G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Kommentit (676)
kakkasi pöntön tukkoon, saipahan itse availla sen ja viedä vielä avausvälineen roskiin, heh.
ja samalla runsaasti piereskelevä lapsi oli sylissä ja vinkui. Paska haisi ja äiti selitti siinä kahvin lipityksen lomassa lapsen vatsantoimintaa tarkasti noin 10 min ajan. Hyi hitto!
vieraat tuoneet tuliaisiksi ruokaa tai illanistujaisiin esim sipsipussin
jonka vievät sitten lähtiessään pois.
no minäkin tehnyt noin, mutta kyllä se ollut niin että isäntäväki on tuputtanut sitä mukaan.
eli olen myös vienyt osan tuomisista takas.
Sekä miehen että omani. Miehen sisko tuo omat eväät mukana, koska meidän tarjottavat eivät kelpaa. Eli tuo meille kevyttuotteet esim. leivän päälle jne, 1prosenttista raejuustoa 2 prosenttisen tilalle :D Ei tykkää muistakaan ruoistamme, vaikka koitamme aina laittaa hänelle miedosti maustettua ja mahdollisimman tavallista. Nyt on alkanut kuljetella omia eväitä mukana... :)
Oma siskoni taas käy kaikki laatikot läpi, availee kirjekuoria, kurkkii ruokapakkauksiin, sitten istahtaa tyynesti sohvannurkkaan lukemaan kirjaa löytämiensä herkkujen kanssa eikä välitä enää seurustella.
Toinen omituinen juttu sattui täällä nykyisessä asuinmaassani Belgiassa kun oltiin kylässä yhdellä toisella expat-pariskunnalla. Kukaan meistä neljästä ei ole belgialainen, mutta talon emäntä oli ostanut tyypillisintä belgialaista kasvista, eli salaattisikuria ja kysyi miten me Belgiassa pitkään asuneet yleensä sen valmistamme. Kerroimme sitten että uunissa kinkku-juustokuorrutuksella ja valkokastikkeella. Yllätys oli hienoinen, kun päästiin alkuruokaan (meidät oli siis kutsuttu illalliselle) kun emäntä toi sitten pöytään juuri meidän ohjeella tehtyä salaattisikuria... Todella omituista!
Menimme ulkomailla kerran kylään uuden tuttavapariskunnan mukaan, kun olivat kutsuneet meidät luokseen grillaamaan. Olivat ostaneet ison kasan grillattavaa ja myös juotavaa. Saavuttuamme heidän kotiinsa mies sanoi, ettei hänellä ole nälkä, vaimo sanoi samoin, mutta jos vieraat haluavat itselleen kokata, niin siitä vaan grillin kimppuun. No, istuuduimme terassille keskustelemaan, kun yhtäkkiä mies nousi ja meni mitään sanomatta chattailemaan kannettavallaan omaan huoneeseensa. Tuli takaisin noin tunnin päästä, istui hetkeksi ja hävisi kohta taas jonnekin. Vaimo kertoi miehen menneen nukkumaan:)
Lähdimme sitten kotimatkalle hieman etuajassa ja heti suoraan ravintolaan syömään. Olimme olleet koko päivän syömättä ja oli helvetillinen nälkä:) Jonkin ajan kuluttua mies kutsui minut ulos syömään ja menin. Kun tuli laskun aika hän sanoi, ettei halua ulkomailla maksella luottokortilla ja pyysi minua maksamaan laskun.
Emme ole enää lainkaan yhteydessä:)
Mitä he sanoivat tuolloin 16.30? Miten päätyivät sinne pojan huoneeseen? Miten toi on mahdollista?
kello 16.30 vieraat menivät meidän makuuhuoneeseen ja alottivat muhinoinnin klo 18 he kävivät keittiöss istumassa 20 minuuttia ja pakenivat muhinoimaan pojan huoneeseen. klo 20.30 he tulivat olohuoneeseen. Ja suutelivat intohimoisesti päällekkkäin sohvalla ja katseivat telkasta marja tyrniä. jonka jälkeen laulettiin karaokea klo 22. tehtiin ruoka klo 23.40 he menivät kahdestaan saunaan tunniksi, jonka jälkeen rupesivat nukkumaan. Aamulla yrittivät jotain jutella kunnes lähtiät kotia Ikää heillä 33 ja 37 vuotta
pojanhuoneeseen kävelivät kanssa (en tiedä miksi).
