Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet viikko 13 ***************************

23.03.2009 |

Huoh. 3 tuntia valvottuaan nettiin kapuaa hän. Pääsin mäkin vihdoin tähän unettomien kerhoon. Eli nukahdin illalla lastenhuoneen lattialla patjalle ja puolilta öin heräsin, että siirryn omaan sänkyyn. Tässä tulos. Rankka viikonloppu takana, meillä oli serkut (2 kpl, toinen koulussa, toinen eskarissa) yökylässä, kun heidän hoitosuunnitelma oli mennyt pyllylleen. Eli siis vähän yllättäen. No, itse kun tässä varautuu kaikkiin mahdollisiin lastenhoitovirityksiin toivottavasti seuraavaan kuukauden (tai ainakin 7 viikon) sisällä, niin ei ole varaa sanoa ei. Eli 4 lapsen rumba vei mammasta mehut ja nukahdin varmaan ysiltä. Mutta hyvin meni ja nyt on varahoitopaikka aika hyvällä hollilla, jos ykkösvaihtoehtoon eli mummolaan tulee jotain ongelmaa. :-) Siis olishan ne muutenkin ottaneet, mutta nyt kehtaa soittaa vaikka yöllä ;-)

Maksoin tuossa aikani kuluksi loppukuun laskut ja tarkistin sivuilta Kelan päätöksen, oli vihdoin tullut ja vielä 6 kk palkkatulojen mukaan :-) On mullakin yöhuvit!

ON: Ei supista, ei särje, vauva liikkuu. Eli olo on ihan lokoisa, kunhan ei yritä taipua ja muistaa olla syömättä rasvaista ruokaa ja iltaisin. Orvokki, perjantai-iltana vedin pussin popcornia lasten nukkumaan menon jälkeen ja 30 h närästi. Eli ei vaan sovi mulle!

Tsilille valtaisat onnittelut pikkuneidistä ja meidänveijon kuulumisia täälläkin odotellaan.

Jo-hanna, toivottavasti toi sisätutkimus sai jotain aikaan ja jos vaikka kohta pääsisit lähtemään. Aakulle tsemppiä käynnistykseen ja Verticialle raha-asioiden hoitoon.

Meidän kakkonen tuolla on alkanut jutella itsekseen, eli pitäisköhän palata sinne lastenhuoneen patjalle...

tuuti, rv 35+loput pitää laskea aamulla

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Revyylle pikkuisesta ja kiitokset synnytyskertomuksesta. Myös Tsilille samoin kiitokset sekä kertomuksesta että ihanista kuvista.

Sirppu: Tsemppiä koitokseen, jos vielä tätä kotona lueskelet...

PötsiPamela: Onnea matkaan sinne sektioon. Tosi hienoa että olet näinkin pitkälle kahden kanssa jaksanut!

Karasan: Olet tehnyt aivan mahtavan näköisiä kakkuja. Minäkin tässä ihan inspiroiduin suunnittelemaan ristiäiskakkua. Vaan saapa sitä nähdä kuinka energinen olo on sitten siinä vaiheessa kun oikeasti pitäisi jotain tehdä.

Verticia: Olen tosi pahoillani että teille nyt kävi noin. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä tavalla tai toisella ja tuskinpa teidän nyt ihan heti pitää muuttaa.

Ihosta: ei ole tullut maksaläikkiä, finnejä tms, vaan itse asiassa kasvojen iho ei ole varmaan ikinä ollut näin hyvän näköinen. Kuiva kuin korppu olen joka puolelta ja vaikka rasvailen itseäni parikin kertaa päivässä, esimerkiksi jalkojen iho vaan hilseilee. Onneksi noita kinttuja ei enää pahemmin tästä vatsan yli näe.

Täällä ei ole tapahtunut yhtään mitään synnytystä edistävää - ainakaan semmoista mitä olisin itse huomannut. Loppuviikon kohokohta oli jalkahoito ja ripsien ja kulmien värjäys. Kasvoille tuli muuten ihan uusi ilme kun kulmat tuli kerrankin myös kunnolla nypittyä. Josko sitä sitten näyttäisi viehättävämmältä synnyttäessä :-) Ensi viikolle varasin vielä kampaajankin, tällä hetkellä tuntuu siltä että pääsen varmasti sinne.

Komppaan monia edellisiä, olisi tosi kiva jatkaa kirjoittelua myös vauvapuolella.

Juliaana ja työnimetön 39+jotain (hui, LA on jo ensi viikolla)

Vierailija
122/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin pahoillani tilanteestanne!!!

muutatte mun luo.. mul joka toinen vko kämpäs (4h+k) 2 h vapaana :)

mä todella toivon että sselviitte!!! sosiaalivirastoon vaan koska kyl ne auttaa kun vaavikin tulos!! kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihana aurinkoinen päivä.. Jaksoin jopa kohtuupitkän lenkin tehdä kuopuksen ja koiruuksien kanssa.. vaikkakaan tuo vauhti päätä huimaavaa ole täälläkään.

Viikonloppu edessa.. kivaa. Mies lähtee huomenna esikon kanssa Turkkuseen muuttoavuksi joten me keksitään jotain kivaa sitten kuopuksen kaa. Sunnuntaina ois tarkoitus kaverin kanssa lähteä katsastamaan messutarjontaa kanssa; lähinnä tuo puutarha ja sisustuspuoli kiinnostaa..

VERTICIA: Kuulostaa kurjalta tilanteenne. Paremmin yksityiskohtia tietämättä mietin vain että onko tilanne todella noin huono näinä matalien korkojen aikoina. Mitäpä jos kävisitte omassa pankissanne ja eikö sitä ole mahdollista maksaa vain korkoja jonkin aikaa lainasta kunnes pääsee jaloilleen. Tai sitten se kunnan velkaneuvonta?

Talo hiljeni joten äkkiä päiväunille hipsin. Mukavaa viikonloppua kaikille terkuin orvokki rv 38+5

Vierailija
124/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia, kamalan ikävää. Sympatiat sulle täältäkin. Toivottavasti asiat selviää johonkin suuntaan ennen synnytystä.

Orvokki, aika rohkeesti sä päästät miehen reissuun noilla viikoilla. Mun on kans mies lauantain reissussa ja olen napissut siitä kuukausikaupalla (eli niin kauan kuin olen tiennyt reissusta), vaikka kunto on edelleen hyvä.

Ihana ilma muuten ulkona. Oltiin poikien kanssa 3 h pihalla ja tein aikani kuluksi lumihommia, mutta ei sit tunnu niin missään. Ei ole mun aikani synnyttää vielä... mikä lienee ihan hyvä

tuuti ja nappula, rv 36

Vierailija
125/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkaa ja ei ole enää koulua eikä töitä. Vapaata niin paljon kun vaan voi olla. On ihana ilma, eikä paikat kolota vielä niin paljon, jottei sitä voisi vähän liikkua ihmisten ilmoilla. Vauvan tavarat on ollu valmiina jo kuukauden päivät. On siivottu koti ja parisuhde toimii hyvin ym.

Miksi sitten mua suoraan sanoen v*tuttaa vaan niin paljon?????? Mikään ei huvita. Tuntuu, että syöminen on ainut mikä on "kivaa". Kotona en jaksaisi olla enää minuuttiakaan, mutta mihin sitä sitten menis? Kavereita on kyllä, muttei sekään oikeen huvita... "eikös la lähesty, jännittääkö ym".

On ollu ikävä huomata, että mulla on yksi tosi ihana ystävä, jolla on vaikeuksia tulla raskaaksi ja hän toivoo niin paljon omaa lasta että. No väkisinkin olen huomannut että hän tykkää keskustelujen lomassa pelotella tulevasta synnytyksestä tai antaa neuvoja ym. En ole sanonut mitään, mutta pelkään jo kun olen tullut synnäriltä, niin tuo neuvominen pahentuu...

En ole vielä lukenut muiden kirjoituksia, mitä eilisen jälkeen on tullut, ajattelin vaan paukuttaa omat kiukutteluni tähän ja katsoa lähteekö viesti mihinkään edes ;)

Tämmöstä tyhmää valittelua nyt -Anteeksi vaan! Jos se huominen tuntuis paremmalta...alkaa vaan nää seinät kaatuu päälle.. Pelkään että mulle tulee samanlainen olo heti lapsenkin kanssa.. ja sillon tosiaan ollaan kotona.

Kai nää hormoonit alkaa olla jo vähän ylikierroksilla?

rv 39+2

(synnyyksen käynnistyksestä ei ole vieläkään mitään merkkejä... sekin vähän painaa mieltä. Pirun lekurit kun menee sanomaan, että kyllä se sieltä ennen la tulee. Turhaa tässä odottelen sitten, katsotaan siellä huhtikuun puolessa välissä sitten.

Vierailija
126/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun nuo kaksi naperoa ei suostu päiväunille!! Grrrrr! Varsinkin kuopus, hokee koko ajan sängyssä että "Menen pois!!" ja lähtee kampeemaan sängystä jonnekin leikkimään. Ja sama toistuu sata kertaa! Ja jos jään viereen "vartioimaan" niin marisee koko ajan, että "äiti mee pois!!" Ja sitte koko tuleva ilta on karmeeta kiukkuamista ja känäämistä ja rutinaa, kun ei ole nukkunut päikkäreitä. Isosisko kyllä nukahtaisi, mutta kun pikkuveikka mesoaa niin ei saa unta. Huoh!!

revyy, paljon onnea poikavauvasta! :)

Sirppu83, hyvää ja kivutonta ja nopeaa synnytystä! :)

PötsiPamelalle kanssa onnea ja tsemppiä maanantaiseen koitokseen!! Sulla onkin vaavit hyvin jaksaneet pysyä masussa! :) Onkin varmaan helpompi hoidella vauvoja syntymän jälkeen, kun ovat mukavan kokoisia eivätkä joudu keskolaan! :) Eikö se ole niin, että kaksoisraskaudessa pikkuiset tuppaavat monesti haluta ulos masusta aikasessa vaiheessa tai muuten vaan päätetään leikata aiemmin?

...ja mun herkkulakko kesti jopa yhden päivän... Oon selkeesti semmonen tunnesyöjä tässä raskaudessa: heti kun masentaa tai harmittaa niin suklaata tai keksiä napaan. Ja jos menee lasten kanssa hermot, niin taas herkkuja kaivamaan kaapista... Harmittaa vaan, kun tässä sen kun vaan paisuu vaan!

Onneksi aurinko paistaa ja alkaa viikonloppu! Hyvät voinnit taas jälleen kerran kaikille!! Ja hyvät viikonloput!! :)

PikkuKeiju, rv 35+2

Vierailija
127/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tapahtuu nyt niin paljon, että en oikein enää pysy perässä. Tsemppiä Pötsipamelalle ja muille supistelijoille.

Santra hyvä, mene nyt lääkäriin mahd pian. Noi sun oireet kuulostaa ihan raskausmyrkytykseltä, joka voi olla vaaraksi sekä sulle että vauvalle. Kyllä muut asiat järjestyvät. Voithan sopia lapsesi kanssa, että järjestät synttärit vaikka viikon myöhässä.

Verticia olen pahoillani, että joudutte muuttamaan. Uskoisin kyllä, että on olemassa kivoja vuokrakämppiä ja että teillä on mahdollisuus löytää sellainen.

Liina vai reppu. Minä olen tykästynyt liinaan. Minulla on sellainen paksumpi kangasliina vähän isommalle vauvalle ja lyhyempi "olkapussi" malli vastasyntyneelle. Otin tuon lyhyemmän liinan mukaan jo synnärille ja kantelin jo siellä vauvaa siinä. Mieheni sen sijaan diggasi kovasti Baby Björnin reppua, joka oli ilmeisesti riittävän miehinen hänen makuunsa. Tuossa repussa on vaan se ongelma, että se ottaa ala-selkään. Uudempaa mallia on kai paranneltu ja siinä on jonkinlainen selkätuki.

