SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN HUHTIKUU: )
Vanhasta muistista meni jutut vielä maaliskuun ketjuun...
Mutta tästä se kevät todella alkaa...
Kommentit (232)
Nuorin vielä kuumeessa, yllättävän sitkeessä tuntuu taudit olevan - ja ekaluokkalisellakin oli vielä 37, 5 kuumetta. No, jospa tää tästä pikkuhiljaa....
Meillä on kuivausrumpu jota välillä käyttelin ahkerastikin -nyt taas vähän vähemmän kun on ihan uusi pesukone joka linkoaa 1600 kierrosta. Mutta kyllä minusta edelleen aikalailla lähtee nukkaa, toki himpun vähenee kerta kerralta . Mutta varmaan aina irtoaa. Nyt lähinnä käytän rumpua jos pesen useamman koneellisen, kun silloin eivät mahdu kuivumaan sisälle telineille. Kesällä toki voi ripustaa ulos.
Kyllä meilläkin mies arvostaa kotiäidin hommaa, mutta yksinkertaisesti ei vaan rahat riitä siihen. Ollaan kyllä laskettu ja pyöritelty peukaloita, mutta kun lainanhoitokuluja pelkästään tulee kuussa meidän perheessä yli 900 e/kk ja siihen päälle kaikki muu, asuminen ja eläminen , niin ei miehen tuloilla elellä, kun ne on itse asiassa himpun pienemmät kuin meikäläisen oikeat kuukausiansiot. Eli meen syksyllä töihin vaikka rankkaa se onkin. Minun pitäisi olla kotona sitten vielä ainakin jouluun asti, olisi tosi tyhmää aloittaa uuden luokan kanssa opettaja niin, että esim. sijainen olisi ollut töissä elo-ja syyskuun ja miä menisin sitten lokakuun alusta.
Juu, oishan se hiukan harmitusta Sinuvi toki lievittänyt, jos oisin sen plussan saanut. OOn itse asiassa hyvin skeptinen nopean raskautumisen suhteen. Kateellisena luen teidän monen kommentteja siitä, että aina tai ainakin melkein, ootte raskautuneet lähes vanhingossa. Toivon salaa että minullekin kävisi niin, sillä on se niin rasittavaa pettyä kuukaudesta toiseen ja olla kuitenkin päälle päin tyyni ja ihan kuin se ei harmittaisi yhtään. Kun en tätä vauvahaavetta niin kamalsti oo ulkopuolisille hehkuttanut, enkä aina viitsi miehellekään "itkeä". Mutta täytyy olla tyytyväinen näistä neljästä, tiedä raskaudunko koskaan.
Ja tietty olen jotenkin taikauskoinen..."ei kahta ilman kolmatta", keskenmenoa siis, joten jotenkin ajattelen niinkin, että jos raskautuisin niin vosiko se mennä loppuun asti, minullakinhan takana 2 keskenmenoa (ei tosin peräkkäin ja onneksi alkuviikoilla) mutta kyllä ne silti olivat jo mielessä toivottuja ja rankkaa se menetys oli. Toisen takia jouduin kaavintaan, toinen valui ulos itsekseen.
Tulipas synkkää tekstiä...taidan lopetella ja mennä nukkumaan (jos yskältäni saan unta), nioin kauan kun tuo pikkumies antaa nukkua. Viime yönäkin nimittäin aikalailla huudettiin...ja valvottiin...
Tanni
Ensinnäkin Tanni, älä testin tulosta murehdi. Siihen syksyynkin on ONNEKSI vielä aikaa! Eikä vanha sananlasku ole nyt mistään kotoisin sinun tilanteessasi. Kyllä kaksi keskenmenoa on enemmän kuin riittävästi. Halaus ja pikaista raskautumista sulle!!! :)
Ja Miimu, sinä olet raskaana!!!! Älä murehdi toisen viivan vahvuutta. Se on kuitenkin se plussa viiva!! Varmasti jännittää ja pelottaa ja kaikkea, mutta mitä todennäköisemmin- kaikki menee hyvin! Niin me kaikki toivomme ja uskomme! :)
Ja Sinuvi, täällä kans yks collegepöksyjen "kannattaja" tai ainakin käyttäjä.. ;) Minäkin meikkaan ja laitan hiukset myös kotona, mutta vaatteet on aika lököt. Mutta totta, NIIN ihanat päällä! ;) Osoitteita mullekin jos jotain "kivaa kotiäippävaatetta" on jollakin tiedossa! :)
Ja täällä kp 55 eli tanni, jaan pitkän kierron kanssasi... Raskauden mahdollisuutta mulla ei nyt ole, joten testille ei ole (sniif) tarvetta. Peiton heiluttelu oli ihan jäissä viime kuussa. Eilen kyllä heiluteltiin ja vieläpä ilman ehkäisyä, mutta tuskin kp 55 kovin ovispäivä on!! ;) ;) ;) Tai silloinhan mun kiertokin on yli 100! ;) ;) ;)
Leanna, tee testi!!
Ja vielä sinä E:llä alkava uusi kirjoittelija (noloa kun nyt ei muistu mieleen, lupaan ensi kerralla jo muistaa!!) sinulle toivon myös plussatuulia PIAN! :)
Öitä ihanat suurperheen äipät!
Omppis
Pikatidoitus... tein eilen sen testin ja se oli nega..... Tuli sitten mieleen, että jospa nämä taas on ANEMIAOIREITA: palelu, heikotus, väsymys, niin tyypillisiä meikäläiselle. Samoja oli viime keväänä, jolloin olin omasta mielestäni raskaana jo muutaman kuukauden ennen kuin se todella oli totta ja ne pari kuukautta ennen todellista raskautumista alkaneet oireet selvisivät ekalla neuvoläkäynnillä, kun Hb oli 82... Pitänee aloittaa raudansyönti ja katsoa olisiko sillä vaikutusta asiaan ja nuo oireet katoaisivat.
Nyt tuo vauva alkaa hermostua, alkoi eilen nukkumaan jo viiden maissa illalla ja on nyt tietysti pirteä kuin peipponen, pitää nousta leikkimään. Palaillaan päivällä jos keritään ja jos ei niin toivottelen leppoisaa pitkäperjntaita kaikille!
Aamulla kun heräsin oli meillä täällä kunnon lumipyry. Nyt maisema lähinnä jouluinen : ). Kyllä jo saisi se luvattu auringonpaiste ja lämpö tulla!
Muutamalla sanalla omaa tilannetta. Eli hyvältä kuitenkin näyttää. Eilinen testitulos päivän mittaan voimistui kovasti ja lopulta oli paljon vahvempi kuin se eka testi. Ehkä oli vähän jotain häikkää tossa eilisessä testissä, kontrolliviivan ilmestyminen kesti tosi kauan, vaikka se yleensä pamahtaa heti ruutuun. Ehkäpä testiviivakin sen vuoksi tummui hitaammin. Oireita alkaa olla, päällimäisenä väsymys. Sea-banditkin jo hankin pahoinvoinnin varalle, en kyllä tiedä kuinka tuttaville selitän rannekkeet... : ) Mun raskaudesta tietää teidän lisäksi mies ja yksi läheinen ystävä, jonka kanssa ollaan yhdessä kuumeiltu ja hän jo pitkällä raskaanakin.
Kovasti olette täällä keskustelleet noista kestoista, tekis mieli kokeilla itsekin... Montako vaippaa on minimi, että pärjää? Vaikka osittain? Olenhan minä jo aikamoisen vaippavuoren saanut aikaiseksi...
Joko Tannin perhe alkaa toipua? Ikävää, että teidän suunnitelmat menivät mönkään! Mutta eihän noille taudeille mitään mahda, tulis vaan se kesä äkkiä, niin vähenisivät nuo "kulkutaudit". Meillä ainakin kesät yleensä tautivapaata aikaa. Pahoittelut negasta! Mulla ainakin tuo imetys tehokkaasti estää ovulaatiot, tosin moni kyllä onnistuu raskautumaankin imetysaikana. Kai aika määrävä tekijä on yöimetys, että kun ne loppuvat, niin sitten oviksen mahdollisuus kasvaa. Oisko sun mahdollista lopettaa yösyötöt?
Laitanpa pätkissä tulemaan tän viestin, koska varmaan nämä sivut taas takkuilevat...
Eltemia, kyllä sulla on ollut raskas "lapsensaantihistoria". Onneksi et ole lannistunut : )! Jospa nyt olisi jo pieni kyytiläinen matkassa : )! Mä jaksan aina hämmästellä omaa hedelmällisyyttäni, multahan poistettiin toinen munasarja 19-vuotiaana vaikean endon vuoksi. Sittemmin endometrioosia löytynyt kohdun ja peräsuolen ympäritä, "rustottumina". Mutta ilmeisesti nämä tiheät raskaudet ja imetykset viime vuosina pitäneet vaivan hyvin aisoissa. Kovasti tsemppiä sulle!
Annlin, minäkin jaksan ihmetellä sitä, että kuinka olen voinut saada 6 tervettä lasta. Ja tunnen siitä kyllä syvää kiitollisuutta. Mutta vieläköhän tämä seiska menee yhtä onnekkaasti... Mulle tuli syyllinen olo siitä, että kävin ovislaskurista kattoon tyttö/poika-tärppipäivät ja päädyinkin sitten siihen, etten halua millään tavalla "vaikuttaa" lapsen sukupuoleen.. Mulla kyllä ajatus, että mun kroppa hylkii tyttöalkioita ja todennäköisesti tulen saamaan sen komean 7 veljeksen sarjan. Aateltiin jo, että kai siitä sitten Eero tulee...
Katjalah, negapahoittelut! Kyllä tosiaan anemiaankin kävisi nuo sun oireet. Oliko sulla runsasta vuotoa synnytyksessä?
Leanna, oletko testaillut? Entä Ellada, huhuu?
