Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet viikko 13 ***************************

23.03.2009 |

Huoh. 3 tuntia valvottuaan nettiin kapuaa hän. Pääsin mäkin vihdoin tähän unettomien kerhoon. Eli nukahdin illalla lastenhuoneen lattialla patjalle ja puolilta öin heräsin, että siirryn omaan sänkyyn. Tässä tulos. Rankka viikonloppu takana, meillä oli serkut (2 kpl, toinen koulussa, toinen eskarissa) yökylässä, kun heidän hoitosuunnitelma oli mennyt pyllylleen. Eli siis vähän yllättäen. No, itse kun tässä varautuu kaikkiin mahdollisiin lastenhoitovirityksiin toivottavasti seuraavaan kuukauden (tai ainakin 7 viikon) sisällä, niin ei ole varaa sanoa ei. Eli 4 lapsen rumba vei mammasta mehut ja nukahdin varmaan ysiltä. Mutta hyvin meni ja nyt on varahoitopaikka aika hyvällä hollilla, jos ykkösvaihtoehtoon eli mummolaan tulee jotain ongelmaa. :-) Siis olishan ne muutenkin ottaneet, mutta nyt kehtaa soittaa vaikka yöllä ;-)

Maksoin tuossa aikani kuluksi loppukuun laskut ja tarkistin sivuilta Kelan päätöksen, oli vihdoin tullut ja vielä 6 kk palkkatulojen mukaan :-) On mullakin yöhuvit!

ON: Ei supista, ei särje, vauva liikkuu. Eli olo on ihan lokoisa, kunhan ei yritä taipua ja muistaa olla syömättä rasvaista ruokaa ja iltaisin. Orvokki, perjantai-iltana vedin pussin popcornia lasten nukkumaan menon jälkeen ja 30 h närästi. Eli ei vaan sovi mulle!

Tsilille valtaisat onnittelut pikkuneidistä ja meidänveijon kuulumisia täälläkin odotellaan.

Jo-hanna, toivottavasti toi sisätutkimus sai jotain aikaan ja jos vaikka kohta pääsisit lähtemään. Aakulle tsemppiä käynnistykseen ja Verticialle raha-asioiden hoitoon.

Meidän kakkonen tuolla on alkanut jutella itsekseen, eli pitäisköhän palata sinne lastenhuoneen patjalle...

tuuti, rv 35+loput pitää laskea aamulla

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännää tuntuu olevan ja muillakin ollu viime yö "remppaa"

toi jo-hanna vois jo lähtee eikä aina vaan siel kärvistellä :D

erite juttui lue omal vastuut : tossa aamul sain nukuttuu 2h kun sit heräsin alko mahas kiertää..siitä sit sängystä nousin ja lähin wc kohti mutt juma kun lähin kävelee wc päin alko löysät tulla housiin.. ei pystyn pidättää.. tais vaavin pää painaa just sopivasti...

siinä sit täys tyhjennys..mut mulla se nyt todennäköisesti johtuu tästä kaikesta muusta kun kroppa pikku yli kierroksilla.

ihanaa kuulla teidän tarinoitanne täällä..suppareita teille joille se tarpeen!!

mun exä eli lasten isä hakee lapset 17.00 jonka jälkeen sit meen ä-polille käymään.

santra ja otso rv 35+3

Vierailija
142/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis paljon onnea vauvan saaneille!

eli ainakin revyy ja aaku? Järjettömän huono nimi muisti mulla ja huononee vain... tavarat ja nimet ja paikat saavat aivan uusia nimiä kuin alkuperäisiä en muista...

Orvokki onkin jo myös varmaan jakautunut joten hänelle paljon onnnea myös!

vertacia: ikävältä kuulostaa tuo tilanteenne... asioilla vain on jotenkin tapana selvitä... vaikkei aina heti just niinku itse haluais mutta jossain vaiheessa kyllä... ehkä myös jostain asioista luopumalla nytten voi ne saada monenkertaisesti takaisin jossain vaiheessa :) Aika rankkaa kun oli meilläkin esikoista odottaessa.. mies esim. joutu työttömäksi ...oli siis kaksi kuukautta ilman tuloja ja eleltiin mun sosiaalituloilla kaksi kuukautta ennen kuin äippäraha alkoi juoksemaan... sen jälkeen asiat ovatkin luistaneet hyvin...

Ehkä raskaammaksi koin kun tämän raskauden aikana pojallemme luultiin olevan kasvaimia sun muuta joten .... varsinkin kun on rahaa tärkeämpiäkin asioita... kun ajattelee että voisi olla vieläkin huonommin?

