Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*TAMMIvauvat 2009* vk12

16.03.2009 |

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 26v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=155921&_…

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan nimiä: Otto, Valtteri, Sampo, Sisu, Santeri, Jussi, Onni....

Nyt ei ehdi enempää

Vierailija
62/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis *Luukas* ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis; Aleksis, Elias, Eelis, Tuomas, Markus, Rasmus ?

Jos meille olis tullu poika, se olis ollu Eeli, Aaro, Atso tai Atro

T.Jaffa

Vierailija
64/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nimeksi olisi tullut Mico Elias Patrik. :) Siinä siis kolme nimiehdotusta.

Vierailija
65/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä taas roikun vaikka vois nukkua, mut ei niin ei... pakko ottaa jostain välistä itselle näitä omia hetkiä. :)

Kiitos Jadmirakselle tekstistä, ei tarvinnu mennä kirjastoon. Paljon siinä oli hyvää asiaa.

Minä kannatan Ukko nimeä myös toiseksi nimeksi. ;) Meidänkin pojasta tuli Kalle Ukko Olavi. Ja eilen keksittiin, että jos tulee seuraavaksi poika, niin siitä tulee Jussi. :D tai Miro, jos saan pehmitettyä miestä tarpeeksi.

Pitääkö teidän lapset unissaan kiekaisuja? Ku Kalle joskus "kiekaisee"(sillai ku vetäis henkeä ja kiekuu) ja eilen sitte sain vasta päähän, että onko nämä normaaleja? Äitini kyllä sanoi, että on. Mietin vain, että uniapneassahan ihminen kiekaisee hengityskatkoksen jälkeen...ja kätkytkuoleman ideahan oli vähä sama ku uniapneassa, että vauva ei osaa jatkaa hengittämistä hengityskatkoksen jälkeen.

Välillä on kyllä ihan mahdotonta tämä huoli lapsesta. Ei voi edes ajatella, että jos tuon käärön menettäisi...ei siitä selviäisi ikinä. Pakko yrittää olla ajattelematta kauheuksia. Aloin sitäkin huolehtia, ku siinä lehtijutussa minkä joku tänne linkitti,niin se vauva oli kuollu siihen, että rintakehän liikkeet oli estynyt....aloin sitte heti miettiin, että voisko kapalon laittaa liian tiukkaan...no en mää sitä kyllä ikinä kovin tiukkaan laita, ku Kalle sen joskus saa aukikin.

En nyt muista mitä muuta mun piti kirjoittaa....

Pitää mennä laittaan pyykit koneesta....kestovaippoja. 4 uuttakin, ku tilasin kolme bumgeniusta ja yhen yhden koon fuzzibunzin. Huomenna pääsee sitte testaan sitä. :) mikä ilo voi jostain vaipasta tulla !!!! :D

Amelie ja Kalle

Vierailija
66/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pohdin ku Amelie, että täällä roikun vaikka tosissaan vois olla nukkumassa.. meillä on kolme ihan superhuonoa yötä takana, toi rohina ja ähinä ja tukkoisuus pitää vauvaa itseäänkin hereillä ja herättää vauvan tosi tiheästi. Sillä on nyt ihan selkeesti nuhaa. Saan nenäfridalla komeita räkiä saaliiksi.

Muutenki tän viikon oon menny ihan satasella. Kaikki päivät ihan himonaan siivonnu, pessy ikkunoita ja lattioita ja tampannu mattoja yms. Ja päivä ku meni niin tuntuu, että joka paikka taas ihan yhtä pölynen!! Mies on sanonu, että senku hommaan siivoojan mut mulle iskee piheys ku tavallaan tykkään siivoamisesta, mutta sit ku tuntuu, ettei siihen riitä aika!! Kyl tää kaks lasta vaan ihan työstä käy. Vaikkakin ihan ihanasta työstä =)

Viljami tulee meidänki pojan toiseks nimeks. Etunimi on vielä hakusessaan.. Viljami olis muuten tullut ekaks nimeks mut kahdella meijän hyvällä ystävällä on pienet pojat joiden nimet on Viljami, joten ei me nyt sitä voida antaa etunimeks =). Otso ja Ukko on tosi hauskat nimet munki mielestä. Ukkoa en kyllä etunimeks, mut esim. toinen tai kolmas nimi. Otsoa oon yrittäny miehelle ehdottaa ekaks nimeks, mut yllättäen meijän nimiehdotukset ei oikein kohtaa..

