Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuun helmet viikko 13 ***************************

23.03.2009 |

Huoh. 3 tuntia valvottuaan nettiin kapuaa hän. Pääsin mäkin vihdoin tähän unettomien kerhoon. Eli nukahdin illalla lastenhuoneen lattialla patjalle ja puolilta öin heräsin, että siirryn omaan sänkyyn. Tässä tulos. Rankka viikonloppu takana, meillä oli serkut (2 kpl, toinen koulussa, toinen eskarissa) yökylässä, kun heidän hoitosuunnitelma oli mennyt pyllylleen. Eli siis vähän yllättäen. No, itse kun tässä varautuu kaikkiin mahdollisiin lastenhoitovirityksiin toivottavasti seuraavaan kuukauden (tai ainakin 7 viikon) sisällä, niin ei ole varaa sanoa ei. Eli 4 lapsen rumba vei mammasta mehut ja nukahdin varmaan ysiltä. Mutta hyvin meni ja nyt on varahoitopaikka aika hyvällä hollilla, jos ykkösvaihtoehtoon eli mummolaan tulee jotain ongelmaa. :-) Siis olishan ne muutenkin ottaneet, mutta nyt kehtaa soittaa vaikka yöllä ;-)

Maksoin tuossa aikani kuluksi loppukuun laskut ja tarkistin sivuilta Kelan päätöksen, oli vihdoin tullut ja vielä 6 kk palkkatulojen mukaan :-) On mullakin yöhuvit!

ON: Ei supista, ei särje, vauva liikkuu. Eli olo on ihan lokoisa, kunhan ei yritä taipua ja muistaa olla syömättä rasvaista ruokaa ja iltaisin. Orvokki, perjantai-iltana vedin pussin popcornia lasten nukkumaan menon jälkeen ja 30 h närästi. Eli ei vaan sovi mulle!

Tsilille valtaisat onnittelut pikkuneidistä ja meidänveijon kuulumisia täälläkin odotellaan.

Jo-hanna, toivottavasti toi sisätutkimus sai jotain aikaan ja jos vaikka kohta pääsisit lähtemään. Aakulle tsemppiä käynnistykseen ja Verticialle raha-asioiden hoitoon.

Meidän kakkonen tuolla on alkanut jutella itsekseen, eli pitäisköhän palata sinne lastenhuoneen patjalle...

tuuti, rv 35+loput pitää laskea aamulla

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olen heittänyt tsoukkia että mitä näistä meidän sankareista tulee kun ovat 10 v vanhempia, ilmeisesti ei tarvi odottaa niinkään pitkään. Meidän kakkonen kunnostautuu hokemalla "ei tarvi mennä hoitoon, olen kipeä" SIIS hei 2 v???!!! Mä yritin tota yläasteella... Ja isompi ei tee mitään, jos käskee. Lahjomalla ja houkuttelemalla onnistuu, mutta olen vakavasti miettinyt niiden lopettamista, kun pitäis kai äitiä totella vielä ennen kouluikää? Mutta on sit niin jäärä, että istuu vaikka illan huoneessaan jäähyllä, jos laittaa ehdoksi vaikka että tulet pois kun keräät heittämäsi mandariinin kuoret lattialta. Että kasvatusvinkkejä keltpais tännekin...

tuuti

Vierailija
82/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille kymmenen vuotiaiden kanssa kamppaileville! Taitaa olla esipuberteetti vaihe päällä. Seuraavaksi onkin se murrosikä ;) Ei käy kateeks, mun systeri siinä iässä..

Hittolainen et pisti masentamaan, kattelin valokuvia muutaman vuoden takaa, jossa meikäläinen 30 kg hoikempi ja hiukset takapuoleen asti. Näytin siin jopa kauniilta. Nyt on olo tosiaan kun elefantilla hiuksetkin ihan kamalassa kunnossa ja vain puoleenväliin selkään. Möh :( Kun täst masust eroon pääsen, ni ens syksyyn mennessä meinaan painaa sen 53kg. Mun pahheni on pirtelö, mut onneks sitä voi tehdä maidosta ja marjoista, leseistä ja maitorahkasta. Anteeksi tämä ruikutus, pisti vaan masentaa tuo peili meinaan...

Taidan ruveta kyykkyjumppaamaan, et synnytys käynnistyis;) Tuttu suositteli..

Emminen ja Bambi (tule kiltti ulos) 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta-päivää!

Santra joko sulla on parempi olo? Toivotaan, soita nyt jollekkin ja pura oikein kunnolla, joohan? Tai kirjuuta tänne *ittu*aatanaa oikein urakalla, jos siitä apua. Ei tunnu kivalta, että sulla noin huono olo.

Kantoliina-reppu

Mulla oli ekalla trikoinen kantoliina lainasssa, oli kätevä, jos halus yrittää tehdä jotain...Mut oon kyllä todella tumpelo solmimisten kanssa plus mun kärsivällisyydellä kaikki pitäis osata heti. Eli se oli vähän sen varassa että joku toinen solmi sen mulle, kun en viittiny opetella. Rintareppu meillä on myös mutta on kyllä aika turha. Meni ainakin meillä niin vähän aikaa kun poika oli iso. Ahkerasti oon kierrättänyt sitä lainassa kaikilla että joku hyötyis.Mies tykkäs siitä ja oikeestaan ainut mitä välttämättä esikoisen aikaan halus, kun se nyt ei ainakaa rupee minkää liinojen kans :)

Kuumavesipullo

on ihan oikee pehmeetä muovia-kumia oleva pullo meillä kätevä siks kun on sellainen kumimainen- pehmeä ei paina selän takana niinku kuvittelisin esim . limsapullon painavan. Oon aatellu et voisin sen vielä sairaalakassiin pakata. (joo kovan painostuksen jälkeen kassi vihdoin MELKEIN valmis)

Nykyään luulis et niitä on vaikka ikeassa tai jossain. En muista ostinko omani apteekista vai instrumentaariumista mut kissojen ja koirien kanssa sitä sai silloin (melkein 10v sitten) hakea.Eiks nää oo jossain briteis ihan arkises käytös ollu kun ei oo lämmitykset oikeen samaa tasoa ku meillä täällä.

Koittakaahan jaksella kohta alkaa meidän kuu, jee.

Miksi muuten aika kuluu näin äkkiä, aina on torstai ja viikonloppu tulossa? Nyt se jopa tuntuu joka viikko viikonlopulta. Vuorotyöläisenä vain vapaat viikonloput on viikonloppuja. Niin empäs oo sitäkään tajunnu ennenko nyt että ei tarvi mennä töihin viikonloppuna ainakaa vuoteen. jipii.

Paik ja Lahaja 37+1 apuaaaa edelleekin: ei vielä tarvi syntyä :)

Vierailija
84/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot vaan vierii. Mitään ei tapahdu. Neuvolassa todettiin, että painoa on tullut 700g, siis tällä kertaa niin päin. Sf mitta kasvanut sentillä ja vauva vielä ylhäällä. Heh heh. Ensiviikkolla taas sitten torstakina neuvolaan sillon onkin la! Lupasi neuvolan täti laittaa jo sitten lähetettä yliaikaiskontrolliin kun olen tämmönen tappi.

Santran tilanne kuulostaa huonolta, itellä kun taitaa olla asiat liika hyvin mitä nuo hermot venyy ja paukkuu. Voi kun saisit levättyä. Ehkä se sairaalaan menokaan ei olisi loppujen lopuksi huono ajatus kun siellä sua kuitenkin hoidettaisiin? Eihän siellä hauskaa ole, mutta jos lähtisit vähän toipumaan niin helpottaisi olo.

pikkuäiti rv39 tasan menee nyt pötköttelemään

Vierailija
85/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on napa pullahtanut esiin, mikä musta on ehkä epäseksikkäintä maailmassa. Siis pikku juttu, mutta nyt harmittaa. Meillä pyörii kotitietsikassa näytönsäästäjänä kesälomakuvia ajalta, jolloin munkin paino alko 5:lla. Ei oo pelkoo, että ens kesänä otettais vastaavia, meitsi bikineissä rannalla ja kieltämättä ihan ok näköinen. Tukkaa täälläkin kovasti kasvattelen, että sais kesällä kiinni, vaikka imetyshän vie kiillon ja puolet hiuksista. Ok, nyt liioittelen, mutta nyppii. SIt mulla on vielä eriparirinnat, toisesta tulee maitoa vaikka kolmosille ja toisesta yhden ruokintaan. Jos ei tarkkaan arvioi mistä rinnasta on milloinkin aika imettää, niin toisen kuppikoko o n C ja toisen A. Et Emminen, jos yhtään lohduttaa, niin ei täälläkään kovin hehkeältä näytetä. Sitäpaitsi löysin rypyn alkuja poskista.

Mutta nyt syömään ja shoppaamaan, sillä se elämä paranee?

tuuti, joka järjen jättiläisenä pesi ikkunat pakkaspäivänä

Vierailija
86/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Santra on saanut oloonsa jotain apua :( ..voin vaan kuvitella millainen olosi on, kuulostaa ihan mun lievältä migreeniltä :(

Olin siellä kokoarviossa, juuri kotiuduin. Ajat oli 30min myöhässä :( ja sitten se lekuri ultras minuutin ja se oli siinä. :o En ehtinyt erottaa vauvasta yhtään mitään ku se oikeesti ultras minuutissa.. Sit se vaan sano, et kaikki hyvin et odotellaan vaan synnytystö, heihei.

Lippuset ja lappuset näyttää et lapsiveden määrä oli normi ja paino oli 3.2kg. Pituudesta ei sanonut mitään, mut se vois olla noi 33cm. Raivotarjonnassa, kuten ollu jo kolme kuukautta ja 167 löi sydän. Napanuoravirtaukset oli ok. Tuommoset saa irti vaan noist lapuist. :(

Nii sanoihan se mun verensokeriarvoista et ovat korkeita :o .. Kaikki mittaukset ovat alle raja-arvon, usein paastosokerikin aamul ollu 4.5-4.8 kun raja-arvo on silloin 5.5.. Ja neuvolas on sanottu vaan et hyviä on ja muut lekurit sanonu et hyviä on.. :(

Oli jotenkin tyhjentävä käynti tuo kyl.. On jotenkin semmoinen hömppä olo nyt. Kait mie jotenki odotin vähän erilaista käyntiä..

Mut saisi pikkuinen kasvaa viel ihan rauhassa. :) Ja eipä nyt ole supistellutkaan pahemmin, et pysyköö sisäl vaan. Ja kun ei raha-asioihinkaan ole tullut mitään selkoa kerta.. Huokaus.. Tämä odottaminen ja stressaaminen syö mua.

Onneksi tänään tuli Maj Karman uusi levy postissa <3. Jotain piristystä päivään edes. Nyt taidan mennä sohvalle kahtelee eilistä greyn anatomiaa ja nauttimaan eskimopuikosta..

Verticia & masukkiasukki Rv 36+6

Vierailija
87/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille ymmärryksestä..eilen illalla olin niin loppu tääl et itkin vaan..

soitin th neuvolaan ja neuvola täti sano et mene päivystyksenä nyt heti ä-polille...mutta tiiättekö kun nyt jo 3 pvä tän pääkivun kans ja unet ollu mitä ollu.. en jaksa olen liian väsynyt ja kipeä..lupasin mennä huomenna sit ä-polille päivällä.

toivottavasti muilla olo hyvä..ei oo pitkä aika niin kaikilla nyytit kotosalla nöhiseepi :)

voimia ja iso hali

Vierailija
88/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi leipomisella, edelliset nimittäin hävinnyt pikku hiljaa pakkasesta...

Tein mm .suklaapiirakan ja kinkku-juusto sarvia, vaikka ite kehunkin kylläpä maistui hyvälle!!

Neuvola olikin puolenpäivän maissa, siellä kaikki ok. Painoa tullut nyt 5kg raskauden aikana! Olotila tällä hetkellä ok, ei supistele eikä jomota, yöt nukun kuin tukki!! (välillä vain vaihdan asentoa)

Imuriakin piti näyttää kämpälle, kun noita villakoiria hyppii kymmeniä...

Ilta meneekin lasten kanssa, mies työpaikan illanvietossa!

Sää on ihana, aurinko paistaa ja kevät pikku hiljaa tuloo!! Vaikka aamulla ei oikein uskonut kevään tuloon pakkasta nimittäin 17 astetta oli!!

Kaikille iloista mieltä kolotuksista ja muista vaivoista huolimatta!!

kolmonen3 ja 38+2

Vierailija
89/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli nyt laskenut 121 kun en ole rautaa syönyt 3vko. Vois varmaan taas alkaa syömään jos väsymys vaikka helpottaisi. Vauvan sydänäänetkin jäi vähän mietityttämään kun oli nyt 126-127 kun normaalisti on ollu 140-146. Painoa tullut viikossa 1,6kg=( toivottavasti olis edes turvotusta eikä läskiä.Alaselkä ja myös alavatsa kipeä. Tajuton väsymys. Ajoittain pahaaoloa =( et vali vali taas... No kaikki kuuluu kuulemma" taudin" kuvaan.

Vois pyytää parin viikon päästä kun on lääkäri et tekis vähän kovemman alatutkimuksen et sais synnytys jo käynnistyä ;) mut ei ole kyllä nuo kaksi aikaisempaakaan tulleet kun laskettuna aikana ja sitten 10 päivää yli. Jotenkin ei nyttenkään ole uskoa et vois aikaisemmin tulla. Harmihan tämä on kun tuntuu että jokainen päivä on vaan selviytymistä kivuista ja väsymyksestä. Lasten kanssa ei jaksas mitään tehdä.

jos sitä vaikka kävis tähän sohvalle pitkälleen...

rv 35+1

Vierailija
90/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukkunut oikeastaan lainkaan viime yönä. Aina kun olin nukahtamaisillani, supistus herätti. Eivät olleet mitään huisin kipeitä, mutta sen verran, että heräsin. Pakkasin sitten sairaalakassinkin valmiiksi ja latasin kameran akun, jos lähtö tulisi, mutta eipä tullut. Tänään kävin neuvolassa ja siellä tuli pari kunnon supistusta, mutta nyt on taas ollut rauhallisempaa. Ärsyttävää! Jos yöt alkavat olla viime yön kaltaisia, marssin vaatimaan käynnistystä!

Tsempit muillekin raskauden uuvuttamille!

adelia rv 38+3

Vierailija
91/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille taas!

Meille syntyi 24.3.09 klo 13.32 pieni poju. :x

Maanantai poli-seurannasta jouduin jäämään sisälle koska vaavin sydänäänet huiteli ensin 170-190 parisen tuntia ja sitten vastaavasti seuraavat pari tuntia 110-130.

Maanantai illalla lääkäri teki kovakouraisen sisätutkimuksen jolla saatiin aikaan muutaman tunnin veikeät supparit, tiistai aamu valken kysymyksellä halutaanko tänään vauva vai halutaanko ravata polilla ja odottaa. Vastattiin että tiistai on hyvä päivä ja kalvot puhkaistiin klo 9 (reilu 3cm auki).

Siitä alkoi tasaiset 5min välein tulevat supparit joita vahvistettiin klo 11 oksitosiinitipalla (reilu 6cm auki) josta repesi kuten arvata saattaa mojovat tuskat joita helpottamaan laitettiin klo 13 aikaan kohdunkaulapuudutteita (n.7-8 cm auki). Puudute tehosi toispuoleisesti ja vain osittain ja katetroinnin jälkeen tuli valtava ponnistamisen tarve.

Yhteensä kuusi ponnistussupistusta joista 3 :lla en saanut tehdä mitään koska olin vasta 8cm auki, sitten tuntuikin jo pää ( täysin auki) ja pienellä ponnistuksella syntyi vauvan pää ja heti perään koko loppu miäs. Täytyy sanoa että oli rajuin ja omituisin ponnistus mitä minulla on ollut. Kroppa työnsi itsestään vauvaa ulos mutta oma pää ei pysynyt perässä. Aijemmissa synnytyksissä olen joutunut ponnistamaan puudutusten vuoksi omatoimisesti, nyt tosiaan kroppa teki itsestään työtä. 3410g ja 48 cm pituus, virkeä 9/10 pisteen vauva joka tajusi heti rinnanpäälle. Silmistäni en ole päästänyt vielä hetkeksikään..varasti sydämen hetkessä.

Nyt ollaan kotona ihmettelemässä,maito alkaa nousta rintoihin kunnolla ja vauva imee tosiaan rehvakkaasti. Jälkisupapreita on kiitettävästi. Ja pakko sanoa että vaikka tämä koko raskaus oli ylläri niin haikeus on jo iskenyt..meidän viimeinen vauva,yllärivauva. Rakas.

Kaikille tsemppiä viimeisille viikoille ja voimia koitokseen, se on tosiaan sen arvoista :D

Revyy & pienmies

Vierailija
92/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos synnytyskertomuksesta, niitä on aina niin kiva lukea! Hienoa, että kaikki meni hyvin!