Mutta usko pois asiat järjestyy :)

omaa napaa: yöllä valveille enemmän kuin unten mailla:) meinasin nettiin tulla.. mutta ajattelin ettei täällä kuitenkaan ole ketään.. ois pitänyt tulla ois saanut juttu seuraakin:) Muuten oma vointi ok repäsyvihlonnat kyljissä tulleet takaisin..

tämä päivä meneekin varmasti nopesti kun lähdemme miehen kauden viimeisiä pelejä kannustamaan pojan kanssa... joten voisipa lähteä vaikka valmistautumaan ihmisten ilmoille:)

mikumamma ja jötköpötkö 38+5?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa tätä talvea. Siis olis saanut tulla 2 kk ennen ja loppua myös. Ei yhtään huvita lähteä poikien kanssa ulos ja isompi tuskin tappelutta edes lähtis. Iltapäivällä on varmaan pakko, ettei homma karkaa käsistä, kun mies on päivän reissussa ja noilla tyypeillä riittää virtaa aina enemmän ja enemmän. Toivottavasti lumisade lakkaa ennen sitä.

Yöllä taas samat selkäkivut; Kyljellä maatessa asukas työntää kantapäillä kylkiluuhun ja pylly painaa jotenkin selkään niin, että särkee lapaluiden väliin. Nukuinkin ison osan yötä selinmakuulla, ah niin ihanaa. Tuskin se kamalan vaaralllista on kun kerran hyvältä tuntuu.

Höh, nyt kakkonen pissas housuun, vaikka käytin just vartti sitten vessassa. Ei se vissiin opi kuivaksi ennen kesää. Heippa,

tuuti rv 36+1

Vierailija
144/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

3.4 Colatoffee Kättäri

3.4 Sonja80 Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

6.4 Orvokki1 HYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 1

POIKIA: 2

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46cm

24.3.2009 Revyy, POIKA 3410g, 48cm

24.3.2009 Aaku, POIKA 3670g, 51cm

Vierailija
145/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pojasta. Loppu hyvin kuitenkin. Jaksamista vaatii tuo keltaisuuden hoito. Meillä siitä esikoisen kanssa kokemusta(oli 7vrk valohoidossa) mutta siitäkin selviää. Näyttääkää kovasti auringon valoa pojalle (esim.sänky ikkunan viereen) meitä neuvolantädit neuvoivat.

Ja orvokki on lähtenyt sitten kanssa. No järjestys jonossa vähän kärsii, mutta minkäs sille voi. Menee vielä varmaan moni mun ohi, mutta mä koetan kestää kuin mies. (eli en kyllä kestä). Lähe vaan Jo-hanna synnyttään ennen mua mä koetan pysyä perässä.

Ai sataa jossain lunta? Tuutille lohdutukseksi voin sanoa, että täällä paistaa aurinko. Jossain siis aurinko paistaa muistahan se. Ja kyllä kevät tulee kalenterin mukaan ainakin..

No lähtipäs mulla nyt köykästä höpötystä, johtuen, että pitkästä aikaa nukuin tosi pitkät yöunet. (mitä kerran kävin yöllä vessassa).

t.pikkuäiti rv39+2

Vierailija
146/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitsi :-) Palstalta kun on yhden illan pois niin heti on tapahtunut kauheasti kaikkea. Voi kuinka jänskää!

Orvokki varmaan jo nyytti kainalossa - toivottavasti. En osaa edes kuvitella miten jännää se on kun lapsivedet menee kotona. Paljon tsemppiä!

Aakullakin oli ihanat vauvauutiset. Synnytyksen jälkimainigit kuullosti kyllä aika jännäriltä. Kiva, että olet nyt ok. Eiköhän se vauvankin keltaisuus siitä vähene aika nopsasti. Onnea kovasti.

Santran yö kuulosti taas oikein pahalta. Moni muukin on näköjään valvonut. Hyvä juttu Santra jos käyt tänään näytillä. Nyt olisi kyllä varmaan hyvä, että ihan reilusti valitat oloa niin, että pääset sinne seurantaan pariksi päiväksi. Ei ole sunkaan kiva olla yksin kotona kaikkien noiden vaivojen kanssa.

Pötsillä on jännät paikat maanantaina jolloin tovottavasi saa pikinmiten tuplat kainaloon. Voi sitä riemua.

Verticialle kovasti tsemppiä raha-asioiden hoitoon! Toivottavasti asunto asiat järjestyy pikaisesti ettei stressiä jatku turhan pitkään.

Päästin miehen eilen illalla vapaalle, tuulettumaan kaverin luokse saunaan kun on niin kiltisti täällä kotona puuhastellut jo monta kuukautta. Tässä kun ei nyt suppareista päätellen ole vielä lähdön aika lähellä. Heräsin sitten yöllä odottelemaan sitä kotiin ja katsoin pari tuntia telkkaa. Kun nukahdin uudestaan joskus viiden aikaan olikin kello seuraavan kerran 10 kun heräsin. Siis täh! 10! Jumankekka nyt on päiväjärjestys taas ihan sekaisin. No, onhan nyt sentään viikonloppu jos se nyt jotenkin näihin päiviin tuo jotain eroa.

Eilen ahdistusta torjuten kävin ihmistenilmoilla. Töissä pärjäsivät hyvin ja oli kiva jutella porukoiden kanssa. Ainahan se juttu kääntyy tietysti mun mahaan ja oloon vaikka välillä ehkä kaipais muutakin juteltavaa.

Tajusin vaan tuossa, että odottelen kovasti Sakun syntyvän samoihin aikoihin kun esikoisen. Se olisi nyt viikon päästä. Kun katsoin kalenteria ja ajettelin, että jos menis sen 2 viikkoa yliajalle niin mä olisin jumissa tän vatsan kanssa vielä KUUKAUDEN. Ei jestas sentään! Ihan hirvittää ajatuskin!

Kovasti komppaan, että siirrytään vaan vauvapuolelle kirjoittelemaan kun sen aika tulee. Ihan mukavan aktiivista tämä meidän huhtikuisten sakki joten olisi kiva olla jatkossakin yhteyksissä. Kävin eilen lukemassa muuten niitä miesten parhaita synnytysletkautuksia. Ai että kun meinas olla pissat housussa!

Suppareita kovasti jälleen toivotellaan lähtökuopissa oleville!

Päkkänä ja Saku 37+2

Vierailija
147/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan toki se pojan flunssa iski nyt sitten minuunkin :( Viime yönä tuli nukuttua n. 2h, lopun aikaa niistin ja pyörin sängyssä. Niin tylsää!

Mutta onneks täällä oli iloisia uutisia! Aakulle hirmuisesti onnea poikavauvasta!

Ja hyvä että itse paranit hyvin tuosta hurjalta kuulostaneelta jälkivuodosta!

Orvokki taitaa olla seuraava jakaantuja, jännityksellä odotellaan kuulumisia!

Pötsi-Pamelallekin hurjasti tsemppiä maanantaiseen!

Ja Santra, toivottavasti saat tänään jotain apua tuohon olotilaan, omat vaivat tuntuvat varsin mitättömiltä suhun verrattuna.

Mä sain tällä viikolla pestyä kaikki vauvan vaatteet, jotain edistystä siis... Nyt ne odottavaa vaan tuolla silitystä, ehkä sitten ens viikolla... Flunssan lisäksi vähän muitakin oireita taas tullut, alapää on ihan hellänä. Jos vaan erehtyy menemään pojan kans lattialle leikkimään, niin tuntuu kuin alapää halkeis kun koittaa kömpiä ylös, huh! Ja mulla se ei johdu siitä, että vauvan pää porautuu alas, ne on vissiin niitä liitoskipuja sitten. En kyllä muista esikoisen aikaan tällaista, mut todennäköisesti aika kultaa muistot :)

Aika monelle lääkäri on sanonut, että syntyy varmaan ennen la, kun paikat jo hyvin pehmenneet ym. Niin mullekin sanottiin silloin reilu 4 v. sitten ja arvatkaas vaan, tuntuiko ne ylimenevät 13 päivää yhtään pitkiltä...? Eli itse koitan ainakin koko ajan miettiä, että laskettu aika on siinä toukokuun puolessavälissä (helpommin kyllä sanottu kuin tehty), ei tuu sitten niin hirveetä pettymystä, kun la tulee ja menee...

Nyt soffalle pötköttelemään. Lunta sataa täälläkin, niiiiiin tylsää!

Lumikide ja Emmi 35+3

Vierailija
148/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopsasti vaan...

Onnea tosiaan Aakulle ja perheelle!

Ketäs kaikkia siellä nyt on in actoin? Lykkyä kaikille.

Kiitos Pikkuäiti vinkistä. Täytyy jotain aloeta harkita.

Mukavaa lauantaita, rupeen nyt kohta paistaan munkkeja. Esikoinen tilasi. En oo varmasti ainakaan 6 vuoteen tehny, mahtaa tulla show.

Paik ja Lahaja 37+3

Vierailija
149/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei haittaa! Mä en aio poistua kotoa tänään mihinkään! :D

Hirveä vipinä käynyt taas täällä pinossa. Valtavasti luettavaa, kun ei oo käyny pariin päivään. Kiirettä pitänyt.. Olen vihdoin saanut pestyä vauvan vaatteet. Nyt pitäs tyhjentää yks kaappi, että saisi vaatteet paikoilleen. Ehkä illemmalla.. Tai onhan se päivä huomennakin.. :)

Äiti kävi meillä siivoamassa. Ihanaa! Luuttusi oikein lattiat ja pesi ikkunatkin sisäpuolelta. Oli vähän pakkasta, niin ei voinut ulkopuolelta pestä. Mutta kummasti kirkastui pelkällä sisäpesullakin! Olen kyllä superkiitollinen äidille. Ei musta olisi tuollaiseen puuhaan enää ollutkaan ja tietäkää, että hommalle oli tarvetta!

Festareista oli täällä puhetta. Me ollaan miehen kanssa kovasti mietitty, että voisikohan sitä johonkin kesällä mennä. Kovasti houkuttaisi.. Niin ja synnytyslevyvalinnoista on myös ollut puhetta. Kyllä mullakin alkaa olla valikoima hallussa. Joku Tool pitää ainakin olla mukana! Ja sit jotain kevyempää myös. Onneks on suosikkibändejä vähän laidasta laitaan. Miehelle olen sanonut, että pääasia ettei mitään delfiiniujellusta kuulu! :D

Monta vauvaakin tällä viikolla tullut! Onnet Revyylle ja Aakulle! Hurjalta kuulosti Aakun lopputohinat! Niin ja Tsilille kiitokset arkikertomuksesta ja kuvista. Suloinen kuin mikä! :)

Ja tälläkin hetkellä taitaa olla huhtikuisia tulossa.. Sirppu lienee jo omansa saanut kainaloon, Orvokillakin tilanne lähellä.

PötsiPamelalle tsempit maanantaille!

Ja Santralle tälle päivälle. Tosi hyvä, että menet näytille.

Verticialle --- mitäköhän sitä enää toivottaisi --- pitkiä hermoja, tsemppiä, onnea ja helpotusta elämään.

Kukas se täällä kirjoitti itkemisestä.. Siitä, että kun kaikki on hyvin ja vain itkettää. No, minä liityn kerhoon. Tuossa ilta muutama takaperin oltiin miehen kanssa käymässä nukkumaan ja yhtäkkiä vain tuli sellainen itku, että itsekin hämmennyin. Mitään syytä ei ollut, en yhtään tiennyt miksi itkin. Kamala vollotus vain päällä. On nää hormonimyräkät ihmeellisiä! Mies hokee kummissaan vieressä, että ei mitään hätää, kaikki hyvin ja minä hoen takas, että juu tiedän, ei tähän oo mitään syytä! :D

( . ) Neuvolassa kävin eilen, verenpaineet vähän nousussa, jotain 130/87 muistaakseni ja painoa tullut 1,6kg viikossa.. :/ Mutta ei terkkari mitenkään huolissaan ollut, kun ei nuo kuulemma ole vielä pahat. Oma olokin on edelleen mitä mainioin, ei ahdista eikä purista. Vauvan pää kuulemma on jo tuolla haarovälissä, ei vielä mitenkään pureutunut alas, mutta ihan oikealla suunnalla ollaan. :) Mies on vähän reissussa tässä vielä, joten vielä ihan ei saakaan syntyä. Ainakin vuorokausi vielä sisällä ja sitten ens viikolla ke ja pe olis tosi huonot päivät. Toivottavasti vaavi ymmärtää! ;) No, ei mulla mitään oireiluja suuntaan tai toiseen olekaan.

Paaru 38+0

Vierailija
150/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Aakulle pikkumiehen syntymän johdosta! Hurjan kuuloinen komplikaatio siellä on ollut, mutta ihanaa, että saatiin kuntoon!

Synnyttämään lähteville onnea matkaan!

Niinpä ne lekurit sanovat, että vaikka olisi viisi senttiä auki, synnytyshetkeen saattaa kulua vaikka viisi viikkoa, kun taas kiinteäkin kohdunsuu saattaa aueta muutamassa tunnissa, joten ei voi oikein ennustaa synnytysajankohtaa avautumisen perusteella. Monesti nekin, joilla on paikat lähteneet aukeamaan ennenaikaisesti, saattavat loppujen lopuksi synnyttää lasketun ajan jälkeen :/

Mulla supisteli taas yöllä niin että oksat pois, mutta sittenpä aamusta taas laantuivat. Alkaa kyllä kypsyttää tämä ollako vai eikö olla -touhu. Sitähän tosiaan saattaa jatkua vielä pitkälle huhtikuuta, arrgh! Olisi tosiaan ihanaa, jos vaikka lapsivedet menisivät, niin tietäisi synnyttävänsä kohtapuoliin...

Lumisin terveisin

adelia rv 38+5

Vierailija
151/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä itkuherkkyydestä piti kommentoida, että itse olen ollut varsinainen itkupilli viimeiset kolme päivää. Ihan joka asia itkettää, vaikka periaatteessa onkin ihan hyvä olo. Kaipa se johtuu hormoneista...

Vierailija
152/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kun niitä yövalvojia täällä on niin paljon ja joku kun sanoi että meinasi tänne tulla mut ei täällä kukaan ole yöllä jne.. Niin miksei yökukkujat sovi, että käyttää jotain tiettyä chattia vaikka öisin jos on hereillä?? Näin voisi sitten sinne mennä katsomaan onko muita kukkujia ja saada seuraa ja vertaistukea :)

..mies katsoo lätkää ja minä kuolen tylsyyteen..

Maanantaina soitan vielä pankkiin, että eikö oikeesti ole mitään tehtävissä. Tosin eiköhän se kun kerran sanottu että ei niin tuskin sitten on.. Pakko vaan soittaa oman mielenrauhan vuoksi ennenkuin asunto menee myyntiin. Sit pitäis kk sisään saada kämppä myytyä. Tosin mekin ku ostettii tää niin oli niin suosittu kohde et ei ollu näyttöö ehitty pitää ja ellei oltais tarjoust tehty just sil hetkel niin ois jo menny.. Huokaus..

Jatkan mädäntymistäni..

Ai niin onnea vauvan saaneille :)

Verticia & masukkiasukki Rv 37+2

Ai niin.. Itelläki oli viime lekuri käynnil paikat auki ja kaulaa ei ollu jäljel, mut silti mie aattelen et menee yliaikaiseksi. Niin se kannattaa aatel että oma pää kestää sitten. Ettei odota et ennen la syntyy ja sit ku ei synnykkä niin.... :/

Vierailija
153/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi onnea kaikille synnyttäneille, tulee jo hinku saada omakin vaavi syliin kun lukee kertomuksia! Onnea, onnea...

Kyllä mä ainakin muistan sut...huhuilinkin sun perään tuossa viime viikolla. muistelin rotinaperinnettä. ja meilläpäin -teilläpäin- ruukattiin ainakin viedä nisut mennessään vauvaa katsomaan. Täällä kun esikoisen sain olin aivan huuli pyöreenä kun ilman nisua tultiin. paitsi mun sukulaiset kun toi kaikkea ruuasta lähtien. että mikä meininki? onko vielä perinteet voimissaan siellä, vai onko ollut jotain iha paikallista mitä oon kokenut.

Kyllä kai täällä on tapana tehdä juuri niin, ettei kahta kättä heittämällä mennä tuoreeseen vauvaperheeseen kyläileen :) itse oleilin kyllä vuosia etelä-Suomessa, jossa punnasin esikoisenkin pihalle, ja siellä ei ollut tämä sama systeemi käytössä. Silloin en tainnut edes tietää synnyinseutuni tapoja piirun vertaa ja Itse taisin tarjottavia tehdä jopa silloin. Koko elämä oli silloin muutenkin vähän sekaisin.

Mutta pohojanmaan systeemi on kyllä paljon parempi! Jotkut kaverini ovat leiponeet pullaa toisen, raskaana olevan kaverinsa pakastimeen valmiiksi jne.Kovin hauskana en pidä sitäkään, että kaikki ryntäisivät kylään heti vauvan saatua, vaan mieluusti pitäisin kodin rauhallisena vieraista ekat viikot. Tiedän kyllä, että mummat ja paapat varmaan höyrähtäneinä eivät osaa olla tulematta joka välissä ihailemaan, mutta ovat myös suurena apuna arjessa...

Olen tilannut netistä kantorepun, treenailin sen käyttöä tässä päivänä muutamana pehmolelun avulla..:) Manduca on kyseessä, kuulemma tosi hyvä, mulle suositeltiin. On sitten kaksi kättä käytössä kotosalla..

Voi, kymmenvuotiaiden tempaukset ovat kyllä melkoisia, mitenköhän meidänkin esikoinen seuraavan viiden vuoden aikana vielä villiintyy, on nyt aika temperamenttinen tapaus ja hyvin avoimesti ja vuolaasti kiukkunsa ja turhaumansa esille tuova, mutta on toki aivan ihanan hellä poika myös ja puhelias, rohkea..Luulen, että tulee hyvä puolustaja pikkusisarukselle.

Painoarvio tehtiin sf-mitan hiipumisen takia ja pieneltä vauva näyttää. Vko 38 täynnä ja vaavin paino oli arvioitu olevan vain kaksi ja puoli kiloa. Eivät olleet kuitenkaan huolissaan, koska joka kohdasta symmetrisesti oli siro ja virtaukset oli kunnossa jne. Oon kyllä vähän epäillytkin pienemmäksi kun esikoista - maha ollut köykäinen ja liikkuminen helppoa, turvotus vähäisempää ja painokaan ei ole noussu yhtä paljon.

Mut mitenkäs teidän kokemuksella, onko pieni vauva imetettäessä "heikompi" eli jaksaako imeä rintaa tarpeeksi, että maito kunnolla tulee? Toi vähän mietityttää..

Sairalaakassiin lisäsin just cd-levyjä, digikameran ja kaurapussin. Sairaalan kauratyynyt ovat kuulemma niin virttyneitä, etteivät kuumene enää mikrossa.

Mikä olis miehelle sellasta synnytysevästä, jota vois kans pakata sinne laukkuun? Keksejä ja suklaata...?! :)

Mun pitäs löytää kaukaloon sopivat rattaat ,mutta tuntuu maksavan niin paljon...täytyy kattella käytettynä.

Olin vähän auki ja pehmeä, jotenkin toivon vauvan syntyvän viimestään LA...mahatautikin iski viime vk en muista kirjotinko jo, sori jos tulee toistoa. Joka ytapauksessa paino oli laskenu viime neuvolas vähän, koska maha oli niin pirun sekasin joka ikinen aamu. En enempää erittele eritteitä :) Suppareita on ollut aika vähän. Kävelýllä tuntuu harkkareita, joskus öisi jomottaa alamahaa menkkamaisesti ja pistelee alapäätä kun pää on kuulemma myös tosi alhaalla jo. Ei sanonu lekuri onko kiinni vai auki..Nyt oon koettanut syödä reippaasti, rasvaa ja sokeria höysteenä myös...mut kyllä terveellinen ruoka himottaa enemmän kun leivonnaisista alkaa pistää kylkeen (sappi?) Appelsiinit maistuu ihanilta suoraan jääkaapista! Ja mysliä ja maitoa on edelleen mennyt joka päivä..

Kaikille odottaville suppareita toivoen ja rahatilanteisiin jne kipuihin helpotusta toivotellen

Pö 38+1 kai..

Vierailija
154/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS mä oon täällä

Mä tein niin törkeet esikon syntymän aikaan että A) ilmoitin että ei tatrvi yrittää kylään ainakaan ekaan kahteen viikkoon B) sairaalassa ilmotin että ei puheluja kiitos (siihen aikaan joku soitti vielä sairaalan puhelimeenkin)

Pari ihmistä suuttui verisesti, mutta en muuta keinoa keksiny, kun sosiaalinen verkosto aika iso ja en tod.halunnu mitää työkaverita heti meille. Noh täähän onkin eri juttu tää pikkukakkonen, kukaa enää noteeraa. Ja hyväkin niin. On täälläkin taannoin keskusteltu tuosta, että itte täytyy ne rajat asettaa. Varsinkin ekan kans sitä moni varmaan haluaa/haluais tutustua itse rauhassa vauvaan ensin.

Kyllä se kökkä-perinne on meilläpäin niin vahva. Aivan eri maailmasta ollaan täällä päin. Muistan, että munkin yhden kaverin luona on esim. häämatkan aikana käyty siivoomas yms. Tosin itse en sellaista haluaisi - oon ilmoittanutkin miehelleni et jos joku pyrkii meille kun oon sairaalas tai jossain niin en suosittele antamaan lupaa. Saisin slaagin, jos joku huseeraas täällä niin etten oo kotona.

no niin, se siitä.

Jo-hanna

Täällä myös yks BB-fani, etkös se sinä ollut kun asiasta mainitsit...Kuorosotaa katsottiin myös koko perhe. muuten en realityä- tai ylipäätään TVstä mitään seuraa. Pitsi nuo Jugistali-uusinnat yritin pysyä hereillä. Mä oon myös natsi-äiti-vaimo joka ei anna TV:n olla taustalla auki, meillä auki vain jos tulee jotain oikeesti. Suosittelen muillekkin lämpimästi. aika kauan siitä sai vääntää, mut rauhoittaa kummasti tilaa.

Nyt silittämään.

Paik

Vierailija
155/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulee vieraita ja väännän muffinsseja. Jostain syystä ei västytä. Mies kaatui jo sängyn pohjalle ja kävi tossa halailemassa sitä ennen ja kutsui duracel pupuksi.

Ja voi että kun ottaa muuten pattiin kun muffinsit lässähti jo valmiiksi uunissa. Just joo, toista satsia en kyllä enää rupee tekee. Täytyy kattoa jos huomenna kokeilis jotain toista ohjetta. No mun leivontapeukalolla ei pitäisi tietysti ihmeitä odottaa, mutta siltikin harmittaa.

Tykkään kovasti nukahtaa telkan ääreen, mutta nyt en viitsi enää makkarissa telkaa aukaista kun mies kuitenkin herää siihen. Ehkä tyydyn tänä yönä sohvakeikkaan tai sitten ipodiin. Huomenna kyllä tietää että on väsy...

Kiva kuulla että täällä on muitakin itkuiitoja. Mulla on taas olo vähän tasaantunut kun olen kahtena iltana vähän vetistellyt. Sit kun on hormoonit ja itku herkkässä niin silloin ei yleensä maistu edes ruokakaan. Olenkin ollut ihmeen vähällä ruualla pari päivää. Tosin herkut kyllä maistuu ja verticia se jotain taisi puhua jätskistäkin. Joo, se on kyllä ihan ehdotonta, kylmää ja hyvää. Yritän muutenkin tasata tuota herkkujen syöntiä syömällä aina välillä salaattia ruuaksi.

Jos menis testaamaan miltä nuo lässähtäneet muffarit maistuu ja sen jälkeen harkitsisi sitä nukkumista. Vatsassa on kyllä tsembalot menossa.

Päkkänä

Vierailija
156/182 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aakun perheelle poksahtamisesta ja vaaville iso lämmin hali!

Täällä yksi uneton naantalista!

Mahaa polttaa ja en nyt ole ihan varma onko tämä mahatauti jota en sairastanut alku viikolla kun muut tässä talossa oksensi vaiko yksinkertaisesti nälkää?

Söin just banaanin ja lasin tuoremehua, katsotaan auttaako, banaania on kyllä tosi kurja oksentaa.

Meillä oli eilen nuoremman rinsessan synttärit ja hyvin meni.

Kaikki leivonnaiset onnistui, ainakin mun mielestä!

Tuli hieno my little pony kakku ja mikä tärkeintä, rinsessa itse vaikutti tyytyväiseltä ja onnelliselta:)

Ja äiti on nyt onnellinen että bileet on ohi!

Seuraavat sitten toukokuun alussa, ne varmaan käy työstä, vauva ja kaveribileet täytyy vanhemmalle rinsessalle jo järjestää!

Mitäs täällä palstalla on nyt sitten juteltu? Rade!

Ainakin sairaalakassin pakkaamisesta. Mulla ei ole vielä sitä valmiina mutta eipä sinne nyt kauheesti ole edes laittamista. Vaihtovaatteet, dödö, harja, ripsiväri ja puhelimenlaturi.

Niillä olen pärjännyt, eiköhän niillä nytkin pärjätä.

Iskä tuo sitten vaavin vaatteet kun tulee meitä hakemaan.

Musiikki on varmasti hyvä idea jonkun cd:n voisi kassiin heittää jos vaikka kerkeisi kuuntelemaan, tosin en usko kerkeäväni;)

Mulla on ihan selvä visio tulevasta synnytyksestä mutta samanaikaisesti olen myös täysin tietoinen siitä että synnytystä ei voi suunnitella etukäteen mutta kuitenkin....

Mahaa polttaa vieläkin, ei mukavaa:(

Mahallani on iltaisin tapana potkia tosi lujaa niin että mä huudan kivusta se on ihan kamalaa enkä yhtään muista oliko meidän tytöt yhtä kovia potkimaan?

Mites teillä muilla?

Hei mehän ollaan kesäajassa, nythän on jo aamu, on mulla pitkät piuhat:)

Hyvää kesäaikaa kaikille, ymmärtäisköhän tuo lumi nyt sulaa?

Täällä oli puutarha messuilla kävijöitä, oliko hienot messut?

Ensi vuonna ne onkin sitten turussa ja päästään masun kanssa ihastelemaan kukkasia.

Nyt käyn kokeilemassa tulisiko uni vielä?

Voi kyllä olla etten enää mahdu sänkyyn kun on tytöt poikittain siellä että se siitä tarrataulukosta, se toimi hyvin kuukauden-pari ehkä mutta mutta nyt....

En tiedä millä ne saisi omassa huoneessa pysymään?

Nyt heräsi masukin ja iskuja satelee, auts...!

Huomenta ja hyvää yötä=)

Sailori&Panu 35+5, niin vähän....

Vierailija
157/182 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nimittäin lääkinnällisessä tarkoituksessa maistuisi nyt ns.täyspuudutus.. huoh.. :D

Katsoiko kukaan muuten 4D-dokkaria brittinaisista ketkä dokaa odotusaikana. Tosi surullista!! "juon vaan limuviinoja" eihän niitä lasketa.. :/ prkl..

Mulla oli nauhalla mutta piti jättää kesken ettei noi paineet pomppaa tähtitieteellisiin lukemiin...

Onkohan (niistä puheen ollen..) Santra osastolla?

Täällä aika katastroofi yö taasen takana. Kömmin yön vessakäynnin jälkeen (perinteisesti sohvalle lukemaan kun ei uni tullut. Sitten alkoi ihan hullu selän polttelu, ei siis supistanut vaan koko pirun selkä tulessa. Koitin asentoa vaihtaa mutta mikään ei auttanut. Sitten en pystynyt edes liikkumaan.. Itku kurkussa kuuntelin miehen liikkeitä ja kun kuulin että se pyörähti siihen malliin että voisi olla hereillä niin huhuilin sen tuomaan pari panadolia.

Nekään eivät tuntuneet lähtevän tehoamaan, makasin liikkumatta paikallani ja itkin :/

Lopuksi tuli niin huono olo että oli vaan pakko könytä vessaan. Suihkuttelin sitten kuumalla selkää(varmaan paloarvet seurauksena.. ;) suihkun jälkeen isko hurja tärinähorkka ja lämmittelin sitten kauratyynyn selän kaveriksi. Se plus panadoli plus lämmin täkki puudutti sitten sen verran että uni tullut jossain kohtaa.

Nyt vaan jomottelee hieman, ihan kun mitään hirveää yötä ei olisi olemassakaa. Univelat painaa aika kovasti ja hermot ja itku aika herkässä..

Huomenna saan onneksi sen lähetteen.. Pitäiskö ottaa jotain lahjuksia mukaan että varmasti käynnistävät..(se rommipullo? :D ) ja mukaan kortti "lääkäri ole kiltti ja ole reilu, käynnistä tämä synnytys tai ei hyvä heilu..."

Sorry, oma napaista. Parempaa päivää tänne ja muille...

Jo-hanna ja Lupu, huomenna la

ps. töllöfaneille tiedoksi: tänään tulee amzing racesta suomijakso...

Vierailija
158/182 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tosiaan eilen puutarhamessuilla Helsingissä. Messut olivat ihan ok, mutta se muu... Ensinnäkin, Helsingissä oli aivan kamala ilma. Lunta/räntä pyrytti ihan kiitettävästi, Hesassa tietöitä jotka jo puolestaan vaikeuttaa ja hidastaa liikennettä. En sitten tiedä, oliko siinä messukeskuksen läheisyydessä jossakin joku kolari, mutta siis oli liikenne AIVAN jumissa. Autoja oli joka puolella, seisomassa vaan, kun ei pääs muualle, liikennevalot vaihtuu 10 sekunnin välein, ei siinä montaa autoo kerkee menee. Miehen kanssa siinä mietittiin, että jos siinä vaiheessa olisi alkanut synnytys, ei kyl tiiä mitä olisi tehny. KUN EI PÄÄSE MIHINKÄÄN, eikä mikään ambulanssi olisi päässy, paitsi ehkä mediheli olisi päässy laskeutuu meiän auton katolle. Onneksi kummallekaan ei iskenyt vessahätää :) Noh, siinä sitten kun se kahden kilometrin pituinen loppumatkamatka oli taitettu reilussa 45 minuutissa, ja vihdoinkin päästiin parkkipaikalle ja käveltiin siitä messukeskukseen jonkun 2 kilsaa siinä sateessa, mieheni sanoi, että ens kerralla kun haluan mennä johonki messuille, niin hän kyllä muistuttaa siitä matkasta. Tokaisin siihen vaan, että joo, luulen kyllä muistavani tämän matkan muutaman vuoden itsekin...

Sitten messuilla oli aivan liikaa väkeä, koko aikaa piti kattoa ettei kukaan tökkää mahaa päi mitään, ja kun päätä käänsi jonnekin hetkeksi, nii eiköhän se mies oli jo hävinny virran mukana jonnekin, ei ku ettimään. Olisi muuten ollut aikas kätevää, ku olisi ollut sellainen ketju joka olisi päistään molempien housuissa kii :)

noh, kaikesta huolimatta sain ostettua sieltä lisää hienojen kukkien sipuleita (kohta mun täytyisi jo palkata joku niitä hoitaa, alkaa olee sen verran paljon niitä...) Hieno tulppaanimeri, ja sitten muutama parvekeratkaisu. Romanttinen puutarha, jossa hieno takorautainen keinu ja takorautaisia katoksia (ei muuten mitään kauheen halpaa tavaraa...). Ja oli siellä sitten aivan ihana ehkä just parin-kolmen viikon vanha vaavi yhen äidin sylissä... oih, se oli ehkä se kohokohta koko messuissa :D Kaiken kaikkiaan siis ok messut, jos siellä olisi vaan ollut edes puolet vähemmän ihmisiä...

Aamulla tänään kun heräsin, huomasin, että yöllä oli satanut 15 senttiä lunta, sen edellisen 40 sentin lisäksi... Taitaa olla kyl juhannus enne ku pääsen edes raivaamaan noita meiän kukkapenkkejä...

t: Aurora+ Papu 36jotain

Vierailija
159/182 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kehuskelin komealla auringonpaisteella nyt tuli se lumisade sitten meillekin. Meillä täällä on sanonta, että uusi lumi on vanhan surma, eli tuon lumisateen pitäisi auttaa vanhaa lunta sulamaan. Poika on kaivanut jo hiekkalaatikkoaan esiin (eli äiti kaivaa) kun haluaisi jo hiekkaleikkeihin. Tosin kesällä istuu sitten rattikelkassaan ja käskee vetämään. Kappas tältä palstalta huomasin, että kesäaika on alkanut.

Meen nyt laittamaan pojalle puuroa. Ihmettelen sitä miten hyvin olen saanut taas nukuttua, kun tässä välillä jo unettomien kerhossa olinkin. Sinne vauvapuolelle kirjoittamisesta, jos en eksy matkalla niin sinne tulen myös, mutta ensin aion roikkua täällä niin kauan kun kaikki on pyöräyttäneet vauvelinsa. (ehkä itse siinä jossain välissä myös) Mies meni lumitöihin.

t.pikkuäiti rv39+3

Vierailija
160/182 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aakulle ja perheelle onnittelut poikavauvasta! :)

Paik; Baobab baby liikkeessä käyny pari kertaa, suloisia lasten vaatteita ja äitiysvaatteet myös kivoja. Melko kallista vain :/ Siel yläkerras tais olla jotain lapsille tarkotettuja design kalusteita, ellen ihan väärin muista.

Mua nauratti ajatus sun pojasta kuuntelemas rockia, sillä taitaa olla asenne kohdallaan;) Nahkatakki synttärilahjaks?

Me oltiin kans tunti pimees, mut olis tehny mieli käydä sammuttamas naapurin jouluvalot... Ne vois sammuu jo pikkuhiljaa muutenki... Hyvät karkotusvinkit sulla vierailijoihin, taidan kokeilla anoppiin..

Lumikiteelle pikaista paranemista, nessuja ja panadolia ja paljon juomista :)

Kohta jo huhtikuu ja tääl on lunta kun keskitalvel lapissa.. Varmaan on luminen vappu. Mä kun viel haaveilin lykkiväni vaunuja asfaltilla kevät arskan paisteessa. Mur.

Käväisin illal saunas jalat kyllä turpos ikävästi mutta tuli sentään kipeät supparitkin. Harmi et ei kestäny tuntia kauempaa.. Sattu niin prk..leesti, mut toivoin et sattuis viel vähän lisää. Taidan siis olla masokisti, oikeesti haluun vaan sen vauvan jo syntyvän. :)

Pö, myös tänne maistuu tuoreet kylmät hedelmät, just appelsiinit ja päärynät.

Jo-hanna, mua kans ottaa päähän etenkin raskaanaolevat äidit jotka ryypiskelevät. Ei ajattele lasta kyllä yhtään. Sit tulee just noita faslapsia ym. ja käytöshäiriöitä. En vaan tajuu, et miks viattoman elämä pitää tuhota jo valmiiksi.

Tulipas juttua..

Emminen ja Bambi 38+5