Tahdon matkalle!
Olisi niin paljon paikkoja joissa haluaisin käydä, mutta meillä on pieniä lapsia niin ei voi kuin haaveilla matkasta.
Haluaisin käydä seuraavissa paikoissa:
-Karibia
-Japani
-Singapore
-Bali
-Malediivit
-Etelä-Afrikan safari
-Australia
-Kreikan saarilla
-Italia
-USA
Joissakin noissa olen jo käynyt, mutta uudelleen pitää myös joitakin paikkoja kokea. En kestä, olispa noi lapset jo isompia!
Kommentit (11)
ja Euroopassa on matkustteu paljon.
siitä lähtien kun lapset ovat olleet 5kk ja ihan ympäri palloa on reissuja tehty. Ei ne lapset ole este, vaan ihan hyvin niiden kanssa voi reissata.
Meillä on 3 alle 4-vuotiasta. Siksi ajattelin että voi olla vähän hankalaa matkustaa.
t. ap
Ollaan käyty samalla kokoonpanolla:
- Turkki *3
- Kypros
- Dubai
- Thaimaa*2
- Egypti *3
Mies on käynyt kahden pienimmän kanssa myös kerran Venezuelassa ja Portugalissa.
Seuraavaksi suunnataan Meksikoon
nuo kaukomatkat voi olla paljon kalliimpia kuin pikkulasten kanssa, ainakin jos ei pakettimatkalla mene. ?
Kaverit olivat samaan aikaan Meksikossa.
Vaihdoimme kokemuksia ja molemmat päädyimme siihen, että seuraava kohde on Thaimaa.
Thaimaata ei voi käsittää jos ei ole itse kokenut. Sitä ei voi verrata mihinkään.
Itse olen tykännyt Thaimaasta ja vielä sinne tulee varmaan mentyä. Välillä ajateltiin käydä Meksikossa, eli kokemukset ovat tervetulleita!
Aamupalat surkeat vs Thaimaa (aina kokki paistamassa).
Meksikossa ei osattu englantia.
Köyhyys (kerjäläiset) näkyi katukuvassa.
Thaimaassa liikkuminen vaivatonta verrattuna meksikoon.
Siis matka meni pilalle kun meksikolaisten elämä näkyi katukuvassa? Voi kristus...
Ei varmaan kannata matkustaa köyhiin maihin jos siitä toisenlaisen elämän näkemisestä tulee paha mieli.
ja tämän revohkan kanssa on tehty monta reissua. Viimeisen vuoden aikana tuttavaperheen luona Saksan alpeilla, Teneriffalla, Riikassa, Tallinnassa ja Lontoossa.
Pitkiä lentoja emme ole halunneet, siksi matkustus on keskittynyt Eurooppaan.
Mutta kun matkat suunnittelee lasten ehdoilla (esim lentojen aikataulut, laadukkaat hotellit ym) niin oikein hienosti reissussa pärjää lastenkin kanssa. Meillä ainakin lapset jo nyt kyselee koska lähdetään seuraavaksi reissuun vaikka tuolla Saksassa oltiin vasta helmikuussa.
Monissa noissa paikoissahan voit matkustella ihan pientenkin lasten kanssa, esim. Kreikka ja Italia. Mutta siis, me matkustellaan lasten kanssa tosi paljon, vähintään 2-3 krt vuodessa, lapset kouluikäisiä. Ja kyllä se kieltämättä on ihanaa, ettei enää tarvitse lähteä pelkästään Välimeren alueelle, vaan voi lähteä kauemmaksi. Me ollaan käyty lasten kanssa Meksikossa, Mauritiuksella ja Floridassa. Ensi talvena suunnataan todennäköisesti Hawaijille! Ihanaa on aina ollut :). Ja lisäksi sit kesällä käydään aina Kreikassa. Nyt tähän taas puuttuu joku ilmastofanaatikko tietty, mutta puuttukoon :)). Matkustelu on ihanaa!!