Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et hae lastasi pois synttäreiltä silloin kun ne loppuvat?

Vierailija
27.02.2009 |

miksi ei pystytä hakemaan silloin kun juhlat loppuvat?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella kuinka tarkka systeemi on arkisin kun juhliakkaan ei saa kuin "lakisääteiset" kaksi tuntia. Sitten puetaan 10 minuuttia. Matkustetaan harjoituksiin 15 minuuttia. Harjoitukset tunnin. Ajetaan kotiin. Iltapala 15 minuuttia, iltapesu 10 minuuttia...

Vierailija
42/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulee sellainen olo, että ollaaan saavuttu liian aikaisin, jos edes pöytää ei ole ehditty laittaa juhlakuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein klo on vartin yli alkamisajan, kun poistun työhuoneesta.

Eikä ole liikkuvatyöaika

todennäköisesti et ole sen tuottoisampi tai fiksumpi, vaikka pitäisit omista rajoistasi kiinni ja lähtisit oikeaan aikaan. Etkä etene sen paremmin tai saa parempaa palkkaa. Seuraavaksi ohitsesi porskuttaa joku mies, joka ei tee sekuntiakaan ylimääräistä... ja huomaat, että katkeroidut aivan turhaan puolen tunnin ylimääräisine töinesi.

Vierailija
44/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon treenikuskauksia ja kyllä ne on tehtävä ajallaan,muuten menee ilta överiksi,nukkumaanmeno viivästyy-on aamulla väsynyt ym

mä olen tarkka ajoissa,mun mies ei eli jos mentäis sen ajantajun mukaan niin me myöhästyttäisiin joka jutusta ja se on musta tökeröä,se myöhästelee myös töistä ja minä en eli se vois tosiaan hakea lapset kutsuilta tunnin myöhässä,onneksi se ei kuitenkaan hae koska olen neiti aikana!

Vierailija
45/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin sattuu. Monen mielestähän se tuntuu olevan ok, ja joidenkin mielestä kuuluu jopa asiaan. Minua ei ole moiset aikarajat koskaan ahdistaneet, koska ihan samoja tapoja käytettiin jo omassa lapsuudessani 1970-luvulla. Minulla on tallessa vanhoja kutsukortteja kavereiden synttäreille ja aina siellä on kelloaika ilmoitettu milloin juhlat päättyvät.

Vierailija
46/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin tosi tyytyväinen, että kaikki hakivat ajallaan pois. Valehtelematta kaikki hakivat klo 13.25-13.35, kun aika oli ilmoitettu 13.30. Aloitus oli klo 11.30, ja tuonti tapahtui 11.20-11.45, mikä oli ok. Olin ekaa kertaa järjestämässä, ja oletin, että muissa perheissä homma oli tutumpaa, ja siksi osasivat hakea pois silloin kun loppuu... En varsinaisesti odottanut niin minuutintarkkaa peliä, mutta olin tyytyväinen, että kaikki tulivat, ennenkuin joku lapsi olisi väsähtänyt/villiintynyt kokonaan

Vierailija
47/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylla lapsena niista mitenkaan ahdistunut. : ) Oli mukava tietaa, etta isi tulee sitten hakemaan vaikkapa tasan klo 16.

Meidan kaveripiirissa aikarajoja kylla noudatetaan, silla useimmilla perheilla on harrastuksia, ym. menoja, usein myos synttareiden jalkeen. Myohastyminen mielestani ok, jos tekstataan tai soitetaan, etta on vaikka ruuhkaa tai muu viivastys. En kuitenkaan vouhkaisi mistaan 20 min. myohastymisista.

Nykyisin lasten synttareilla on tosi usein ollut jarjestettya ohjelmaa, joka alkaa just tarkkaan tiettyyn kellonaikaan, joten kylla niita aikoja on hyva noudattaa. Naapurin lapsella oli tuttu seta taikurina ja toisella oli isan kaveri DJ:na ja karaokeisantana. : O...

Vierailija
48/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap tarkoitti juuri minuutilleen hakemista, mutta itsekin pidän 5-max 10 liukumaa tuosta ajasta. Kyllä meillä ollaan suunniteltu ohjelmat synttäreille ja jos jokainen tulee ja lähtee silloin kun heille sopii, niin hankalaksi käy.

Onkohan moni täällä vastanneista joilla ei kellosta käsitystä pohjoissuomalaisia? Eri päin Suomea eri ihmisillä tuntuu olevan aikakäsitys erilainen. Toisaalta voi olla myös muusta kulttuuristakin johtuen, ehkä pääkaupunkiseudun valkokaulustyöläisen aikakäsitys on eri kuin maanviljelijän.

Eiköhän kutsussa ole turha olla kellonaikoja, jos niitä ei tarvitse noudattaa. Silloin riittäisi n. 17 eteenpäin, illalla tms. Itsekin pidän aikojen noudattamista jonkinlaisena tapakulttuurina. Eiköhän siis anneta kutsujen pitäjän määritellä ihan kutsussaan mihin aikaan kutsut pidetään. Ei ole vieraiden asia päättää sitä.

Vierailija
49/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomana on yllätys, että juhlakutsuun merkitään päättymisaika. Tosin olen nähnyt sitä ihan hää- ym. isoissakin juhlissa. Onko se nykyisin tapana? Itse olen aina varautunut juhlimaan niin kauan kun vieraat viihtyvät. Oletan heidän lähteävän kuitenkin viimeistään seuraavan vuorokauden puolella.

Vierailija
50/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tervetuloa 60-vuotispäivilleni sillon ja sillon klo 14-16"?

Kutsuja tarkoitti, että vieraiden sopii saapua kello kahden ja neljän välillä. Kello neljältä alkaa ruokatarjoilu. Juhlat jatkuivat niin kauan kun vieraat jaksoivat olla.

