Outo punainen valo öisin - APUA!!
Kirjoitan tämän nyt tännekin, sama teksti löytyy kaksplussalta.
Viime yönä heräsin yhtäkkiä, jotenkin alitajuisesti siihen, että vauvansänkyyn osoittaa punainen valo. Nousin katsomaan, mutta se häipyi. Mieskin heräsi ja katsoi ikkunasta tuliko se ulkoa, mutta mitään ei näkynyt. Aamulla mies sanoi, että on pari yötä sitten herännyt alitajuisesti punaiseen valoon, ja nähnyt miten punainen valo osoittaa mua kasvoihin. Valo on sammunut samantien. Makuuhuoneemme on takapihan puolella ja takana on vain metsää ja peltoa, joten mitään jouluvalojakaan tai lentokoneita siellä tuskin on. Mua pelottaa todella paljon!!
Viime keväänä ja kesänä talon katolta, tai oikeastaan vintiltä kuului ihmeellistä ujellusta aina iltaisin. Se koveni aina pikkuhiljaa, ilta illalta kuului ujellus kovemmin. Ihmettelimme sitä aikamma ja laitoimme sen sitten kotisirkkujen sirkutuksen piikkiin, koska emme muutakaan loogista selitystä äänelle keksineet. Nyt on alkanut sekin pelottaa, että mikä ihme se taisi sittenkään olla.
Tää kuulostaa ihan hourupuheelta, mutta pelottavaa tässä on, että sekä mies että minä (ja molemmat ollaan ihan normaaleja ja täyspäisiä ihmisiä) ollaan kuultu ja nähty nuo. Antakaa PLIIIIIS joku järkevä selitys noille ilmiöille!!
Kommentit (74)
Ne punaiset valot on mielestäni se mystisempi juttu. Sitä lampun heilumista voi sillä tönäisyllä yrittää selittää, mutta niihin valoihin ei oikein mitään selitystä ole löytynyt.
Kirkkaasta keltaisesta, mutta kylläkin isommasta. Ei ollut pallosalama kyseessä. Ilmestyi muutamana yönä, mutta häipyi kun en osoittanut sen suurempaa huomiota. Ensimmäisinä öinä yritin etsiä valonlähdettä kun valo ei hävinnyt mihinkään, mutta ei sitä pystynyt mitenkään selittämään.
ja toisaalta joskus yöllä valkonen pallo ulkona. Mistä ihmeestä vois olla kyse?
kirjoitin...Katoin jonkun höpön löpön ohjelman, jota en ihan itekkään uskonut, vaikkakin aikamoinen mielikuvitus itselläkin on ja usein tuollaisiin yliluonnollisiin uskon.
Tää ohjelma kertoi jostain poltergeist etsivätiimistä (siis tyyliin Piiri amerikkalaisittain). Ne meni erään perheen luokse, jossa oli punaista valoa näkynyt usein perheen tytön lähettyvillä. Koko traileriperhe oli kovin peloissaan tilanteesta, varsinkin kun alkoivat kuulla jonkun paholaisen kätyrin nimeä kuiskailtavan. Tiimi sitten ohjelmassa kertoi kuinka punainen valo aina liittyy pahaan ja tämä "paha" haluaa tytön ja silloin tulisi siunata alue. No ne nyt sitten loppujen lopuksi jotain sen tyyppistä teki ja kas kas tilanne helpottui.
Kyllä itse kokeilisin jotain siunausta jos tuollaista kokisin.
ja toisaalta joskus yöllä valkonen pallo ulkona. Mistä ihmeestä vois olla kyse?
ja mää ihmettelen joka aamu sitä isoo keltasta nousevaa valoa
Onko teillä verhot ikkunan edessä?
kauhutalo reality sarjan Voicen Viisi kanavalta lauantaina ja siinä sanottiin, että punainen väri on pahuuden väri. En kyllä ihan uskonut mitä siinä läpi käytiin, mutta itse olen kuitenkin sen verran taikauskoinen ja muutenkin omia kokemuksia kummituksista löytyy, että pyytäisin pappia siunaamaan talon ja lapsen ja teidän huoneen.
Onko joku makkarin ovi auki, että joku voisi jollain laser lelulla tms. osoittaa huoneeseenne esim. olkkarin ikkunasta?
kovin iso alue. Mutta kuka ihme sellaista tekisi?? Kävin kuitenkin aamulla katsomassa näkyykö kengänjälkiä tms. ikkunan alla, enkä nähnyt mitään epäilyttävää.
Makuuhuoneen ison ikkunan edessä on sälekaihdin, mutta pienen ikkunan edessä ei ole mitään.
ap
varoittimissa saattaa olla valo.
Onko teillä tietokone samassa huoneessa
niin olisin teinä aivan paniikissa. Kuulostaa tosi pelottavalta. Ehkä teidän kannattaisi nyt oikeasti ottaa yhteys johonkin? En vaan tiedä mihin. Mitenkäs se meedio joka siinä piiri-ohjelmassa on? Kuulostaa kyllä aivan selittämättömältä, ainut vaihtoehto ois tosiaan joku kahjo joka osottelisi jollain laserjutulla, mutta epäilen.
Ja punainen valo minunkin tietääkseni yhdistyy pahaan.
Tai siis näätkö sen koko valojuovan, vai ainoastaan valopisteen?
Miten iso se on? Jos se on aivan pieni (laserkynästä) niin miten siihen kukaan voi herätä?
Kerro tarkemmin, tää on jännä!
joku jossian lähitalossa leikkii teidän kanssanne, mä luulen. Pahimmillaan se on joku pervo joka kuvaa teitä. Vetäkää ne verhot eteen ja kiinni.
Termostaatit, palohälyttimet ja liiketunnistimet ei tuota sellaista valoa, joka osoittaisi mihinkään. Niiden valo on liian pieni. Telkkarin, stereoiden, ilmastointilaitteiden, tms KAUKOSÄÄTIMISTÄ sen sijaan voi tulla tuommoinen säde. Samoin lasten leluissa voi olla sellaisia. Jos valo ei häviä sillä että vedätte verhot kiinni, katsokaa, että teidän kaukosäätimet ja lelut on pois päältä eikä osoita mihinkään makkariin päinkään.
on sellaista, missä olisi ylipäänsä valo (palovaroitin jne) tai sitten makuuhuoneen viereisessä huoneessa jos teillä on makkarin ovi auki. Toisekseen kokeile peittää se pieni ikkuna ja vaikka se isokin, voihan joku "leikkiä" jotain laserjuttuja siellä ulkona yöllä (vaikka kauempanakin).
Voitte myös asentaa pihavaloihin liiketunnistimet, näin pihavalot syttyvät jos joku liikkuu pihalla.
Vinkuna, ujellus ym on aika yleistä taloissa, varsinkin vanhoissa. Jossain kiertää ilma tai joku paperi, muovi tms lepattaa.
Mutta aika karmaisevaa jos valo osoittaa nimenomaan kasvoihin.
Ensimmäinen tapaus sattui aika tarkkaan 11 vuotta sitten. Oltiin vähän aikaa sitten miehen kanssa tavattu ja nukuttiin hänen poikamiesboxissaan. Heräsin siihen, kuinka sängyn vieressä seisova vanha iso jalkalamppu kieppui villisti ympäriinsä, muttei kaatunut. Asettui siihen sitten hetken päästä. Mies heräsi myös. Saman tien näimme katossa useita punaisia pyöreitä valoympyröitä, jotka myös heiluivat puolelta toiselle - ihan kuin muutamilla punaisilla taskulampuilla olisi osoiteltu kattoon ja heiluteltu puolelta toiselle. Hetken päästä valot hävisiviät. Valot näkyivät ehkä n.15 sekunnin ajan, mutta sen verran kuitenkin, että kumpikin ehti niitä tovin katsella.
Aamulla yritettiin miettiä mitä yöllä oli tapahtunut. Mies ehdotti, että olisin kädellä tönäissyt lamppua ja siksi se kieppui. Olisin varmaan jo herännyt siihen, jos olisin tönäissyt lamppua, joten en usko, että tönäisin. Lisäksi lamppu pyöri, eli miten olisin saanut sen kieppumaan ja pyörimään, jos olisin tönäissyt sitä? Samoin valot jäivät arvoitukseksi; sälekaihtimet ja verhot olivat ikkunan edessä, eikä autojen valot muutenkaan heijastaneet siihen asuntoon. Ulkoa tuleva valo ei muutenkaan olisi voinut kieppua katossa.
Viimeinen punainen valotapaus sattui nyt alkutalvesta. Valot kieppuivat taas katossa, mies näki ne yöllä. Samaan tapaan kuin aiemmin. Itse en herännyt, eli en nähnyt niitä. Tälläkertaa ulkoa tulevan valon mahdollisuus on 0. Meillä on pimennyskaihdin ikkunan edessä, eikä se läpäise mitään valoja.
Jos jollain on hyvä arvaus, antaa tulla vain. Itse en näitä pelkää, mutta en osaa selittääkään mistä on kyse.