En haluakkaan tätä lasta :(
Pakko jonnekkin nyt purkaa tätä oloa...vahinkoraskaus ja nyt viikkoja takana 8-9, olin aluksi sitä mieltä että pidän lapsen mutta tänään ajatus alkoi tuntua mahdottomalta. En haluaisi aborttia mutta en halua saada tätä lasta :( tuntuu aivan kamalalta. Saa kommentoida vapaasti, kiitos teille jotka luitte viestini.
Kommentit (85)
Käsittämätöntä!Abortti EI ole murha!Se "lapsi"sun mahassas ei tajua vielä mitään!
En usko että lapsen pitäminen olisi itselleni mahdoton ajatus, olen esikoisenikin kasvattanut ja hoitanut yksin alusta asti. Ja kun tämä mies ei kuulemma mitenkään voisi hylätä omaa lastaan. Vaikeaksi asian tekee se että tällä miehellä on lapsi avioliitostaan ja jos vaimonsa saa tietää hänen siittäneen jollekin toiselle lapsen tämä nainen tekee kyllä kaikkensa ettei mies enää lastaan näe. Ja tämä lapsi on tietenkin hänelle todella tärkeä, aivan kuin esikoiseni on minulle.
Jos perustaisin perheen tämän miehen kanssa emme suinkaan tekisi sitä vain lapsen takia, vaan tässä on ihan voimakkaat molemminpuoliset tunteet mukana. Hänen eronsa on vain ollut ajan kysymys, mutta tämä ei todellakaan ole paras tapa. Kukaan läheisistäni ei muutenkaan ymmärtäisi tilannetta ja saisin vielä perheenrikkojan maineen päälleni, olisiko siinä sitten hyvät puitteet lapselle kasvaa?
Voisin sanoa että olen tällä hetkellä ehkä 60%:sti lapsen pitämisen kannalla, en tiedä tekeekö lapsen pitäminen vai abortti minusta itsekkäämmän.
ap
mun mielestä asia on niin että vaikka kenestä tuntuisi kuinka tahansa pahalta ja kuka kärsisi kuinkakin paljon, vaikka hänen lapsensa niin se ei ole mitään verrattuna siihen että tämä lapsi murhataan. ymmärrän että tilanne on hankala kaikkien kannalta mutta murhaan ei MIKÄÄN syy ole pätevä. Ei vaan voi murhata pientä vauvaa, ei sen enempää kuin esikoistakaan!
sitten keskenmenojakin pienen vauvan kuolemana ja järjestätte hautajaiset ja muistotilaisuuden?
sitä näköjään kykene ymmärtämään, niin ihmiset eivät suhtaudu asioihin samalla tavalla. Joillekin se lapsi tekisi elämästä helvetin, ei mitään onnelaa, eikä tod. suhtaudu siihen kuin lahjaan. Se, että sinun ystäväsi haluaa lapsen, ei tarkoita, että kaikkien muidenkin pitäisi haluta.
On monia jotka lasta haluavat enemmän, kuin mitää muuta ja täällä sitten ämmät marisee kun on tämän lahjan saaneet! Toivon niin kovasti, ettei ystävälläni ole keskenmenoa juuri nyt. Mutta mukavaa, että teillä on varaa taspattaa niitä lapsia.
sinulle, mitä sitten päätätkin! Kahden pienen kanssa elämä ei ole yhtä helppoa, kuin yhden lapsen kanssa, joten mieti mihin sinulla on voimia, jos vaikka tämä mies ei sittenkään ole valmis jättämään jo olemassa olevaa lastaan ja perustamaan perhettä kanssasi. Itse olen vaikeassa tilanteessa kasvattanut kaksi lasta ja yksin ollessa kahden kanssa kaikki on aika paljon hankalampaa. NOrmaali arki tosin sujuu, mutta mitä jos toinen joutuu sairaalaan tm tms. Onko sinulla riittävästi turvaverkkoa? Itse olen joutunut terveydellisistä syistä tekemään abortin (ja kierukka oli paikoillaan, joten ei kiitos syytöksiä huolimattomasta ehkäisystä). Vasta pari vuotta myöhemmin odottaessani toista lasta, olen paljon miettinyt tätä pientä, joka ei sitten koskaan päässyt syntymään. Mutta tiedän silti, että päätös silloin oli oikea. Oma isäni on minun ollessa pieni ollut lähdössä, mutta kuinkas ollakaan lopulta uusi nainen jäi rannalla soittelemaan ja isäni jäi jo olemassa olevien lastensa luokse. Päätös on sinun ja muiden tulee sitä kunnioittaa, kenelläkään ei ole oikeutta moralisoida sinua noin suuresta päätöksestä. Kyllä meistä jokaisen elämästä varmasti löytyy moralisoitavaa, joten eiköhän olisi reilua jättää moraalisaarnat sikseen ja antaa aiheita, joita kannattaa miettiä päätöstä tehdessään.
Kuka ei voisi olla haluamatta pientä ihanaa tuhisevaa vauvaa?
En ymmärrä...
Menkööt vaikka puoskarille nämä, jotka "eivät halua lasta" ja muuta lässyn, lässyn.
