ystäväni toinen raskaus
Taisi ystävä vetää herneen nenään, kun juteltiin tänään.
kaveri valitteli väsymykstä ja koetin toppuutella sillä eihän toinen lapsi ole vielä edes syntynyt, että odottaa voi paljon suurempaakin väsymystä tulevaisuudessa.
Itselläni vuoden välein syntyneet lapset ja "muistan hyvin" miten väsynyt olin kun lapset olivat pieniä. tuntuu suorastaan huvittavalta että kaveri on NIIN VÄSYNYT vaikka hänellä on vasta yksi lapsi.. Hitsi miten pystyn kuunnella valitusta kun tiedän itse kokemuksesta että se on vasta alkusoittoa.. eikö kaverikaan yhtään ajattele kenelle valittaa? että luuleeko hän että mä säälin sitä kun sillä on tosiaa vasta se yksi ja toinen vasta tulossa...tuntuu että tää kiristää meidän välejä kun en minä jaksa voivotella hänen väsymystään yhtään..
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (23)
Mulla se oli ainakin ihan toisenlaista kuin normaali väsymys töistä tai lasten hoitamisesta. Se raskausväsymys on sellaista tainnuttavaa, eikä siihen auta mikään nukkuminen tai lepääminen, eli se väsymys on kuin hammassärky, siitä ei pääse millään eroon, vaikka saisit keskittyä sataprosenttisesti vain itsesi hoitamiseen. Ja se väsymys on myös pelottavaa, kun et voi ikinä tietää kuinka väsynyt olet milloinkin, joten autollakaan ei voi lähteä pitkälle, kun autolla ajokin voi olla vaarallista nukahtamisriskissä.
Eli se väsymys itsessään on jo lähes luonnotonta, mutta sitten siihen vielä lisäksi se sen hallitsemattomuus, kun et voi vain nukkua väsymystä pois.
No, tää ei kaikille munkaan ystäville mennyt perille, joten aika lailla välit viileni muutamaan, kun tilanteeseen ei saanut minkäänlaista ymmärrystä.
Mitään suurempia komplikaatioita ei ole ollut, mutta väsymys on ollut niin käsittämätön, että sinä ainakaan ap et sitä kykene käsittämään.
Ja todellakin, toisen raskauden aikana olin kuolemanväsynyt alusta loppuun. Ja kun vauva syntyi, väsymys hävisi!!!
Yöheräämiset ja hektiset päivät vauvan ja alle 2-v: n kanssa eivät olleet lainkaan niin väsyttäviä kuin raskausaika.
KAVERILLASI on kahden lapsen kanssa elämä yhtä väsymystä?
niinkuin monella muullakin, minullaki raskausaikana väsymys oli kovaa, mutta kahdenkaan lapsen kanssa en ollut kovinkaan väsynyt.
alussä kyllä vauvat heräili öisin syömään, mutta en ollut päivisin väsynyt. lapsilla oli 2 vuotta ikäeroa.
saattaahan tulla koliikkia tai muuta vastaavaa mutta kun et sitä tiedä, miksi esität asian noin varamasti että väsymys on edessäpäin hänellä aivan varmasti? ja tosi harmi että et voi tukea ystävääsi vaan ärsyynnyt kun hän hakee sinulta tukea.