Ekaa lomaviikkoa tässä vietetään ja yllätys yllätys, meni suurinpiirtein samalla lailla kuin Tuutilla ja Cadelafilla, oma, ihana, kauan odotettu loma meni esikoisen hoivaamiseen. Sai kunnon flunssataudin heti maanantaina ja ollut kotona koko viikon. No, ens viikolla sitten... Ainakin varasin ajan kampaajalle ja jalkahoitoon. Olin niin vaan odottanut, että saan jo tällä viikolla tehtyä vaikka mitä rästiin jääneitä hommia ja ennen kaikkea vaan olla (..minä itsekäs äiti...).

Tsilille vielä onnittelut ihanasta pikku tytöstä! Oli kyllä suloinen!

Santra79: Voi että sun olo kuulostaa pahalta, toivottavasti saat siihen huomenna helpotusta!

Päkkänä: Mä käytin esikoisen kanssa kantoliinaa ja tykkäsin kovasti! Mä ostin sellaisen pikkuruu-merkkisen liinan ja sen mukana tuli hyvät käyttöohjeet, jopa minä osasin sitoa liinan oikein!! Meinaan käyttää nytkin, ehdottomasti!

Helmielina: Sorry, en voinut kuin nauraa sun 10 v. pojan tempauksia! Kuulosti varsin tutulta, mun siskolla on 11 v. poika, joka todella kans koettelee vanhempiensa hermoja. Ollaan niin kovista että.... Tsemppiä! Osaa tuo 4 v. pikkukundikin laittaa välillä äitinsä hermot tiukalle....

Ja sitten sitä omaa napaa: Kävin eilen neuvolassa. Paino oli siirtynyt 9-alkavaan numeroon (..juu, ei tarvii onnitella..), hemppa, paineet ja pissa ok. Ultralla vielä varmistettiin se vauvan asento, joka siis EDELLEEN poikittain... Harmittaa ihan hitosti, koska sain jo Tayssista vihreää valoa, et saan synnyttää alateitse, niin nyt sitten onkin sektio taas mahdollisesti edessä. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että kääntöä pitäis yrittää jo ens viikolla ja soittikin äitiyspolille asiasta. Soitti sitten iltapäivästä mulle ja siellä oli joku kätilö sanonut, että se voi olla että ei yritetäkään kääntää, kun yks sektio jo takana. Siis miten se muka vaikuttaa asiaan??? Lupasivat olla sieltä yhteydessä suoraan minuun, mut ei ainakaan vielä ole kukaan sieltä soittanut. 7. päivä meen sinne synnytystapa-arvioon, sittenpähän se viimeistään selviää.. Eli ei kiitos synnytystä minulle ainakaan 3 viikkoon, kiitos!

Jo-hanna, harmi kun et oo vieläkään päässyt tositoimiin! Sympatiseeraan kyllä kovasti! Toisaalta kiva kun oot täällä vielä meitä viihdyttämässä, sulla on niin hauska tapa kirjoittaa, aina saa nauraa!

Verticia: Hienoja kortteja olit tehnyt! Olispa itelläkin joskus aikaa askarrella...

Hyviä vointeja kaikille!

Lumikide ja Emmi 35+1

P.S. Jatketaan tosiaan sitä kirjoittelua sitten siellä vauvapuolella, mäkin oon tulossa sinne ennen kesäkuuta ;)

Vierailija
93/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavutin aamupäivällä tänne piiitkän viestin, ja yllätys, keskustelupalstat hetkellisesti poissa käytöstä... Tallensin sen kyllä mutta jotenki se ei enää sopinutkaan tähän aikaan päivästä.

Santralle voimia, ja toivottavasti ne löytää jonkun apukeinon et helpottais. Parempi sitä vaikka sit olla siel sairaalassa ja saada apua, ku melkein taju kankaalla kotona, ku et voi tehdä mitään. Itekin siis kärsiny migreenistä raskausaikana, mikä onneks on helpottanu. Eiköhän taas tuu ku menin nyt kehumaan.

Verticialle kanssa jaksamisia, josko ne kohta vaikka selviäis ne rahahuolet, tai ainakin tulis jonkin näkönen ratkasu että ei tarvis kokoajan niistä stressata. Mutta oli kauniita kortteja, voisit vaikka ruveta myymään netissä niitä. Miten nii ite en oo mikään askartelun ihmelapsi, en jaksa näpertää niin kauan ja varsinkaan siivota sit niitä jälkiä.

