Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiriitaiset tunteet pienten lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden antamisessa

Vierailija
01.04.2009 |

Veljelleni ja hänen vaimolleen syntyy pian vauva, ja meidän kuopus on nyt 2v. Eli periaatteessa voisin antaa kaikki meidän lastenvaatteet ja -tarvikkeet heille.

He siis eivät ole varsinaisesti pyytäneet mitään. Mutta kun kysyin, että mitä pitää säästää heille, niin vastaus oli että säästä vaan kaikki.

Nyt mulla on kummiskin vähän ristiriitaiset tunteet, koska siis, tavallaan olen aina ajatellut että ostan vaatteet, myyn ne pois, ja saamilla rahoilla ostan taas seuraavat vaatteet. Nyt jos annan kaiken todellakin pois, niin jää sekin raha saamatta. Ja olen siis saanut myytyä meille pieneksi jääneet vaatteet aika hyvään hintaan.

Olenko nyt vaan ahne vai mikä tässä nyt on oikein? Miten te toimisitte?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mielessä on ollut että jos miehen sisko myy nuo meidän kamat niin kehtaanko pyytää osan rahoista (en usko että niistä enää kahden lapsen jälkeen hirveästi saa).

[/quote]

Vierailija
42/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet myynyt osan pois?

JA jso kerran olit suunnitellut myyväsi niin miksi ylipäänsä kysyit haluaako he jotain????

Outoa käytöstä.... Mitä sitä muilta kyselemään jos ei tyydy saamaansa vastaukseen???

(itse en ikinä vois ottaa rahaa myymällä lastenvaatteita.... Ne mitkä ei lahjoituksena kelpaa sukulaisille lahjoitan itärajan taakse)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta myös sisaruksilta voi pyyttää edes jotain pientä rahallista korvausta jos annat kallimpia, hyväkuntoisia vaatteita, esim. ulkoiluvaatteita! Ei ehkä niin paljon kuin tuntemattomilta, mutta jotain...

Vierailija
44/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etko voi myydä niitä tarvikkeita veljesi perheelle??

Sanoa, että haluat niistä kirpparihinnan.

Mä ostaisin hyppien pomppien suoraan jostain sukulaiselta tai kaverilta meidän muksuille käytettyjä vaatteita, kun vaan saisi!!! Mut kun ei tunneta ketään, jolla olis myydä.

Joten koluan sitten kirppareita sekä ostan uutena....

Vierailija
45/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen ei minusta ole hyvä idea, koska ihmiset pitää tavaroista huolta hyvin eri lailla. Voi tulla kovasti pettymyksiä jos lempihousut onkin mustikkasoseessa.

Me saamme lainaan kaveriltani, jolla valitettavasti meidän lapsia isommat lapset, joten en voi lainata heille. Pistän kyllä silloin tällöin ostaen heille ihan uusia vaatteita tai jotain muuta - turhan harvoin kylläkin, tunnustan.

Itse lainaan kaverille, jolta tuleee meidän kuopuksell joskus jotain lainaan. Kaveriltani poikavaatteet pyörähtävät vielä veljelleni lainaan, tyttövaatteet pistän myyntiin/lahjoitan eteenpäin. Yhtämittaista pussienkantoahan tämä on, mutta rahansäästöä kyllä.

Vierailija
46/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myisin parhaat, joista saa hyvin ja antaisin ne mitkä ei mene kaupaksi JOS he eivät itse tarjoa rahaa mistään.

Vierailija
47/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilla, jos siis rahalle on tarvetta. Minulla vähän vastaava tilanne eli sisko pyysi tulevalle vauvalle vaatetta ja muuta tarviketta. Kieltäydyin, sillä olen itse pelkällä kotihoidontuella tällä hetkellä, joten kirppikseltä saamallani rahalla on perheelleni suuri merkitys. Sisko on vasta jäämässä äitiyslomalle, joten rahapulaa heillä ei ole. Mielestäni on aivan älytöntä tämä systeemi, että kaikki pitäisi lahjoittaa sen takia vain, että ollaan samaa sukua. Ei siis huomioida lainkaan sitä, että kuka sitä apua oikeastaan tarvitsisi.

Vierailija
48/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

surutta myynyt huutiksessa vaikka kaverini sai samaa sukupuolta olevan lapsen vajaa vuosi myöhemmin.

Minä en kenenkään hyväntekeväisyyslaitokseksi ala, itse omasta selkänahastani olen lapseni vaatteet maksanut ja vanhojen vaatteiden tuotolla ostan taas seuraavaa kokoa laatuvaatteita.

Vierailija
49/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain siskolta lainaan vauvanvaatteita ja ihan nähtävästi oli pitänyt parhaat itsellään. Kun nuo vaatteet taas lähtevät kiertoon, jätän omistani kauneimmat itselle. Niin se vaan toimii. Koskaan ei tiedä mitä tulee takaisin ja missä kunnossa.

Vierailija
50/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly myy tyttärensä vaatteet ystävälleni. Eikä millään halvalla hinnalla. Kirppiksellä ei saisi läheskään samaa hintaa.

Ystäväni on vähän nolossa tilanteessa kun ei haluaisi epäkohtelias.

Käly kantaa säkkikaupalla vaatetta....

HEI AP! Ei sinulla ole mitään velvollisuutta antaa vauvanvaatteita tai -tarvikkeita ilmaiseksi. Minusta kuulostaa jo hyväksikäytöltä!

Hakekoot kirppikseltä sen mitä tarvitsevat. Myyt omat tarvikkeesi huutiksessa tai sitten näille sukulaisille käypään hintaan.

EIKÄ mitään LAINAKSI-juttuja! Se nyt on älyttömintä mitä tehdä. Vaatteet kulahtavat sinä aikana ja sinä saat rätit sitten parin vuoden kuluttua takaisin. Ja sitten sinun pitäisi vielä mukamas päästä niistä eroon! ?

Vierailija
51/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti ymmärtävät lainaan antamisen, voihan olla että teille vielä tulee uusia pienokaisia. Kaikkein pienimmät vaatteet ei ehdi kulua käytössä kauaa, joten ne voit myydä halutessasi ihan hyvin kun ne ovat jääneet sukulaisvauvalta pieneksi (vaikka ei sinun tarvitse sitä kertoa että aiot myydä, sanot vain että haluat säästöön jos omia vauvoja vielä tulee). Näin toimiessasi molemmat perheet hyötyvät.

Vierailija
52/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jo kysynyt että mitä heille säästät, sinun olisi jo silloin pitänyt sanoa, että ostaisivatko he jotain sinulta hyvään hintaan. Totta kai he olettavat saavansa kaikki, kun kerran olet sellaisen kysymyksen heille esittänyt.

Vierailija
53/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydä kyllä voisin, sopivalla hinnalla.

Vierailija
54/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin veljelle vaimoineen että voivat halutessaan ostaa "sisarushintaan" lastenkamaa meiltä. Sanoisin että tulkaa nyt tonkimaan ja sanokaa mitä haluatte, vien loput kirppikselle tai keräykseen. En siis alkaisi säilyttää turhia vauvakamoja kaapeissamme siltä varalta että joku vuoden päästä haluaa niitä. Antaisin tavarat halpaan kirppishintaan, koska noinhan niistä pääsee kätevästi eroon. Missään nimessä en lainaisi vaatteita jos haluaisin ne takaisin. Ei monta vuotta vanhoista kuluneista rytkyistä ole iloa kellekään kun ne palautuisivat.

T: Se joka aiemmin marmatti vaatteiden annosta miehen siskolle.

PS. Meidän tilanne vain ajautui tuohon ilmaiseksi antamiseen. Miehen sisko oli miehineen köyhiä opiskelijoita vauvan syntyessä joten mielellämme annoimme vaatteita heille ilmaiseksi. Ei sitten vuosien päästä enää kehdattu alkaa pyytää hintaa vaatteista.

Vierailija
55/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut ilmaiseksi ei-niin hyväkuntoiset ja ei tunnearvoa sisältävät vaatekappaleet. Osan olen säästänyt muistoksi ja kalliimmat tai uudenveroiset olen myynyt kirppiksellä tai huutiksessa. En antaisi lainaksi, täältäkin on monta kertaa saanut lukea kuinka niistä vaatteista sitten tapellaan ja itketään kun lainavaatteeseen tuli tahra. Ei ne käytetyt vaatteet nyt kuitenkaan niin arvokkaita ole.

Vierailija
56/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, kahden vanhemman ja kahden nuoremman välillä iso ikäero, joten siinä välissäkin olen vaatteista luopunut (osan säästänyt). Itsekin olen saanut lapsille paljon vaatteita käytettynä ystäviltä, samaa olen toteuttanut itsekin. Eli rahaa en ole ollut vailla, enkä ole itsekään rahaa joutunut antamaan. Yhdessä välissä sen sijaan vain lainasin vauvanvaatteita (ex-mieheni nyk. perheelle, heidän saatuaan vauva vuotta meidän vauvaa myöhemmin), koska olin jo silloin uudelleen raskaana - eli tiesin vauvanvaatteille olevan vielä tarvetta. Paljon tuli takaisin sitten meille uusiakin vaatteita.

Sen sijaan uutena ostettuja vauvan tarvikkeita (vaunut, pinnasänky, rintareppu, turvakaukalo jne.) olemme myyneet tuttaville halvalla. Enemmän kulutuksesta kärsineet ja alkujaan edullisemmat tavarat kuten sitteri on annettu tarvitsevalle.

Vierailija
57/57 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainannut olen kun meillä on niin paljon vaatteita. Tulevat takas siinä kunnossa kun tulevat, en ala kaikkien perään itkemään. Sitten ne mitkä on mulle tärkeitä syystä tai toisesta(juhlavaatteet tai lempparivaatteet)niin niitä en ala lainaamaan. Antaisin sukulaisille mieluusti perus trikoovaatteita jotka ovat vähän kuluneita, jos luopuisin uudenveroisista tai jostain kalliista puvuista tms. niin niistä sanoisin että jos niitä tarviitte niin niistä pyydän pientä hintaa. Oikeesti käytetyistä lastenvaatteista ei paljon mitään kuitenkaan saa ja varsinkin vauvan vaatetta ovat kirpparit pullollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän