voinut hormonaalista ehkäisyä käyttää, ja ihan oikein sitä käytettiin ja tässä tulos.

Tänään oon sitä mieltä että pidän lapsen...ja annan miehen itse valita haluaako hän olla mukana elämässämme vai ei. Olen valmis tekemään tämän yksin jos tarve vaatii, ei ainakaan olis mitään uutta vaikka varmasti onkin rankempaa kahden lapsen kanssa.

Saa nyt nähdä onko toi mun lopullinen päätös...vieläkin on kaikki kommentit/neuvot tervetulleita!

ap

Vierailija
80/85 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näihin tulee näitä murhaaja/väärinkäytetty ehkäisy-viestejä. Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat tulleet raskaaksi oikein käytetystä ehkäisystä. Jotkut yksinkertaisesti ovat vaan ihan superhedelmöityjiä. Tiedän tapauksen, jossa jopa pcosta kärsivä tuli raskaaksi, vaikka söi pillereitä aina ajallaan =) Toki kaikki tapaukset eivät ole näitä. Lisäksi on aika turha verrata lestadiolaisen elämää muiden elämään, kyse on kuitenkin aika erilaisesta katsantokannasta (ei harrasteta seksiä vaikkapa muutamiin seurusteluvuosiin). Kukin tyylillään, mun mielestä seksi esimerkiksi kuuluu parisuhteeseen olennaisesti..joku toinen ei pidä sitä mitenkään tärkeänä.

Mielestäni tässä nyt ei ole kyse ehkäisystä, kun sitä on kerta käytetty. Kyse on nyt siitä, mitä ketjun aloittaja tuntee..mitä järki sanoo..ja miten jaksaa. Ei ole järkeä tehdä lapsia, jos tuntuu ettei esim. mielenterveys kestä tai ei pysty jaksamaan..monella voi olla burnouteja, raskaita menetyksiä tai mitä tahansa. Aika vaikea toisen ihmisen silmin maailmaa nähdä.

Vaikka mies nyt ei sitä eroa ottaisi ja muuta, niin on sulla kuitenkin sun lapsi ja ehkä toinenkin. Oon aika skeptinen, että mies eroa ottaisi, koska noita juttuja on paljon kuultu. Kuitenkaan teillä ei ole mitään velvollisuutta kertoa tuttaville teidän parisuhteen alusta, voit kertoa asiasta vaan ehkä jollekin parhaalle kaverille (kuten varmaan oot jo asiasta puhunutkin). Ei toisten ihmisten parisuhteet muille kuulu.

Apua voi ja kannattaa hakea. Eli jos elämä tuntuu raskaalta, voit pyytää apua että joku hoitaisi lasta vaikkapa pari tuntia viikossa. VAikka edes toista. Tai jossain vaiheessa voit hankkia jotain siivousapua tms, ihan mitä tahansa. Käsittääkseni ihan 4h-kerhoistakin saa siivousapua aika edullisesti, vaikkei se nyt mitään hyvää olekaan..mutta vähän jotain tekevät. Kaikkea ei sun tartte yksin tehdä. Onko sulla tukiverkot kunnossa? Onko ystäviä? Tai entä omat vanhempasi?

Sit kannattaa jo valmistautua henkisesti siihen, että pidit lapsen tai et, niin välit tuon miehen kanssa joko viilenee tai sit hän tekee ratkaisut nykyisen vaimonsa kanssa. Miehen "hankala" elämäntilanne ei siitä sinänsä muuksi muutu. Lisäksi en luottais, että hän sinunkaan kanssa välttämättä viihtyy loppuelämäänsä, vaikka pakko kait se on. Jos pidät lapsen, niin miehen vanhemmat eivät välttämättä tätä hyväksy ollenkaan. Ei kaikki lähipiiristä muutenkaan. Ja entisen vaimon kans voi tulla vaikeuksia. Kuitenkin lakiteitse mies saa tavata lapsiansa, jos vaikeaksi menee.

En kyllä itse osaa sanoa, koska en ole tuollaisessa elämäntilaanteessa elänyt. Mieli voi muuttua, jos jokin tilanne sattuu omalle kohdalle. Punnitse nyt asioita tarkkaan. Kävisin juttelemassa neuvolassa kunnolla. Olisiko muita ihmisiä, joiden kanssa voisit puhua? Se kait olisi tärkeintä, ettet vain omassa mielessäsi pyörittele näitä. Toinen on nämä vauva-palstat, kun näiden mammojen kanssa "keskustelu" on aika vaikeaa..johtuen siitä, että joka toisessa viestissä haukutaan murhaajaksi ja joka toisessa sitten haukutaan ehkäisyä ja muuta =D Eli rakentavaa palautetta ja muuta on aika vaikea täältä saada.

(Kaikista eniten huvittaa, että nämä murhaajaksi haukkuvat mammat sitten hyväksyvät kuitenkin ainakin osittaisen tupakoinnin raskausaikana tai alkoholinkäytön..tai eivät hyväksy vaikkapa pakkoadoptointeja/pakkoabortteja päihteiden väärinkäyttäjille eikä pakkosterilisaatiota näille. Eli sikiön abortointi on murha ja sikiöstä puhutaan jo lapsena, mutta sitten muissa tapauksissa se onki taas sikiö ja sitä saa pahoinpidellä niin paljo ku lystää!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi