Miksi et hae lastasi pois synttäreiltä silloin kun ne loppuvat?
miksi ei pystytä hakemaan silloin kun juhlat loppuvat?
Kommentit (80)
minäminäminä asenne.... Mitä väliä muiden ajatuksista ja toimista, kun itse tulen ja haen silloin, kun se mulle parhaiten sopii, vaikka tunnin myöhässä. Ja sitten ihmetellää, kin lapsilla on sopeutumisvaikeuksia ym....?
Aivan käsittämätöntä!
Kyllä taitaa nyt mammoilla mennä puurot ja vellit sekaisin... MINÄ MINÄ MINÄ päätän onko tunti lapseni hauskanpitoa liikaa ja rappauttaa koko yhteiskunnan... Hih, kun ootte tiukkapipoja. Varokaa vaan verenpaine, stressi jne. vaanii kulman takana... Relax!
T. 3 aikuista lasta kunnon kansalaisiksi ihan relasti kasvattanut...
kunnioitaan myös heitä, jotka elävät hiukan eri tavalla ja ei niin tiukoilla aikatauluilla! Suvaitsevaisuus kunniaan! Mietitään sitä kokonaisuutta, ei niitä tunteja, sotkuja, mitä toikin ajatelee jne...
sillä yleensä loppuun on suunniteltu ongintaa etc ohjelmaa ja on tylsä on samalla ovesta lappaa hakijoita
.
Blaablaablaa kertookin kaiken!
Kaikkea ihanaa ja hyvää teille kaikille ja ihania synttärijuhlia aikatauluilla tai ilman LAPSIEMME iloksi!
tuntia tai tunti myöhässä, jos kutsussa kerran on ilmoitettu loppumisaika. Tai että ei haeta ollenkaan. Lapsellani on yksi kaveri, jota ei koskaan haeta mistään synttäreiltä kotiin. Aika vaikea kutsujan vanhempien tietää tullaanko lasta hakemaan ikinä vai ei ja saako hän ylipäätään lähteä yksin kotiin. Itse en ainakaan mielelläni lähettäisi 6-7-vuotiasta yksin kotiin, jos en ole aivan varma, että pärjää ja että niin on tarkoitus tehdä.
Siitä että haetaan milloin sattuu tai ei ollenkaan, tulee sellainen tunne että vanhemmille on aivan yhdentekevää missä lapsi on ja milloin tulee kotiin. Tai että parempi on kun onkin siellä muiden kaitsettavana mahdollisimman pitkään.
Lastenkutsut ovat eri asia kuin aikuisten ja niihin laitetaan loppumisaika juuri siksi, että vanhemmat voivat tulla hakemaan kotiin. Näin ainakin täälläpäin aivan yleinen käytäntö ja kaikki tuovat ja hakevat täsmällisesti (+-5-10 min). Paitsi nuo yhdet vanhemmat, jotka eivät tuo eivätkä hae ikinä.
Niin haetuista kuin juhlakalustakin, jonka "loppuhuipennus" ehkä siinä vesitetään.
Itse en uskaltaisi kyllä hakea lastani myöskään myöhässä, joten me olemme just niitä eteisentukkijoita jotka sitten seisovat varttitunnin odottelemassa vuoroaan pukemiseen.
jauhaa tällästä täällä.
Jos joku laittaa kutsuun ajat, sekä alkamis- että päättymisajan, niitä noudatetaan. Se kuuluu hyviin tapoihin. Jos kutsussa on ilmoitettu "alkaen klo 16." siellä ollaan niin kauan kuin viihdytään.
On ihan eri asia pitää lastenkutsuja silloin kun paikalla on pelkät lapsivieraat. Jos vanhemmat ovat mukana, kukin vastaa omasta lapsestaan.
jauhaa tällästä täällä.
Jos joku laittaa kutsuun ajat, sekä alkamis- että päättymisajan, niitä noudatetaan. Se kuuluu hyviin tapoihin. Jos kutsussa on ilmoitettu "alkaen klo 16." siellä ollaan niin kauan kuin viihdytään.On ihan eri asia pitää lastenkutsuja silloin kun paikalla on pelkät lapsivieraat. Jos vanhemmat ovat mukana, kukin vastaa omasta lapsestaan.
Tässähän tuli TIE JA TOTUUS! Seuratkaamme tätä! Hih!
olen siis ihan aina luullut että ihan perus hyviin tapoihin kuuluu, että jos lukee vaikka 18-20 niin mahdollisimman lähellä 18 tuodaan ja mahd. lähellä 20 haetaan - siis se 5-10 minuutin haarukalla...
olen siis ihan aina luullut että ihan perus hyviin tapoihin kuuluu, että jos lukee vaikka 18-20 niin mahdollisimman lähellä 18 tuodaan ja mahd. lähellä 20 haetaan - siis se 5-10 minuutin haarukalla...
relaa nyt Riitta!
Saisiko seuraavaan kutsuun verbit imperatiiveina, jotta tyhmempikin tajuaisi hakea muksun klo 14.00 eikä 14.30. Tyyliin HAE/NOUDA jne... Hih...
kun hoito on kerrankin näppärästi järjestetty, saan siis aikaa itselleni.
vieraat tulevat jo tunti sen jälkeen kun edelliset juhlat on loppunut.
meillä saa olla vaikka tunnin kaks juhlien jälkeenkin jos haluaa. ei olla niin tiukkapipoja. vaikka en ole kyllä koskaan loppumisaikaa laittanutkaan, on jotenkin typerää. sanon vaan että pari tuntia, ei ole tarkkaa jos joku kysyy.
[/quote]
mutta jos omat juhlat, en kyllä sen tarkemmin katso kelloa. Jos jonkun vanhemmat viipyisi tunnin niin alkaisin hämmästellä, mutta minun elämäni on niin vähän aikataulutettua, etten osaisi mitenkään hämmästyä vartin viivytyksestä. Ennemmin ehkä päivänsankari saisi sätkyt, jos vieraat lähtisi ennen aikojaan.
Mieluusti otan juhliin myös mukaan lasten vanhemmat, sillä heitä harvemmin tulee nähtyä muuta kuin päiväkodin pihalla pikaisesti. Silloin toki tulee usein istuskeltua pidempäänkin juttelemassa, eikä kukaan katso juhlien loppumisaikaa.
Tänä vuonna ei ollut aikaa (juhlat jatku kaverisynttäreitten jälkene suoraan sukulaissynttäreinä) ja pahoittleinkin sitä vanhemmille. Osa oli ihan hämmästyneitä "siitähän on hirmusti vaivaa". Minusta siitä ei ole vaivaa, päinvastoin on kiva nähdä päiväkoti/koulukavereitten vanhempiakin.
jos suomessa on nain tiukkapipoista nipotusta niin en todellakaan muuta lapsineni sinne. eihan tassa koko keskustelussa oo mitaan jarkea. jos synttarit on pakko olla minuutilleen aikataulutettu niin pitakaa vaan oman perheen kesken.
lapsettomana on yllätys, että juhlakutsuun merkitään päättymisaika. Tosin olen nähnyt sitä ihan hää- ym. isoissakin juhlissa. Onko se nykyisin tapana? Itse olen aina varautunut juhlimaan niin kauan kun vieraat viihtyvät. Oletan heidän lähteävän kuitenkin viimeistään seuraavan vuorokauden puolella.
on ihan iloinen ku tietää, milloin lapset haetaan noin suurin piirtein ;-) Sitten ku tulee aikuisia lapsineen, meidän aikuisten sukulaisia ja perhetuttuja, ei loppumisajalla ole väliä. Silloin on vanhempia pitämässä vähän silmällä omiaan, eikä ole yksin vastuussa kymmenestä vieraasta lapsesta. Se imee mehut monasti. Niin kiva kuin juhlia onkin järjestää, on kiva, että ne myös loppuvat ajallaan.
mitä tulee aloitukseen. Minä en ole joutunut mokomaa kokemaan. Kyllä kaikki lapset haettu kymmenen minuutin sisään ilmoitetusta loppumisajasta. Ellen sitten ole kutsunut vanhempiakin kahville.
Kuten me järjestimme esikoisemme synttärit syksyllä, olimme varanneet tunnin siivousaikaa juhlien ilmoitetun päättymisajan päälle, niin olisimme olleet aikamoisen pulassa, jolleivät vanhemmat olisi hakeneet lapsiaan ajoissa... Kotiimme emme olisi saaneet mahtumaan yli kymmenen lapsen juhlia, varsinkin kun useilla lapsilla oli äiti tai isä mukana. Juhlien ohjelman takia olisi myös ollut varsin hankalaa, jos kaikki olisivat saapuneet eri aikaan.
"höh miks mut haettiin jo vaikka xxx ja xxx jäi vielä sinne?"
Vältän näin myös eteisruuhkat.
Kyllä tuntuu ahdistavalta tämä ketju. Lapsella on synttärit kerran vuodessa, ei niin kovin pitkään siellä AV-äitien täydellisessä kodissa, joten mikä ihmeen ongelma on jos kerran tai vaikka 10 kertaa iltarutiinit menee normaalisti poiketen, paikat on vähän mullin mallin ja muksut "riehuu" lue pitävät hauskaa. Ja sitten mietitään miksi lapset kapinoivat, kyllä minäkin kapinoisin, jos joutuisin tuollaisella armeijakurilla ja aikaululla elämään pikkutaaperosta asti. Arki on asia erikseen, Relatkaa nyt mammat, ongelmat on teillä. Voi hyvät hyssykät!