Meitä oli monta miettimässä tota etikettiä, ja aika puoliksi meni. Osa oli sitä mieltä, että vastaanotto on vain 2 h, johon kutsun sanamuoto viittaa, osa taas sitä mieltä, että saapumisajassa on liukumaa 2 h.

Vierailija
51/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman selvennystä niin ehdottomasti ajattelisin, että vastaanotto kestää kaksi tuntia, alkaa klo 14 ja loppuu klo 16.

melko pitkä aika ihmisillä muuten odotella ruokailua, jos saapuvat klo 14 ja ruokailu+ ohjelma alkaa klo 16. Oliko täksi ajaksi suunniteltu jotain ohjelmaa?

Vierailija
52/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laittaisin sellaisen kutsun, että juhliin saa tulla liukuvasti ja olla niin kauan kuin jaksaa, niin laittaisin että alkaen klo 14.

Vierailija
53/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava erä vieraita oli kutsuttu illemmalla. Oli eri aikaan kutsuttu suku, työn kautta tutut ja naapurit.

"Tervetuloa 60-vuotispäivilleni sillon ja sillon klo 14-16"?

Kutsuja tarkoitti, että vieraiden sopii saapua kello kahden ja neljän välillä. Kello neljältä alkaa ruokatarjoilu. Juhlat jatkuivat niin kauan kun vieraat jaksoivat olla.

Meitä oli monta miettimässä tota etikettiä, ja aika puoliksi meni. Osa oli sitä mieltä, että vastaanotto on vain 2 h, johon kutsun sanamuoto viittaa, osa taas sitä mieltä, että saapumisajassa on liukumaa 2 h.

Vierailija
54/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden tunnin kemut

Vierailija
55/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmää juotavaa ja seurustelua. Koska kaikki tunsivat ainakin pari vierasta, aika meni ihan kivasta rupatellessa.

Jos en olisi tuntenut kutsujaa, olisin kanssa sanonut, että vastaanotto kestää vain 2 h, mutta kaikki ne, jotka tunsivat kutsujan, olivat jotenkin intuition pohjalta sitä mieltä, että kyllä se tarkoittaa sitä saapumisajankohtaa... Hassu juttu!

Vierailija
56/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omat kutsut ei oo niin tarkkaa

en kutsu synttärivieraita meille klo 14-16 jos meidän täytyy olla jossain menossa jo kello 16.30.

Vierailija
57/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan lapsuudesta yhtenä parhaimmista asioista sen, että ei ollut kiire eikä tarkkoja aikatauluja. Olin kotihoidossa, herätä sai kun halusi, eikä mitään kellontarkkaa toimintaa ollut.

Vieläkään en vapaapäivinä aikatauluta mielellään mitään, töihin (ja nyt tällä hetkellä kouluun) olen kyllä osannut mennä ajoissa, ellei homma ole sellainen, jossa aikataululla ei ole niin väliä. Hommat tulee tehtyä ilman tarkempiakin aikatauluja.

Toisille aikataulut toki on tärkeämpiä ja yritän olla täsmällinen, jos vaikkapa lapsi synttäreillä enkä tiedä miten suhtautuvat aikatauluihin. Minä en edes huomaisi vartin myöhästymistä hakuajasta..

Oma harrastuskin on sellainen, että voin mennä koska haluan. Koskaan en voisi kuvitella sanovani vaikkapa "seitsemän yli viisi" vaan se on "vähän yli" tai "kymmentä yli" tms.

Vierailija
58/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat lapseni ovat teini-iässä, nuorin 7v. Vanhempien lasten ollessa pieniä meno synttäreillä oli aivan toisenlaista kuin nykyään.

Ei tarvinnut olla kovin kummoista ohjelmaa ja normaalit herkut riitti. Ja lapset osasivat käyttäytyä.

Nyt on meno se, että ensin lapset käyvät kaikki huoneet läpi ja arvostelevat suureen ääneen kaikkea. Etenkin tyttöjen kohdalla mietin, näinkö telillä kotona tehdään;-) Vai mistä tuollainen tulee?

Seuraavaksi kauhistellaan tarjottavia, ei kelpaa se ja tuo. Pitäisi olla järjestettyä ohjelmaa, ei kuitenkaan mitään perinteisiä leikkejä vaan joku taikuri tms. He tuovat tullessaan lahjan ja olettevat, että saavat lähtiessään vähintään samanarvoisen.

Koko ajan saa olla komentamassa, että ei saa hyppiä sohvalla, ei saa vetää tavaroita alas kirjahyllystä, ei saa lyödä kavereita, ei saa sylkeä toisen päälle, ei saa nimitellä toisia jne. Ja nämä kaikki lapset ovat fiksujen, korkeasti koulutettujen vanhempien lapsia.

Suunnilleen sama porukka käy eräässä harrastuksessa ja tämän harrastuksen vetäjä on todennut tämän saman ilmiön, ihmetteli mikä tätä sakkia vaivaa!

Hurjan agressiivisia, lyhytpinnaisia, eivät kestä vastoinkäymisiä yhtään. Tullaan myöhässä jne.

Vierailija
59/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat lähtisivät juhlista kahden tunnin jälkeen.

Vierailija
60/80 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on munakello, känny ja herätyskello viritetty aina, etten vain ole se vika hakija, siis se luuseri "taiteilijaäiti", jota paheksuvasti katsotaan, kun me ei muutenkaan eletä meidän perheessä sekunti aikataululla. Onneksi meidän ystäväpiirissä ei ole näin vakavia ongelmia, siitä olen todella kiitollinen. Tuohan voi rapauttaa lasten kehityksen vastuuntuontoisiksi kansalaisiksi, jos muksut haetaan JOPA tunti myöhässä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme