Huhtikuun helmet viikko 13 ***************************
Huoh. 3 tuntia valvottuaan nettiin kapuaa hän. Pääsin mäkin vihdoin tähän unettomien kerhoon. Eli nukahdin illalla lastenhuoneen lattialla patjalle ja puolilta öin heräsin, että siirryn omaan sänkyyn. Tässä tulos. Rankka viikonloppu takana, meillä oli serkut (2 kpl, toinen koulussa, toinen eskarissa) yökylässä, kun heidän hoitosuunnitelma oli mennyt pyllylleen. Eli siis vähän yllättäen. No, itse kun tässä varautuu kaikkiin mahdollisiin lastenhoitovirityksiin toivottavasti seuraavaan kuukauden (tai ainakin 7 viikon) sisällä, niin ei ole varaa sanoa ei. Eli 4 lapsen rumba vei mammasta mehut ja nukahdin varmaan ysiltä. Mutta hyvin meni ja nyt on varahoitopaikka aika hyvällä hollilla, jos ykkösvaihtoehtoon eli mummolaan tulee jotain ongelmaa. :-) Siis olishan ne muutenkin ottaneet, mutta nyt kehtaa soittaa vaikka yöllä ;-)
Maksoin tuossa aikani kuluksi loppukuun laskut ja tarkistin sivuilta Kelan päätöksen, oli vihdoin tullut ja vielä 6 kk palkkatulojen mukaan :-) On mullakin yöhuvit!
ON: Ei supista, ei särje, vauva liikkuu. Eli olo on ihan lokoisa, kunhan ei yritä taipua ja muistaa olla syömättä rasvaista ruokaa ja iltaisin. Orvokki, perjantai-iltana vedin pussin popcornia lasten nukkumaan menon jälkeen ja 30 h närästi. Eli ei vaan sovi mulle!
Tsilille valtaisat onnittelut pikkuneidistä ja meidänveijon kuulumisia täälläkin odotellaan.
Jo-hanna, toivottavasti toi sisätutkimus sai jotain aikaan ja jos vaikka kohta pääsisit lähtemään. Aakulle tsemppiä käynnistykseen ja Verticialle raha-asioiden hoitoon.
Meidän kakkonen tuolla on alkanut jutella itsekseen, eli pitäisköhän palata sinne lastenhuoneen patjalle...
tuuti, rv 35+loput pitää laskea aamulla
Kommentit (182)
Mä huomasin tänään paikallislehdestä, että Reiman tehtaalla on outlet myynti kankaanpäässä. En oo koskaan aikaisemmin käynyt siellä ja Porista sinne hurautti vajaa puol tuntia. Se oli ihan helmipaikka ja kannattaa lähteä kauempaakin!!! Siellä oli Tuttan ja Reiman vaatteita ihan ilmaiseksi. esim. kaikki potkupuvut, bodyt, trikoopaidat 2kpl / eurolla, koko fleece haalarit 3kpl kympillä, sitten mä ostin Reiman toppapuvun ensi talveks 30€ ja itselleni Reimatecin (vastaava kuin Goretex) talvitakin 20€ ja tosi paljon vaatteita kaiken ikäisille ja kokoiselle lapsille. Mä sain sinne hassattua about satasen, mutta tulin 3 iiiiisoooon muovikassin kanssa kotiin. Nyt on vaatetta sitten ekalle vuodelle ihan älyttömästi: farkkumekkoa, paitoja, vaippoja, sukkahousuja ja nyt on jo joululahjatkin hankittu kaikille tuttujenkin lapsille.
Suosittelen lämpimästi, jos vähänkään asuu täällä suunnalla!
Onnittelut jo vauvansa saaneille!
"Kiva" kuulla, että muidenkin 10-vuotiaat osaa olla hankalia. Helpotti oloa vähäsen. Sisäoppilaitoksesta mäkin olen pariin otteeseen haaveillut, ja tutustumiskäynti läheisessä lastenkodissakin on käynyt mielessä pahimmissa myrskyissä... Mut toivottavasti tää menee taas hetkeksi pian ohi, meillä tuntuu tulevan nää tasasissa sykleissä, osaa oikein odottaa jos hetken ollut seesteistä elämä. :)
Tänään ei mitään kummempaa uutta, parissa ruokakaupassa tarjouksien perässä ja jyskissä käytiin juniorin kanssa. Kotiin tullessa särkikin taas sitten päätä... Anoppi soitti jo perinteisen päivän puhelunsa (alkaa jo ärsyttää näin parin viikon jälkeen) ja olivat kuulemma töissä neuvotelleet terkkarin kanssa, että mikä mun päässäni oikein särkee. Sain sitten puhelindiagnoosina kuulla et mulla on stressi leipomisesta ja se pitäisi lopettaa. Huokaus... Tarvisko lainata anopille Heinähattu ja Vilttitossu, tulis taikinaterapia tutuksi... Diagnoosista huolimatta leivoin tänään sämpylöitä, kun unohdin ostaa leipää kaupasta. :D
lexington: En tiennytkään et täällä on muitakin Porilaisia! Sulla on toi synnytyssairaala epätavallisesti lyhennettynä listassa niin en arvannut. :) Kiva kuulla tosta tehtaanmyymälästä, monesti miettinyt et onkohan siellä mitään ostettavaa. Täytyy varmastikin suunnata sinne joku päivä. :)
Verticia: Katsoin sitä kreemijauhetta tänään kaupasta ja oli Aaria merkkistä 2,75€ 200g purkki. Firma toimii Naantalissa. Sinnehän voisit vaikka laittaa sähköpostia ja kysyä saako hein tuotteita turusta jostain?