Ilmeisesti panetti :D
ei tuonut mitään tuliaisia saatikka ruokaa ,söi tyttären laittamaa ruokaa, kun ei olisi ruokaa nähnytkään. Kun tytär oli töissä ja tuli kotiin oli hävinnyt kahvipaketit ja muutakin.
ei tuonut mitään tuliaisia saatikka ruokaa ,söi tyttären laittamaa ruokaa, kun ei olisi ruokaa nähnytkään. Kun tytär oli töissä ja tuli kotiin oli hävinnyt kahvipaketit ja muutakin.
Oli muutenkin kova kahvin juoja ja tupakoiva.
Koitti tulla pissimään sänkyymme unissaan(?) Wc oli vastapäätä makuuhuonettamme.
Yksi vieras (jota en enää päästä ovesta sisään) tuli vain syömään. Siis tuli aina ilmoittamatta, vaikka olemme aina sanoneet että pitää soittaa ensin. Kiva oli synnäriltäkin palata kotiin, kun hän oli ensimmäisenä oven takana...
Hän siis pamahti vaan meille ja viipyi niin kaun kunnes oli ruoka-aika.
Ei edes kysynyt sopiiko meille se että hänkin syö, vaan mätti ruokaa lautaselle, söi ja lähti omaan kotiinsa.
Tämän jälkeen en ole avannut enää ovea kenellekkään joka ei ilmoittanut tulevansa kylään.
Itselle ei ole tapahtunut mitään kovin järkyttävää, vähän vain tapaeroja. Kerran menimme käymään kaverimme mökillä. Meidät oli siis kutsuttu sinne syömään ja viettämään päivää, ja tuoda voisi jotain kahvin kanssa. Tulimme hiukan puolen päivän jälkeen niin kuin oli sovittu. Kaverin mies oli lähtenyt kauppaan 50 km päähän. Ihmettelimme, miksi emme me voineet hoitaa näitä ostoksia, mutta kuulemma osteli heille muillekin päiville ruokaa (emme oikein tajunneet, että miksi ei ollut ostanut edellisenä päivänä, kun kerran vierailu oli etukäteen sovittu). Joimme sitten kahvit ja söimme meidän tuomamme kahvipullat odotellessamme. Kaverin mies viipyi kolme tuntia reissullaan ja alkoi oikeasti olla vähän jo nälkäkin. Kaveri sitten paljasti, että heillä syödään vasta seitsemältä illalla. Onneksi oli meidän 1-vuotiaalle mukana purkkiruokaa, heidän 1- ja 3-vuotiaat olivat syömättä koko päivän. :( Ruoka valmistui sitten kahdeksaksi, joka oli meidän lapsen nukkumaanmenoaika. Söimme sitten nopeasti, jätimme jälkiruoan väliin ja pääsimme lähtemään kotiin yhdeksältä illalla lapsi jo nukahtaneena syliin.
Eräällä toisella kaverilla oli tuparit, jonne olin luvannut leipoa suolaisen piirakan. Piirakka menestyi hyvin, mutta sitä jäi pieni pala jäljelle. Kaverini laittoi sen toiselle lautaselle jääkaappiin ja huuteli minut keittiöön tiskaamaan oman piirakkavuokani, jos en halua sitä likaisena viedä takaisin. :)
Tämä samainen kaveri on mielettömän kiinnostunut hinnoista ja nimenomaan esim. talojen hinnoista. On huvittavaa, kun hän saattaa kysellä talomme hinnan ja lainanlyhennysten määrää, nettopalkkaa ja vaikka mitä, mutta kun käännän puheen häneen itseensä tai mieheensä (kovapalkkaisia molemmat), niin jo vaihtuu puheenaihe. Kaikkien tavaroidemme ja huonekalujemme hinnat hän ottaa itse selville netistä ja lipsauttelee niitä sitten puheeseensa. En tiedä miksi. Meillä on ihan erilainen maku, joten ei takuulla ole hankkimassa kotiinsa samaa. KUn ostimme lapsemme huoneeseen Ikean kirjahyllyn, kysyi heti, mitä olemme pitäneet Ikean hyllystämme. En ymmärrä, miksi hänelle on väliä, mistä huonekalumme ostamme ja mitä ne maksaa.
Itselleni myös häiritsevä asia oli se, kun vauvamme oli viikon vanha, ja imetys sujui huonosti. Vauva ei juurikaan rintaa syönyt, ja minun piti pumpata, jotta sain maidon herumaan ja vauvan syömään edes vähän. Siksi menin makuuhuoneen puolelle säheltämään välineitteni kanssa. Miehen kylässä olevat sukulaiset (mies ja nainen) tunkivat sinne perässä ja tuijottelivat niin rintapumppua kuin rintakumeja kuin myös rintaakin. Oli tosi kiusallista, kun mies vielä kommentoi, että mukavahan tässä on naisen rintaa katsella. Juu varmaan, mutta minä halusin ruokkia lastani enkä tarjota hänelle silmänruokaa. :( Oma mies ja anoppi yrittivät huudella olohuoneen puolelta, että tulkaa nyt tänne odottelemaan mutta ei mennyt perille.
...jotka eivät ota huomioon/jaa toisten tulotasoa/elämänarvoja.
A) Etukäteen sovitaan ruoanlaitosta ajanvietteenä ja että kulut laitetaan sitten tasan kunhan vieraat ovat tuoneet oman osansa aineksista, mutta hankkivat tieten tahtoen kallista viiniä, juustoa tai muita ruokia, joista pitää itse pulittaa tasausta vaikkei olisi varaa. Ja vaikka asiasta sanoisi, seuraavalla kerralla sama juttu; ei heille kaaliin mahdu ettei kyseessä ollut mikään poikkeus rahatilanteessa. Yritetty on, että sovitaan etukäteen kuka ostaa mitäkin tai mikä vastuualue kullakin on. Silti heistä pitää vääntää kulut tasan, "tasa-arvoa".
B) Naiset linnottautuvat keittiöön (puhumaan paskaa), miehet heittävät läppää (bisset kädessä) jeesamatta lainkaan. Jos lapsia on, niiden perään katsoo naiset ja jos remonttia on tehty, siitä kertoo miehet. Huh huh, Suomessa 2011.
C) Kahden ensimmäisen kombinaatiota ei onneksi tuttavapiiristä löydy.
Tosin satunnaisissa vieraissa on edustettuna kuitenkin "Hei saanks mä lainata tätä tosi mielenkiintoista ja harvinaista kirjaa? Kadotan sen seuraavan muuton yhteydessä enkä ota asiaa puheeksi kuin vasta kysyttäessä" ja "Onpa ihanaa kun teidän juhlissa on aina niin hyvät tarjoilut ja satsattu tähän tunnelmaan, ei olla kyllä itse kutsumassa teitä koskaan muualle kuin ylihinnoiteltuihin S-etukortti-baareihin joissa on pakollinen 3€ narikka"
Yks heila halusi tulla viettämään mun luo viikonloppua jo torstai-iltana, vaikka mulla oli perjantaina töitä. Mulla oli kämpille vain yhdet avaimet ja tarjosin niitä miehelle, jos hän haluaisi käydä jossakin sillä aikaa, kun jää mun työpäivän ajaksi yksin. Ei huolinut niitä, hänelle sopi kuulemma varsin mainiosti, että hän viettää koko päivän kämpilläni. Sanoin lähtiessäni, että saa syödä mitä ikinä haluaa ja kaapeista löytää. Lähetin vielä päivän aikana tekstarinkin, jossa kehotin ottamaan kaapeista syötävää.
Palatessani kämpille mies istui keittiön pöydän ääressä tuijottaen lasittunein silmin eteensä. Ei kuulemma ollut syönyt juuri mitään, paitsi partaäijää, jota oli lusikoinut suoraan purkista ja jättänyt pöydälle. Ekoina sanoinaan valitti nälkää ja minä tunsin itseni huonoksi emännäksi, kun piti välittömästi töistä tultuani ruveta laittamaan ruokaa nälkäiselle reppanalle.
Sen partaäijänkin jouduin heittämään vierailun päätyttä pois, vaikka olisi ollut yli puolet jäljellä. Hukkaan meni hyvä tavara.
Mullakin oli vähän aikaa tällainen kaveri, mutta lopetin yhteydenpidon. Vein usein tuliaisina esim. ison jäätelöpaketin, kahvia ja keksipaketin, pullapaketin tms, mutta koskaan hän ei pannut sitä pöytään vaan aina pelkät kahvit tarjosi, yhden kupin vaan per nenä ja siihenkin hän itse kaatoi maidon, ettei vieras vaan laita liikaa maitoa... Hän ei koskaan tuonut tuliaisia käydessään kylässä. Katkaisin kaveruuden sitten.