Lue keskustelun säännöt.
Lapsella 2-v tuossa ruokatorven vieressä heti leuan alapuolella
18.04.2008 |
suurentunut imusolmuke. Sen huomaa kun lapsi katsoo ylöspäin ja jännittää kaulaansa. Mistä voisi johtua? Ollut jo pidemmän aikaa siinä. Olen huomannnut siinä joskus aiemminkin suurentuneen imusolmukkeen mutta sitten se on aina pienentynyt.
Pitäisikö sen kanssa heti lähteä lääkäriin vai odotella vielä vähän aikaa?
Kommentit (2)
Lastenlääkäri sanoi, että joillakin lapsilla niitä on koko pikkulapsi-iän.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kysyin asiasta aikoinaan korvalääkäriltä sekä neuvolalääkäriltä, joista kumpikin totesi sen olevan turvonnut imusolmuke, joka tulee usein lapselle esim. korvatulehduksen yhteydessä. Se saattaa olla siinä pitkäänkin ja joillain niitä voi olla useita vierekkäin. Välillä mietin, että noinkohan se kuitenkaan on vaaraton, turvonnut imusolmuke, mutta kun ei ole kasvanut, niin kai sitä täytyy luottaa ammattilaisiin.