Nyt muksut nukkumaan ja kai sitä pian voisi itsekin sänkyyn kömpiä. Viime yö meni uudestä sängystä huolimatta valvoessa, heräilin jatkuvasti siihen et vatsa oli kivikovana, mut ilman supistavaa kipua...
Hui miten ahkerasti olette kirjoitelleet.. lukaisin viestit ja jotain kommentteja..
Kantoliinasta: Minulla käytössä Hug-a-Bug mallinen liina jota suosittelen tooosi paljon. Siinä tulee mukanakirjalliset ohjeet että myös dvd jossa näytetään sidonnat niin vastasyntyneelle kun sitten isommallekin lapselle.. Ehdottoman tyytyväinen olen ollut kakkosen kohdalla. Esikon aikaan ostin kantorepun mutta lähes käyttämättä jäi meillä.. ergonomisesti ei käynyt minulle ja en muista nyt saiko siinä edes vastasyntynyttä kanniskellakaan.
Revyylle ja Tsilille onnea vauva-arkeen... Perässä tullaan.
Olen aikasta väsy. Nuo pojat herää klo 6.oo joka hemmetin aamu jaa en millään jaksais vielä alotella uutta päivää kun ei kukkokaan ole vielä kiekassu.. Supistelee jonkin verran, närästää jonkin verran. Siis sitä normioloa.
En muista muuta, sohvalle menen.. huomiseen. Orvokki 38+4
Ihan ensinnä Revyyn poppoolle suuren suuret onnittelut poitsusta!!! Ihania, vauvantuoksuisia hetkiä!! <3
Lexington: Voe mahtava-täällä kateudesta vihertyneenä luetaan shoppailupäivän tulosta :) Eipä tuo mies innostunut reissusta sinnekään päin.. Ei kuulemma kannattavaa ajaa toiselta puolelta Suomea tarjousten perässä..hmm.. Kait sitä voisi logiikaksi kutsua?
Mun eno muuten saattaa ajella tänne päin sen sata kilsaa suuntaansa tarjouskuponkien kanssa ja kiertää sitten kaikki kaupat läpi kahveeta ym. metsästämässä.. Ja mun äitille se tuo aina kasan arvontakuponkeja "sitten kun liikut niissä päin niin viitsitkö samalla palauttaa"
Se on tämä meidän suvun musta lambi.. Enhän vaan kuulosta samalta.. apuva...
Lumikide-tervetuloa (melkein) ysiKYMPPI-kerhoon :) Satasta en kyllä piru vieköön rikki paukuta..
Ja kaks vuotta sitten koon 36 farkut oli "mukavan, trendikkään lököttävät" jep, sama mimmi.. :D
Synnytyksen jälkeen sitten hyvä pudottaa..
Toivottavasti Emmi nyt pyöräyttää pään alaspäin! Tsemppiä!!
Tuosta koosta ja ulkonäöstä.. Tosiaan odottelen että milloin aktivistit huomioi mut save the whales teemalla... huih..
Kävin tänään kaverin seurana paikallisessa nuorisomuotiliikkeessä (täynnä pääasiassa samanlaista pinkkiä bilehiletoppia ym. mitä tallinnan ja etelän kojuissa..u know?)
Siellä oli sitten rekki missä viimeisiä kappaleita villakangastakkeja 10€ kappale. Mun kaveri tosiaan pieni ja hoikka ja tämä omistaja(lipevän oloinen mies) suitsutti että "kyllä toi takki on sulle iiihan liian iso" Mä kokeilin siinä vieressä(juu, en edes yrittänyt nappeja kiinni :D ) sitten toista niin kyllä sillä pokka piti "niin juu, mites se sun takki, onkos kokoa..?" Sitten kun paukautin että eihän tämä nyt kiinni mene niin käänsi vaan vaivautuneena selän ja poistui :D
Hei, tarvii munkin se hjuumori jostain repiä...
Sain sitten kympillä uuden villakangas takin :)
Pamelalle tsempit maanantaille!! Toivottavasti saat viikonloppuna levättyä ja aikaa itselle ja puolison kanssa yhdessä oloon!!
Adelia- tuo supistukseen herääminen on tosi kettumaista.. Taisin miehen säikäyttää eilen kun olin just nukahtamassa ja sitten iskee supistus päälle. oma sydän hakkaa säpsähdyksestä tuhatta ja sataa ja hurja puuskutus päälle. Ja minuutissa kaikki ohi..
btw, asiasta kukkaruukkuun.. Seuraako muut big brotheria? (nim. koukussa tositelkkariin..)
Kun se Kaarlo-herrasmies silloin kertoi kuinka olivat tyttöystävänsä kanssa tauon jälkeen nähneet ja punkkahommat hoituneet aika miehekkään pikaiseen.. heräsi sitten yöllä kun tyttöystävä puuskutti. Rupesi kauhuissaan huutamaan että saitko sairaskohtauksen, ei, oli vaan tyttö hoidellut hommat itse loppuun.. ;)
Jos mun mies kertoisi vastaavaa telkkarissa niin tietäisi tehneensä...