Meijän pojalla muuten on napatyrä, napa pullottaa niin hurjan näkösesti, että epäilinki sitä mut kävin vielä hakemassa varmuuden lääkäristä. Sille ei tehdä mitään, vaan usein ne sit iän myötä paranee. Mut varsinki ku vauva itkee niin se pullistuu ihan järkyn näköseks ja sieltä navan keskeltä tursuaa sitä tyrää. Mut ei tursua niin paljon, että pääsis kuroutumaan eli se reikä siellä vatsanpeitteissä on niin pieni. Ollaan tyrästä sukua ku mullahan iski raskausaikana se julmettu nivustyrä =). Kävin muuten siitä nivustyrästä jälkitarkastuksessa ja se on ihan ok eikä sille toistaseks tehä mitään. Mut se on koko ajan olemassa se reikä siinä nivusessa ja sit jos joskus tulee joku paine (raskaus, ponnistus tms.) niin se saattaa taas siitä reiästä sit pullahtaa.

Ja-ha, nyt sänkyyn lukee kotivinkkiä!

Pantsa ja poju sunnuntaina 8vkoa!!!

67/85 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille ja minua oli joku jo kaivannutkin <3

Ristiäiset oli pyhänä ja meilläkin se nimi oli sitten hakusassa siihen saakka kun ekat vieraat (miehen vanhemmat) jo kurvasivat pihaan!!! En voi suositella kenellekään!!!!! Vauvasta tuli Veikko Onni Hermanni. Viljami oli meilläkin vaihtoehtona, Väinön ja Veikon välillä vehdattiin viimeinen viikko. Siis en oikein anna anteeksi itselleni etten saanut nimiasiaa aikaisemmin päätökseen koska ristäisissä oli semmoinen kumma tunne että onko tämä nyt oikea nimi ollenkaan ja vielä alkuviikostakin en edes muistanut nimiyhdistelmää kysyttäessä kun niin montaa yhdistelmää vatkattiin ja samoja nimiä edestakaisin. Mutta hyvä nimi siitä tuli :)

Meillä on kaikki ihan ok, tai minulla ainakin. Vauvalla tosin on *kaksi tyrää* toinen nivusessa, toinen navassa kuten *Pantsan* vauvallakin :( Meillä on leikkaus edessä heti kun nivustyrä seuraavan kerran pullistuu. Siitä luultavasti johtuu tuo vesikiveskin, luin *Lapsiperheen lääkärikirjasta* (suosittelen, yllättävän perusteellinen opus vaikka jostain kylkiäisenä meille siunaantunut) että ovat saman kehityshäiriön eri muotoja. kuukauden päästä on kontrolli.

Eilen tuli 6vk täyteen ja oli lääkärineuvola. mitat olivat 5870g ja 58cm, lääkäri ennusti tulevaisuutta painijana vantteran ruumiinrakenteen johdosta =) Rintamaidolla kasvetaan ja mulla on tavoitteena sinne noin puoleen vuoteen täysimettää ellei nyt mitään erikoista satu. Rotarokote otettiin ja siitä ei tullut sivuoireita. Korkeintaan uneliaisuutta, jokaon ihan toivottu "oire" meidän perheessä :) Eka yönä rokotuksen jälkeen Veikko nukkui 5h putkeen mikä oli ennätys sitten 3vk:n iän, viime yönä pari 3h jaksoa. Nyt oikeastaan pari kertaa vain on syönyt yön aikana, riippuen tietysti nukkumaanmenoajasta ja vain toisen tissiin jaksaa imuuttaa kerralla tyhjäksi. Itsekin olen jaksanut paremmin, vaikka silmät ovat kevätauringossa niinkuin särjellä vieläkin kun ei tätä unta nyt liikaa tule kuitenkaan. Nytkin roikun täällä...

uimahalliinkin pääsin viikko sitten jo eka kertaa, huomenna uudestaan jos vauvan biorytmit passaa :) Vieraita on lapannut joka päivä tällä viikolla, nyt ei ole tiedossa enää mutta se vähän jo välillä väsyttääkin kun on pitänyt tsempata joka päivä. Toisaalta tarjottavaa on ristäisten jäljiltä ja kämppäkin miltei kunnossa (alkaa kyllä huutaa jo imurointia ym.)

Mutta nyt nukkumaan! Voimia kaikille arkeen!

eikkuli ja veikko 6vk1pv

Vierailija
68/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei tule niin roikuttua täällä kun mieskin on kotona :) Oonko edes muistanut sanoa, että mies on nyt kesäkuun loppuun aina 2 viikkoa lomuatettuna, 2 viikkoa töissä. Tämä järjestelyhän ei haittaa mua ollenkaan ;) Emma kun nukkuu aamupäivällä 3-5h vaunuissa, niin minä voin tehdä silloin ihan mitä vain kun mies ulkoilee lasten kanssa. Eilenkin pyörähdin Ideaparkissa.

Meillä menee edelleen yöt kahdella syötöllä. Pahoin vain pelkään että Emmasta on tulossa aamuvirkku :D Ihan outoa kun Ida heräsi aina ekat 6kk klo 9-11 ;) Tänäänkin nimittäin Emma heräsi toisen kerran klo 6 syömään ja ai että kun äiteen naama oli niin mahottoman hassu että oli pakko naureskella ja sitten alkoi mahoton höpinä. Puoli tuntia tätä kesti ja sitten nukahti mun kainaloon ja jätin hänet tuonne isin viereen nukkumaan. Yöt kyllä nukkuu onneksi ihan kiltisti omassa sängyssä :)

Päivät meillä menee kyllä tosi vaihtelevasti nukkumisten suhteen. Ne pitkät päikyt nukkuu vaunuissa nätisti, mutta loppupäivä on ihan arvoitus. Välillä nukahtaminen on tositosi vaikeeta ja loppupäivä saattaa mennä 10min torkuilla sylissä tai sitterissä. Kantoliinassa saattaa nukkua 30min. Vaunuihin jos yrittää nukuttaa niin sinnekkään ei meinaa enää iltapäivällä nukahtaa ja just just riittää unta ehkä puoleksi tunniksi. Jos olen vaunulenkillä niin tunnin saattaa nukkua, mutta siltikin heräilee kesken matkan. Sitten yleensä klo 19-20 itketään väsyitkua eli sairaalajakson kun katson niin en kuule mitään :D Kun kello lyö sen 20 ja tehdään iltapesut ja sammutetaan valot niin neiti hiljenee. Olla möllöttää vaan sylissä, vähän naureskelee ja höpöttelee.Ysin jälkeen simahtaa ja sinne klo 22-23 asti herää tankkaamaan melkeinpä vartin välein :)

Me mennään tänään Idan kanssa kaksin perhekerhoon. Isi jää vahtimaan Emman unta. Ihanaa kun voi näin tehdä, Emma meinaa on kauhean kiukkuinen jos ei saa nukuttua tätä pitkää pätkää. Keskiviikkona kun oltiin toisessa perhekerhossa niin siellä hän vaan ränkätti mun sylissä, ei huolinut tissiä eikä mikään ollut hyvä kun ei saanut nukuttua :)

MiaMik ja Emma 7vkoa+

Vierailija
69/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Minnikki, pysyykö tuossa ostamassasi kapalossa vauvan kädet koko yön?

Minulla on netistä taannoin esikoiselle tilaamani kapaloliina käytössä myös kuopuksella ja hän saa kyllä pian kädet sieltä ulos, vaikka kuinka tiukalle laittaisi. Munkin vauva kyllä aluksi saa raivarin kun kapalo laitetaan, mutta kun nukahtaa kapaloon, nukkuu siinä paremmin kuin ilman kapaloa. Kun kädet on vapaana, herää usein siihen että käsi osuu kehdon reunaan tai kasvoihin (ja tutti putoaa)...

Kapalon jälkeen suosittelen lämpimästi unipussia - meillä vilkas ja riehakas esikoinen nukkui unipussissa kaksivuotiaaksi asti.

Vierailija
70/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman rokotteen otitte - Rotarixin vai RotaTeqin?

- PP ja neiti 7vko

Vierailija
71/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut taas parii päivään kirjoiteltua..on touhua riittänyt kun on oltu neuvolassa ja kyläilemässä ja tänään aloitin siivousurakan. Ei vaan meinaa urakka edistyä kun saa käydä vähän väliä vaunuja hytkttämässä. Poika-paratkin joutuu nyt sisällä oleilemaan kun en uskalla niitä yksin tuohon pihalle vielä laskea. Vieressä virtaa kuitenki joki ja tiekin on tuossa aika lähellä. Eikä poitsuilla kumminkaan ikää ole vielä kuin 2v8kk ka 4v5kk.

Nyt on pienempi päikyllä, isompi katsoo lastenohjelmia ja äiskä viettää ruokatuntia koneen ääressä=). Ja vauva siis siellä vaunuissa.

Meillä oli siis se lääkärineuvola keskiviikkona ja painoa oli nyt 5270g ja pituus 56cm. Jäin miettimään tuota painoa kun sitä oli tullut reiluun 2 viikkoon reilut 400g että riittääkös tämä mun tisumaito vai pitäiskö sille kokeilla antaa pullosta lisää. Kun joillain teidän vauvoilla oli tullut painoa paljon reilummin. Neuvolaterkka kyllä sanoi että saattaa olla että painon tulo vaan tasaantuu nyt, mut mietityttää silti. Kyllä vauva ihan sopusuhtoiselle näyttää että ehkä noita lukuja on turha niin tarkkaan tuijottaa.

Nyt on alkanut meidän rinsessalle tutti kelpaamaan.JEE! =) mieluummin nimittäin lutkuttakoon sitä kuin sormiaan tai että pitäisi minua huvituttinaan. JA muutamana iltana olen saanut vauvan yöunille jo 21.00. Tosin illalla meni taas siihen 23.00. Nukahti kyllä ITSEKSEEN tutin kanssa sänkyyn jo 21.00, mutta sitten puolen tunnin päästä kun heräsi, ei enää jäänytkään sänkyyn tissittelyn jälkeen. No, eiköhän se tästä rytmi ala muodostua kun sitkeästi vaan sitä yrittää. Onhan sen joskus siihen opittava ja totuttava. Ja olishan se ihanteellista kun pojat käy nukkumaan klo20-21, niin vauvakin kävisi samoihin aikoihin.

Meidän typylle on nimi jo lähes varma. Etunimeä vielä vähän mietiskelen, mut eiköhän se kumminkin tuo ole mitä on mietittykin. Meidän lapsukaisesta olisi tarkoitus tulla siis Venla Aino Matilda. Lootuskukkasen Aadallakin oli toisena nimenä tuo Matilda. Aika hyvä nimi ;)..

Mutta mutta..Nyt taitaa olla meikäläisen ruokatunti ohi, joten täytyy lähteä jatkamaan siivousta kun tuo vauvakin vielä nukkuu.

Siivouspalvelu sillointällöin olisi kyllä ihan huippu! Mitähän se maksaisi muuten? Kellään noinarviota hinnasta?

-miuwau-

Vierailija
72/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Sainpas aikaiseksi lähteä hiukan kaupoille. Kävin Sokoksen 3+1 päivillä ja jopa ostinkin jotain. Kuitenkin bussimatka kotiin jännitti, koska vauva nukkui edelleen eikä ollut herännyt koko aikana. Parin tunnin reissu meni siis hyvin ja nyt jatkaa edelleen uniaan.

MiaMik: meilläkin yhdet päikkärit nukutaan pitkään vaunuissa n. 2-3 tuntia, mutta sitten loppupäivä myös todella vaihtelevaa.

Meidän poika on vihdoin alkanut saada öihin hiukan rytmiä. Menee nukkumaan 21-22 välillä ja herää sitten pari kertaa yössä syömään. Tosin aamulla on virkeä jo 6-7 aikoihin, ja herättää samalla aamuvirkun esikoisenkin.

Ihanaa, että tulee viikonloppu. Saadaan olla koko perhe yhdessä. Mies on tehnyt pitkää päivää ja tullut kotiin vasta illalla, joten ei hän ole kauheasti ehtinyt lasten kanssa olla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ahava

Vierailija
73/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän Swaddle Me -kapalossa kyllä kädet pysyy piilossa (peitosta kun teki kapalon, niin todellakin oli aika pian nyrkit naamalla vaikka kuinka tiukalle kääri)! On sellainen mukavan napakka paketti, jota kyllä suosittelen lämpimästi! =D

Vierailija
74/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä kapalosta, että epäilen sen pienemmän koon olevan kyllä jo liian pieni, joten onneksi tajusin hommata heti suuremman koon (pienempää mainostettiin 7kg asti).

Vierailija
75/85 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kahdessa viikossa tullut painoa 300g ja pulloruokinnalla mennään täysin, että elä oo huolissas. :)

Vierailija
76/85 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on pari päivää vierähtäny iha huomaamatta. Tosin koitin kyl oisko eilen ollu, mut eipä taas sivuille päässy ollenkaa. Nää on kyl aika toivottomaks menny sen uudistuksen jälkee, masentavaa.

Eiline päivä meni taas jotenki nii vilkkaasti ettei oikeestaa huomannukkaa. Ärsyttävää ku perjantaisi on aina kaikkii tapaamisii ku mies on vaa sillo koto ni kaikki pitää sopii aina sille päivälle, niiku pankki, vakuutus tai sellaset tapaamiset. Ja sitte lähettii viä iltapäiväl autokauppaa ja tultii vast enne yheksää kotii. Mut sainpa ostettuu uude auto itelleni :) Päädyin sitte siihe V70 Volvoo jota ajattelinki. Ja a'vot, kyllä nyt autossa tila riittää :D

Esikoine tossa keittiön lattialla pelaa iskän kaa muistipelii ja vähis kattelee sitteris jumppamaton lelui. Taida laittaa koht ruuan uunivalmiiks ku isoimmat mieheni lähtee ulos. Pitäs lähtee sit kauppaa ja ylämummolle käymää yms.

On nii ihana auringonpaiste, etten meinaa täs koneellakaa mitää nähä. Kivasti toi keittiön ikkuna näyttää siltä, ku ei sitä ois ikinä pesty. Vaikkei siit kauaa oo ku pesin ne sillo ku muutettii. Kevät saa kaiken muun, paitsi ulkoilman, näyttämää nii likasel :) Ehkä ehditää viä kävelylleki tänää.

Mul ois keskiviikkona se jälkitarkastus ja vähiksellä lääkärineuvola. Ehkäsyks ehkä otan sen kapselin... pitää ens keskustella sen lääkärin kaa niist hormoonijutuist ku mul on kuitenki kohonnu riski niihi tukoksii. Ai nii, koht on huhtikuu ja mul ois se kardiologi käynti taas. Sitte päätetää et meenkö operoitavaks tost rytmihäiriöst. Eile aamullaki pulssi oli taas 124 vaik olin just vast heränny :(

Taas tulii nii omaa napaa ku mahollista, pahoittelen. Eikkulin teksti vaikutti jotenki pirteemmältä, kiva :) Onkoha Kimmi siirtyny joulukuisten pinoon ku ei oo kuulunu? Jokos Emmulin tykönä on nimi päätetty ja annettu? Meil oli pojalle vaihtoehtona jossai väli Roni ja Luca... Mut Nico sitte voitti sen kisan :)

Ehkä mä nyt hilpasen sen ruuan kimppuu joten aurinkoisia päivän jatkoja kaikille! Viettäkää mukavia hetkiä :)

Marle ja miähet

Vierailija
77/85 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin tänään lääkärissä ku vauva on nyt kaks vuorokautta yskiny ja ollu muutenki tosi räkänen. ja arvatkaa, jätkä päivän vajaa 2kk ja eka korvatulehdus!! voi mun pientä...

ei oo juurikaan itkeskelly, mut se yskä kuulostaa ihan kauheelta. yölläki tuntuu et tukehtuu!! no onneks menin. sain viel yksityiselle iha äly hyvälle lääkärille ajan ja valmiiks jo lähetteen jos kovasti lämpöilee edelleen (tänään ollu siis 38,1) niin tonne sairaalan lastenpäivystykseen.

mukavaa lauantaita!

Vierailija
78/85 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantsan babylle tervehtymisiä, kurjaa kun sairastaa noin pieni :(

Marlenelle onnea uudesta autosta :)

Me käytiin vielä kentällä, isommat miehet pelas kiekkoo ja poika luisteli vielä, vähän rosonen jää ja sula, et varmaan viimenen kerta oli.. kurjaa, kun niin tykkäs pelailusta, mut nyt tietty sit pääsee jo pyöräileen ja jalista pelaan, odottaa sitäkin kyllä :)

Mä kans mieitn tota ehkäsykapselia, ensin aattelin kuparikierukkaa, mut voi lisätä vuotoa ja kipuja, joten sit jäin miettiin vie hormonikierukkaa ja tota kapselia.. saas nyt sit nähä, vielä pari viikkoa onneks jälkitarkastukseen.

