Miksi naiset pukeutuvat vapaaehtoisesti kesällä näin?
Telttamainen h&m/lindex tunika + lihottavat ja jalkoja lyhentävät caprihousut. Kokonaisuuden kruunaa jotkut hirveät möhkökengät.
Samaan aikaan Ranskassa ystävättäremme kulkevat ihmisten ilmoilla esim. jossain kauniissa pellavamekossa ja korkeakorkoisissa sandaaleissa.
Kommentit (45)
meillä mies jopa haukkuu kaupoissa ja jopa naisten päällä olevat tunikat ja vastaavat vaatteet ja ei halua, että sellaisia edes itselleni ostaisin :) Tosin eipä ne mulle edes sopisi.. Itse en kyllä kans oikein ole tuota tunikaa ymmärtänyt..
Meilläkin mies haukkuu varsinkin tunikoiden kanssa yleensä käytettyjä "huippumuodikkaita" legginssejä. Omaa silmääni tunika+caprit/legginssit -muoti kyllä ihan miellyttää, kun vielä mukavuus tuo siihen plussaa... mutta enpä ole viitsinyt hankkia kun kerran mies ei tykkää. Kuljen sitten kesällä yleensä ihan rennoissa capreissa (jotka ei tee jalkojani lyhyen näköisiksi) ja t-paidassa/topissa. Sitten on yleensä yhteensopivat vyö ja kengät ja mahdollisesti laukku (jos kaikki kamat ei oo vaunujen hoitolaukussa). Toki välillä on vaihteen vuoksi joku puolihame, esim farkkuhame.
Crocseja en ymmärrä minäkään kaupunkikäytössä, vaikka kuinka olisivat mukavat. Terveyssandaalit on ok, jos sopivat asukokonaisuuteen.
Samaan aikaan Ranskassa ystävättäremme kulkevat ihmisten ilmoilla esim. jossain kauniissa pellavamekossa ja korkeakorkoisissa sandaaleissa.
mulla on pitkät jalat, joissa caprit näyttävät hyvältä :)
Tunikoista en ihan hirveesti välitä, mutta ens kesänä varmaan käytän niitäkin kun olen silloin viimeisilläni raskaana.
Ja mä kuuluun siihen ryhmään, joka "jopa kääntää farkun lahkeet capri-mittaisiksi". Miksi en kääntäisi lämpämällä ilmalla, kun jalat "kestää esittelyn"?
jos vertaa vaikkapa 80-90-luvun vaihteen yhdistelmään: t-paita+pyöräilyshortsit.
Mä tykkään keveistä valkoisista puuvillaisista tunikoista. Capritkin käy oikein mainiosti. Pellava on hankala materiaali, minusta se ei ole kovinkaan kaunis ryppyisenä. Omistan kyllä pellavaisiakin mekkoja ja housuja, mutta en oikein tykkää niistä. Korkkareita pidän vain juhlissa. Sandaaleja on tosi nättejä ihan matalakorkoisinakin. Varsinkin kengissä mukavuus on tärkeää.
Ja mitä tulee vaikkapa ranskattariin, niin ei kyllä suurin osa ole mitenkään erikoisen hyvännäköisiä. Luisevia ja takapuolettomia!
jos meikäläinen 'siro' 173cm, kenkä 41 ja vaattet kokoa 44-46 juoksisin tuolla lähiön pihalla lasten perässä polvet koukussa korkokengissä, minihameessa suonikohjut loisten ja joku kireä paita makkaroita korostamassa :D
Vai olisiko kuitenkin parempi, että pdän pikkasen löysemmän paidan piilottamassa läskit ja pitkät tai melkein ptkät hoousut jalassa sekä ihan matalat sandaalit jalassa vain...
Ai caprit näyttää pitkissä jaloissa hyviltä vai? Teitpä niin tai näin, teet aina väärinpäin. Nimittäin pitkille jaloillehan pitäisi yleisen sivistyneisyyden valossa pukea pitkät lahkeet ja nimenomaan lyhyille jaloille lyhyet. Liian pitkät lahkeet lyhentävät entisestään lyhyitä jalkoja, ja samoin luin juuri jonkun stylistin suosittelevan lyhytjalkaisille capreja.
Ihan on kuulkaa sama mistä ulkonäköilmiöstä on kyse, aina joku mielestään tyylitajukas tulee jonkun "säännön" perusteella torppaamaan mielipiteesi ja preferenssisi. Oli kyse sitten vaatteesi/ruumiinosasi koosta, mallista, väristä, kuosista, tyylistä tai mistä vaan ikinä, olet vääränlainen. Ja suurin synti on tietysti olla suomalainen.
Eivät ranskattaret sentään ole mitään tyyli-ikoneita.
Voiko kivempaa vaatetta edes olla?
löydä tarpeeksi ison kokoista mekkoa ja mekko vasta näyttäisikin rumalta läskieni päällä. Kengätkin on semmoset, mitkä sattuu sopimaan (koko 42) ja ovat halvat.
ranskattaret hyppäävät kaivoon- en hyppää perässä.
Jos ranskattaret haluavat aiheuttaa itselleen jalkavaivoja - en hanki perässä.
-minua ei kiinnosta p....n vertaa, mitä edes oma mieheni ajattelee vaatetuksestani.
Kun on itse kerta ylipainoinen vätys, jolle ei paljoa mikään edes mahdu päälle
-ja vielä vähemmän minua kiinnostaa, mitä joku viera ihminen ajattelee vaatetuksestani. Kun minulla on sen verran muutakin ajateltavaa.
171cm ja painoa on 59kg. Kaikki tunikat ja paidat, joissa on vyötärö heti rintojen alla, saavat mut näyttämään joko läskiltä yli-ikäiseltä pikkutytöltä tai kuin olisin raskaana. Eli mulle moinen tyyli ei sovi, pitäisi olla hento ja todella laiha. Mulla kun on hartioita ja hauista ja muutenki yläkroppa melko treenattu, niin näyttäisin vain hassulta.
160/48 ja hoikkavyötäröinen & leveälanteinen ja sama efekti kuvailemistasi vaateista tulee minullekin. Kai ne siis ovat pömppämahojen tyyliin ja kropalle sopivia lähinnä nuo tunikat...
koska arvoisa ap on persjalka, niin ei muutkaan saa pukea caprihousuja..voi voi...Kaikilla ei ole sitäpaitsi läskit kintut...
Kauhean kuuloinen mies, anteeksi vain. Ei normaali ihminen hauku tavallisia vaatteita, joita vastaantulijoilla sattuu olemaan. Varsinkaan kun tunikoissa ei edes ole mitään sellaista, mikä saattaisi esim. loukata, kun ne ei ole esim. liian paljastavia tai niissä ei ole jotain provosoivia tekstejä/kuvia.
Ranskassa oli ainakin viime kesänä kaikilla naisilla tunikat ja legginssit. Tai tiukka paita ja legginssit. Mutta ei näkynyt mekkoja monella, eikä korkosandaaleita.
Tänne muoti tulee jäljessä, joten en tiedä kuinka ranskattaret pukeutuvat nyt.
Itse myös inhoan capreja, ne eivät vaan näytä hyvältä kenenkään päällä;)
Tunikoita taas käytän mielelläni. Ne on kauniita, naisellisia ja mukavia.
160/48 ja hoikkavyötäröinen & leveälanteinen ja sama efekti kuvailemistasi vaateista tulee minullekin. Kai ne siis ovat pömppämahojen tyyliin ja kropalle sopivia lähinnä nuo tunikat...
Itse olen aika hoikka, mutta rinnat ovat isot, joten näytän heti siltä kuin olisin raskaana, kun laitan tunikan päälle. Tosin nyt olenkin raskaana, niin olen pari tunikamallista paitaa ostanut :)
Mutta mielestäni yleisimmin tunikoita näkee vain ylipainoisten ja raskaana olevien päällä, koska eivät ne muun mallisille sovi.
Capreista sen verran, että mielestäni niiden kireys määrittelee sen, sopivatko vai eivätkö sovi. Liian tiukat caprit näyttävät huonoilta, samoin mikäli jalat ovat paksut, ei se niinkään ole pituudesta kiinni. Mielestäni.
Me ollaan lähdössä etelään ja pakkailen täällä jo kiivaasti... mukaan lähtee Lindex tunikoita ja capreja, sekä ne ah, niin mukavat crocsit :D:D
Tää oli hauska aloitus, kun meni jotenkin niin kohilleen mulle :D! Mutta joo, siis tykkään tollasista vaatteista ja niistä möhkökengistäkin ;) Toki mukaan lähtee muutama mekko ja useammat kengätkin...
meillä mies jopa haukkuu kaupoissa ja jopa naisten päällä olevat tunikat ja vastaavat vaatteet ja ei halua, että sellaisia edes itselleni ostaisin :) Tosin eipä ne mulle edes sopisi.. Itse en kyllä kans oikein ole tuota tunikaa ymmärtänyt..