*TAMMIvauvat 2009* vk12
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 26v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=155921&_…
Kommentit (85)
Hampaista: Mää oon katsonu Kallen syntymästä asti, ku ikenistä niin kuultaa hampaita läpi (luulin eka sammakseski :) ) ja nyt se nyrkki löytyy suuhun useammin ja useammin ja kuolaa valuu, että oiskohan tännekkin tulossa hampaita. Tai toisaalta niitä hampaitahan vissiin saatta vauva "tehdä" aika kauan, että ei välttis vielä mitään oo tulossa pitkään aikaan.
YÖVALO: Onko teillä käytössä jonkinlaisia yövaloja??
Hyvä, että joidenkin muidenkin vauvat "kiekuu" niin en taida huolestua tuosta minun pikkumieheni kieunnasta. Sanoinkin miehelle, että muille lapset tuo haikara, mut meille kurki, ku tyyppi kiekuu samalla lailla. :D
Ehkäisykapseli? Millanen se on? En oo kuullutkaan, eikä mulle siitä kerrottu jälkitarkastuksessa vaan heti vaan kirjoitettiin resepti niihin minipillereihin, ku sanoin, että kondomit ei kiinnosta. En oo vielä edes kyllä hakenu niitä pillereitä...
Olipas muuten mielenkiintoinen ketju tuolla "aihe vapaa" puolella kätilöiden työstä. Ja minä yllätyin, että eikö tosiaan kaikilla synnäreillä oo lastenhoitajia töissä? Ja tajusin, että kuinka onnellisessa asemassa olin, ku saatiin synnyttää pienessä, mutta turvallisessa sairaalassa, jossa oli ihanat kätilöt ja lastenhoitajat. Ja osastolla ei ollu ku yks synnyttäjä meidän lisäksi, niin saatiin kyllä tosi hyvää palvelua. Kätilö ja lastenhoitaja kävi aamuin illoin huoneessa tarkistamassa vointia ja kyselemässä tarviiko apua jossain. Öh, nyt pitää mennä, Kalle hermostuu....
Amelie ja Kalle
Hehe, Oona söi perjantaina ennen yöunia 210ml maitoa ilman mitään välejä ja tänään 220ml. :) Tosin silti se herää sillon 01.30-02.30 syömään. Tosin viimeyönä se heräsi tuolloin 01.30 syömään, meni 02 takas nukkumaanja heräsi seuraavaksi vasta 10.30, eli nukkui 8.5h. :)
Mulle on yhtäkkiä tullut ihan kauhee himo extra-merkkiseen juustoraasteeseen, aivan mielettömän ihanaa. :D Ja kinkkupiirakkakin käy useammin mielessä kuin kerran päivässä, tällä ohjeella olen nyt kaksi kertaa jo tehnyt: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/89942/Kinkkupiirakka ja mietin että voisin tehdä tuota ristiäisiinkin. Tosin sinne on kyllä jo tulossa niin paljon kaikkea tarjottavaa, että ehkä ne riittää jo. :) Tulee 1 10 hengen kalakakku, 1 10 hengen kinkkukakku, 20 hengen täytekakku, kuivakakku, mokkapaloja, koktailpiirakoita ja munavoita, pullia, keksejä, oliskohan ne siinä sitte. :)
Nyt täytyy kyllä mennä nukkumaan eikä vain keikkua täällä koneella. :)
Jadmiras ja Oona 9vko
Meidän neiti meni yöunille 20.30 ja vasta nyt heräsi ekan kerran syömään, eli 8.5h nukkui putkeen. :))
Itse menin yöunille klo 20 ja vasta viideltä heräsin... siis kunnolla, tuossa välissä heräsin n.1679086 kertaa pyörivää kolmosta rasvailemaan, vauvaa syöttämään ja ihan vain tottumuksesta...
Yövalosta: meillä on pidetty valoja olohuoneessa, tuossa makuu- ja olohuoneen välissä on tuollainen 2m leveä taiteovi, joka päästää suljettunakin ylhäältä ja alhaalta sen verran valoa, että hyvin näkee hoidella vauvaa ja vaikka vaihtaa vaipankin. Eli meillä ei ole varsinaisia yövaloja nyt käytössä - pojillakin on ovi hieman raollaan niin hoituu samalla heidänkin yövalaisuksensa. Jahka yöt valkenee kesäksi niin nuo voi sammuttaa.