Sinuvi, minä myös meikkaan ja laitan hiukset joka aamu. MUTTA ne vaatteet... Mulla ei mahdu päälle juuri mitkään niistä vaateista, joita käytin ennen kuopuksen odotusta. En ole viitsinyt paljon uusiakaan ostella, kun olen odottanut sitä ihmettä, että laihdun ; ) Ja ehkäpä kuljen taas kohta mammavaatteissa.. Eli aika kehnot on mun kotivaatteet, pääasia, että tuntuvat päällä mukavilta. Mutta eipä tuo mieskään juuri piittaa omasta pukeutumisestaan, joten...
Vimpula, ei meilläkään ole kuivausrumpua. Olen ajatellut, että se on se mun ekoteko : ). Kesällähän ei ole mitään ongelmaa pyykin kuivauksessa, mutta talvella lähinnä lakanoiden kuivaus vaatii sumplimista. Meillä hamma toimii niin, että pyykkiä pestään joka ikinen päivä, oli sitten pyhä tai arki, yksi iso koneellinen (yleensä). Ne mahtuvat hyvin kuivamaan ja ovat kuivat seuraavana aamuna ja uutta vaan tilalle sitten... Lakanat vaihdan porrastetusti, jotta saan ne aina pestyä ja kuivatettua heti. Että semmoinen viiko menee ennekuin kaikki sängyt on käyty läpi. Sit saakin jo pian aloittaa uuden kierroksen ; )
Voi Omppis, ihanan positiivinen olet! Kyllä varmasti saat miehenkin pehmitettyä vaikka kuinka moneen vauvaan vielä ; )! Kuulin muuten justiin, että yhden mun kaverin tuttava täyttää tänä vuonna 50 ja odottaa esikoistaan! Eli meilä kaikilla on vielä reilusti aikaa ; )!
Minkälaisia pääsiäistraditioita teillä on? Meillä ei kovin kummoisia, toki koristelut, kukat ja rairuoho sekä hyvä ruoka. Mutta ei oikeastaan muuta. Ajattelen aina näiden kristillisten juhlien kohdalla, että pitäisikö lapsille jotenkin tuoda esille tätä juhlan uskonnollistakin puolta...
Mutta toisaan vieraat odottavat! Oikein leppoisaa ja sanoisinko että munarikasta pääsiäistä teille : )!
Miimu rv 3+6 : )
Olipas kiva nähdä Miimun raskausviikot! Ennen kuin huomaatkaan niitä on 30+6 ! :) Oispa tosiaan kiva jos tulis poika ja saisi nimekseen Eero. Hännähuippu :) Mutta yhtä hyvin vauva voi olla tyttökin!! Eevi! ;)
Meilläkään ei ole kuivausrumpua ja sadattelen asiaa aina tarpeen tullen... Se on ollut tarkoitus hankkia jo monta vuotta, mutta aina ollaan siirretty ja siirretty. Kesällä aina tuntuu, että pärjätäänhän me ilmankin, mutta talviaikaan..hoh hoijakkaa.. Pyykkikomero näyttää järkyltä! : / mutta eipä enää pitkästi kesään!!
Toivotaan tosiaan, että saan miehen vielä mukaan kuumeilemaan. Nyt yritän pitää matalaa profiilia vähän aikaa etten ihan ukkokultaa väsytä jutuillani.. ;) Ja jotenkin on semmoinen tunne, että jos se IHAN TOSISSAAN näkee kuinka kova mun kuume on ja kuinka paljon kuudetta toivon, en jaksa uskoa että ois mun unelmaani vastaan!! Mutta katsotaan.
Kerropas Miimu onko kuuden lapsen kanssa erilaisempaa kuin viiden?? Asia kiinnostaa kovasti! Kyselin muistaakseni samaa kun kuumeilin viidettä. Mielestäni viiden lapsen kanssa ei ole ollut sen vaikeampaa kuin neljänkään. Rikkaampaa varmasti monin tavoin! :) Mutta kertokaas kommentteja te joilla on lapsia enemmän kuin viisi, Miimu, Leanna, Annlinn....
Meilläkin on kovin luminen päivä ja minä kun kans niin odotin aurinkoa tälle päivälle.. Jospa huomenna paistaa jo! :)
Hassua miten sitä joskus miettii miltä te kanssasisaret mahdatte näyttää. On ollut puhetta painosta, vaatteista jne.. mutta ois hauska tietää lisää! Sitä kun mielessään muodostaa jokaisesta jonkinlaisen kuvan. Sinuvi, olet varmaan vaalea ja aika pieni? Leanna on ihan mini? :) Kertokaapas! :)) Näin pääsiäisen iloksi :)))))))))
Omppis kuittaa (keskiruskeat puolipitkät hiemat kihartavat hiukset, vihreät silmät, 168, 56, pisamia näin kevään tullen ;)
Meillä ei pääsiäisenä ole juurikaan perinteitä. Yhdessä ollaan ja syödään hyvin. Pajunoksia on koristeltu maljakkoon ja rairuohoa ja tipuja on, huomenaamulla lapsille pääsiäismunia sänkyjen alle.. Kokolla saatetaan pistäytyä. :)
meidän perinteet on just tuo pienimuotoinen koristelu (tänä vuonna tosi vähäinen...) ja syömässä käydään minun vanhempien luona. Suklaamunat ym. pääsiäisherkut kuuluu asiaan ja minun mämmi :) Mämmiä ei nimittäin syö kukaan muu perheessä niin se herkku kuuluu sitten yksin minulle.
Jahas, ja minä olen tälläinen kädet pystyssä 160cm.. ;) no, siis just ja just ja painoa en uskalla edes arvailla. Liikaa mutta ei nyt mahdottomasti. Voi sanoa, että on mistä kiinni ottaa ja hiukset on pitkät tummat tuonne puoliselkään asti. Pukeutuminen on just farkut ja joku neule, tunika yms.kun kyläillään ja kotona mitä virttyneempiä virityksiä.. ei ehkä kestäisi ne vaatteet päivänvaloa ;)
Minä kans meinasin kysellä, että miten tosiaan muuttunut asiat kun lisää lapsia tullut. Esim. kun neljäs tulee.. Meillä nyt auto on jo tila-auto eli sitä ei tarvitsisi vaihtaa mutta tila kyllä loppuu talosta. Nyt ollaan jo kuin sillit purkissa.. tai tuntuu välillä siltä. Ehdottamasti tuo esikoinen tarvitsisi omaa tilaa ja yläkerrassa pähkäilin, että miten tuota huonejärjestystä taas muutetaan, että kaikille saadaan se oma tila sieltä. No, pienin nyt ei hirveästi vielä tarvitse mutta keskimmäinenkin voisi levitellä nuita lelujaan muualle kuin olohuoneeseen välillä..
Mutta nyt uusimman vauvalehden pariin kuumeilemaan ;)
Vimpula
Täällä myös on lumista, tuossa aamulla poikaa stigalla vedimme miehen kanssa käveylyllä. Nyt on jo pian 4 plussa-astetta, ja tiet lossusia. Ei kulkis nyt stiga. Huomenna taitaakin olla aika lämmintä jo. Kiva!
Kiva kuulla Miimu74 - että kaikki ok! Ja tosiaan nuo rvt näyttää kivalle... Mikä ranneke tuo seaband on?
Mulla on jääny masuun ihme möllykkä kuopuksesta. Kiloja ei vaa'an mukaan ole juuri ylimääräisiä, mutta tosiaan pallo jäi, korostuu ruokailun jälkeen. Eli näyttäis että entinen vaatekoko ei enää oikein toimi. Äsken anopin ruokapöydästä noustessani päällä oli 34 koon kiva paitis, mutta ei ollut kivan näköinen kun napit oli hiukan kireenä...ku annoin pojalle slipoverin päältäni.. halus mennä ulos pyöräile apurattaiden kanssa eikä ollutkaan kunnon ulkoiluvaatteeet vaan paremmat kuteet päällä, eli äipän slipoveri toimi hyvin, paitsi että paljasti mun outokummun...
täytyy käydä surffaa tuolla espritin nettisivuilla..kiitos eltemia saitista.(toivott meni oikein)
pääsiäistraditioista, meillä vain hyvä ruoka, rairuoho, kukat...niinkuin miimullakin. Ehkäpä kyläilyä. Eipä uskonnollisuus meillä näy. Toinen mummu voisi sitä korostaa, mutta asuu sen verran kaukana..
Vielä tuosta kuivausrummusta...sehän oli meidän joululahja (kauan suunniteltu) ja tosi kiva pyykätä nyt. Ihana kun ei tarvii pujotella pyykkinarujen alitse enää, meillä myös kone pyörii jokapäivä, tai ei oikeestaan enää tuon kuivarin ansiosta, eilen pesin varmaa 4 koneellista, (lakanoita myös) eikä naruilla ollut kuin nimeksi pyykkiä. Sanoinkin miehelleni että tosi ihanaa pyykätä nykyään:) Ja miten pehmeäksi sillä tulee vaatteet vaikkei käytä huuhteluainetta. Yllätyin. Joo- eihän tuo kovin ekologista ole tuon koneen käyttö..myönnän, mutten luovu siitä kun sen sain:) ;)
Omppis - olet oikeassa, olen vaalea ja aika pieni;) paitsi tuo outokumpu tuossa häiritsee tätä pienuutta:)
Sinä olet varmaan hivenen ruskeatukkainen jolla on jonkin verran vaaleampia raitoja tukassa, ja pituus sen verran että saat ponnarille.. muuten hartioille ylettyvä tukka.
Annlinn taas olet luonnonkiharainen ruskea pohja, jossa vaaleita raitoja myöskin. Hartioille tai puoleen selkään tukka.
Tannilla tumma tukka hmmm. voisi olla lyhyet tai sitten ihan pitkät.(joo tosi tietäväistä:))
Leannalla taas lyhyt vaalea.
Katjalah on tummatukkainen.
Vimpula meni vaalean puolelle.
Nyt en muista vielä osaa sanoa. Kuinkahan pieleen meni???Antakaas kommenttia.
ups nyt vauva heräs..
palataan.
luinkin huolimattomasti tuon omppiksen viestin lopun..eli siellähän oli susta tietoja:) ja mielikuva oli ihan hyvin osuva..
