Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subjektiivisen päivähoidon vastustajat VALEHTELEVAT syistään, jopa itselleen

Vierailija
26.03.2009 |

Vastustajat väittävät ajattelevansa lapsen etua sekä valtion taloutta eli osallistuvat valtion menojen säästämiseen kunnon kansalaisina hoitaen lapsensa kotona.



Syyt ovat täyttä valhetta. KUKAAN eikä YKSIKÄÄN äiti Suomessa ei pidä lastaan kotihoidossa siitä nimenomaisesta syystä että säästää valtion varoja. Silti monet täällä pokkana sanovat että eivät halua verovaroista tällaista kustantaa kun ovat itse aikanaan lapsensa kotona hoitaneet:-/



Lapsen etua ajattelevat puolestaan eivät tiedä mitään lasten eduista. Mikä sopii omalle hyvinhoidetulle lapselle ei sovi sille naapurin lapselle, jolla on kotona vaikeuksia, työttömyyttä, mielenterveys- ja alkoholiongelmia tai yksinkertaisesti vaan piittaamattomat vanhemmat. Ruoka ja hoiva säännöllisesti päiväkodissa on todellakin parempi. Aivan naurettavia pyhimysäitejä täällä!



Lisäksi valehdellaan omista syistä olla kotona. Valtaosa päivähoidon vastustajista on kireitä kotiäitejä joilla on aivan liian pienipalkkainen työ jotta kannattaisi mennä töihin. Siksipä lasketaan että saa lojua kotona samalla rahallisella lopputuloksella mutta EI LASKETA että lapsihan siinä kärsii kun pidetään vuosikausia kotona ennen kouluunmenoa!



Valehtelijoita ja kaksinaismoralisteja siis lähestulkoon jokainen joka kiihkomielisesti ja hysteerisesti tähän lynkkaamiskeskusteluun osallistuvat.



Hävettää että suomalainen nainen on alentanut itsensä näin pahasti, tullut kapeakatseiseksi, ymmärtämättömäksi, katkeraksi ja köyhäksi ajattelutavaltaan! Ja nyt jos joku akateeminen tähän vielä vastaa että "minäkin vastustan vaikka olen koulutettu ja hyväpalkkainen" niin teitä ei todellakaan ole näissä vastustajissa siinä määrin kuin kaupan kassoja, siivoojia, hoitajia jne. Se on sydämen ja järjen sivistymättömyyttä joka tällä palstalla kukoistaa. Inhottavaa olla nainen kun tänne kurkistaa!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri! Pois vaan moiset tuet ja systeemit, katotaan kuinka moni sitten hoitaisi lapsensa kotona.



Suomessa yhteiskunta tukee aivan liikaa joka asiassa, hyvä jättäytyä kotiin ties millä verukkeella kun maksumies löytyy kyllä! Siinähän se vasta säästö syntyy kun ei kotihoidontukia ym lisiä tarvitse maksaa!

Vierailija
42/45 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan toisenlaisiksi kuin mitä vastustajat ovat sanoneet. Oot ap nyt tulkinnut asiat aivan metsään ja keksinyt tuonne sellaisia totuuksia, joita ei ole oikeasti sanottu.



Hassua kylläkin, että olet sitten oikein vihastunut asiasta, vaikka kaikki on sinun oman ajatustenpyörittelyn tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minua koko ajassa velvoitettu osallistumaan millekään kurssille tai työhön. En edes saanut koko ajassa yhtään työhönosoitusta. Muutamalla työkkärikäynnillä ja lappujen täyttelyllä kuittasin vajaat 20 000 euroa.



Eli minä tiedän, että Suomessa näiden systeemien hyväksikäyttö on aivan liian helppoa. Kuten myös päivähoidon.

Vierailija
44/45 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki supistukset eivät koske lapsiperheitä, vaan monet leikkaukset koskevat aivan kaikkia.

En voi käsittää, miksi lapsia tehdään ja sitten odotellaan, että valtio ja kunta kustantaa kaiken tai melkein kaiken. Eikö lasten ylläpidosta ja hoidosta saa tulla yhtään kuluja vanhemmille itselleen? Se pitäisi hoksata siinä vaiheessa, kun lapsia suunnittelee, että kustannuksia niistä tulee ja että onko valmis niitä maksamaan.

En pidä nykyisiä paivähoitomaksuja yhtään liian korkeina, nehän ovat maksimissaankin noin 1/4 todellisista kuluista. Ennemminkin tosiaan päivähoito-oikeutta tulisi karsia sitä tarvitsemattomilta, ei ole mitään järkeä maksaa kunnan heikoista varannoista turhakehoitoa, että laiskat äidit (ja miksei isätkin) pääsisivät helpommalla. Muut kuitenkin ne varat työnteollaan tuloveroissa maksaa, onko se oikein?

Ap:lle mainitsen, että todellakin, olen akateeminen ja kohtuullisesti toimeen tuleva, ja todellakin vastustan subjektiivista päivähoito-oikeutta.

että miksi kaikki supistukset koskee lähes aina lapsiperheitä. Sitten korotetaan kympillä jotain yksinhuoltajien lapsilisää ja saadaan näyttämään siltä, että hyvä, nyt ollaan tehty kaikki lapsiperheiden eduksi. Samalla aletaan supistaa vähän sieltä ja täältä - kuntalisät pienenee, puistoruokailut lähtee, pk-maksut nousee..

Seuraavaksi isketään sitten opiskelijoiden kimppuun, vaikka jo nyt opiskelijat kärsivät mielenterveysongelmista ihan liikaa. Mistäköhän johtuisi? Itse en ollut opiskeluaikana ylikuormittunut koulutehtävistäni, mutta olin silti masentunut ja ahdistunut kun en liikkunut oravanpyörässä tarpeeksi nopeasti. Ja opiskelutahti vaan hidastui entisestään kun tunsin, ettei panokseni tule ikinä riittämään.

Supistetaan ja supistetaan sieltä missä on tulevaisuus. Minkälainen tulevaisuus on edessä? Ei välttämättä kovin hyvä kun ihmiset jää sairaseläkkeelle, masentuu eivätkä jaksa olla yksi osa koneistoa. Mistäs sitten lypsetään rahaa...

Vierailija
45/45 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta lastani ajatellessa pätkääkään mikään valtion kassa!



Mutta jo järkikin ja tunteenikin sanovat minulle että lapseni ovat minun omia lapsia. Minun rakkaita joista välitän, haluan heistä huolehtia ja haluan viettää heidän kanssaan aikaa näiden ainutlaatuisten lyhyiden vuosien ajan kun he ovat pieniä... Sitä aikaa kun kestää sen hetken ja takaisin sitä ei saa.

On valtava etuoikeus olla lapsen kanssa kotona ja miten ainutlaatuisen upeaa lapselle saada kasvaa ensimmäiset vuodet äidin turvassa.



Se joka sanoo että lapsella on parempi olla päiväkodissa, ei taida pitää omaa äitiyttään kovin merkityksellisenä tai suhdetta lapseensa kovin suuressa arvossa...

Totta kai lapsella on paras paikka kotona. Pieni lapsi ei oikeasti tarvitse mitään jatkuvia ryhmämeininkejä, ohjattua piperrystä ja virikettä. Sen aika tulee vasta lähempänä eskaria...



Sen minä ymmärrän että taloudellisista syistä on pakko mennä töihin ja senkin minä ymmärrän että vielä hammasta purren että joidenkin mielenterveydelle on parempi mennä töihin... Mutta sitä en perkele voi ymmärtää että 2v lapsi työnnetään päiväkotiin kun äiti on vauvan kanssa kotona. Kyllä on kylmäkiskoista touhua...



Miksi naiset nykyään ovat niin heikkoja, surullisia, kaikki heti mulle tänne nyt asenteella varustettuja raunioita...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän