Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
501/676 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä mahtunut näiden vuosien joukkoon jos minkälaisia vähemmän järkeviä vieraita.Kerran naapurin mies oli kylässä ja meni ilkosen alasti sohvallemme nukkumaan.Samanen mies myös on räkinyt (aivastellut niin että räkä lentää pitkin lattioitamme)

Vierailija
502/676 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähän hämäävää ehkä... kun itse olen tiettyyn "vieraskoreuteen" ja kohteliaisuuteen tottunut, ja sitten vieras meillä yöpyessään kommentoi sinällään hyväntahtoiseen mutta silti kritisoivaan sävyyn negatiivisia huomioita asunnostamme. "Teillä on vähän likaiset noi jalkalistat" tai "heh, vähän heikko sisustus tässä huoneessa" jne. Ei siis mitään tässä ketjussa kerrottuihin juttuihin verrattuna, mutta muuten kovin sivistyneeltä ja fiksulta ihmiseltä jotenkin hassua käytöstä. Itse kun pikemminkin pyrkii kommentoimaan ihmisille jotakin kivaa heidän asunnostaan eikä osoittamaan missä on mennyt vikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/676 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläinen rasittava vieras on nähty tänä kesänä, viikon oli meillä!

tunkee vessanroskiksen täyteen haisevaa vessapeperia

nukkuu kolmet 2-3 tunnin päiväunet päivässä

ei auta missään

syö kuin hevonen 10 kertaa päivässä

käy koko ajan vessassa

Vierailija
504/676 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku sanoa?

Vierailija
505/676 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he olivat nukkuneet meillä viisi yötä ja olivat lähdössä kahden yön päästä pois.

Olin juuri vaihtamassa perheemme lakanoita, sillä ne olivat olleet käytössä jo kaksi viikkoa. Vaihdan siis lakanat kahden viikon välein.

Yksi yövieras näkee, että vaihdan lasteni lakanoita ja alkaa repiä omia petivaatteitaan irti ja sanoo että tässä, voit pestä.

Minä sanoin että tehän nukutte vielä kaksi yötä, jos niissä ei ole likaa niin voit hyvin käyttää samoja vielä kaksi kertaa!

Hän laittoi kiltisti petivaatteet takaisin.

Hän vaihtaa ne itse kerran vuodessa ja vieraat saavat aina samat, pesemättömät lakanat ja tyynyliinat. Heillä on erikseen vierasvarusteet mutta niitä ei pestä koskaan.

Vierailija
506/676 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat pesettivät pyykkinsä meillä, ok. Työnsivät likapyykkinsä vessan pyykkikoriin ja pesin ne sitten. Yksi vieras alkaa mäkättämään "et sitten viitsinyt pestä tätä veritahraa pois?

paidassa oli pieni veriläntti, ei se lähtenyt pesussa enkä edes tiennyt että siinä on sellainen. en katsele sen tarkemmin vaatteita mitkä työnnän koneeseen!

Vierailija
507/676 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
508/676 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri haukkui laittamani kasvislasagnen pystyyn. Itse en syö lihaa ja ajattelin, että on ok kokata sellaista ruokaa, jota pystyn itsekin syömään, kun en erikseen viitsinyt liharuokaa alkaa väsäämään. Tarjolla oli kuitenkin leikkeleitä ja välipalaksi olin tehnyt kinkku-tonnikala-pizzaa ihan kaveria ajatellen. Tää kaveri kuitenkin nurisi, että onpa mautonta ja että jotakin lihaa pitäisi ruoassa olla.

Luulin, että sekasyöjä pärjää ihan hyvin yhden päivän vaikka ei saisikaan joka ruoassa lihaa. Itse nielin pettymykseni, kun kaverilla kylässä ollessani hän ei ollut huomioinut kasvissyöntiäni mitenkään, vaan tarjoili jauhelihakastiketta. Onneksi sain edes leipää ja myöhään illalla pääsin pizzalle. Ei olis tullut mieleenkään valittaa.

Ole hyvää. Jos kasvikset antaa muhia, menee ne mössöksi ja ominaismaku kärsii.

Tietty jokainen kuvittelee tekevänsä hyvää. Kasvisruuissa aika usein epäonnistutaan

T kokki

Vierailija
509/676 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotiini ei kyllä yksikään rakki astuisi. Jos jollakulla on otsaa tuoda mun kotiini kielloista huolimatta ELÄIMEN, niin joutaa kyllä itsekin jäädä pihalle. En vaan voi sietää sitä hajua, eläinpölyä ja karvoja. Ei eläimiä oo tarkoitettu tuotavaksi ihmisasumuksiin sisälle.

IDIOOTTI.

Vierailija
510/676 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni siskosta riittäisi tarinoita vaikka kuinka paljon, mutta tässä parhaimmat..:

Usein tuli meille kylään kutsumatta ja ilman mitään tuomisia. Hetken oltuaan alkoi pummata; "saanks yhden siiderin kun tekis mieli". Jonkun ajan päästä menee omin päin jääkaapille hakemaan juomaa lisää.

Toinen mukava tapa oli röökin pummaaminen, ikinä ei hänellä ollut omia tupakoita vaikka kyllä poltti säännöllisesti. "Heitä pliide yx rööki, tuon sulle ens kerralla kokonaisen askin". Lienee selvää että sitä päivää en ikinä nähnyt. Ja jos en antanut, alkoi uskomaton mankumisvirsi ja lopulta alkoi veljelleen sättiä minua miten voi olla joku niin "pihi".

Meikkejäni lainasi surutta ilman lupaa ja kysymättä. Aina vierailun jälkeen huomasin että oli meikkipussi avattu ja käytetty esim. puuteria, kun sitä oli pitkin lavuaaria.

Joskus kun miehen sisko oli meillä kylässä enkä ollut itse paikalla oli luvatta "lainannut" myös vaatteitani.

Useasti kävi niin että tullessaan meille kylään hän toi myös mukanaan jonkun meille tuntemattoman kaverinsa. Joskus soitteli meiltä tutuilleen ja kutsui heitä meille, "tulkaa kaikki tänne tääl on hyvät bileet". Mitään bileitä ei siis ollut vaan hän oli ängennyt kylään kysymättä.

Ja kyseessä oli siis aivan aikuinen ihminen, yhden lapsen äiti, ei mikään teinipissis (vaikka käytös kyllä kertoisi muuta). Luojan kiitos tuli ero eikä tarvitse kyseistä ihmistä enää ikinä nähdä. Ärsytti aikanaan niin että vieläkin meinaa hampaat pudota suusta kun noita juttuja muistelee.

Vierailija
511/676 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran eräs nainen jonka ex-mies on mieheni hyvä ystävä.Tätä naista en ollut ennen nähnyt ja sovittiin että hän tulee käymään 16.00 ja tapaaminen oli sovittu.Mies käski laittaa pöydän koreksi ja lähti itse laivalle tämän kaverinsa kanssa.Tein mitä käskettiin ja pöytä oli todellakin korea,oli kaikenlaista herkkua,ruokakin odotti valmiina.Odotin ja odotin,mutta naista ei kuulunut.Kun aikaa oli jo mennyt 6 tuntia päätin laittaa kaikki pois ja mennä nukkumaan.Kun olin nukkunut noin tunnin,niin eikös ovikello soinut ja menin tottakai yöpuvussa avaamaan ja tää nainen pelmahti sisään ja ihmetteli mun asua ja katsoi vihaisena pöytään "Eihän täällä oo mitään syötävää" mihin minä totesin et "Sun piti tulla 7 tuntia sitten,me sovittiin niin ja mä tein ruoankin" nainen vaan tuhahteli ja kertoi että oli ollut hieronnassa,shoppailemassa ja käynyt toisella kaverillaan ja oli vierähtänyt.Lisäksi sanoi että hänen tekemisensä eivät mulle kuuluneet ja ettei hän todellakaan ymmärrä miksi häntä syytän. Keitin kahvit uudestaan ja laitoin kaikki pöytään niin nainen katsoi nenäänsä nyrpistäen ja tokaisi "Ei ihme että oot noin läski kun syöt näin paljon,mulle riittää kahvi ja riisikakku" Mä olin räjähtämispisteessä ja nainen söi riisikakkunsa ja otti paljon kaikkea muutakin ja samalla kun söi niin haukkui sisustuksen,mun mieheni,hänen ulkonäkönsä,kerskui kuinka kaunis ja seksikäs hän on verrattuna muhuun ja sanoi että hänen miehellään on varmaan isompi kun mun miehellä,haukkui lapsemme,Näytteli kuinka paljon hänellä on rahaa,tai oli aikeissa näyttää mutta pussissa oli vain 20 e.Nainen istui meillä aamu neljään ja ei mitään muuta tehnyt kuin haukkui ja nimitteli.Sitten lähti.Mä kiitän luojaa että mieheni kaveri erosi tästä kammottavasta haaskasta.

Ja nainen ei ollut edes kaunis,tosi itsekehuja vaan joka luulee olevansa enemmän

Vierailija
512/676 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
513/676 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskollani on ihmeellinen tapa kylään tullessaan joko kuherrella poikaystävänsä kanssa meidän sohvalla, niin että valtaavat kahdestaan koko sohvan ja lapsemme sitten leikkivät siinä ja katselevat, mielestäni vähän turhan intiimiä touhua kylässä ja lasten nähden vaikka vaatteet pysyvätkin päällä, tai sitten jos on huonolla tuulella niin kaivautuu itkemään sohvan nurkkaan eikä edes huomioi lapsia joita on tullut katsomaan.

Sinänsä ok, olen jo tottunut, mutta onhan tuo vähän ihmeellistä käytöstä..

Vierailija
514/676 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksanut kaikkea lukea, mutta joku ihmetteli toisten kosmetiikan käyttöä. Minusta on aivan normaalia että meillä saa ihan kaikki vieraat käyttää meidän shampoota, hoitoainetta, saippuaa yms vaikka ovatkin monen kympin purkkeja. Itsekin käytän vieraassa paikassa ihan kysymättäkin jos en ole omia ottanut mukaan. En viitsi suihkusta alkaa huudella mitään mutta toki jos on vieraampia tyyppejä niin kerron jälkikäteen mitä tein. Deodoranttiani voi lainata jos sattuu olemaan spraydödö ja muuta kosmetiikkaa jotka ovat kaapissa ihan kysymällä. Hammastahnaakin voin lainata tutulle. Eli kaikkea näytillä olevaa saa käyttää kysymättä ja kaapissa olevia kysymällä.

Outo tapa on äidilläni eli ottaa aina omat lakanat mukaan mutta ei sitten jaksa niitä junalla kuljettaa aina mukanaan vaan jättää ne muovipussiin meidän kaappiin seuraavaa kertaa varten. Sanoo että ei halua aiheuttaa vaivaa kun minun pitäisi sitten lakanoita pestä. Olen sanonut että mieluummin pesen lakanoita kuin pidän ylimääräistä muovikassia täpötäyteen ladatuissa kaapeissamme mutta silti ilmestyy aina lakanoiden kera. Kun eihän se hänen mielestään vie juuri mitään tilaa. Huoh.

Vierailija
515/676 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyi avun antamisesta. Odotin kolmatta lastamme viimeisilläni ja kysyin voisiko hän hoitaa kahta vanhempaa lastamme synnytyksen ajan, jotta mieheni pääsisi mukaan synnytykseen. Ystäväni siis asuu aivan lähellämme. Olisimme vieneet lapset heille sairaalaan mennessämme ja olisin pakannut kassiin lapsille riittävästi vaihtovaatteita jne. Hänellä myös itsellään kaksi saman ikäistä lasta, joten olisi siis ollut "ammattitaitoa" lasten hoitoon. Ja eihän se synnytys nyt kestäisi kauan (mulla meni 4 tuntia+ mies sen lisäksi sairaalassa 2 tuntia eli hoitotarve olisi ollut 6 tuntia).

Kysyin häntä hoitoavuksi, koska meillä lähimmät sukulaiset asuvat 200 km päässä, loput vielä kauempana eli meillä ei ole muuta hoitoapua. Hän siis kieltäytyi, koska se on niin hankalaa ja hänellä on kaksi omaakin lasta hoidettavana.... Olin niin järkyttynyt etten saanut sanaa suustani.

En olisi koskaan voinut vastaavassa tilanteessa kieltäytyä auttamasta ystävääni!

aika hurjaa. minä olen itse lapseton enkä edes lapsia halua, mutta en kieltäytyisi (en siis lapsia vihaakaan) tuollaisesta tilanteesta. en ole superjoustava mutta kyllä minä yhtä lasta vuorokauden tai alle hoidan kun tarvis. aitä varten ystävät on

Vierailija
516/676 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on noita huonoja tapoja. en tarjoile kahvia vieraille kun meillä ei ole mitään kahvitarvikkeita tai tuotteita (kumpikaan ei juo), olisi varmaan kohteliasta pitää kahvinkeitintä vieraita varten mutta en viiti. tarjoan mitä meillä on.

en myöskään ikinä tarjoa etä 'tule illalliselle' tms koska en ole hyvä ruuanlaittaja eikä kiinnosta, eli tilaan ulkoa tai mennään ulos. jos tilaan niin maksan itse kyllä eli tarjoan, ulkona oletan että vieas maksaa omansa. jotenkin oletan että ystäväni tuntevat tapani ja sen, että en laita ruokaa jne. en kuitenkaan siis oleta ystäviltä myöskään ruuanlaittoa tms.

kyselen myös esineiden jne hintoja (mutta siis 1-2 asiaa ehkä, jotka sattuu kiinnostamaan oikeasti), mutta en vertailumielessä tai systemaattisesti.

Vierailija
517/676 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ihan parhaita, eli meidän kokemukset ei ihan niin pahoja olekaan! :D

- Kun varta vasten suunniteltiin mun vanhempien kanssa jouluruokapöytä sellaiseksi, ettei mun viimeisilläni raskaana olevana tarvinnut huolehtia mitä söisin turvallisesti (meillä siis syödään paljon näitä listeriaruokia, graavilohta jne. vaikka uskon suomen valvontaan, en halunnut ottaa riskiä kauan toivotun lapsen kanssa)ilmoitti anoppi että raakaa sipulia olisi pitänyt laittaa reilusti tekemäämme salaattiin. Tämä siis hetki sen jälkeen kun kerroin että välttelen nyt vielä turvottavia ruokia - kuten raakaa sipulia. Ja kyse ei ole siitä ettenkö sipulista pitäisi, mutta ei italiansalaatissa. :D

- Samainen anoppi tuumasi myös ettei meidän tartte tehdä jouluksi pipareita kun hänkään ei niitä osaa syödä ja huonoksihan ne menee. Asian kuuli meidän 8 vuotias esikoinen joka mummolakyläilyn jälkeen kysyi minulta, että äiti, eikö me leivotakaan pipareita.

Kyllä. Me leivoimme pipareita.

ja paljon muuta. Onneksi tämmöisiä tulee kuitenkin suhteellisen harvoin ja toistaiseksi ollaan selvitty ihan ilman perheriitoja.

Vierailija
518/676 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin päästy vauvan kanssa sairaalasta kotiin. Haluttiin olla kolmistaan, tutustua vauvaan ilman ketään ylimääräisiä. Rankan synnytyksen jälkeen olin väsynyt ja halusin rentoutua edes vähän ja olla rauhassa kotona muutaman päivän ennen vieraita.

Oltiin ehditty olla kotona vajaa kaks tuntia, kun miehen sisko tuli ilmoittamatta katsomaan vauvaa oman lapsikatraansa kanssa. Toi siis vielä kolme lastansakin mukana, kaikki alle 5-vuotiaita. Siinä sitten pistivät kämpän sekaisin ja minä olin hermoraunio kun tajusivat lähteä vasta illalla kahdeksan jälkeen. Tiedä sitten oliko asialla osuutta siihen, että sain synnytyksen jälkeisen masennuksen, joka kesti 3kk.. Psykologini oli sitä mieltä, että saattoi hyvinkin vaikuttaa sen puhkeamiseen, kun ei saatu olla kotona rauhassa. Olisi tullut edes yksin eikä ottanut villejä muksuja mukaansa. Seuraavan lapsen kohdalla en päästä sisälle ketään ainakaan viikkoon. Ja ilmoitan jo hyvissä ajoin että meille ei saa tulla!!

Vierailija
519/676 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani oli kerran seuraavanlainen vieras:

Tyyppi oli äitini kaverin mies, me ei oikein tunnettu sitä. Ukko ei puhunut kellekään mitään. Ruokapöydässä se etsi käsiinsä päivän lehden ja levitti sen siihen kun muut ruokailivat. Muun ajan se seilasi ympäriinsä ja soitti meidän puhelimella kysymättä, voiko sitä käyttää (musta se oli tökeröä).

Kälyni mies on tosi rasittava vieras. Saattaa supista kahvi- tai ruokapöydässä vaimolleen, voiko tuota ja tuota syödä, mitähän tuohon on laitettu ja kenen tekemää tuo on. Nirsoilee aivan estottomasti ja arvostelee ääneen tarjottavia. Selostaa myös omia kummallisia näkemyksiään ruoasta ja sen valmistusmenetelmistä. Tekisi mieli tarjota hänelle vain hanavettä.

Vierailija
520/676 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin että tulevat paluumatkalla kotiin meille piipahtamaan ja hakemaan lastenvaatteita. No, ajoivat pihaan ja ystävä tuli sisälle, mä ihmettelin että mihin kaverimme jäi. "Se on vähän pahalla tuulella ja halus jäädä istumaan autoon" vastas ystäväni. Mä kävin vielä ihan erikseen pyytämässä tätä kaveria kahville, mutta ei. Mä sitten ystäväni kanssa join kahvit sisällä ja tää kaveri mökötti yksin autossa. Ja kyseessä on yli kolmikymppinen nainen, mutta tais vähän lapsettaa.

Tällä samalla kaverilla on kissa joka saa myös liikkua ulkona, yöt nukkuu sisällä. Mutta jos kaveri lähtee vaikka reissuun ja kissa ei ole sisällä, niin se ei välitä yhtään. Kissa jää silloin moneksi päiväksi ja yöksi ihan omilleen ja ulos. Mun mielestä se on vähän vastuutonta.

En minäkään haluaisi minkään kaverini kaverin kanssa seurustella. Tuossa tilanteessa kaverisi olisi se pitänyt ymmärtää että sinne ei jäädä kahvittelemaan. Törkeää toimintaa

Ketju on lukittu.