Tuuti- täällä naurettiin kovasti tuota 2veen "ei hoitoon" Vitsit noi muksut on mahtavia!!
Toivottavasti Santra huomenna menet sinne polille! Täällä ollaan kaikki muuten niskassa.. Me ollaan huolissaan! Tsemppiä sulle!!
Vauvapuoli- messissä- ja kaikkihan mennään huhtikuisten alle, eikös? :)
Paik-vaunujen hinnat on tosiaan järkyttäviä!! Oon niin iloinen kun tehtiin lastentarvikkeen alesta syksyllä halvalla(no joo, halvalla ja halvalla..suhteellinen käsite!) just ne löydöt mitä haluttiin.
Emman be star kombit(muistaakseni), vaikuttavat hyviltä perusvaunuilta, mm. heittoaisa, pehmeä koppa(ok näin kevätvauvalle!) mikä muuttuu sitten lämpöpussiksi(vai mikä se nyt on..), tukevat kennopyörät jne..
Sitten gracon logico s kaukalo plus gracon matkarattaat jalkapeitolla niin koko satsi alle 500e.. vaunujen osuus parisen sataa vai olisko ollut allekin.
Tsemppiä vielä niiden isompien lasten kanssa..alan kauhulla odottaa tulevaa.. Nää meidän mini duudsonit on jo nyt sen verran vauhdikkaita(hyvä esimerkki syksyn tarhan vanhempain illasta keskustelu uuden muksun isän kassa "ai sen vanhemmat? Käytiin tutustumassa tässä pari tuntia ja teidän poika jäi kyllä mieleen. Hyvin veikeä tapaus")
hmm.. :)
Mutta se täältä, katsotaan tuleekos tämä romaani perille. Mukavaa illan jatkoa kaikille!!
Jo-hanna ja Lupu(jolle haettu tänään lindexin aleretroja jo 62 kun alkaa hiipiä mieleen että tulee tuolta sen kokoisena ulos että pienemmistä ei toivoakaan...) 39+3
..intoutuisin vähästä aikaa kertoilemaan omaa napaa.Olen ollut kyllä addiktoitunut keskustelujen lukija päivittäin,itkenyt ja nauranut jos mistäkin asiasta..mutta laiska olen itse ollut kirjoittamaan.
Tsemppiä kaikille vaikeuksien kanssa kamppaileville!
Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille!!
Olin tuossa vajaa pari viikkoa saikulla suppareiden vuoksi,jotka pistivät paikat aukeamaan (kohdunsuu pehmeä ja vajaalle sormelle auki,kohdunkaulaa puolisen senttiä jäljellä).Tuli käsky lepoon,ja ilmeisesti teki tehtävänsä kun eilisessä lääkärikontrollissa oli paikat umpeutuneet!En ole kuullutkaan koskaan että paikat voivat edes umpeutua?Kokemuksia?
Pissasta valkuaiset pysyneet onneksi nyt poissa,päätä tuossa särki muutaman päivän mutta meni tosin ohi,verenpaineet oli eilen hieman normaalia korkeammat,mutta ei mitään vaarallista.Voi kuulemma olla flunssa tulossa..no sehän tästä vielä puuttuisi!
Sf-mitta kasvanut kahdessa viikossa 6 senttiä,nyt 34.Ohoh..kylkiluuparkani...vauva on noussut ylöspäin,ei poraa pää ihan alhaalla niinkuin teki vielä sen vajaa kaksi viikkoa sitten.
Vaivoista..närästys loppui kun lopetin herkkujen syömisen lähes tyystin ja iltasyöminen minimiin,kiva vaan mennä vatsa kurisevana nukkumaan,not!Mulla tuntuu olevan koko ajan nälkä!Painoa tullut kohta 13 kiloa,mutta ei haittaa kun lähtöpaino niin matala (50)...Vatsakin mennyt ihan jumiin,mutta tiedän vanhastaan ettei laksatiivit ja luonnon omat antimet auta moiseen,helpottaa sitten itsestään kun vauva syntyy.Suosittelenkin kaikille ummetuksen kanssa tuskaileville,että sitten kun h-hetki tulee - kannattaa pyytää häpeilemättä peräruiske.Helpottaa kummasti oloa,saattaa nopeuttaa synnytyksen kulkua ja ei tarvitse sitten vauvaa ponnistaessa pelätä/miettiä tuleeko kakka vai ei.
Eilen hokasin kuinka lähellä tuo h-hetki onkaan.Aloin miettimään mitä toivomuksia mulla olisikaan synnytyksen suhteen..kun edellisen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa lääkäri suositteli ettei enää alatiesynnytystä mulle,kun kahdesta ensimmäisestä niin pahat repeämät,että huh huh,jätetään kertomatta.Mutta toisaalta mulla on kokemusta siitä kun on "maha auki" (-02 leikattu pahan endometrioosin vuoksi),ja siitä paranemiseen meni tosi kauan verrattuna noihin synnytysrepeämiin.Eli en haluisi sektiotakaan,kun joutuisi olemaan monta viikkoa toisten armoilla kun ei saisi nostella mitään vauvaa painavampaa..Noh,synnytystapa-arvioon on kai turha haaveilla pääsevänsä,joten antaa luonto tekee tehtävänsä.
Synnärille olisi kyllä kiva päästä tutustumaan,kun kohta viisi vuotta siitä kun Porvoossa viimeksi kävin synnyttämässä..huomenna varmaan olisi hyvä päivä soitella ja kysellä asiasta!