Aamusella tippa linssissä kattelin tsilin söpöläisen kuvia, vois se mötkö siis mun puolesta kohta syntyy... alkaa itteensä ahistaa ku oon aina tippa linssissä herkistelemässä. Ja kiitos synnytyskertomuksesta... niitähän me odotellaan innolla lisää.

Joku ehdotteli et josko siirryttäs sit vauvapuolelle ku on nyytit kainalossa kaikilla, ja joo ehdottomasti kannatan. Sittenhän sitä vasta sitä vertaistukea tarviikin, varsinkin tämmönen ensikertalainen... Voipahan ainakin sit purnaa siellä jos mies ei ymmärrä kantapään asennosta mitä sen pitäis tehdä tai huomioida, aina välillä jo nyt semmonen olo etteikö toi ymmärrä huomioida, vaikka kai se huomioi, mutta ei just niin ku mä oisin toivonu... Ja selkeestihän ei voi sanoo mitä toiselta odottaa... huomaan olevani nyt viimesillään aika super-raskastapaus!!!

Oma ( . ), kävin siis neuvolassa tiistaina, painoa oli tullu hitosti liikaa, 2,3 kg / vko. Onnekseni täti näki naamasta et nyt ei taida edes tarvita kommentoida tota kilomäärää, joten hylkään kymppikerhon ja siirryn seuraavalle kymmenluvulle. Mies oli siis ollu talvilomalla just viikon, ja luonnollisesti kävi koiran kanssa vähän reippaamilla lenkeillä joihin mun vauhdilla ei oo mitään saumaa... Saipahan toi koiraraukkakin joskus liikuntaa... kun mun kanssa se liikkuu silleen ku näkee monia koiria jotka liikkuu vanhojen ihmisten kanssa, aivan hissukseen. No se siitä, sitten hemoglobiini oli noussu, jopa 125, mikä on jo ihan hyvä mutta jatkan raudalla ettei laske. Sf-mitta 35 cm, oli noussu pari senttiä, mutta viime viikolla lääkäri mittas ni näillä on vissiin eri tapa mitata. Täti arveli että pitkäselkänen lapsi ja ehkä 3,5 kg, mutta se oli vaan arvaus ei mikään painoarvio. Sykkeet oli mötköllä 140-150, mitkä ne on ollu aikalailla koko raskauden. Mun verenpaineet on kuulemma unelmaluvuissa, raskauden alussa oli vähän alhaiset.

Rupean nyt mussuttamaan jäätelöä, jossa ei ole rasvaa ja sen kalorimäärä on 27 /dl. Uskallan siis minäkin mussuttaa. Vinkkinä se on pirkan fruit&ice, makuna mansikka, jos joku kaipaa kanssa näitä supersuper light herkkuja.

Ai niin, kysymäni piti, liittyen tähän kantoliinaan, että kuinka moni on käyttäny ja mistä ootte oppinu ne solmimiset... Meinaan ehdottomasti käyttää mutta haluisin siihen jonkun opetuksen, en siis vaan katsella kuvista pelkästään... Meinaan päästä koiran kanssa metsään kesällä lenkille, ja vaikka onkin aika maastorattaat ni ei ne nyt ihan kuitenkaan tuolla kivien ja kantojen kanssa toimi.

Vointeja kaikille ja on ihanaa ettei me olla elefantteja... :)

Satuilija ja mötkö rv 38+2

PS. Onnittelut revyylle pikkuisesta, onneks kerkesin lukasee sen ennen ku yritin uudelleen lähetystä..

Vierailija
94/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

30.3 Tsili Kättäri (haikara)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

3.4 Colatoffee Kättäri

3.4 Sonja80 Kättäri

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

6.4 Orvokki1 HYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 1

POIKIA: 1

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46cm

24.3.2009 Revyy, POIKA 3410g, 48cm

Vierailija
95/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TSILILLE ! Aivan ihana neiti keikisteli kuvissa. Tästä se nyt sitten lähtee homma pyörimään. Saa nähdä kuka ehtii seuraavaksi eli ehtiikö joku vielä ennen meitä. Meillä nimittäin maanantaina suunniteltu sektio ja pikkukaverukset tulevat ulos, niin että pätkähti. Molemmat edelleen perätilassa, niin siksi tuo sektio ja varman päälle otetaan.

Leikkaus jännittää jonkun verran, mut ei niin paljon kuin luulin, vaikka nyt vasta tajuaa, että iso operaatiohan se on. Kun vaan vauvoilla olis kaikki hyvin. Alkaa tässä itsellä olla nyt niin tuskaiset oltavat, että onneks tota leikkausta ei enää lykätty. Nukkuminen on minimissä, ei pysty istumaan kauan, ei pysty makaamaan kauan, ei pysty seisomaan kauan...yrjöttää ja yrjön jälkeen supistaa. Viime viikolla, kun leikkausaikaa ei annettu vielä tälle viikolle, olin tyytyväinen, että nythän tässä ehtii vielä tehdä vaikka mitä. Noh, en oo pystyny tekemään kyllä paljon mitään. Imurin nostaminen on lähes mahdotonta ja pienikin ponnistus tuottaa tuskaa mahassa. Plääh. Meillä kyllä kaikki hommat vauvoja varten onkin valmiina. Ois vaan ollut kiva puunata kämppää vielä vähäsen.

Molemmat vauvat oli vielä eilen ainakin ultran mukaan alle kolme kiloisia, mut yli 2,5 kg. Vaikka eihän nuo arviot mitään kiveenhakattuja ole. Hyvän kokoisia silti jo molemmat viikkoihin nähden. Maanantaina viikot tasan 38.

Jep, mut nyt taas alkaa pallopäiden päät painamaan kylkiluihin siihen malliin, että pakko vaihtaa asentoa. Tsemppiä kaikille loppumetreille ja tulen ilmoittelemaan tilannetta viimeistään, kun pääsemme kotiin.

t.PötsiPamela + Package x2

rv 37+3

Vierailija
96/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia

on pitänyt jo aikaisemmin kommentoida et hyvä musiikkimaku sulla...viime vuonna sain Ylpön nyt on parempi tulla Kotiteollisuuden uus tai meen lakkoon ja joku muu saa synnyttää ; )

Hienot kortit sulla.

Radettaa...onneksi kävin vaatehuoneessa, meinasin pyytää synttärilahjaksi uusia kenkiä. Oli niistä jo ollut puhetta, kunnes muistin, vasta kun näin,

että niin joo ostin just viime syksynä kengät. En muistanu koko kenkiä. ja kun oon sitä sorttia, että ostan hyvin vähän vaatetta/kenkiä, vain tarpeeseen.En tee mitään kaksilla...

Herranjestas noita vaunujen hintoja. Siis maksaako ne oikeesti nykyään noin paljon? Tuli luettua uusinta Vauva-lehteä. Ootteko ostanu uutena? Mun mielestä ne maksoi silloin 5 vuotta sitten jotain ihan maksimissaan 500e. Uudet. Mä ostin silloin käytetyt.

Ulkonäkö

onko kellekkään muulle tullu pandat? Mulla on mun mielestä tullu maksaläiskiä naamaan, poskipäille. ja iho tummunu. Normaalisti oon talvella vitivalkoinen. ja naama on rypistyny aivan sikana. Ihan kuin 5 vuotta olis tullu ikää lisää.

Hiukset

en muista oliko tästä jo puhetta, mut mulla tuli erikoisesta kiharat- lähti kyllä pois. Mitähän nyt , mun luonnostaan melkein mustat hiukset varmaan blondaantuu?

Haluan kans sinne vauvakerhoon mukaan.

Onnea Revyylle!!

Ja kiva kuulla Pötsiksestä.

Paik ja Lahaja - toisen kerran näköjään jo tänään mut ihmeiden aika ei ole ohi. Yksi koulutehtävä tuli palautettua.

Vierailija
97/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa ulkoilin ja nautin auringon paisteesta.

Ai niin ensiksi

ONNEA REVYY! Oli liikuttavaa lukea miten rakastunut olet pieneen poikaasi. Itsekin haluaisi jo nähdä millaista rakkauden kohdetta sisällään kantaa.

HIENOA PÖTSIPAMELA! Loppusuora jo. Sitä voi vain kuvitella yksöstä odottavana miten raskasta olisi olo viimeisillään kaksosmahan kanssa. Mun sisko oli muuten nähnyt unta että olin synnyttänyt kaksostytöt. (ei ole kyllä mikään selvännäkijä) Yksönen on siis tulossa.

Jo-hanna? Onkohan sitten kuitenkin jo synnyttämässä? Kun ei olekaan tänään kuulunut mitään.

Lumikide, muistaakseni mullakin oli poikittainen asukas mahassa .. tarkistanpa tuosta nla kortista..jos nyt oikein ymmärrän viikolla 34...no ei siitä tainut olla apua..

Lasten kasvattamisesta täällä puhuttu. Pienen 3v:n pojan äitinä ei paljon kokemusta ole, mutta tänään olin onnellinen kun poika halusi ruveta itse pukemaan ulkovaatteitaan päälle. Ei ole vielä pukeutuminen oikein onnistunut (kuulema pitäisi jo osata jotain ainakin) en ole osannut mitenkään patistaakaan kun olen pitänyt toista vielä niin pienenä. Jaa nyt se pikkunen tuli tuohon kiukutteleen. heippa

t,pikkuäiti rv39

Vierailija
98/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kun jaksatte tulla kertomaan vaaveistanne:)

Mä täällä parun kun luen noita synnytys juttuja, hormoonit:)

Santralle haleja, koita jaksaa ja toivottavasti vaavi kohta sun sylissä!

Karasan tosi kivat sivut sulla.

Pötsipamelalle voimia, kohta saat nyytit syliin, jäämme odottamaan uutisia:)

Pääsee sitten parkumaan taas!

Leivonta urakka alkanut täällä ja toistaiseksi kaikki onnistunut=)

Siitä ylpistyneenä lupasin tehdä tarhaan yhden täytekakun!

Sitä nyt väsämään että saa kuopus huomenna ottaa sen mukaansa!

Voimia kaikille!

Sailori

Vierailija
99/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin jo hetkeni tulleen supisteli jo kovasti ja kyytejäkin rupesin soittelemaan vaan EI loppuivat kuin seinään argh...

Mutta onnea paljon jo nyytin vierelleen saaneille!!!

mikumamma ja jötköpötkö joku ei sittenkään tahdo tulla ulos ;)

Vierailija
100/182 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea revyylle :)!!

Pötsillekin onnea tulevaan koitokseen!

Ja täällä halutaan myös, että siirrytään tuonne vauva puolelle sitten kun sen aika on :) .. Mie muistaakseni sinne oliko se yahoo rekisteröidyin mut en mie sielt mitn yhteisöi löytänyt ja nyt en muista enää ees tunnuksia.. Enkuks ku sivut on niin ei jaksa ajatella ja ettiä.. :D

*Paik:* Kiva, että joku muukin ymmärtää musiikin päälle ;) ..Minulla on vielä menossa ylipuhuttelu vaihe miehelle et saan synnytykseen ottaa mukaan maj karman tuontantoa ja myös kotiteollisuuden ja ihmisten jajajaja.. Mut miehen mielestä ei, ei missään nimessä. Hän kun ei voi sietää tuollaista musiikkia.. :( Mutta ainakin mp3 soittimeni lataan täyteen. :P

Vaunuista.. Me ostettiin uutena, mitä ne olis maksanut sen jonkun 600e.. Emmaljungat.. En mie käytettyi halua esikoiselle :D .. Ehkä sit jos ois toinen muksu tai kolmas niin sit voisin harkitakkin käytettyjä.. Siin on sit ain vaan se, et ku ei tiiä miten toinen on oikeesti niit säilytelly jne :(

Maksaläikistä. Mulla on käsissä maksaläiskät lisääntyny :(, mut en muualla ole huomannut.. :/ Ei kivaa..

Tuossa salkkareita katselles tuli taas maitoo ihan vuolaasti rinnoista :/ .. Tulis sitten samalla tahilla sairaalassakin niin pääsis sieltä sit ees joskus kotio...

Täällä ei vieläkään mitään lisäselvyyttä raha-asioissa. :( Ei ole mitään kuulunut appiukosta. :( Joudumme ilmeisesti turvautumaan panttilainaamoonkin jo.. huokaus..

Mutta nyt menen katsomaan pientä pintaremonttia ja haaveilemaan kämpän sisustamisesta ja pihan laittamisesta :(

Verticia & masukkiasukki Rv 36+6