Aiemmat synnytykset. Niitä on kaksi. Ihmeellisintä synnytyksissä mielestäni on, että ihminen voi tuntea kipua useita tunteja, mutta sitten kun lapsi on syntynyt kaikki kipu pyyhkiytyy pois ja edessä viiruilee uusi, ihana, pieni ihminen.

- Ensimmäinen synnytys alkoi 18h ennen vauvan syntymää ja oli mielestäni raskas synnytys. Kaikki meni kerralla alusta loppuun, mutta en oikein päässyt lepäämään missään välissä. Joten olin kokoajan pää pyörällä. Minulla ei ollut lainkaan supistuksia ennen synnytyksen alkua, joten olin täysin valmistautumaton koetokseen. Synnytyksen aikana sain 3 epiduraalia, joista viimeinen laukaisi ponnistusvaiheen. Olin paljon makuulla synnytyksen aikana ja koin oman roolini passiivisena. Lapsi syntyi viikoilla 42+3

-Toinen ilmoitteli itsestään noin 3 päivää ennen h-hetkeä. Minulla oli kohtalaisen kivuliaita supistuksia silloin tällöin, mutta pystyin kyllä nukkumaan öisin ja sitten noin kolmannen päivän aamuna meni lapsivesi. Hengasin tuon päivän sairaalassa ja kalvot puhkaistiin joskus iltapäivällä. Lapsi syntyi sitten 3-4h kalvojen puhkaisusta. Pärjäsin periaatteessa kokonaan ilokaasulla. Olin lähes koko synnytyksen seisovassa asennossa ja käytin äitiysjoogassa oppimiani tekniikoita.Koen, että olin aktiivisempi tässä synnytyksessä ja sitä kautta synnytys myös tuntuu paremmalta kokemukselta kuin ensimmäinen. Ai niin sain kyllä yhden epiduraalin, joka ei tehonnut yhtään kipuihin, vaan laukaisi ponnistusvaiheen. Ponnistusvaihe tuntui mielestäni lyhyeltä kummassakin synnytyksessä. Lapsi syntyi viikoilla 41.

Kolmas synnytys. No jaa sitä tässä nyt jännätään. Yritän suhtautua ennakkoluulottomasti ja ajatella, että tämä kolmas kerta voi olla aivan erilainen kuin aikaisemmat. Neuvolan täti tuntuu kovasti arvelevan, että lapsi syntyisi piakkoin. Itse uskon sen kun näen.

Toivon toki vilpittömästi, että lapsi tulee ulos noin laskettuna aikana. Ylimeno olisi ärsyttävää, koska siskoni häät ovat toukokuun alkupuolella. Haluaisin mennä häihin, mutta lienee mahdotonta raahata sinne esim. 3 päivää vanhaa vastasyntynyttä.

Vierailija
128/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olis sitten käyty siellä synnytystapa arviossa Jorvissa tänään. No eipä siellä oikeastaan sen viisaammaksi tullut, mutta saipahan tietää et kaikki hyvin tällä hetkellä. Koko arviota olis jo 3,3 kg (menee varmaan yli 4 kg jos menee yli LA) ja nyt sitten pitäisi tehdä neuvolassa varmuuden vuoksi sokerirasitus ettei vaaveli sen vuoksi pääsisi kasvamaan liian isoksi. Lääkäri epäili kuitenkin että varmaan normaalit arvot, mut varmistetaan vielä. Oli myös sitä mieltä et annetaan raskauden edetä näillä tiedoilla normaalisti eteenpäin ja mietitään sitten uudelleen jos ihmeitä ilmaantuu. Minulla siis esikoisen synnytys päätyi lopulta puolentoista vuorokauden yrittämisen jälkeen sektioon (ja sekös vei voimat) jota en kyllä toivo uudelleen. Mieluummin suoraan sektioon tai sit syntyis alakautta normisti.

Joo siellä oli myös lääkärin mukana mies puolinen kandi. Ette ravaa et iski yks kaks paniikki kun lääkäri ensin teki sisätutkimuksen ja et kohta tekis se kandikin. Tulipahan vaan mieleen jonkun (ei muista kenen) kertomus epämiellyttävästä kokemuksesta kandin tutkimuksesta. No meni se ihan hyvin ja selvisin sitten säikähdyksellä.

Onneksi RR ollut hienoissa lukemissa kotona mitattaessa ettei ainakaan vielä tarvii mitään lääkityksiä taas aloitella. Esikoisella aloitettiin juuri tällä samaisella raskauviikoilla ja päivillä. Kyllä noihin turvotuksiin miulla vaikuttaa aivan selkeesti lämpö. Jos takkaa tullut liikaa lämmitettyä tai kylässä jollain kellä tosi kuuma niin kyllä iskee turvotus päällensä. Sen vuoksi en enää halunnutkaan olla raskaana kesällä ja toivoin kevät vauvaa ja taidampa sen saadakin.

Ensi viikolla pitäisi tehdä masukipsi tästäkin raskaudesta niin voipi sitten vertailla esikoisen aikana tekemääni. Se on ihan kiva muisto ja voin antaa ne vaikka lapsille sitten joskus omiksi kun ymmärtävät niiden päälle ja jos haluavat.

Jeps, mutta hyviä vointeja kaikille! Miulla nää kirjotukset aina aikalailla omaa napaa, kun ei aina muista mitä muut kommentoineet vaik pari minuuttia sitten vasta lukenut niitä. Onkohan se sitä RADEa?

Miia56 ja 36+3

Vierailija
129/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä malta pysyä pois täältä...ehdottomasti sit vauvapuolelle kunhan vauvoja alkaa olemaan kainaloissa!

Suuronnitelut Revyylle ja perheelle! Tervetuloa vauvakerhoon! =D

Sirpulle tsemppiä koitokseen ja samoin Pötsipamelalle! Varmaan jännittää enemmän kun päivä on päätetty eikä sattumalla ole niin suurta osuutta.

Santralle ja Verticialle vielä erityistsemppaukset!

Kiitoksia kovasti onnitteluista! =D Mä oon aina ihmetellyt kun puhutaan ihanasta vauvantuoksusta, mut heti synnyttyään meidän Öttiäinen tuoksui NIIIN hyvältä! Nyt täällä haisee vaan puklattu maito ;) Pikkuneidin napaa: paino lähtenyt hyvin nousuun ja imuttaminenkin alkaa sujua, vaikkakin toinen nänni on vielä ihan ruvella ja hiton kipeä. Vielä pitäs odottaa vajaa viikko että päästään ulos kärryttelemään, en malta odottaa! Tylsää tuijottaa ihanaa kevätkeliä likaisten ikkunoiden takaa, mut kyllä tää pikkuneidin kanssa oleminen aina yhden kevätkelin voittaa!

Kantoliinoista: mä en ainakaan onnistunut kietomaan tätä trikooliinaa millään aanelosohjeilla. Hug-a-bubin mukana tullut dvd on ihan huippu, mut eiköhän noita sidontaohjeita löydy vaikka Youtubesta. Muutaman kerran kun on saanut hyvin sidottua, niin kyllä se siitä lähtee. Sitä ennen meni hermot...

Mulla on vähän semmonen kutina, että nyt viikonloppuna saataisiin lisää huhtikuisia maailmaan!

Mainiota viikonloppua ja voimia viimeisiin päiviin/viikkoihin!

t.Tsili&Neiti Öttis 10pv

Vierailija
130/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepsun kepsun!

Emminen- Verticia

ootteko havainnu yliopistonkadulla baobab baby-liikkeessä? Mieheni langetti sinne mulle porttikiellon välittömästi. Netistäkin tuo löytyy, mut en uskalla mennä kattoon. Vaikka oon hyvin hillitty shoppaaja, se on jo kuulemma liian vaarallinen paikka mullekkin. Mies kävi ostamassa sieltä Kiss-hupparin vauvalta lahjaksi iso-veljelle.