Rytmihäiriösitä piti tullakin kirjottaan, kun huomaa nyt taas niitä tulevan, kun on NIIN väsynyt!! Valitettavasti.. Oon niin poikki! Tuleeko muille niitä väsyneenä, jotka niistä tässä pinossa kärsikään? Eli nyt niitä sitten tuleekin, kun vaavi herättelee :/

*Maitohappobakteereista* tietääkö joku, kun täällä moni syöttää niitä vauvalle, et mitäs jos itse niitä syön, niin imeytyykö äidinmaitoon ja sais vauva sitä kautta sitä, et jos sillain ei tulis ainakaan ilmaa lisää?

Nyt viikonloppusaunaan ja sit rentoutua ilta telkkarin ääressä.. poitsu partsilla iltaunilla ja toiv nukkuu pitkääään, arvatkaa vaan rupeeko itkeen kun saunaan pääsen ..eilen veti kolme tuntii, kun ei ollut itsella mitään suunnitelmia.. ;)

Emmuli ja Mauno 1 kk 1 vko (Ja pikkuhiljaa nimi alkaa hahmottuun :) Se Anselmi muuten oli kiva, se olikin mun listassa ja mies ei sitä etunimeks halunnut. Mut *kiitos* ehdotuksista!)

Vierailija
79/85 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjoitti lääkäri jälkitarkastuksen yhteydessä ne cerazette pillerit ja nyt oon kyl alkanut miettimään jotain muuta ehkäsyy!! En oo viellä ees hakenut niitä....

Ku tytölle ei kelpaa enään tissi niin voisi ottaa ihan minkä vaan ehkäsyn!

Olen syönyt aikasemmin mercilonia....

En osaa päättää mitä haluan ja mä oon niin huono syömään tabletteja..saatttaa monta unohtua ja sehän ei oo turvallista :( siis ku ei raskautta haluta enään...

Meillä tyttö on alkanut valvomaan iltasin. Oikeestaan nukkuu koko aamupäivän ja sit illalla tankkaa ja jokeltelee :) kerralla syö 120-150ml maitoa :)

Ei nyt taas kutsu käy.

Mukavaa Lauantaita kaikille tasapuolisesti!

Missä muuten Kainoelvi luuraa??

T:L&A

Vierailija
80/85 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas pitkästä aikaa. Tuntuu että taas on vaan ehtinyt lukea teidän kirjoituksia, mutta itse ei ole ehtinyt kommentoimaan mitään.

Voiko joku muuttaa mun iän 27v...jos viitsii..eipä tuo nyt ole niin tärkeää et voi se olla entiselläänkin. Itse vaan en viitsi edes yrittää kun en osaa tällä kannettavalla oikein touhuta..

Pantsa, pikaista paranemista sinne poitsulle. Olen itsekin miettinyt että pitäisikö neidin kanssa käydä lääkärissä kun sillä on ollut melkein syntymästä asti nenä tukkoinen ja öisin jos sattuu kyljeltä kääntymään selälleen meinaa tukehtua tai ainakin siltä kuulostaa kun tuntuu ettei saa kunnolla henkeä. Välillä yskii, mutta ei mitenkään limaista yskää. Kuumetta en ole mitannut, mutta ei ole kuumeisen oloinen. Tosin aika usein kun neiti sattuu silloin tällöin pulauttamaan niin sitä tulee nenästäkin. Aamuisin olen imenyt fridalla räkää ja kirkasta limaa nenästä. Öisin laitan keittosuolatippoja että sen olis parempi hengittää.

Marlene kiva kun sait itse valita minkä auton ostat :) On varmasti hieno kun on ihan uusikin.

Emmuli81 ainakin mietti ehkäisykapselin ottamista..joku muu taisi olla myös. Voiko sitä ottaa jos imettää? Itse ollaan nyt toistaiseksi kortsu linjalla, mutta on kyllä tosi tylsää käyttää sitä.. jotain muuta tekis mieli käyttää. Sulle on tullut jo niin paljon nimi ehdotuksia että en viitsi ehdottaa enää kun toistaisin varmaan jonkun muun ehdotuksen :)

Ronjakasperi. Onnea sinne ekasta hampaasta :) Tosi aikaisin on teillä puhjennut, mut tosiaan jollain voi olla jo syntyessään hammas.

Jaffa76: Kiva kun saitte vihdoin lastan pois. On varmasti ihanaa halia pientä kun pystyy pitämään eri tavalla sylissä. Kaikki on varmasti paljon helpompaa nyt..pukemiset yms.. Mites oliko helppo imettää kun oli lastat? Pidettiinkö niitä öisinkin?

Amelie, meidän neiti ainakin pitää ihmeellisiä kiekaisuja vähän väliä. Just tänään viimeks ihmettelin et miten se saa niitä aikaiseksi. Välillä oikein pelästyy että onko se tukehtumassa kun kiekuu.

Me otetaan kans vauvalle rotarix. Ajattelin ottaa sen että säästyisi siltä kun on mahdollista se ostaa. Maksaa ne sairaalakulutkin jos joutuisi sen vuoksi sairaalaan.

Meidän neiti tajusi tämän viikon maanantaina alkaa nukkumaan päivisin ulkona!! JEE! Siis en ymmärrä miten se sen yht'äkkiä hokasi. Nyt nukkuu 11-14 tai 12-15 ja melkein aina nukahtaa kun vaan laittaa vaunuihin. Joskus joutuu muutaman kerran heiluttelee ennen kuin jää nukkumaan. Tähän asti olin käynyt aina 30-60min. lenkillä ja jättänyt ulos nukkuu eikä kertaakaan jäänyt sinne nukkumaan. Tosin laitoin sille vähemmän vaatteita ja nostin hieman pää puolta ylemmäs, kun tuntuu että usein sillä nousee maitoa suuhun niin se ei vaivaisi niin paljoa.

Nyt on ollut myös muutenkin pidempiä välejä syömisissä. Tosin ehkä yksi pidempi väli päivässä 5h. Tuntuu että maito olis vähentynyt sen vuoksi rinnoista. Ne tuntuu molemmat melko tyhjiltä kun ennen ne oli aina niin täyden tuntuiset. 9.3 käytiin viimeksi neuvolassa ja nyt keskiviikkona seuraavan kerran. Öisin syö 2-4h välein nyt kun on tullut tuo pidempi väli imetykseen kerran päivässä.

Ollaan hieman harjoiteltu pullosta syöttämistä, mutta ei ole ollut kovin kiinnostunut siitä. Tosin nyt löysin yhden tuttipullon mistä söi 25ml :D On tosi kranttu niiden suhteen..meillä on vaikka minkälaisia pulloja kaappi täynnä eikä neiti suostu niistä syömään. Tissi vaan kelpaa! Tutteja on myös monta eri mallia eikä mikään kelpaa, oksennusreaktio tulee aina kun niitä koittaa tarjota.. No, ehkä sit joskus kelpaa..

Teillä kenellä on useampia lapsia niin miten kauan olette nukuttaneet äitiyskopassa vauvaanne? Meillä nukutaan siinä, mutta neiti valuu jalkopäähän öisin kun päätypuoli on hieman koholla kun on sitä tukkoisuutta.

Mitäs vielä... ai niin onko teidän vauvoille tullut rotavirusrokotteesta oireita ketkä ovat ottaneet? Ens ke pitäis antaa eka annos meidän neidil..

Joku kyseli että imeytyykö äidin syömä maitohappobakteeri vauvaan..kyllä se varmaan jossain määrin imeytyy mut voi vauvalle silti antaa omia vielä. Me annettiin eka relatippoja ja disflaltylejä, käytiin vyöhyketepiassa sekä annoin jekoviteja...lopetin kaikki ja nyt annan vain deetippoja. En ainakaan voi sanoa että noista aiemmin mainitsemista olis ollut meidän neidille apua.

Ja Mitäs vielä...ei kai mitään. Ehkä poistun takavasemmalle. Olette varmaan jo nukahtanut mun tekstiä lukiessa :D

Hyvää vointia kaikille, etenkin influenssan kourissa oleville!!

Yksi juttu vielä =) Kiitos Jadmiras suuresta urakasta kun jaksoit kirjoittaa siitä uniasiasta tänne! Pitää itsekin tallentaa koneelle niin voi lukea vielä myöhemmin sitä uudelleen.

Lila82 + neiti 7vko4pv