Sinuvi (vaalea blondattu lyhyt tukkainen sinivihreät 165/53
Hetki menee, jotta saan luettua kaikkien tarinat ja "tilan päivitykset" ;)
Onneksi on nämä pyhät ja vapaat.
Palaan pidemmin, kunhan olen lukenut, että missä mennään....
-meriutu
(pieni, pehmeä ja tumma ;))
Eli 160 cm, muodokas koko 42 ; ), vaaleat hiukset liki vyötärölle ( aina ponnarilla...), tummanharmaat silmät. H&M:n reisitaskuhousut ja t-paita nyt päällä.
Kovin hoikkaa väkeä te muut! Kateeksi kyllä käy!
Hmmm, musta tuntuu ettei meidä elämä ole kauhean radikaalisti muuttunut lapsiluvun kasvaessa. Kaikkea on enemmän, pyykkiä, ruokaa, siivoamista, meteliä.. Ja autossa ahdasta. Mutta siis tosi nopeasti aina elämä palannut normaaleihin uomiinsa uuden vauvan synnyttyä. Enää ei mennä vauvan ehdoilla, vaan vauva sopeutuu elämään tässä perheessä. 1. ja 2. kohdalla vauva-aika oli spesiaalielämänvaihe, nyt enemmän tätä tuttua arkea : ). Vaikea sanoin kuvailla tätä...
Muksut vietävä iltapalalle, moi!
Miimu
Onnea Miimulle ihan hurjasti!!!!
Ja mukavaa kaikille muille!
Meille ei sitten tullut vielä vauvaa. kerkesin tekemään jo nega testin ja samantien ne kuukautisetkin alkoi. =( Mies oli ihana, kun sanoi että eikös se ole ihan kivaa tälläkin porukalla. Yrittää pehmittää mua toiseen suuntan mutta......
Kuivausrumpuasiaa, meillä on ollut muutaman vuoden ja pois en antais. Nukkaa vaatteista kummasti irtoaa kokoajan, mutta eipähän ole sitten kaapissa ja hengityksessä niin paljon.
Kotivaatetus on verkkarit tms ja t-paita. Uloslähtiessä yritän laittaa vähän ripsiväriä piristykseksi ja muualle laitan sit jo vähän muutakin. kummasti se piristää kyllä ilmettä, kun mulla on aina mustat silmänaluset.
Pyöreähkö ulkomuoto on, 168cm ja n.70 kg. Paino jäi kahden viimeisen vauvan jälkeen eikä tunnu laskevan, tai sitten se on vain motivaation puutetta. Hiukset pitkätköht tummanruskeeksi värjätyt.
Nyt lapset truli vaatimaan tietsikkaa, taidan jatkaa myöhemmin...........
Eltemia - voitko selventää..
tosiaan kävin kattomassa noita espritin vaatteita ja kivoilta näytti.
Kannattaako siinä liittyä esprit clubiin (meillä voisi koko perheellekin tilata samalla..)
kuinka siinä liitytään, se liittyminen varmaan kannattaa eka tehdä ja sitten myöhemmin tilaus...jotta kaikki rekisteröityis.
Oli vähän sekavaa, kun kiireessä yritin kahlata läpi.
kuinka se tilaus siinä tehdään? Jos viitit antaa neuvoja, miten se homma hoituu.
Osaatko sanoa noista kokoasioista, jos on S-kokoa hm'ltä esim käyttänyt, onko espritin S kutakuinkin samaa kokoa?
kiva jos pystyt valaisemaan.
nyt saunaan..
sinuvi
Eltemia : miten se maksaminen, saadaanko s-postiin lasku joka luottokortilla maks. ym
täytyy ottaa varmaan läppäri sänkyyn, ja tutustua noihin sivuihin rauhassa..
muuten vielä omaa napaa...
tässä kaikkea ennättää kehitellä mielessään kun niin vauvakuumeinen on, että jopa tälläistä.
Taustaa: viimeksi kolmoselta lopetin yöimetyksen menkkojen toivossa, meni 3vkoa ja menkat alkoi. Tulin raskaaksi, meni kesken, raskauduin ennen seur menkkoja, ja se selvis yllättäen vasta verikokeessa kun ihmettelin niitä puuttuvia kuukautisia. Ja raskaus oli silloi jo rv11! Ja sydän oli lakannut lyömästä rv7. Tässä viimeisemmässä mulla ei ollut oireita (raskaus) mitään. Paitsi iso maha.
Niimpä päästään tähän päivään.
En ole kunnolla useampaan viikkoon enää imettänyt kuopusta. Menkat pysyy poissa. Maha on iso. Oireita tosin ei ole mitään. Eli nyt mietin jos olenkin raskaana, mutta pienen sydän ei olekaan jaksanut mukana. Eilen yritin etsia kaupasta raskaustestia en löytänyt enka viitsinyt apteekkiin poiketa. Nyt sitten pitää kuvitella kaikenlaista tiistaihin saakka. Eikun huomennahan olisi apteekki auki. No jos viitsis käydä ajelulla, niin selviäis tuollainen kummituspeikkojuttukin.
No nyt lopetan teidän kiusaamisen mun jutuillani.
Hyvää yötä!
-s-
Jos oletkin Sinuvi raskaana ja kaikki onkin hyvin?? Tee ihmeessä huomenna varmistus testi! :)
On täällä kyllä niin kiva kirjoitella ja ihanaa porukkaa. Hyvä teidän kans on haaveilla! Pitääkin nyt haaveilla ihan kunnolla ja koko rahan edestä ;) jos vaikka tosissaan nyt onkin se viimeinen haaveilukierros. Niin kai sen on oltava.
Voi kun arvasitkin Sinuvi hyvin! Laitatan tosiaan tummaan tukkaani aina kesäisin vaaleita raitoja ja aikalailla olkapäille ovat! :0) Vaatetus mulla on KappAhl, Lindex, H&M. Ja tietty kotilököhousut!! Mutta aika tavis pukeutuja olen. Monesti kyllä ihailen ihmisiä, jotka satsaavat vaatteisiin ja ulkonäköön. Itse kun menen kauppohin, talsin heti ensimmäiseksi lastevaateosastolle... Niille on niin kaikkea ihanaa! :) Minäkin aloin nyt odottaa Eltemian vastausta, alkoi kiinnostaa nuo sivut!! Miten te muut, tuleeko käytyä Huutonetissä tai kirppareilla? Itselläni se on aika kausiluontoista. Välillä menee pitkä aika etten surffaile tai tee kirppiskierroksia, mutta kun innostun, teen sitä usein! Pikkutytöille löytyy monesti ihan upeita juttuja pikkurahalla. :)
Ystäväni laskettu aika on ens tiistaina. Just laittoi viestiä ettei supistele eikä muutakaan. Voi voi, vauvauutiset ois jo kivoja!! :) Omaa odotusta ja synnytystä odotellessa.. ;)
Mutta nyt, hyvää yötä! Meillä koululaiset vielä valvoo. Täytyy mennä patistelemaan hammaspesulle, vaikkakin aamulla saa nukkua.. :)
O
Voi ne Espritin sivuthan olikin ihan huiput!! Tosi kivoja vaatteita!! Olen myyty :) Taatusti tilaan jotain nyt ja jatkossakin! :)
Mutta nyt ÖITÄ!
O
Kylläpä tänne on eilisen jälkeen tullut juttua, en muista puoliakaan...
Pahoittelut elladalle (muistinhan oikein, että se olit sinä, jonka kuukautiset alkoivat)...
Omalta osaltani on idan hyvä vain, jos/kun tässän vaiheessa on kyse vain anemiasta vaikka toisaalta onhan lastensaanti paljon kivempaa kuin tylsä vähäverisyys.... mutta jos taas joutuu puolivälistä raskautta seuraavallakin kerralla enemmän tai vähemmän makoilemaan niin on sitä parempi ettei edellinen enää ole ihan vauva. Jos raskauteni olisivat normiraskauksia niin en epäröisi yhtään, mutta kun ne eiväy ihan helppoja tapaa olla.
Ulkonäöstä.... miten tuon tummatukkaisuuden näkee rivien välistä, kertokaa, kuka se nyt olikaan...? Meikkejä en ole oikeastaan koskaan omistanut ja vaatetus taattua verkkarityyliä ollut koko iän. Mitä mittoihin tulee niin imetylsen takia wn njuuri nyt jaksa edes ajatella muutaman nelosesta jääneen kilon karistamista, nyt kiloja on n.60, mittaa 171cm ja juuri ja juuri saan 38 koon housut kiinni kun kylille lähden ja vaihdan lököverkkarit pois. Minä en muuten ikinä edes huomaa, jos joku on käynyt kampaajalla - asia josta jotkut kaverit kouluaikoina ottivat nokkiinsa, kun en tajunnut kehua muutosta. Itse minut saa kampaajantuoliin vain se, että mies alkaa valitella ruoasta löytyviä hiuksia... Siis en koskaan oile ollut kiinnostunut ulkonäöstä kovinkaan paljon, kunhan ollaan puhtaita ja suht siistejä, kun lähdetään ihmisten ilmoille. Nuorena tärkein asusteeni olivat afgaani ja collie karvat ojennuksessa... siitä juontaa tuo meikittömyys ja verkkarit - yritäpäs juosta piskien perässä metsässä korkokengät jalassa - afgaanini oli siis juoksija ei näyttelykoira. (tuo erätukun mainos on muuten just meikälle, eräihminen kun olen...)
Pääsiäisestä, meillä on muutamia perinteitä, tietysti rairuohot ja koristelut sekä suklaamunat. Pitkänä perjantaina syödään mämmiä ateriaksi kuten joskus ennen muinoin kun kyseisenä päivänä ei saanut tehdä lämmintä ruokaa - ja meillä kaikki rakastavat mämmiä. Itse nuorempana aina hamstrasin sitä pakastimwwn ja äitini muistuttaa aina, että joskus minulla oli tapa syödä mämmiä myös juhannuksena ja uutena vuotena. Huomenna on aamupalaksi munia.
Tänään mennään mummolaan, joten lapset pääsevät kerrankin virpomaan. Nimittäin meidän "pääsiäisperinteemme" on myös se, että vaikka olen asunut jo liki 10v täällä pirkanmaalla en vieläkään ole sisäistänyt palmusunnuntaita virpomispäiväksi ja herään aina asiaan liian myöhään. Nyt ollaan menossa kotiseudulleni rannikko-pohjanmaalle ja kerrankin lapset pääsevät kiertämään, jos sitten haluavat.
Pakko alkaa vähitellen pakkailemaan, poistun koneelta pariksi päiväksi joten oikein hyvää pääsiäistä kaikille!
Juu Sinuvi, tummat lyhyet hiukset täältä löytyy... Kotona ollessa usein laitan pelkkää ripsaria ja harjaan hiukset, mutta ihmisten ilmoille lähtiessä kyllä usein vähän luomiväriäkin. Muistan aina nyt jo pian 11-vuotiaan esikoiseni kommentin pienenä, kun olimme jonnekin juhliin lähdössä ja olin laittanut pitkästä aikaa punaista huulipunaa. Lapsi tokaisi: "äiti, sulla on ketsuppia huulissa!" Ja pituutta 172 cm ja vaatekoko XL, joissain vaatteissa L, mutta oon isoon kokooni nähden tyytyväinen, kun se on jsoksu ollut myös XXL.
Pääsiäisesti...palmusunnuntaina virvotaan ja karjalaisen ortodoksiperinteen mukaan palkan saa vasta pääsiäissunnuntaina. Meillä myös koristellaan lähinnä lasten luomuksilla torppaa. Nytkin tyttö oli kässäkoulussa tehnyt ihanan pajukranssin joka laitettiin ikkunaan. Ollaan siis miestä lukuunottamatta ortodokseja, mutta ei meillä nyt ruokapaastota kun lapset on pieniä. Joskus on pitäydytty lihasta tai viime vuonna sovittiin isompien lasten kanssa joku asia mitä kukin teki esim. katsoi vähemmän tv:tä tai vanhin pelasi tietsikalla tms. Tänä vuonmna en ole jaksanut sellaistakaan... Pääsiäisyönä (la-su-yö) olen yleensä ainakin itse ollut yöllä ortodoksisessa pääsisäisyöjumalanpalveluksessa ja ainakin kahtena vuonna on isommat muksutkin olleet mukana. Tänä vuonna ei tautitilanteen takia sitäkään tehdä... En ole mitenkään "uskovainen", mutta silloin tällöin siis käytän myös lapsianki kirkossa (ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuussa), kun mielestäni ortodoksisuus on niin hieno asia ja osittain elämäntapa (vaikkei se meillä ihan niin näykään jokapäiväisessä elämässä). Tietty jotkut syömiset pääsiäisenä, pasha on ehdoton ja kulitsa ja mämmi selä rahkapiirakat. Pääsiäispäivänä usein on menty vanhemmilleni syömään lammasta, tänäkin pääsiäisenä piti mennä (siskon ja veljen perheet myös), mutta meidän tautitilanne ei anna varmaan myöten... Nimittäin nyt sitten on 38 asteen kuumeessa toiseksi nuorimmainen....Blääh.
Ja Sinuvi, tee ihmeessä testi, voihan elämä myös yllättää positiivisesti ja ilman oireitakin voit olla ihan onnellisesti raskaana! Oishan se hienoa!
Juu, luulen että en ovuloi ja toki öisin imetän vielä tiuhaan. Mutta en vielä voi kamalasti vähentää ennen kuin meidän pikku mies syö kiinteitä vähän enemmän. Meidän kun piti pistää silloin ne soseet pois muutamaksi viikoksi ja nyt on taas aloitettu uudelleen maistelu. No, toisaalta, en miä sinällään töihin menoa mkammoksu, ainoastaan sitä aamurumbaa. Onneksi minulla on työaika minimitunnein vaan 24h/vko, toki tietty ylim. hommiakin pakosti tulee kuin vain pidetyt tunnit (ehkä niitä ois joskus pakko vähän suunnitellakin). Toisaalta kun on jo yli 10 vuoden työkokemus, osa menee ihan rutiinilla.
Pikkumiehen verikakka ei oo selvinnyt ja yhä aina silloin tällöin on kakkavaipassa verta. 15. päivä lääkäri soittaa ja päätetään jatkotoimista.
Joskus oli täällä puhe siitä, että voisiko vielä saada terveen lapsen...sekin toki mietityttää. Meillä kaikki on olleet perusterveitä syntyessään eikä mitään vakavaa oo ollut myöhemminkään. Paitsi tietty nyt tää pienen veriuloste-asia on vielä tutkinnassa ...ja onhan tällä meidän vanhimmalla kuulonalenema (iso sellainen) toisessa korvassa ja tärykalvossa reikä. Jäi sinne kun 5-vuotiaana todettiin kasvain korvassa...leikattiin kun poika oli 6-vuotias. Oli jo levinnyt aggressiivisesti ja tuhonnut kuuloluuketjun, mutta saatiin onneksi pois eikä uusinut eikä tullut kasvohalvaustakaan (kaikesta meitä silloin varoteltiin). Toinen korva on täysin kuuleva joten se "paikkaa " tilannetta eikä ulkopuolinen huomaa huonokuuloisuutta. Ainoa mikä jäi, on se, että sairaalassa täytyy käydä kerran ½-vuodessa putsaamassa korva (kerää kaiken moskan sinne tyhjään onteloon, josta se kasvain poistettiin).
