Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaisten puolisot -KYSYMYS

Vierailija
06.03.2009 |

mutta myöhäistä itkeä, en niinkään tuota taloudellista puolta itke.

mutta eipä mulla olis kahta ihanaa lasta ja toista kotia toisella puolella maailmaakaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä se loinen olen koska en (Suomen) kansalaisuuden takia saa tehdä töitä, eikä ole työlupaa vielä. Miksi suomalaiselle ulkomaalainen on pakolaisen synonyymi. idiootti ap.

Vierailija
22/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka asutaan Suomessa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa oikein töitä Suomesta. En tiedä, onko todella näin - ehkä sitten joidenkin kohdalla? Mutta oma mieheni kyllä tienaa täällä 70 000 euroa vuodessa osaamatta Suomea... eikä ollut edes mitenkään vaikea löytää työpaikkaa.

Vierailija
24/48 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavatessamme mieheni oli kokoaikaisesti alansa töissä ja opiskeli vielä osa-aikaisesti, minä opiskelin kokoaikaisesti. Nyt mies kokopäivätyössä, minä opiskelen ja pyöritän omaa firmaa. Mieheni tulot ovat noin kolminkertaiset omiini nähden. Eipä tässä ole varsinaisesti köyhyydessä elelty, mistään ei ole pulaa ollut. :)

Mieheni on kylläkin valkoihoinen ja länsimaalainen, mutta ulkomaalainen kuitenkin, kun Suomessa nykyään asumme.

Vierailija
25/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä molemmat töissä ja iso uusi omakotitalo,2 autoa jne,mutta joo jos nyt valitsisin ehkä valitsisin toisin.

Vierailija
26/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen itse se ulkomaalainen puoliso, enkä todallakaan mieheni kärsi minun "köyhyydestäni" - tienaan käteen 4 kertaa enemmän kuin mieheni. Hmmm, ilmankos se halusi naimisiin kanssani!

Koska paikallisella miehelläni oli niin huono palkka, totesimme että on parempi ettähän jää kotiin lasten kanssa ja minä teen töitä.

Totta on kuitenkin että ulkomaalaisten on vaikea työllistyä Suomessa koulutustaan vastaavaan työhön, varsinkin jos on yliopistotutkinto. Itselläni on käynyt hyvä tuuri, mutta on tullut kielikin opeteltua aika hyvin. Ja työkokemusta on laajasti useammasta maasta.

Vierailija
27/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme keskituloisia, miehellä 2 akateemista tutkintoa ja minulla yksi. Olemme pystyneet hankkimaan asunnon ja yleensä muutenkin ne asiat, mitkä haluamme, sekä matkustamaan.

Harmittaa ja ahdistaa kuitenkin ainainen epävarmuudessa eläminen; miehen työsuhteet ovat aina määräaikaisia ja tulevat kai aina olemaankin :-( Ja työkokemusta Suomesta on yli 10 v, toinen yliopistotutkinnoista Suomesta ja kieli sujuu. Ei riitä.

Vierailija
28/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisen mieheni kanssa ja onnellinen, mitä en ollut suomalaisen ex-miesystäväni kanssa.

Vierailija
29/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme velattomassa omakotitalossa ja meillä on auto. Joten älähän yleistä!

Vierailija
30/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ulkomaalaisuus näkyy lähinnä siinä, että ulkomaille matkatessamme olemme eri passi-jonoissa, minä EU-kanslaisten jonossa, hän siinä toisessa.

Tosi hölmö oli ap:n kysymys.

Ajattelikohan suomalaisen kanssa yhteen menneet sitä, että tod.näk. tulee alkoholi-ongelmainen parisuhde jossa lopuksi tapahtuu itsemurha, väkivaltaisen perhe-elämän päätteeksi???? Ja siihen sitten vielä ne taloudelliset ongelmat päälle.

Vierailija
31/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin kyllä, mutta miehelläni on paperit todella hyvästä pohjoismaalaisesta yliopistosta ja on työllistynyt ihan kiitettävästi joten mitään ongelmaa ei ole. Päässyt kiinni hyvään tulotasoon.

Ihan kouluttamatonta en ottaisi, koska ei kiinnosta elää leivällä ja vedellä.

Vierailija
32/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken koskaan suostuisi elämään niin rahattoman ja velkaisen suomalaisen miehen kanssa.

Asumme kivassa asunnossa, jossa on suuri piha ja ihana ympäristö. Auto on hieno vaikkei ihan tuliterä ja ostelen niitä luksusjuttuja, jotka minulle ovat tärkeitä. Oma palkkani on hyvä, joten sen varassa paljolti eletään, muuten olisi aika tiukkaa.

Miehen rahattomuuden korvaa hänen komeutensa, seksikkyytensä, miehekkyytensä ja perhekeskeisyytensä. En tekisi toisin, on jotenkin kiva olla "breadwinner", joka viime kädessä päättää.

Vierailija
33/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

#19 on linda lampenius

ja #20 al-fayedin vaimo =D

Vierailija
34/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

#19 on linda lampenius

ja #20 al-fayedin vaimo =D

Vierailija
35/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ulkomaalaisen puoliso ja hän kyllä tuo osan leivästä tähän perheeseen. Hän on lääkäri ja musta! Hui hirveetä! Ja osaa vielä suomeakin. En tekisi eri valintaa. Naimisissa oltu 12 vuotta ja lapset 8 ja 6 v., ja ollaan onnellisia. En kyllä ymmärrä sun aloitusta... Oletko halla-aholainen? Itse olen ekonomi ja VALKOINEN, SUOMALAINEN!

Onneksi en törmännyt ostarilla johonkin luuseri suomalaiseen...

Vierailija
36/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun elintasoni nousi kertaheitolla kun otin tuon kehitysmaasta tulleen miehen :) Tienaa toki Suomessa vain puolet siitä mitä aikaisemmin, mutta siinäkin on paljon enemmän kuin tarpeeksi.

En kylläkään rahan takia valinnut, mutta mahdollistaahan se ihan uusia asioita elämässä. Mistä en peruspalkkaisen suomalaisen ex-mieheni kanssa edes haaveillut...

Vierailija
37/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaako, kun menit naimisiin suomalaisen luuserin kanssa? No joo, istuu kantakuppilassa ja haukkuu yhteiskuntaa ja ulkomaalaisa. JOO, kadun, mut ero on vireillä. Äijä (joksi hän itseänsä kutsuu...) on ihan sieltä jostain. AI äijä, pikkupikkupikkuluuseri vain....

Vierailija
38/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ulkomaalainen ja en kyllä ymmärrä pätkääkään tätä kysymystä... Mitä tarkoitat köyhyydellä? Miten saadaan kaikki lähiöiden syrjäytyneet nuoret SUOMALAISET töihin? Ja on mulla koulutettu ulkomaalainen mies ja kylläkin ihan länsimainen, mutta tämä ap:n aloitus on kyllä aika kumma... Suurin ongelma on SUOMALAISTEN työllistyminen. Mutta tarvitaan myös maahanmuuttajia, pidät siitä tai et. Ihan sama onko puoliso vai naapuri, KAIKKI hankkimaan töitä (estää se sun köyhyyden)!

Vierailija
39/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellani 2 akateemista tutkintoa, han on paallikkona useammassa maassa ja elintasomme on hyva (itse olen kotiaiti). Joskus pyorittelen mielessani, etta mitapa jos muuttaisimme Suomeen (haluaisin lasten omaksuvan myos suomalaisen kulttuurin ja oppivan kielen), mutta siihen se jaa. En usko, etta mieheni saisi vastaavaa tyota tai palkkaa Suomessa, ellei sitten hanta laheteta tyokomennukselle Suomeen ja meille jarjesteta tyosuhdeasuntoa jne.

Vierailija
40/48 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saksalaisen miehen kanssa (joo joo, luterilainen ja valkoinen, ap:lle ihan tiedoksi), jolla on yliopistotutkinto politiikasta/taloustieteistä. En tiedä tuleeko koskaan työllistymään Suomessa kielimuurin takia, mutta koska itse osaan saksaa muutamme varmaankin sinne kunhan saan omat opintoni loppuun yliopistossa. Suomi on kuitenkin vielä aikamoinen takapajula mitä tulee kv-firmoihin ja ilmapiiriin. Hetkeäkään en ole katunut enkä miettinyt, elämäähän tämä. Ei se sen helpompaa olisi suomalaisenkaan kanssa; samat ongelmat.

Aikamoista aivovuotoa muuten tämän ketjun perusteella: suomalaiset koulutetut, joilla on ulkomaalainen puoliso, eivät kai sitten hevin asetu Suomeen? (Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta :) )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä