Kuinka moni opiskeli englantia ala-asteella Wow study bookilla?
Mä muistan vieläkin sen jäätelösaaren ja Chris päähahmon. Ja että ne saarelaiset oli eri makuja, mutta sen pingviinin nimee en muista. Mustan vielä, että olin ainoo meidän luokalla joka sai kaikki epäsäännölliset verbit-testit oikein ekalla yrittämällä. Muut joutu uusimaan niin mä sain sit omia tehtäviä. Olin kyllä ylpee itestäni.
Kommentit (15)
Meillä oppikoulussa oli "Let's speak English"
Kuitenkaan puhumaan ei opetettu, kirjan nimestä huolimatta, vaan lukemaan ja kirjoittamaan sekä kääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oppikoulussa oli "Let's speak English"
Kuitenkaan puhumaan ei opetettu, kirjan nimestä huolimatta, vaan lukemaan ja kirjoittamaan sekä kääntämään.
Eli teidän tunneilla ei käyty keskusteluja tai kysymys ja vastaus harjotuksia?
En muista minkä niminen kirja oli silloin 70-luvulla.
Meillä oli SIIE eli Say it in English. Päätin jo kolmannella luokalla, että minusta tulee englanninopettaja. Olen opettanut tuota Wow:ta vuosikaudet.
What's on? ja tässä oli ärsyttävä laulu "What shall we do for the drunken sailor"
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli SIIE eli Say it in English. Päätin jo kolmannella luokalla, että minusta tulee englanninopettaja. Olen opettanut tuota Wow:ta vuosikaudet.
Oi, osaat sä sanoo mikä sen pingviinin nimi oli?
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin. Jack, Jill, Ann, Bill ja Spot.
Minulla oli 60-luvulla Irja joka opetti kolmasluokkalaisille englantia. Irjan ääntämys oli hieman omalaatuinen ja muistutti kovasti rallikuskien englantia, mutta sytytti minussa 8-9 vuotiaana kiinnostuksen englannin kieleen ja kiinnostus on jatkunut kohta 60 vuotta. Irja lienee jo taivaallisissa maisemissa mutta kiitokset kuitenkin. Englannin kieli on avannut ihan uuden maailman.
Pelästytti minut ihan kunnolla, kun ensimmäiset oppimani englannikielen sanat olivat ne jäätelömaut: strawberry, blueberry, liquoriceJäin aika nopeasti jälkeen :D
Pingviinin nimi taisi olla Mr. Cool. Hahmojen nimet jäätelömakujen mukaan muistuu mieleen.
Mitäs englannin kirjoja ala-asteella nykyään on, jos ylipäätäänsä mitään kirjoja on käytössä.
Kolmannella luokalla meillä oli tuo kirja. Sitten neljännellä vaihtui Let's go:ksi.
Muistan tuon kirjan lorun:
"I scream, you scream, we all scream for ice cream".
Tai ehkä se ei ollut kirjan tekijöiden keksimä, mutta sopi kirjan teemaan.
Vierailija kirjoitti:
What's on? ja tässä oli ärsyttävä laulu "What shall we do for the drunken sailor"
Aivan ihanaa merimiesmusiikkia.
Muistaako kukaan kirjaa, jossa oli mm Lyn, J.J.?
J.J.llä oli leija.
Lyn keitti teetä.
One for me, one for you and one for the teapot.
hello I'm bill
hello I'm jill
hello I'm ill
ätsiu ätsiu ätsiu ätsiu
Eiks kukaan oo?