Mutta lähden tuonne katsomaan noita sairaita, mies ja vanhimmainen ovat vielä tältä taudilta säästyneet mutta ihme taitaa olla jos säästyvät.
Tanni
Mä olen kyllä ihan ihastunut tähän porukkaan! Kai sitä tässä iässä vaan kaipaa jo "aikuisten juttuja":) Tuolla Neliapiloissakin on kivoja tyyppejä, mutta hurjan nuoria on vielä osa porukasta, aloittaneet lasten teon jo alta parikymppisestä. Tunnen itseni aika vanhaksi siis, kun 40v on lähempänä, kuin 30v:)
Annlinn: kiitti myötätunnosta. Surkea olotila oli kyllä silloin, kun noita vastoinkäymisiä oli, mutta en mä niitä juurikaan enä muistele. Toki, jos koen vielä samaa -mitä en edes ihmettelisi- tunteet palautuu varmaan vahvempina. Ja tässä iässä hedelmällisyys vaan laskee, enkä haluaisi hukata yhtään kuukautta keskenmenoihin. Ja mulla oli sentään "vain" kaksi tuulimunaa ja yksi varhain keskeytynyt, kun toiset menettää pienokaisensa esim. rv20+ viikoilla. Siitä en tiedä, miten selviytyisin:( Mun menetykset on olleet enemmänkin haaveiden menetyksiä ja isoja pettymyksiä.
Sinuvi: kiitos sullekin:) Sä olet myös saanut pettyä. Onneksi on moninkertaisesti tullut onnea tilalle! Kyselit vaatetuksesta. Siiloin kun olin kotona, sama mukava look mullakin:) Sillä erotuksella, että harvoin jaksoin meikata tai hiuksiakaan pahemmin laittaa..Työssäni joudun itseni aina laittamaan vimeisne päälle, ja oikeasti mun mies katseli mua ihan eri silmin, kun aloitin työt ja aloin taas laittautua. Jos vielä saan jäädä mammikselle joskus, aion petrata:) Käypä katsomassa:
www.esprit.fi
Siellä on kivoja vaatteita, eikä ihan törkeän hintaisiakaan. Ja kivan näköisiä ja rentojakin. Mulla on melkein kaikki vaatteet Espritiä...Mielikuvituksetonta ja tylsää, mutta mä vaan tykkään niistä:) Pääosin tarjousrekeistä olen tehnyt löytöjä.
Ihana mies muuten sulla, kun antaa sun olla kotona ja huolehtia lapsista! Mun mies ei siis kuumeile tätä nelosta yhtään, mutta siunauksensa antoi silloin syksyllä. En ole halaistua sanaa hälle puhunut mun kierron vaiheista, tikutteluista, turhista testauksista, clomeista enkä mistään...Olen vaan kammennut sänkyyn otolliseen aikaan;D Mun mies ajattelee uutta vauvaa melkeinpä vain rahanmenona, hän kun on materialistinen härkä, jolle taloudellinen turva on kaikki kaikessa. KYllä hän sitä varmasti sitten rakastaa- sitä en yhtään epäile!- mutta pelkää, että me eletään liian tiukalla budjetilla, kun jäisin taas kotiin...Mun yritystoiminta ei ole nimittäin lähtenyt hoitovapaan jälkeen niin hyvin käyntiin, kun odotin. Sitä tää taantuma tekee, mutta näin pärjää kyllä:)
Kestoista! Meillä kestoiltiin kuopuksen kanssa parikuisista viime syksyyn. Mä hurahdin silloin kans ihan täysin:) Tuntikausia istuin KV-infon sivuilla ja vaippakauppojen tarjontaa vertailin...Aloin aika pian itse ommella vaippoja, pääosin taskuja(Napaketun kaavalla ensin, sitten muokattu Myllymuksujen kaava). Ekat oli ihan hirveän rumia, mutta lopputuotanto oli jo ihan myyntikelpoistakin;) Ja kauniimmat ovat nyt varastossa odottamassa;)Meillä käytettiin öisin kans villiksiä, Ruskovillan sekä mikä-se-nyt-oli-jokusaksalainen-villapökät kera bambu-hamppu-tuplaläppä-Ronjan:) Hyvin pelitti! LOppuvaiheessa laiskistuin ja öisin käytin kertiksiä. Vuodenvaihteessa neito aika yllättäen ryhtyikin täysin kuivaksi, mikä on tosi mukavaa:)
Nyt ei ajatus enää luista, sohvalle miehen viereen siis! Pitää lapsille kasata lautasille suklaamunia, nameja ja uudet sarjikset aamuksi. Pääsiäispupun tuomisia nääs!
Rentouttavaa viikonloppua! Pakko käydä lukemasa jossain välissä onko tullut uusia plussia:) Pitäisköhän munkin testata alkuviikosta, jos ei ole menkat alkaneet...
Eltemia