Yritin minäkin jo aamupäivällä kirjoittaa tänne muttei viesti tullut perille,hävisikin sitten jonnekin taivaan tuuliin.(Tämä olisi nyt sitten kaikkiaan kolmas kerta kun yritän viestiä tänne lähettää...)Nyt tuli tämmöinen romaani,vaikka puolet asioista jäi kertomatta.Mutta sitten taas kun jaksan aktivoitua näppäilemään...viimeistään sitten kun tulee lähtö!Jos ehtii..
Jaksamisia meille kaikille möhkiksille!
Suppareita kaikille niita tarvitseville!
Poikaa masussa edelleen kasvatellen rv 35 tasan,jeah!Ja kolmatta päivää virallisesti äippälomalla :)
...kun Verticia kirjoitti, että loro loro
Lupaan, tää on sitten viimeinen viesti tänään.
Verticia
Musiikista vielä. mieheni kysyi mitä levyä haluan kuunnella kun lähdetään. Mä oon ihan k-pää ja vastasin, että pääasia ettei soi radioNova(- en vaan kestä sitä kanavaa.) Mä oon ihan kauhee kun toinen on noin ajattelevainen ja mä lohkaisen aina jotain v-mäistä. Kun hän kuuntelee aina autossa radiota ja vielä just niin hiljaisella ettei ihan saa selvää mitä puhutaan/mikä biisi.
Olipas tosiaan hyvä vinkki, en muistanu ollenkaan, että herranjestas synnytyssalissahan taisi olla cd-soitin. Taidankin valkata parit levyt mukaan. Matkaksi valkkasin Mor ve Ötesin levyn. Vaihtoehto, joka sais olla hieman hevimpi on vielä päättämättä.
Nyt oikeesti hyvää yötä.
Paik
Täällä on oikeesti loro loro eli lapsivettä tihkuu pöksyihin! Soitin jo synnärillekin että saahan se olla vaaleanpunaista ja että millon pitää lähteä menemään. Kyllä sitä on niin tohelo vaikka kaikki kirjat lukenu kun ekaa kertaa kyydisä ollaan!! :)
Huomenna ois klo 11 kaupantekotilaisuus pankissa eli nyt tietenkin sit synnytän!!! Vielä ainakaan ei jännitä kovin kauheesti. Nyt vaan sit pohdin että millon herätän miehen että lähtee viemään poikaa äidilleen... Supistelee n 10min välein ja napakoituvia ovat. Unta en varmaan enää jännitykseltä saa vaikka ei tuliskaan yhtään kipeempiä supistuksia. Ja selkää jomottaa! EIkä talossa murustakaan panadolia...
No mut lähen keksimään jotain tekemistä ja pohdiskelemaan miehen herätystä! Huominen (lauantai) ois kyl paras päivä synnyttää kun miehelläkin on sillon synttärit! :)
Terv.
Sirppu ja Itu 39+1
Vaikka hän jo lienee sairaalassa tai ainakin matkalla. Jännittämään ei kannata ruveta se vain lisää kipuja ja hidastaa synnytystä. Onpas se helppoa sanoa toiselle.
Itse jännitin esikoisen syntyessä ihan ihan kamalasti (en keksinyt parempaa sanaa). Olenkin miettinyt jälkeenpäin olinko oikeasti kipeä ollenkaan.
Jännittävä tuo sirpun uutinen kun sama la kuin minulla. Minä olin "päättänyt", että tämä syntyy kuten esikoinenkin rv39+0, ja olen ollut koko ajan valmiudessa lähtemään. Tyyliin olen kantanut sairaalakassia mukana. Nyt tuli tunne että mitä väliä, on tässä aikaa syntyy kun syntyy. Tässä muuten aamupuuroa syön ja ehkä vielä hivuttaudun nukkumaan. Mahan kovettumis kivuttomis supistuksia joihin heräsin.
Ensiviikolla 1.4 onkin aprillipäivä jos synnyttäisi silloin? Olisi kiva laittaa aprillia viestejä. Kukaan ei uskoisi. taidanpa tarvita vielä hitusen unta.
t.pikkuäiti 39+1
Sirppu: Joko menitte? Vai meinaatko mennä pankin kautta ;-) Mua jännää kans, että pitää lähteä synnyttämään just kun itselle ei sopis, pääsiäisen jälkeinen viikko olis huono ja seuraava ilmeisesti vielä huonompi (la on siis just silloin) eli hehheh. Mut noi muut hommat voi kyllä hoitaa sit synnytyksen jälkeen. Vai pitäiskö tähdätä vappuvauvaan?
Revyylle tuhannesti onnea pikkumiehestä. Tunnen mielessäni sen tuoksun...
Karasan, mun äiti harrastaa tuota etädiagnosointia. Ja aina taustalla on joku tuttu terveydenhuollon ammattilainen, eli on syytä ottaa vakavasti (joojoo). Oli sitten kyseessä flunssa, päänsärky tai syöpään liittyvä hoito (ei onneksi omia kokemuksia, mutta tuttavalla) niin johan tietää, miten tulisi toimia. Itse ei siis ole mikään ammattilainen. Nykyään osaan jo nauraa, mutta joskus oli vielä vähän hermo tiukassa. Toinen missä hän on hyvä, niin tietää asioita ennakolta. Esim oli meidän esikoisesta varma jo hiihtolomalla, että mä olen raskaana. Ainoo vika vaan että 1) me ei nähty sillä hiihtolomalla vaikka yleensä käydäänkin ja 2) en vielä itsekään tiennyt olevani, mutta taisin olla viikolla 3, eli periaatteessa hän oli oikeassa? Eli mulla on siis sellainen hetkittäin haastava, mutta rakas äiti...
Ai niin oma napa. Heräsin taas lastenhuoneesta selkäkipuun, ja en saanut enää unta. Siis ei mitään supistuksen sukuista vaan lapaluiden välissä kamala lukko. Kakkonen kävi joskus 2 aikaan sytyttelemässä olkkarissa valoja ja menin sitä silloin rauhoittelemaan ja tässä tulos. Nyt pyörii liian monta asiaa mielessä että vois nukkua. Miks on pakko kasaa kaikki asiat huhtikuulle, kun vuodessa on 12 kk?
Ehkä mä koitan kuitenkin pötkötellä vielä tunnin.
Tuuti, rv 36 :-)
Mutta hei, pysytellääs siellä jonossa järjestyksessä... =)) Eli kaikki ketkä on mun jälkee lasketuissa ajoissa, pitäisi myös synnyttää mun jälkee.. =))))
Saas nähä onko Sirppu jo tosihommissa... Kateeksi käy...
Täällä painitaan alkavan kurkkukivun kanssa, toivottavasti ei tulisi flunssa kunnolla päälle, tuo synnyttäminen kun on tarpeeksi rankkaa terveenäkin.. (jos tää täältä koskaan syntyy).
Kiva kuulla että PötsiPamelallakin kaikki ok, vauvat jo ihan hyvän kokoisia, hurjaa että pääsit näin pitkälle!
Mites Jo-hanna? Onko sulla mitään mahdollisuuksia kuulla kohdunsuun tilanteesta ennen itse synnytystä, luulisi noilla suppareilla jo jotain tapahtunnu alakerrassa. Varmasti tulee vauhdilla sitten Lupu maailmaan! Tsemppiä!
Mulla olis sitte maanantaina aika äippäpolille, saa nähdä laittavatko vielä kotiin vai jokohan olisi tarpeeksi kärvistelty ja pääsisi synnyttämään. Mullakin tosiaan ollu paljonkin jo suppareita, en usko että voi olla enää kovin paljosta kiinni...
Tsemppiä kaikille, siellä tulee aivan mahtava keli tänäänkin, nyt mammat nautitaan!
Terkuin numerokolme ja pikku hippu ultran mukaan tänään 40+0!!!
huomenet kaikille!
päätin että soitan ä-polille tänään ja konsultoin heidän kanssaan.. huomenna ne synttärit mitkä ei oikee tule jos en itse ole niit järkkäämäs.. eli soitan ä-polille ja neuvottelen et käykö et menen huomenna sinne.
yö..voi ei mikä yö.. eka yö jolloin en kipulääkettä ottanut, noh se ties sen etten nukkunut ja itkee tihrutin kun lonkat ja selkä oli superkipeenä.
nyt minulla se että kummallakaan kyljellä ei pystyn nukkuu puutu vaan ja juma minkä turvotuksen keräs yöllä huh.. sormet liikkunu ollenkaa...kylmägeelii yöllä sit levittelinki vessas... tajuton himo oli sängys mennä nukkuu mahalleen :D
vauva liikkuu mut aika niukasti mut sen verran etten ole hänestä niinkään huolissani :) oma olo se kamalin.. mut kärsitään nyt koko rajhan edestä
suppareita teille, onne niille jotka jo nyytin saanu tai saa nyt lähiaikoin ja iso hali
Sirppu lienee jo lähtenyt, mutta kovasti onnea koitokseen täältäkin päästä. Revyylle isot onnittelut pikkuisesta.
Santra nyt muistaa soittaa sinne polille!!! Jo-hannalle ja numerokolmoselle kovasti toivotaan niitä synnytyssuppareita tulevaksi.
Mä alan saamaan jo tarpeekseni näistä raskaushormooneista. Tässä tulee nyt siis omaa (.) tai pitäisikö sanoa, että ei tule omaa napaa vaan omaa päätä (yläpäätä, nuppia, turvenuijaa). Tuntuu, että se lähtee taas vippaamaan hyvissä ajoin... ;-(
Mä sain jostain syystä kehiteltyä eilen ison ahdistuksen ja itkeä tihrustelin puoli iltaa. Jotenkin alkoi taas vaan kaikki ahdistaa. Nyt taas hyvin itkettyjen itkujen jälkeen ja yön jälkeen kaikki tuntuu taas hieman naurettavalta. Ei kyllä tuntunut eilen illalla.
Jotenkin taas tuntuu, että kun on kotona niin seinät kaatuu päälle. Mä oon aina ollut kovasti työtä tekevä ihminen ja nautin haasteista ja stressistä. Sitten kun on yht´äkkiä taas kotona niin kaikki tuntuu jotenkin pliisulta ja merkityksettömältä. Eihän se tietystikkään sitä ole. Onhan mulla täällä kotonakin ihan tarpeeksi hommaa mitä voi tehdä, jotka on jääneet työkiireiden ja monen vuoden remontin takia hoitamatta, mutta jotenkin tuli vaan eilen sellainen masis olo niistäkin. Sitten kun miettii, että periaatteessa on vielä kaikki asiat ok, mutta minä se vaan parun. Voi jösses tätä naista!!! Onneks en sentään muulle perheelle kiukutellut. Tai ehkä se sitten on se mun vikani. Kun näistä horroskoopeista on puhuttu, niin olen ilmeisesti oinaaksi aika rauhallinen. En yleensä turhia kiihkoile ja pomottele tai äyski tai tiuski. Ehkä mä sitten saan välillä näitä hepuleita kun en muuten päästä tunteitani tarpeeksi reilusti ulos.
Anteeksi nyt vaan taas tälläinen ihan turha ja tarpeeton lapsellinen kitinä. Kiva kuitenkin että saa kirjoitettua ihan tyhmätkin juttunsa ylös niin tässä varmaan tulee taas vähän järkiinsä. Ehkä mulla on taas vanhenemis ahdistus.... sunnuntaina ollaan taas askel lähempänä nelikymppistä. No, vielä muutama vuosi niin ikä alkaa nelosella ja paino alkaa jo sitten kasilla kun ens viikolla on neuvola! Omia valokuvia en ole muuten viitsinyt vähään aikaan katsoa. Huokailua aiheutti ihan tarpeeksi kun katsoin mihin vaatteisiin pitäisi mahtua synnytyksen jälkeen... Apua!
Vauvakin sai varmaan eilen stressin mun itkuista koska se mylläsi ihan hulluna tuolla vatsassa. Normaalisti se nukkuu yöllä, mutta nyt se mesos silloinkin. Lisäksi sain tietysti hirmuisen päänsäryn tuosta itkemisestä joten jouduin ottamaan tuhdit tabut keskellä yötä. Onneksi se lähti sillä kyllä ois ollut noloa lähtee päivystykseen itseaiheutetun migreenin vuoksi.
Muuten tuo vihlominen alakerrassa jatkuu aika tasaisena. Taitaa Saku raivata tietään alaspäin. Jos se tulee samaan aikaan kuin esikoinen niin h-hetki olisi viikon päästä lauantaina.
Kaikki kommentit mitä ootte antaneet tuntuu olevan tuon kantoliinan puolesta. Täytyy varmaan kyllä sellainen hankkia. Sunnuntaina juodaan vielä tuplasynttärikahveita (minä ja tyttö) ja silloin tulee mm. yksi kavereista käymään joka oli ostanut uuden kantoliinan niiden vastasyntyneelle. Täytyy vähän perehtyä siihen silloin tarkemmin.
Meillä on muuten ollut nämä kaikki vauvan hankinnat aika minimissään. Sitteri ja turvakaukalo on esikoisen vanhat (siis 10 vuotta vanhat) silloinkin ostettu käytettynä (yhdellä lapsella olleet). Esikoisen vaunut kun kaveri oli ajanut loppuun niin huusin huutonetistä melkein samanlaiset yhdistelmät hintaan 45 euroa. Pinnansänky on veljen vanha (25 vuotta). Vaunujen kanssa täytyy sitten katsoa, että josko huutaisi käytettynä toiset pienemmät, mutta katson ensin miten nuo taipuu tuplakäyttöön, parveke ja ulkoilu.
Mulla on niin kovasti haaveissa tuo isompi asunto etten millään viitsi ostaa uusia vaunuja tai muita kalliita releitä. Meillä on sinäänsä raha-asiat ihan ok kunnossa, mutta mies on sellaisella alalla, että lomautukset voi tulla koska tahansa. Siihen on oppinut tän reilun 16 vuoden yhteiselon aikana, että turvarahasto pitää aina olla, koska rahantulo voi loppua aika yllättäenkin koska vaan. Se on yksi syy, miksei olla aikaisemmin isompaa asuntoa ostettu.
Siinäpä tämän aamun vuodatukset. Nyt soitan anopille ja kysyn jos meidän neiti kelpaisi sinne yökylään (ovat normaalisti kuin paita ja peppu, joten varmaan käy jos siellä ei mitään muuta ohjelmaa). 10 v uhma kyllä taantui tässä, mutta nyt voisin tarvita miehen kanssa vähän laatuaikaa.... :-)
Jaksamisia kaikille!
Päkkänä ja Saku 37+1
PS: ai niin, kyllä näytti karasanin (meniköhän oikein) leipomukset aivan uskomattoman hyviltä. Kui sä osaat??!!!
Paljon onnea Revyy teidän perheelle pienokaisesta! :) Täälläkinn tippalinssissä kertomusta lukiessa.
Pötsipamelalle onnea ja tsemiä maanantaiksi! Sirpulle tsemiä myös, kohta jo nyytti viekussa :)
Paik, kotiteollisuudella keikka tänään caribialla. Siitä onki yhtäkkiä tullu iso bändi :) Oon ollu keikoil vaan Texasin ja kikkelin (Giglinin) ja klubin tapasis paikois ja tietty festareil. 2004 Jouniki jakso viel vittuilla Pellavarokis. Joku toivo yleisöstä biisiä, johon jouni vastas et vittu ei me sitä ainakaa soiteta. Eikä soittanukkaan :D Ei vissiin enää jaksa vittuilla, kun ostetaan kiltisti levyjä ;)
Vaunujen hinnat tosiaan pilvissä. Tykkäsin kovasti Emmaljungan city crosseista, mutten raskinu ostaa kun makso 750e. :/
Mulla ei maksaläiskiä, mut näin loppuvaihees raskautta iho kukkii, ku ois taas 15-v. :/ Jalat myös turvonnu niin et täytyy käyttää 2 numeroa normaalia suurempia kenkiä.
Sun täytyy Lexington perustaa postimyynti tänne palstalle ;)
Kyl huhtiksetkin tarvii oman pinon vaavipulel, on muuten kiva käydä siel lukees tammi- ja helmivauvojen arkea.
Kuunteleeks kukaan muu radio rockia, varsinki korporaatio on huippu ja klasu tietty :) Entä ootteko menos johonki festareil kesällä ? Mulla liput Saunaan, tosin yhdeksi päiväksi, sattuneesta syystä =D Yleensä ollaan miehen kanssa ahkeria tuskan kävijöitä mut tänä vuonna sauna. Ruissi ois tietty lähel, mut en tykkää siitä festarina.
Emminen ja Bambi 38+3
Suuren suuret onnittelut Revyylle ja perheelle pikkumiehen syntymän johdosta! Aivan ihania uutisia! Kiitos synnytyskertomuksesta!
Täällä siis edelleen. Yön sain nukuttua aika hyvin ja nyt suppareita enää harvakseltaan. Toisaalta on mukavaa, kun ei ole niin räjähdysherkkä ja uupunut olo kuin eilen, toisaalta taas itkettää pettymyksestä, kun synnytys ei vieläkään alkanut...
Mieheen ärsyynnyin eilen, kun ei tunnu tajuavan, että vauva voi syntyä minä päivänä vain. Suhtautuu niin kuin synnyttäisin joskus hamassa tulevaisuudessa. Edelleenkään ei ole vaunuja ("mietitään vielä"), ei pinnasänkyä ("kasaan sen mañana") jne. Ja ensi viikolla olisi kuulemma töissä kovasti kiirettä, joten olisi kiva jos vauva ei syntyisi silloin!!! Joo, minähän tässä sitten pidän jalkoja ristissä vappuun asti, josko silloin olisi parempi tilanne...
Kantoliinasta... Mulla on ollut napakka Didymos-kantoliina jo esikoiselle ja tälle uudelle tulokkaalle löytyy myös hug-a-bub. Tuo napakampi on parempi isomman lapsen kantamiseen. Rintareppua en ole koskaan edes kokeillut. Käytän paljon liinaa ihan tavallisessa ulkoilussakin. Vauvalle vain myssy ja tossut ja sitten äidin takin alle niin, että pää vain näkyy (kesällä tietysti toinen juttu). Ihanaa, kun pääsee metsäpoluille ja muualle, missä vaunujen kanssa on hankalaa kulkea. Ja selkä ei tosiaan kipeydy lainkaan isommankaan lapsen kantamisesta.
Mukavaa viikonloppua!
adelia rv 38+4
elämä päähän.. Meni sit asiat sen huonoimman kaavan mukaan.. Saapi alkaa ettii jotain 200e vuokrakämppää..
Sirpulle hirveesti tzemppejä! Toivottavasti synnytys menee hyvin!
Paik: Onko meillä sama mies? Mun mies kuuntelee aina, ihan aina novaa ja just sillai et hyvä että selvää saa.
Että on raivostuttavaa. Mie ku saan yksin ajaa ni "stereot huutaa ja rokki soi" :D
Ei kait siinä.. ei oo tullu nukuttua viime yönä, itkettyy on tullu muutama litra.. Jos menis sohval takas lepäilee, jos vaikka vahingossa torkahtaisi. En usko kyl.
Verticia & masukkiasukki Rv 37+0
Ja täytyy vauva pukea festareille asiallisesti, kuulosuojaimet ja asiaan kuuluva body Leather heavenista ;)
Onneks olkoon jo synnyttäneille! Oli kyllä ihanaa lukea synnytyskertomuksianne!
Lexington ja karasan: määkin olen porilainen :)
Tässä mieheni kanssa tuolla prismassaki käydessämme ollaan katteltu jo pidempään noita alennuksessa olevia haalareita, ja kauheesti tekisi mieli ostaa, ens syksynä ne samat kuitenkin ovat taas täyshintaisia. Mutta kun ei sitten yhtään tiiä että minkä kokoista sitä kannattaisi ostaa... Nii, ja kun se meiän pavun sukupuoli on edelleen epävarmaa, niin... No joo, meneehän tytöllä siniset vaatteet, mutta en mä pojalle voisi pinkkejä laittaa :)
Omaa napaa: viime viikolla oli kyllä sellainen olo, että olisin voinut vielä viikon pidempään olla töissä (äippälomani alko siis jo viime viikolla), olo oli energinen, hyvä ja pikkasen tylsä, kun ei ollut enää mitään tekemistä ja aikaa vaan on niin paljon. Noh, tällä viikolla se muuttui. Tiistaina kun oli neuvolalekuri, niin mun selkää sattui NIIIIN paljon, että lekuri joutui auttamaan mulle housut jalkaan, kun ei siitä muuten meinanu tulla mitään. Noloa. Jooh, kertoi se lekuri sellaisiakin uutisia, jotka sai minut toivomaan jo sairaalaan lähtöä: 1 cm on paikat auki! Noh, katsellaan kui kaua tässä menee, viikkoja tuli kuitenki tänään vasta 36 täyteen. Silloin tiistaina otinkin kauratyynyn käyttöön, joka auttanutkin ihan ok. Eilen kun miehen kanssa lähdittiin pienelle lenkille, se kysy, että miten mä edes kykenen kävelemnään noin hitaasti :) Mutta kun sattuu lonkkiin joka askel, selkää sattuu ja supistaa ja muksu painelee ilmeisesti taas virtsarakkoa... Ei oo helppoo.
Täällähän ihmiset leipoo ja askartelee :) Itse tein joku päivä muffinsseja pakkaseen ja totesin ettei mitään muuta sitten tartekkaan tehdä, ku ei mahu enempää. Mutta itse nyt olen ilmeisesti katsellut auringonpaistetta sen verran, että minussa heräsi taas viherpeukalo :) Laitoin jo petunian siemenet itämään (saas nähdä millai niitten käy, kun lähen sairaalaan), ja kattellu netistä jo kukkasia mitä laittaisin tuohon yhteen kukkapenkkiin. Hmm, toivottavasti meiän vaavi ei vaadi ihan joka sekuntti täydellistä vieressäoloa.. :) (lue: katsotaan millai maltan jättää sitä sekuntiksikaan edes mieheni hoitoon) :)
Sellaista tänään. Täytyy tänään levätä, kun sain mieheni ylipuhuttua lähtemään huomenna Helsinkiin puutarhamessuille :) Jippii! sunnuntaina voi sitten aloittaa sen kyykky-jumpan, josta joku tässä puhui tilanteen vauhdittamiseksi :)
T: Aurora + Papu tasan 36
P.S. tässä aina välillä joku sanoo, että pitkä kirjoitettu viesti hävisi, kun keskustelut ovatkin poissa käytöstä, eikä muistanut kopioida sitä mihinkään, tässä vinkki: paina Edellinen selaimessa, niin tuo palauttaa tämän kirjoituskentän teksteineen, niin voit sen kopioida ja yrittää laittaa uudelleen!
Oon tosi pahoillani puolestanne Verticia. Mut voiko pankkia vaihtaa, niinku siirtää lainat toiseen pankkiin? OIkotieltä löytyy edullisia ja hyväkuntosia vuokra-asuntoja, mut halvimmat ei oo kyl Turun parhaimmilla seuduilla.. Itse ollaan löydetty molemmat asunnot oikotien kautta. Siel tosiaan valikoimaa.
Iso hali ja voimia sinulle Verticia!
T.emminen
Moikka vaan kaikille!
Jäi jotenkin toi kirjoittelu viime syksynä, kun on koko raskausaika mennyt jotenkin saamattomana. Nyt vasta alkaa piristyyn. Tosin mulla oli hemoglobiini 97, eikä se vieläkään hyvä ole.
Mietin tossa sellaista juttua, että meneeköhän tämäkin vauva "yliaikaiseksi", kun kaksi edellistäkin meni... Olen koko ajan varautunut siihen, että tämä syntyy joskus viikolla 41. Olisi kiva tietää, miten muilla on mennyt. Mulla eka 39+3, toka 40+3, kolmas 40+5. Synnytysten kestot 16h, 19h ja 3h (apua!).
Muruz 37+3
Onnea revyylle :)!!
Pötsillekin onnea tulevaan koitokseen!
Ja täällä halutaan myös, että siirrytään tuonne vauva puolelle sitten kun sen aika on :) .. Mie muistaakseni sinne oliko se yahoo rekisteröidyin mut en mie sielt mitn yhteisöi löytänyt ja nyt en muista enää ees tunnuksia.. Enkuks ku sivut on niin ei jaksa ajatella ja ettiä.. :D
*Paik:* Kiva, että joku muukin ymmärtää musiikin päälle ;) ..Minulla on vielä menossa ylipuhuttelu vaihe miehelle et saan synnytykseen ottaa mukaan maj karman tuontantoa ja myös kotiteollisuuden ja ihmisten jajajaja.. Mut miehen mielestä ei, ei missään nimessä. Hän kun ei voi sietää tuollaista musiikkia.. :( Mutta ainakin mp3 soittimeni lataan täyteen. :P
Vaunuista.. Me ostettiin uutena, mitä ne olis maksanut sen jonkun 600e.. Emmaljungat.. En mie käytettyi halua esikoiselle :D .. Ehkä sit jos ois toinen muksu tai kolmas niin sit voisin harkitakkin käytettyjä.. Siin on sit ain vaan se, et ku ei tiiä miten toinen on oikeesti niit säilytelly jne :(
Maksaläikistä. Mulla on käsissä maksaläiskät lisääntyny :(, mut en muualla ole huomannut.. :/ Ei kivaa..
Tuossa salkkareita katselles tuli taas maitoo ihan vuolaasti rinnoista :/ .. Tulis sitten samalla tahilla sairaalassakin niin pääsis sieltä sit ees joskus kotio...
Täällä ei vieläkään mitään lisäselvyyttä raha-asioissa. :( Ei ole mitään kuulunut appiukosta. :( Joudumme ilmeisesti turvautumaan panttilainaamoonkin jo.. huokaus..
Mutta nyt menen katsomaan pientä pintaremonttia ja haaveilemaan kämpän sisustamisesta ja pihan laittamisesta :(
Verticia & masukkiasukki Rv 36+6