Luitteko Hesarista jutun sormiruokailusta.
Mistä näitä vanhempia sikiää, jotka haluavat päteä näillä sekoideologioillaan? Mitäköhän seuraavaksi saamme lukea? Heittäkäähän villejä veikkauksia.
Kommentit (66)
Jostain olen kuullut, että ennen muinoin ruoka pehmennettiin omassa suussa, jotta lapsi voi paremmin syödä sen.En todellakaan muista että millä "kaudella" :)
Mulle ainakin äidinvaisto/järki sanoo, että jos ei osaa vielä pureskella, täytyy ruoka pehmentää, kun lapsi noin 0,5v. Pikkuhiljaa eteenpäin karkeampaan.
Todella vanha juttu. Siitähän pitäisi olla ylpeä niinkuin kiinalaiset on riisistä tai muut omista ruuista.
Mun mielestä tossa on oma hyvä pointtinsa. Olen itse sitä mieltä että jos lasta imetetään aina kun näyttää siltä että olisi nälkäinen (eikä siis pidetä mitään imetysaikataulua) niin miksi ruokaan (oli se sitten missä muodossa tahansa) siirryttäessä pitäisikin yhtäkkiä syödä siihen kellonaikaan ja niin paljon kun äiti käskee. Kyllä se kärkkyinen ja väsynyt lapsi on merkki siitä että nyt sen on nälkä. Itseäni on lapsesta asti pakotettu syömään, tuputettu käsketty ja itketetty ruuan ääressä. Lopputulos: en tunnista nälkääni.
Mun mielestä tossa on oma hyvä pointtinsa. Olen itse sitä mieltä että jos lasta imetetään aina kun näyttää siltä että olisi nälkäinen (eikä siis pidetä mitään imetysaikataulua) niin miksi ruokaan (oli se sitten missä muodossa tahansa) siirryttäessä pitäisikin yhtäkkiä syödä siihen kellonaikaan ja niin paljon kun äiti käskee. Kyllä se kärkkyinen ja väsynyt lapsi on merkki siitä että nyt sen on nälkä. Itseäni on lapsesta asti pakotettu syömään, tuputettu käsketty ja itketetty ruuan ääressä. Lopputulos: en tunnista nälkääni.
Mun lapsi syö sekä sormiruokaa että soseita. Yhtään en tuputa, syö sen verran kuin syö. Ateria-ajat ovat säännölliset, mutta eivät minuutintarkkoja kuitenkaan. Niin, ja kärttyinen lapsi voi myös olla päiväunien tarpeessa, olla kipeä, tehdä hampaita, kärsiä vatsavaivoista tms...
Toi sormiruokajuttu nyt on NIIIIIIIN vanha ja antiikkinen, sitähän on tehty sukupolvien ajan esihistoriasta asti ja nyt on joku välkky omasta mielestään "keksinyt" uuden hienon jutun!
Pelkkä sormiruoka on outoa
Pelkkä imetys on outoa
Miksi ihmiset haluaa tehdä elämästään vaikean ja julkisen ja vielä julkisesti vaikean?