*TAMMIvauvat 2009* vk12
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 26v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=155921&_…
Kommentit (85)
Meil suju ristiäiset eilen oikee hyvi. Ainoastaa tunnelmaa latisti hieman mun isä ja veli jotka saapu 20min. myöhässä eivätkä sitte ehtineet kuuntelemaa just mitää papin juttuja, masentavaa porukkaa :( Samalla ovenavauksella päästivät kissan sisää ja sekös sitte hauskuutti porukkaa samalla ku pappi koitti toimittaa tehtäväänsä. Meinasin jo, et kissal on pia häntä kynttiläs, mut onneks vältyttii :)
Tänää saa tulla viä joku rääppimää kalakakkuu ja täytekakkuu jos huvittaa. Jollen ite ehdi syömää niit enne :)
Kuka se oli ku kehu meiän isompaa? Kiitos kehuista! On se aika rankka jätkä välillä ku oikee paha päivä sattuu, mut tosiaa siivoilee iha omasta tahdostaa ja haluaa auttaa. Mut omii lelui ei suostuis ikinä siivoilee vaa siitä pitää lähestulkoo aina kiukutella :( Hän sai loppuvuodest synttärilahjaks sellasen Viledan-siivouskärryn ja haluaa sitte entist enempi pestä lattioi yms. Toi pesukonee ja rummun käyttö on kyl huippuu ;)
Vaa jospa nyt kävis hakee sitä voileipäkakkuu vähäse aamupalaks ja selailis viä hiuka autoilmotuksii, mulla se kuume vaa nousee vaik isännäl on jo laantumaa päi :)
Marlene ja Nico 7vk
Eli kyllä se nimi piti vetästä sitten eilenaamulla... Loppujen lopuksi jouduin sitten taipumaan ja piti antaa miehen puskea tahtonsa läpi, sen verran kuitenkin pidin puoliani että edes toinen nimi tuli siitä mun päässä pyörineestä kolmikosta. Pojasta tuli lopulta Matti Viljami... Vielä joutuisin tekemään työtä, että saisin porukalle iskettyä päähän, että se on sitten Viljami. Vaikka toisaalta vähän meinaa jo itselläkin lipsua, kun ei jaksa väitellä. Olkoon sitten Matti - kyllähän tuohon varmasti tottuu.
Pitäisi yrittää tästä vääntäytyä ulos... nuo kaksi keskimmäistä ovat taas niin leikin touhussa, että taitaa aika sota tulla. Tosin sanoin hetki sitten koneelle livahtaessani, että olisi kyllä parempi alkaa lopetella leikkiä. Muuten jää taas ulkoilut vähiin, kun iltapäivällä pitäisi lähteä kylälle käymään tyhjentämässä säästölippaita ja samalla olisi tarkoitus avata nuorimmaiselle tili, jonne saisi noita lahjarahoja tuupattua ennen kuin erehdyn ostamaan niillä jotakin. Vauvarahankin ajattelin tallentaa sinne (täällä saa huiman satasen vauvarahan nykyään, noista muista ei ole saanut).
Meinasi eilen palaa käämit anoppiin, kun tämä oli mennyt vääntämään täytekakun ristiäisiin ja nimenomaan sanoin etten aio sitä tehdä vaan selvitään keveämmillä tällä kertaa... no loppujen lopuksi tuo oli ihan tarpeeseen, kun alun perin oli tarkoitus vetää ristiäiset läpi koostumuksella oma perhe + kummit + isovanhemmat niin loppujen lopuksi kävijöitä oli aika lailla enemmän, kun melkein kaikki miehen sisarukset perheineen tulivat käymään (ainoastaan 2 miehen siskoista puuttui porukasta)
Ja kun nyt mies sai nimitoiveensa läpi, niin mun on hyvä ruveta sitä vitosta kohta kärttämään, että saan minäkin joskus päättää....
Mutta nyt pitää lähteä patistamaan ipanat pihalle!
Eilen mulla oli TOSI huono päivä, kaikki asiat otti päähän ja olin jo melkeen heittämässä ukonkin pihalle :( välillä sellainen olo et mihin olenkaan ryhtynyt?? Ja sit tää ikuinen siivoaminen ja saamattomuus ottaa päähän. Odotan kesää kun kuuta nousevaa...se jotenkin piristää..
Sorri valitus mut tää mamma on nyt vähän loppuun vedetty....
Olo on kuin voittajalla, sain nimittäin Iitun syömään tuttipullosta! Nyt sitten jumppasalin ovet avautuvat jälleen myös minulle. :-) Eka pulloyritys nimittäin meni mönkään, mut sitten opiskelin asiaa ja ostin uuden tutin pulloon, niin avot! Nyt neiti ihmettelee kovasti miksi masu tuli niin nopeasti täyteen, vetäisi siis 30 ml pullosta kesken imetyksen. Kuinka paljon sitä maitoa sitten kerralla meneekään..? Pitää varmaankin lypsää lisää pakkaseen pahan päivän varalle.
Tsemppiä Lootuskukkanen, kyl se menee ohi!
-C-
Meidän neiti keskiviikkona 2kk ja maitoa menee joskus 160ml, joskus taas vain 60ml, riippuen ihan siitä, kauanko neiti on nukkunut ja onko menossa heti syömisen jälkeen takaisin nukkumaan, vai jääkö valvomaan. Jos jää valvomaan, syö ensin sen n.60ml, jonkun vartin-puolentunnin päästä toiset 60ml jne. :)
Paljonkos se olikaan, kun piti vuorokaudessa vähintään tuon ikäisen syödä? Itse laskin muutama päivä sitten, että vuorokaudessa meni ainakin se 700ml.
Miehellä tänään ekaa kertaa autokoulu, vähänkö sitä jännittää. :D Toivottavasti se menis hyvin. :)
Huomenna olis taas neuvola..onneksi kuitenkin jo 10 aikaan aamulla, niin ei luultavasti mene meidän unirytmi sekaisin.
Njoo, en nyt kerkeä kirjottelemaan enempää, ruuan laittoon..
Jadmiras ja Oona keskiviikkona 2kk.
Juu tänne kelpais nuo leipäkakut, et täältä Marlene tullaan.. Ehkä turhan pitkä matka kaffeille :)
Curious: Meidän poitsu nyt kuukauden ja syö iltasin vieläkin lisämaitoo imetyksen jälkeen ja kerralla menee 40-60 ml.
On kyllä kiva, kun mennään kevättä kohti vaikkakin talvi-ihmisiä oon.. mut kiva, kun on lasten kaa ulos lähtö helpompaa ja enemmän tekemistäkin! Kun vie näitä kiloja sais pois :/
Meilläkin poika nyt kuukauden, huih.. aika menee vauhdilla. Mut toisaalta ihana, kun on ruvennut hymyilemään ja rytmiäkin pikkusen hahmottuu. Tai no unista ei ikinä tie kauan kestää, mut hereillä on n. tunnin puoltoista ja sit väsyy taas.
Partsilla veti eilen 2,5 h.. ihanaa. Aamulla laitan pojan joko partsille tai sit mennään ulos esikon kaa touhuaan. Sitten näin päivällä laitan toistamiseen ulos nukkuun, sitten nuokkuukin sylissä ilalla miten sattuu ja imee kokoajan....
Kun tulis yhtä hyvä nukkuja, kun esikosta, joka veti kans semmosii 5 h päikkäreitä :)
Oiskohan muuta nyt, ei kait tähän hätään.. meen paistaan piffei, kun kerta poitsu partsil.. kuinkahan kauan, kun jotain oikeesti alottaa ;)
Meillä ke neuvola, joten sitten kuulumisia viimeistään. Viikonalkua!!
Emmuli ja Mauno 1 kk
tuli Emma :)
Muuta nyt ei kerkiä kun Emmalla on ollut masuvaivaa. Kiitos minun, en nimittäin muistanut eilen antaa ollenkaan cuplatonia ja tänäänkin vasta päivällä!
Jadmiras: Täällä oli niistä korvikkeen määristä...http://www.tampere.fi/tiedostot/5b7fSSNaF/vauvan_ruoka0_6kk.pdf
Mua on alkanu vaivaan tuo syöttäminen..siis että saako lapsi liikaa tai liian vähän ruokaa...meillä menee 100-140 ml kerralla..yleensä tuo 100 ja 2-3 tunnin välein syödään...vauva puklailee edelleen ja se on rasittavaa....ku pitää yöllä oottaa jonku aikaa ku laittaa nukkuun..ollaan niin hermoheikkoja..sängyn päätyä on nostettu. No perjantaina on neuvola niin näkkee että onko paino noussu tarpeeksi..tai no sanooko ne että onko noussu tarpeeksi ku viimeksi ku kysyin niin alako käyriä näytteleen....ja meidän pituuksista höpötti jotakin yms.