Radio-rock ainut kanava mitä mä kuuntelen, siinä vaan se ongelma että tarkkaavaiselta 4,5 vuotiaalta tulee kysymyksiä tyylin "äiti, mitä ne sanoi taas kuuleisätaivaasta " kun sitä Jumala-juttua tulee aika usein. Ja muutenkin hieman saa hätistellä kaveria pois kuuntelemasta : )

Vielä novasta. Mun piskuisessa Micrassa on radio ihan sökö, arvatkaapas kaks kertaa mikä ainut kanava, kun siellä kuuluu?

Verticia, voikun toivon välillä jotain positiivista yllätystä teidän tilanteeseen. Itse asun kans kaukana sukulaisista, viimeksi tuli paljon oltua kotikonnuilla ä-loman aikana. viikonkin kerrallaan.Pidän varpaat ja sormet ristissä ja toivon, että asiat rupeis rullaan.

Vauvahankinnoista

Mä oon melkein kaiken hankkinu käytettynä kun oon aika antishoppaaja. Tai jättänyt hankkimatta...On kyllä asuntolainaakin sen verran, ettei mihinkään oo varaakaan. Mulla on kiva lisänimi kavereilta pula-ajan-öö Paik Kun oon niin kova miettimään edullista ratkaisua. Kuulemma välillä erittäin raivostuttavaa.

Kasvatus on myös mennyt perille. Mies aina huokii (kun on huomattavissa määrin materialistimpi kuin minä) kun esikoinen laukoo "ostetaan kirpparilta uusi" "Kyllä tään voi vielä korjata..."

Toivottavasti saadaan vauvoja viikonloppuna ja koittakaa kestää vaivojemme kanssa...

Paik ja Lahaja 37 + 2

Vierailija
131/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhyesti vielä.. kävin lukemassa ja tuli noista maksaläiskistä yksi vinkki mieleen yhdeltä vanhemmalta tädiltä, että hoitaa niitä aloegeelillä. On kuulema auttanut. En muista mitä kaikkea vertician tilanteeseen liittyi, mutta mun lähisuvussa apu tuli kun hakivat lainan toisesta pankista. Ehkä sitä olitte jo yrittäneetkin.

Mietin tänään, että mä saan sitä kyykyyn ylös jumppaa kun kerään kolmeveen leluja lattialta. Mukavaa viikonloppua! Ja pitäkää järjestys jonossa!

t.pikkuäiti 39+1

Vierailija
132/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticialle kovasti tsempit, kaikki mahdolliset avut käyttöön vaan, mikäli mahdollista. Joku ratkaisu varmasti löytyy.

Sirppu pääsi matkaan, onkohan nyytti jo kainalossa?? :))

Muruz, mukava saada lisää kirjoittelijoita!

Kiva että Tsili jaksaa käydä kertomassa kuulumisia ja miten arki lähtenyt! Antaa meille muille toivoa että nämä ennen joulua täältä pihalle pullahtavat.. :D

Emminen-tuosta kotiteolllisuudesta.. Oli tuossa kaveri aikanaan nähnyt herra laulajan täällä vaunuja työntelemässä. Siis normi persoona, normi arjessaan mutta olihan se kuulemma silti silmään pistänyt :)

Mä niin haluaisin käydä tehiksen kesällä katsomassa. Saas nähdä pääseekö/ehtiikö sitä.

Numerokolme: Tänään oli neuvola ja seuraava on maanantaina(jolloin la) jos en sitä ennen jakaudu. Saan silloin lähetteen polille, oli kuulemma turha viikonlopuksi laittaa kun eivät olisi reagoineet. Eli jos ei nyt ala tapahtua niin toivottavasti käynnistäisivät silloin.

Eli toivotaan kovasti että ollaan molemmat silloin tositoimissa!! :))

Tänään täällä ollaan oltu murinamielellä.. Aamulla koitin saada unista miestä petihommiin mutta taisi olla jo aika kyllästynyt. Loukkaannuin sitten siitä kun ei ollutkaan (suomeksi sanottuna..) panokoneena valmiina tykittämään käynnistysaineita tuosta vaan(sori, älkää saako traumoja :)

Mieskin kuulemma kaipaa sitä tunnepitoista seksiä.. huoh..