Jos ette halua lapsia, älkää harrastako seksiä. Niin yksinkertaista.
Kuka ei voisi olla haluamatta pientä ihanaa tuhisevaa vauvaa?
En ymmärrä...
lapsi ole vauvana kuin noin vuoden. Sen jälkeen sille tulee erilaisia kamalia "vaiheita" siihen asti kun se täyttää 18. Sen jälkeen pieni tuhiseva vauva voi olla vaikka narkkari tai pedofiili.
Jos ette halua lapsia, älkää harrastako seksiä. Niin yksinkertaista.
et halua joutua auto-onnettomuuteen, kulje aina kävellen. Eihän sinun vammojasi pitäisi veronmaksajien korvata, kun olet ne itse itsellesi aiheuttanut. Jos saat hivin pettävältä aviomieheltäsi, sinulle ei pitäisi antaa hoitoa ja lääkkeitä, koska itse olet mennyt miehen ristiksesi ottamaan. Jos joku ampuu lapsesi, ei sinulle pitäisi järjestää terapiaa, koska olet itse lapsen mennyt hankkimaan.
miksi hankaloittaisi miehen elämää. Onko varattu mies? Mutta jokainen päättää itse ei kukaan voi määrätä mitä tulee tehdä. Tee niin kuin sydämmesi ja tunteesi sanoo. Yksinäisiä lapsia on paljon vailla hyvää kotia ja rakkautta.
Jokainen abortin teettänyt on riistänyt ihmishengen = murhaaja. Niin se vain on.
ja oma vielä ihanin! Mutta!! Kukaan ei kukaan voi sanoa naiselle joka ei ole valmis äidiksi ja ei ole valmis siihen vastuuseen mikä lapsesta koituu, että hänen on väkisin synnytettävä se.
En itsekään tulisi ikinä tekemään aborttia, mutta pitää muistaa että naisia on erilaisia ja kaikki eivät ajattele sitä murhana, koska onhan se lapsi vasta kuitenkin alkio vaiheessa eli vasta kehittymässä.
Ja ei tuo ap minun mielestä vaikuttanut miltään lehmältä :) Hän osaa ottaa tosiasiat huomioon ja miettiä asioita joka kantilta. Ja se on minun mielestä oikein. Ei sitä kannata suin päin rynnätä tekemään jotakin mitä voisi katua myöhemmin.
Tsemppiä ap:lle teet mitä sitten ikinä teetkään :) Toivottavasti löydät teille sopivan ratkaisun!
Jos ette halua lapsia, älkää harrastako seksiä. Niin yksinkertaista.et halua joutua auto-onnettomuuteen, kulje aina kävellen. Eihän sinun vammojasi pitäisi veronmaksajien korvata, kun olet ne itse itsellesi aiheuttanut. Jos saat hivin pettävältä aviomieheltäsi, sinulle ei pitäisi antaa hoitoa ja lääkkeitä, koska itse olet mennyt miehen ristiksesi ottamaan. Jos joku ampuu lapsesi, ei sinulle pitäisi järjestää terapiaa, koska olet itse lapsen mennyt hankkimaan.
Pitäkää ne jalkanne ristissä tai hankkikaa sauva tai jotain, jos sitä seksiä niin pitää saada.
Inhottaa tällaiset apn kaltaiset lehmät, joille joku muu on olevinaan niin paljon tärkeämpää, että ovat valmiita sen tähden tuhoamaan pienen lapsen elämän.Olisipa Suomikin katolinen maa, jossa abortti olisi kielletty lailla.
jos joku pakottaisi sinut ottamaan vaikkapa 30 kehitysvammaista vauvaa ikuisesti huollettavaksesi, koska kukaan muu ei niitä huolinut, eikä aborttiakaan saanut tehdä?
Pitäkää ne jalkanne ristissä tai hankkikaa sauva tai jotain, jos sitä seksiä niin pitää saada.
sinä harrastat seksiä vain lisääntymismielessä? Noin kolme kertaa vuodessa, jos sitäkään? Ihanko oikeasti?
Pitäkää ne jalkanne ristissä tai hankkikaa sauva tai jotain, jos sitä seksiä niin pitää saada.sinä harrastat seksiä vain lisääntymismielessä? Noin kolme kertaa vuodessa, jos sitäkään? Ihanko oikeasti?
Monilta tuntuu puuttuvan tämä tietoisuus.
Mäkin olen tehnyt abortin 9 vuotta sitten ja voin rehellisesti sanoa, että se ei todellakaan ole vaivannut minua. Tilanteeni oli silloin kaoottinen, olin nuori ja huonossa parisuhteessa. Nyt minulla on kaksi ihanaa lasta, olen naimisissa ja muutenkin kaikki asiat kunnossa. Olen joskus miettinyt, että mitä jos en olisi tehnyt aborttia. Elämäni ei todellakaan olisi näin onnellista. Toki aborttia joskus suren, mutta se ei vaikuta elämääni mitenkään.
Ja toinen pointti vielä, älä todellakaan usko miestä joka lupaa jättä perheensä, sen varaan ei todellakaan pysty laskemaan.