Ristiäiset:Meillä on tulevana lauantain ristiäiset ja ärsyttää...helpommalla ois päässy ku ois ilmottanu vaan maistraattiin nimen...pappi kävi la ja oli kyllä ihan mukavan olonen, rento naispappi. Nimeksi meidän typykkä saa Ronja Miina Maria..
Syntymämerkeistä: Onko teidän lapsilla syntymämerkkiä/syntymämerkkejä? Meidän typykällä on nenässä sellasia punasia jälkiä..epäilen että haikaranpurema..ei ollu syntyessään noin tumma..luultiin aluksi että oli raapassu nokasta mutta huomattii valokuvista että se on ollu jo sillon ku typy oli viikon vanha mutta tosi haaleena. Niskassa kans on sellanen punanen täplä..lienee kans haikaranpurema..pittää kysyä neuvolasta.
Nukkumisesta ja vähän muutaki: Miten teidän lapsoset nukkuu? Meidän nukkuu ilta kasista-ysistä neljään jolloin syödään ja sitte tunti valvotaan..sitte nukkumaan ja herätään 7-9 välillä..ja päivällä nukkuu tosi vähän..ehkä puolen tunnin tirsoja..koko ajan pitäs pitää seuraa, tuntuu että ei ehdi tehä mitään, mutta on se ihan pakkaus...tänään taas ihmeteltiin että miten meillä on noin ihku lapsi...ja kauan siinä meni ku se saatiin...lapsettomuushoitoja takana on monta vuotta..öö yrittää laskee äkkiä...2003 aloitettiin hoidot ja sitä ennen yritettiin luomusti pari vuotta ja 2002 oli yks keskenmeno...
Marlene: Mää täällä nyt repeilen tolle "vileda-siivouskärrylle" !!! ihana poika!!!! :DDD
Ajatelkaapa, että siitä on pian(parin kuukauden päästä) vuosi, ku tehtiin raskaustestit ja tultiin nettiin ja "ilmottauduttiin" tammikuun odottajiin. Ja nyt meillä on jo vauvat. :) Meidän ryhmä vaan on pienentyny...tai no eihän kaikki tammimasut listassa kirjoitelleet ahkeraan. Ihan kivaa, että on tälläinen "pienempi" ryhmä, niin muistaa vähä toisten taustoja ja nikkejä paremmin. Tää on kyllä välillä iso henkireikä. Hei, jos jokuu viitsii, niin mun iän vois laittaaa tonne listaan eli 21vuotta. Tai voi laittaa jo 22v ku vajaan kuukauden päästä täytän. En uskalla itse rueta säätään, ku kämmmäisin kuitenkin jotain. :)
Huomenna neuvola, joten tulenpa kertoon sitte kuulumiset. Nyt poju nukkumassa tyytyväisenä, ku jäi kunnon päikkärit väliin tänään.
Mitä korvikkeita teillä on käytössä ja onko niissä jotain eroja, että joku ois mahalle parempi ku toinen? Ku meidän pakastimen maitovarastot on huvennu ja pittää lypsää kyllä sinne lisää, mut en viitsi hirveitä määriä lypsää kerralla, ku pelkään sitä rintatulehdusta, niin ajattelin kerätä sinne varastoa pikkuhiljaa...mut hätävarana ajattelin, jos joskus joutuis antaan korviketta. Ja ku mun tuntemilla korvikelapsilla hirveenä kaikkee masuvaivaa, niin pelkään, että jos joskus joutuis antaan korviketta yhtäkkiä, että mitä Kallen maha sanoo... Ei kyllä hirveänä reagoi mun syömisiin, että ei varmaan kauheen herkkä maha oo....
Amelie ja Kalle 2kk ja risat
Täältä löytyy sellanen pieni punanen täplä vasemmasta jalkapohjasta. :)
Korvikkeista; Oonalle oon nannia antanut, Yhdessä vaiheessa kokeilin tuttelia, mutta se vain pahensi masuvaivoja.
Nyt ei muuta tähän hätään, neiti takasin nukkumaan.
Jadmiras ja Oona keskiviikkona 2kk :)
Täällä ollaan taas noustu aikaseen...klo 6.00 oli pojat jo hereillä ja sit ku en jaksanut samantien nousta niin pojat leikki mun päällä pikku autoilla. Olin kuulema tosi hyvä rata :)
Meillä syödään Nannia, sitä on kaikki lapset saanut, tutteli on saanut masun tosi kipeäksi..Tyttö saa n. 2 annosta nykyään rintamaitoa ja loput sit nannia. Rinnalla vaan huutaa ja räpiköi niin se sit loppu siihen :( mutta pumppaan 2-3 krt päivässä ja saan aina kerralla yhden annoksen n.100-120ml.
Odotan tosi paljon sitä että saa alkaa antaa ruokaa ja velliä tytölle, se on yleensä tuonut sen normaalin rytmin meidän päiviin. Yöt tyttö onnex nukkuu suht hyvin välillä saattaa nukkua 5h putkeen. niin kävi just viime yönä mentiin nukkuun klo 22 ja heräs vasta klo 3.
Meillä lapsilla yskä jopa neidillä ja se nyt harmittaa etku just ollaan parannuttu kaikista taudeista et jos tulee taas uus tauti.
Ens viikolla pitäisi mennä korvakontrolliin meidän 2v. jeren kanssa, ollut nyt 2 tulehdusta peräkkäin ja jos nyt on se 3 kerta niin sit saadaan lähete putkitukseen... Esikoisella Ronylla putket laitettiin 1v vanhana ja sen jälkeen ei oo ollut tulehduksia lainkaan...
Mutta eipä tässä muuta hauskaa tiistaita kaikille :)
T:Lotta ja Aada Lauantaina 2kk
Meillä käytetään myös nannia..tuttelia kerran kokkeiltu..
Just ku eilen kehuin että meillä nukutaan hyvin niin yöllä vauveli kätisi aika lailla..ostettiin viime viikolla unipussi...ku yks yö vauva löyty peiton alta niin ajateltiin että toi pussi ois hyvä mutta on ihan selvästi enemmän kätissy yöllä...en tiiä sitte onko kuuma vaikka alla vain body ja ostettiin vielä ohuempi pussi....
nyt vauva nukkuu onnellisena niin pittääpä itelläki lähtee nukkuun...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3c97d393-12bf-11de-aed6-…!
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v, p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie 22v, p01/09, Oulu
Basilika5 33v, t4/03, t4/05, p4/05, p1/09, Etelä-Suomi
Curious 34v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32v, t02, t05 ja t01/09, Helsinki
JB72 37v, t00, p02, p07 ja t01/09, Kanta-Häme
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09, Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t08/99, t05/02, t02/09, Espoo
Lila82 26v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v, p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v, p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v, t04/04, p01/09, Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Minäkin olen kuullut, että tuo Nan on tuttelia parempi masulle. Kaverin vauvalla oli tosin paha ummetus, mut en tiiä johtuiko se Nanista vai jostain muusta. Meidän pelkkää rintamaitoa saavan neitokaisen kakka onkin niin löysää, että iskä on välillä jopa vähän huolissaan, että onko normaalia. Puhumattakaan siitä, että kakka tulee aina hirmuisen pöräyksen saattelemana. ;-)
Meillä meni illat siihen, että väsynyt känkkäränkkä tankkasi jopa neljä tuntia yöunille, nukahteli välissä ja heräsi sitten uudestaan.. siis ihan älytöntä. Olen nyt yrittänyt säätää iltaruokailua pitämällä päivärytmin suht säännöllisenä, ja se taitaa auttaa. Ainakaan eilen Ida ei enää ollut kamalan kärttyinen illalla. Harmi vaan mulle, että neiti on aamuvirkku... tänään onneksi malttoi nukkua melkein 8 saakka. Nyt sit nukkuu ulkona vaunuissa, ja jos oisin fiksu menisin itekin päikkäreille, mut on niin kiva tehdä kaikkea kun ei tarvitse pelätä että herättää pikkuisen. Saa nähdä kuinka kauan nukkuu: ensin hälyttimestä kuului traktorin pärinää ja sitten kun lumet putosivat katolta... onneksi ei vielä herännyt.
Mut nyt lopetan tään jaarittelun ja meen suihkuun nyt kun se on vielä mahollista.
Curious
hei pitkästä aikaa!
En ole taas kirjoitellut pitkään aikaan, teidän viestejä olen kuitenkin lukenut.
Väsynyt mamma on täälläkin, tosin nyt poika on alkanut nukkua jo pitempiä pätkiä kerralla. Nyt voi mennä jopa 3 tuntia putkeen yöllä sen aikaisemman 1 tunnin sijaan, joten valoisammalta näyttää. Päivälläkin tuntuu viihtyvän paremmin vaunuissa, muualla nukkuminen esim. omassa sängyssä katkonaista.
Tänään käytiin neuvolassa: pituus 58cm, paino 5kg 635g, joten hienosti kasvaa äidinmaidolla. Pulloa pitäisi kokeilla, pakastinhan on täynnä lypsettyä maitoa. Mulla 30-vuotissyntymäpäivät lähenee ja olisi ihana jos pääsisi miehen kanssa edes syömään ilman lapsia ja isovanhemmat pääsisi heitä siksi ajaksi katsomaan. Täytyy nyt kokeilla tyota pulloa joku kerta josko huolisi.
Ronjakasperit taisi kysyä syntymämerkeistä....
Meidän pojalla on selässä sellainen punainen läikkä.Lääkärin mukaan mansikkaluomi. Onneksi on selässä eikä kasvoissa sillä läikkä on aika iso.
Meilläkin poika nukkuu, joten pitäisi mennä varmaan itsekin nukkumaan.Olen aika huono nukkumaan päivisin, koska koko ajan on muka jotain tärkeää tehtävää niin kuin tämä netissä oleminen. Toisaalta on ihana kun on joskus aikaa tehdä mitä itse haluaa.
Meilläkin viikonloppuna oli nimenantojuhlat ja ihana, että ne on ohi. Oli siinä taas niin paljon laittamista ja järjestelemistä, että olen aika puhki. Nyt on ihana, kun pariin viikkoon ei ole mitään kummallista ohjelmaa...mennään päiväkerrallaan. Sitten pääsiäisen tiedoilla tulee vieraita viikoksi ja sitten lähdetään itsekin reissuun...eli nyt akkuja lataamaan.
Mukavaa viikkoa teille kaikille!
Ahava
*Syntymämerkkei* en oo lapsil sen enempää havainnu mut isommal on nenänpääl, silmien välis sellane tummempi kohta ollu ain. Näyttää lähinnä haaleelta mustelmalta. Vähiksel on otsassa, toisen silmänpäällä samanlaine. Josko ne on sitte jotai sellasii, tiiä siitä sitte.
*Nukkumisesta* oli juttuu. Meil mennää yöunil noin 21 aikaa ja ihan sama kuinka paljon tai vähän syö ni eka kerran herää 2-2.30 aikaa syömää. Toisen kerran syö 5-5.30 ja sit herätää 7-8 aikaa aamul. Yleens ottaa iltapalaks 120ml mut eile annon 140ml ja se meni kaikki. Ajattelinki, et nyt saadaa pitkät unet mut hevonkukkua... kahdelta oli silti nälkä :)
*Korvikkeena* meil on NAN. En ees oo Tuttelii kokeillu ku esikoisel se ei sopinu ni eipä tullu pienee mielee tällekää lähtee testailee. Aika moni on kyl sanonu, et NAN ois hellävarasempi. Tutteli on kai jotenki rasvasempaa... ainaki paksumpaa jos oikee muistan.
Meil ois tuol kaapis sellane unipussi ku kaverilta sain, mut se on viä hirveen iso ni ei oo kokeiltu. Samal taval laitetaa peiton sisää ku veljensäki aikoinaa ja hyvin kuorsaa. Sellane ite väsätty malli joka muistuttaa ehkä jonkun sortin kapalointia... tai jotai :) Ei lähe peitto päältä eikä uppoudu vähis peiton alle ku on sievässä rullassa siälä!
Sain just veroilmotuksen valmiiks matkakulujen osalta. Se on sit jotenki rasittavaa touhuu ja aina yhtä vaikeeta vaiks kuin sen joutuu joka vuosi tekemää. Eikä mitenkää sais aikaseks. Vaa nyt se on tehty ja jopa ajoissa :) Viäl ku sais kirjanpitäjält tulotiedot isännäl ni sais vietyy päivähoitotoimistoo. Sitte voiski ilmestyy jo uusii paperihommelei, boring!
Vein aamutuimaa kaiverrettavat lahjat liikkeesee. Viäl ku sais aikaseks lähtee ostamaa vauvakirjaa ja avaamaa tilii ni ois vähiksen hommat hoidettu. Reipas mutsi tänää :)
Mut ny hän kuorsaa tuol terassil joten taidan mennä palloilee pisi huushollii, josko löytäis jotai tekemistä. Muksaa sellasta... oisha tuol pyykkii ja tiskii yms mut nyt ei huvita sellaset. Ehkä menen lukemaa tai kutomaa ku ei tuu ees Lemmen Viemää :( Päivänjatkoi ja mukavii kelei!!
Malle ja muksut
Mulle tuli just eilen samanlaiset vaatteet meidän neidille postissa, kun sun tytöllä on päällä. :) Ihan samat. :))
kun ei se neiti herännytkään.
Ronjakasperit: vielä että teidän neidillä on aivan ihanan tuuhee tukka. :) Meillä on vaan ihan muutama haiven. :D
Neuvolasta siis juuri tultiin, neidillä pituutta jo 58.5cm (50cm) ja painoa 5.1kg (4070g). Kasvanut siis ihan kivasti taas kahdessa viikossa, kun kaksi viikkoa sitten oli 57cm pitkä ja painoi 4.8kg. :) Ja kaikki näytti muutenkin tosi hyvältä. Neiti oli ihana, kun oli niin hyväntuulinen, että hymyili ja naureskeli vaan, ei itkenyt lainkaan, niinkuin aiemmilla kerroilla. :) Otin sitten seuraavankin ajan aamupäiväksi, koska silloin neiti yleensä on kaikista hyväntuulisin.
En odota ristiäisiä kauheen innolla, koska en edelleenkään haluais miehen serkkuja sinne...yksi on ollut aineiden käyttäjä (ollut laitoksellakin sen takia, mun ikänen), enkä tosiaan tiedä vaikka käyttäis vieläkin... toinen syö masennuslääkkeitä (mua 2v vanhempi) ja yksi kai ihan normaali. Ja omituisia ne on koko perhe. Ei mulla, eikä miehellä ole niiden kanssa mitään puhuttavaa edes, joten en ymmärrä, miksi mies ne sinne väkisin haluaa...
Tarjoiluiksi on nyt sitten tulossa 20 hengen kermakakku, kaksi 10 hengen voileipäkakkua (kala ja kinkku) ja sitten jotain pullaa, keksejä, kahvia ja mehua. Kakut tilaan valmiina, koska en jaksa itse alkaa vääntämään, varsinkaan kun en ikinä ennen ole sellaisia tehnyt. Haluan vain päästä mahdollisimman helpolla ristiäisten suhteen. Ite olisin halunnut vaan lähettää tytön tiedot maistraattiin ja ehkä pitää pienet nimiäiset, jonne olis tullut vaan mun äidin perhe ja mieheni äiti, en kuulu edes kirkkoon, mutta mies väen vängällä haluaa ne ristiäiset..
Noniin, mutta nyt menen suihkuun, kun neitikin näyttäis vielä nukkuvan.
Jadmiras ja Oona huomenna 2kk. :)
Mites teidän vauvat jaksaa olla lattialla? Meillä neiti on masullaan ehkä 5min tyytyväinen, kunnes suuttuu ja alkaa huutamaan. :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=0824ea34-12de-11de-a4d8-…!
Tulkaapa nyt kertomaan, kaikki keillä eilen ristiäiset/"nimiäiset", että minkä nimen pienokainen sai!? =D Jollain (ANTEEKSI, etten ikinä muista nikkejä!) oli nimikin vielä eilen aamulla hakusessa, joten jännään nyt hänen kuulumisia etenkin! Oletteko nyt tyytyväisiä nimeen / eikai nimi kaduta..? =)
Meillä ristiäisistä (JO) kuukausi, ja silloin vietettiin samalla kolmosen 2v synttäreitä. Eilen vietettiin sit esikoisen 6v synttäreitä. Neiti heräs päiväunilta sopivasti 14.30, kun vieraat saapui 15.00. Kaikki meni ok, mutta neiti ei sit nukkunut pätkääkään ennen ku yöunille laitoin 20.00!! Ajattelinkin, että nyt sit nukutaan ja kunnolla yö, vaikka suoraan aamuun asti, mut eipä tietty.. heräs jo 00.30 syömään (normaalisti herää n.02.30)..
Hups, rääppiäisvieraat saapuu..