Sitten ainoa takki(ei se eilinen villakangas :) mikä meni päälle ja kiinnikin vielä(miehen entinen talvitakki) hajosi sitten päälle. Eli ei ole takkia. Aamulla vielä pahoilla mielin manasin että kuinka pirun kiva olisi saada oma ihana takki takaisin eikä kulkea tällaisessa kamaluudessa. Se takki varmasti pahoitti mielensä.. :/ Myöhäinen anteeksipyyntöni, olit hieno ja lämmin takki koko talven, minä olin liripää!

On sattunut ja poltellut, paleltanut ja aamulla 4.30 itkin vessassa kun suoli tyhjeni taas vauhdilla supistusten kera.

En antanut edes miehen halata töihin lähtiessä kun en halunnut mitään kosketusta.

Lapsia sentään paijaillut :)

Hyvin sisään(lue:omaan napaan)päin kääntynyt olo, karhuemo joka murisee vaan jos lähelle tulet...

Mutta tällaista tänään, huomenna paremmin?

Ihanalta tuntuu kun lapset jaksavat rakastaa äksyä mutsia ja mies huolissaan töistä soitella että miten minä jaksan.

Valtakunta vauvasta. Masun ulkopuolella.

Mukavat illanjatkot!!

Jo-hanna ja Lupu 39+4

Vierailija
133/182 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset päivitykset tänne pinoon, pari tuntia sitten kotiuduttiin.

Tiistaina 24.3. sitten syntyi meidän todellinen jättivauva 3670g/51cm:D ei tosiaan tunnu omalta kun on noin "pikkuinen".

Synnytys meni hyvin kun käyntiin lähti, mutta itse päädyin sen päätteeksi leikkaussaliin kaavintaan ja menetin 4 litraa verta kun kohtu ei alkanutkaan supistua. Syynä joko raju loppusynnytys: 10 minuuttia siitä että kohdunsuu oli vielä vasta 6cm auki, siihen, että vauva oli ulkona. Tai sitten kohdussa ollut myooma, tai sitten vaan laiska kohtu.. Vuoto ei siis loppunut kaavintaan vaan siihen tarvittiin paljon erilaisia nesteitä ja verta hyydyttäviä sekä kohtua supistavia aineita. Lisäksi gynekologi painoi kohtua läpi yön 15min välein.

Nyt voin kuitenkin hyvin ja mitään muuta seuraamusta tuosta ei tullut kuin viikon mittainen pistoshoito verenohennuslääkettä, vasta-aineena noille hyytymislääkkeile ja 6kk kuluttua kontrolli naistentautien polille. Vauva on ihana ja voinut koko ajan hyvin. Nyt on keltaisuutta sen verran että huomen aamulla mennään vielä kontrolliin ja tarvittaessa vauva jää sitten valohoitoon sairaalaan. Käyn välill imettämässä mutta jos jää yöksi niin tulen kyllä kotiin ja pumppailen maidot talteen. Täällä isot lapset on kuitenkin olleet niin ikävissään, että kun kerran tulin kotiin niin en heti huomenna taas voi jättää niitä.

Onnea kaikille muille jakautuneille ja suppareita vielä jakautumista odotteleville!

Palailen linjoille taas kun on aikaa!

Aaku ja pieni mies 3vrk

Vierailija
134/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania vaavi uutisia :)

oma olo noh joo oon jo yrittäny 3h nukkua ei tuu mitää..pääräjähtää ja selkäkivut superia..kun loppu lääkkeetkin toissa iltana...

jos nyt hetken taas tekis muuta ja si koittas nukkumista.

Vierailija
135/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivedet alkoi lirutella tuossa puoli tuntia sitten.. taidetaan siis tänään lähteeä vauvanhakureissulle.. eikös kuulosstakin helpolta.. tsemitän itseäni tässä samalla. Suku saa siis hoitaa muuton ilman meidän miesten apuja.

Ei supistuksia vielä, suoli vaan yhjenee vauhdilla. Lähden tässä sairaalakassin pakkaukseen ja suihkuun ja soittelen sitten sinne synnärille niitä ohjeita.. Asioilla on kummasti tapaana järjestyä..mun pahin pelkoni siitä ettei mies pääse mukaan ei näytä toteutuvan. isompien lasten hoitaja, ystäväni juuri ennen nukkumaanmenoa illalla soitteli että hänellä viikon yövuoroputki ohi ja että nyt voisit synnyttää ennen tiisstaita. kuuliaisenahan minä...;)

Vaikka kolmatta kertaa matkaan lähden niin jännittää....

Onnea aakulle ja perheelle ja santralle voimia ja mene nyt jo ihmeessä näytille äläkä enää kärvistele siellä kotosalla...

Terkuin orvokki rv 38+6

Vierailija
136/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule nukkumisesta mitään kun on niin paha olo,,,niinkuin etova/pahoinvointi.. mikään ei auta....

vaavikin just päätti ilm. pyöritellä päätään kun oli kivoja ns. vihlasuja tuol alapääs.

onko kellää muulla tällästä pahoinvointia et sen takia ei pysty olee missää asennossa eikä ees nukkua vaikka kuinka väsyttää.

mun tuuril saan ä-polil sit jonku huippu kätilön ja lääkärin ja ne passittaa kotiin...mulla vaan nyt kaikki itsehoito keinot on loppu :(

Vierailija
137/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan "lorottaa" ensi yönä? :))

Orvokilla kohta (ellei jo :) nyytti sylissä!! Ihanaa!!

Sovitaanko että seuraava lähtijä ottaa mut mukaan? :)

Yö mennyt kipeitä supistuksia valvoessa mutta kuten vanha kansa sanoo; Ei tule lasta eikä p... :)

Aakulle hjasti onnea nyytistä, hyvä että kaikki päättyi onnellisesti!! Sulla ollut tosi rytinää tuo loppu!!

Mutta tullaas kohta kurkkimaan kuka pääsee seuraavaksi hommiin :)

Jo-hanna ja Lupu 39+5

138/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Jestas ku jännää - Orvokille tsempit tulevaan ja niin myös Pötsille maanantaille :)

Ja onnea Revyylle ja Aakulle!

Niin ihana lukea näitä synnytystarinoita, tulee tippa linssiin..

Aakulla kuulosti kyllä aika hurjalta tuo vuotohomma mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Täällä taas heräilty tunnin välein koko yö.. milloin vessaan milloin vaan paikkoja

kolottaa.. lonkkia, selkää ja polvia särkee edelleen. Ai että mä odotan sitä että pääsee näistä krempoista eroon!

Mites muuten, osaako joku sanoa/onko kokemusta että miten pikaista synnytyksen käynnistymistä voi odottaa jos niinku lääkäri on todennut että on pehmeät paikat ja k-suu auki 1cm? Voiko kestää viikkoja vielä tai voiko odottaa että parin vkon sisällä alkaa tapahtua? Lekuri sanoi vaan että ei varmaan mene yli ainakaan. Mutta ois hienoa kuulla jos jollakin ois kokemusta?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t.iza 35+3

Vierailija
139/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olette kotona! Hurjalta kuulosti, mutta onneksi on ammattilaiset auttamassa.

Orvokille hyvää synnytystä, ihan huvitti, kun eilen ihmettelin, miten uskallat päästää miehen reissuun. Onneksi vedet alkoi mennä yöllä eikä just kun mies on päässyt perille! Toivottavasti mulle ei käy niin... Ei siis vielä mitään merkkejä, että tuskinpa.

Hauskaa lauantaita kaikille, tulen myöhemmin kirjoittaan enemmän, kun kukaan ei tunge syliin

tuuti rv 36+1

Vierailija
140/182 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluni uusien pikku kääröjen saajille! On se vaan ihanaa saada nyytti syliin, eikös? Kiva on lukea noita synnytys kertomuksia kun on niin niin ajankohtaista meille. Toivotaan et kaikilla menis synnytykset ilman kauheampi kommerfenkkejä.

Mukavaa viikonloppua ja koitellaan kestää loppuun asti kaikkien vaivojemme kanssa, kohta ne helpottaa.

Miia56 ja 36+4