Pantsalle voimia sairaan vauvelin kanssa, pienen kärsimystä on aina niin kamala katsoa. Toivottavasti ette joudu kierteeseen. Pikaista paranemista pienelle, eivätköhän lääkkeet vie pöpöt mukanaan.
Meillä kakkonen sairasti ekan vuoden aikana melkein kymmenen korvatulehdusta ja suunniteltiin jo putkitustakin, mutta sitten ne lakkasivat kuin seinään ja tuon jälkeen on ollut enää yksittäisiä tulehduksia kerran pari vuodessa. Kolmosella taas saattaa olla leikkaus edessä, kuorsaa ihan mielettömästi ja jo viime kesänä lääkärissä allergialääkäri sanoi nielurisojen suurentuneen, onneksi ei kuitenkaan ole (vielä) joutunut tulehduskierteeseen. Kakkosella oli vielä sekin ikävyys, että korvatulehduksesta kehittyi aina laryngiitti ja sen takia piti joskus mennä jopa sairaalahoitoon.
Marlenelle onnittelut uudesta autosta, muistahan kuitenkin ajaa varovasti!
Puhukaa mulle järkeä, nimittäin mulla alkaa nousta vauvakuume, eikä todellakaan tee mieli edes pohtia mitään ehkäisyjuttuja... Mä olen kyllä ihan parantumattomasti saanut taudin!
Katjalah+4terroristia ... ja heräävä vauvakuume
Täällä mä möllötän koneella ku pojat kuorsaa viä. Tai vähis heräs jo tunti sitte ku oli tullu pissat läpi, mut nyt se nukkuu taas ku saatiin vaatteet ja vaipat vaihdettuu. Itte ei vaa osaa sit herättyää mennä enää takas.
Kiitos auto-onnitteluista! Tottahan sen ite valita sain ku mun se onki :) Isännäl on oma, pakettiauto. Tarvii varmaa tänääki lähtee jonneki käymää, et pääsee ajelul :)
Meilläki "kiekutaa" välil. Se on hassun kuulosta mut muistaakseni isompiki tais joskus tehä nii. Ja pitää tuo kaikkii muitaki villei äänii, niiku esim haukotuksen loputtuu tulee kaikkii iha hassui huokasui ja hmm-juttui :)
*Pantsan* vauvalle paranemisii. Toivottavasti pärjäätte kotosal. Ei oo kovinkaa leppoisaa päivystää noin pienen sairaalasängyn vierellä jos sinne joutuu.
*Emmuli* puhu niist rytmihäiröistä. Kyl mul ainaki tulee viäläki. Ehkä vähän vähemmän, mut just väsyneenä ja sillain et ei oo syöny hyvi ku juonu vaa kahvii koko päivän. Vaik must kyl tuntuu, et niit tulee useimmite mite sattuu. Pitäs saada se "kiinni" et menis filmil heti ku se tulee. Mut yleens se tulee sihe aikaa, ettei tääl oo enää mikää lääkäri auki ja se siitä sitte... Tai pääsishä tonne päivystyksee mut lähtee ny sin odottaa kahe muksun kaa iltamyöhää, ei kiitos.
Ja mun mielest ne maitohapot auttaa sun kautta vauvaa ainaki hiuka, mut sen lisäks niit voi antaa vauvalleki samaa aikaa.
*Lila* mietti sitä kapselii kans. Mul on tälläne ehkäsy-esite edes ja täs on imetyksen aikaset vaihtoehdot: minipillerit, kapseli, hormonikierukka, piikki. Mä ku en imetä enää ni voi olla mikä vaa, mut nyt oon ajatellu joko tota kapselii tai sit tota piikkii... toi piikki voi kyl vissii edes auttaa osteoporoosii mut toisaalt tos kapselis on se tukosvaaran suureneminen...
Oon taas näemmä lässytelly ummet ja lammet ja esikkoki heräs jo... Taidan siis men hörppii kupin kahvii enneko vähis haluu maitoannoksensa. Taitaa tul aurinkoine päivä taas. Vointeja mamit ja mussut!
Marlene ja vähis 8vko illalla :)