Miksi et hae lastasi pois synttäreiltä silloin kun ne loppuvat?
miksi ei pystytä hakemaan silloin kun juhlat loppuvat?
Kommentit (80)
kyllä joustovaraa täytyy olla tai sit on parempi jättää pitämättä juhlat. jokainen hakee miten pystyy.
lähteä se kersa sieltä synttäreiltä hakemaan, oon jo varttin ainakin myöhässä" -tyyliinhän sitä voi tapahtua viivästystä.
Tosin meidän lapsi ei ole ollut kuin 10 min yliajan, eikä koskaan ole ollut viimeinen. :)
"Perse painaa liikaa jne..."
lähteä se kersa sieltä synttäreiltä hakemaan, oon jo varttin ainakin myöhässä" -tyyliinhän sitä voi tapahtua viivästystä.
Tosin meidän lapsi ei ole ollut kuin 10 min yliajan, eikä koskaan ole ollut viimeinen. :)
kaikki aina haettu ajallaan. Max 5min yli ilmoitetun ajan mikä onkin mun mielestä takaraja. 20min on jo ihan liikaa!
Mun mielestä on tosi epäkohteliasta pitää yli ajan. Itse ollaan haettu aina mieluummin varttia ennen juhlien loppumista kotiin.
Ymmärrän, jos ei esim. töistä pääse ajoissa, mutta silloin on tosi kohteliasta ja fiksua soittaa ja kertoa tilanne ETUKÄTEEN! Saattahan olla vaikka niin, että perheellä olisi itsellä menoa jonnekin juhlien jälkeen...
kyllä joustovaraa täytyy olla tai sit on parempi jättää pitämättä juhlat. jokainen hakee miten pystyy.
Sinut on kutsuttu ajaksi x-y, ei ajaksi x-n.y.
Vähän sama kuin sanoisit, että joo kutsuttu perjantaiksi, mutta ei kai se nyt haittaa kun me tullaan jo torstaina, vähän joustoa pliis...
jonnekkin siksi aikaa ja siellä jossain voikin tulla joku hässäkkä, liikenneongelmia, kaupassa jonot yms. yms. miljoona eri syytä olemassa. Kauheesti ajoissa ei viitteis olla kun juhlat aina niin lyhkäsiä ettei viitteis ainakaan etuajassa hakea. meillä saa olla vaikka tunnin kaks juhlien jälkeenkin jos haluaa. ei olla niin tiukkapipoja. vaikka en ole kyllä koskaan loppumisaikaa laittanutkaan, on jotenkin typerää. sanon vaan että pari tuntia, ei ole tarkkaa jos joku kysyy.
jos niillä saa olla neljäkin tuntia?
tietenkin pyrin täsmällisyyteen, mutta joskus tulee esteitä. En aio siinä juhlapaikan nurkalla venata paria tuntia.
enkä odota kenenkään minulle soittavan. Sanottakoon vielä, että itse olen todella täsmällinen ja yleensä olen joka paikassa etuajassa, joka on kanssa ärsyttävä tapa.
osaa olla joustavia ja porrastaa hakemisia, kun teidän eteisessä on täysi kaaos eikä kukaan mahdu pukemaan.
eli jos eteisen ruuhkaan vedoten haetkin vasta 16.30, eikö silloin olisi asiallisempaa hakea esim 15.30. Vai voinko sitten sinun järkkäämille synttäreille ilmaantua jo klo 13.30, ettei vain taas joutuisi ruuhkaan? Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että jos lapsen saa vietyä synttäreille, niin kuinka sitä sitten ei pääse töistä ajoissa pois hakemaan. Ja olipa synttärit kuinka kivat tahansa ja sankari vieraalle miten hyvä ystävä tahansa, niin lapsesta on tosi noloa joutua odottamaan esim 30 min viimeisenä vieraana kun muut ovat jo lähteneet. Nimin. lapsuuden traumat 30 vuoden takaa, kun vanhemmat eivät koskaan hakeneet mistään silloin kun oli sovittu. Oli ne sitten kaverin synttärit, uintiharkat yms aina joutui vähintään puoli tuntia odottamaan, parhaillaan kaksikin. Poikkesi nyt vähän aiheesta, mutta kyllä lapsikin vaistoaa sen, että ei enää oikeastaan kuulu juhlapaikalle.
näistä ajoista oli se sitten päiväkoti,hammaslääkäri,synttärit tai mitkä vaan.
p.s. jos arkena pitää synttärit niin silloin kutsut loppuvat varmaan siinä 18-19 hujakoilla ja silloin ei kyllä ole edes pääkaupunkiseudulla enään ruuhkaa eli tekosyitä vaan!
Mutta itse en pahastuisi jos lapset haettaisiin eriaikaa, koska siitähän syntyisi hirveä ruuhka eikä meidän eteiseen mahdu kaikki yhtä aikaa pukemaan talvivaatteita.
Itse olen todella täsmällinen ja saan heti kohtauksen jos edes näyttää siltä että myöhästyisin jostain. Osaan silti joustaa muiden kohdalla koska olen huomannut että todella harvalla on mitään käsitystä ajasta. On ihmisiä jotka myöhästyvät omista hautajaisistaankin. Jos kuitenkin homma pysyy edes jossain kohtuudessa niin olkoon sitten niin. Enkä esim, lastenkutsujen jälkeen järjestäisi mitään menoa. Mielummin jos lapsilla on kivaa ja leikit kesken kutsun vanhemmatkin kahville ja antaa mukuloiden peuhata sen aikaa.
mutta jos omat juhlat, en kyllä sen tarkemmin katso kelloa. Jos jonkun vanhemmat viipyisi tunnin niin alkaisin hämmästellä, mutta minun elämäni on niin vähän aikataulutettua, etten osaisi mitenkään hämmästyä vartin viivytyksestä. Ennemmin ehkä päivänsankari saisi sätkyt, jos vieraat lähtisi ennen aikojaan.
Mieluusti otan juhliin myös mukaan lasten vanhemmat, sillä heitä harvemmin tulee nähtyä muuta kuin päiväkodin pihalla pikaisesti. Silloin toki tulee usein istuskeltua pidempäänkin juttelemassa, eikä kukaan katso juhlien loppumisaikaa.
Ei aikuisetkaan mene juhliin tollasella kellonajalla tasan klo 14 vaan vartin yli. Tasalta kun olisi epäkohteliasta olla paikalla. Se on se akateeminen vartti, jonka tiedätkin.
Ilmoita kellonaika tarkasti: klo 14.00-16.00. Silloin aikaa noudatetaan.
Toki piittaamattomia aina varmasti löytyy siitä huolimatta. Siitä ei millään pääse.
Meillä on perheessä 5 lasta ja aika lailla menoja harrastusten ym muodossa. Kun laitan kutsuun esim. 14 - 16, oletan, että lapset haetaan klo 16. Ei nyt ihan minuutilleen tietenkään, mutta jos minun on oltava viemässä jotain lastani harrastukseen klo 17, en voi enää "vahtia" vierasta lasta meillä puoli viiden jälkeen.
Ajatteleeko monikin, että kutsuun merkitty kellonaika, esim. 14-16 on "noin"-aika, että lapsen voi hakea pois esim. 16.20 tai 16.30 tai vaikka vähän ennen viittä.