Missä kuljetan vauvaa kun lähdemme linja-autolla synnäriltä kotiin?
Vaunuja en varmaan voi synnytyssaliin mennessä mukaan ottaa ja turvakaukaloa en omista, koska ei ole autoakaan.
Voiko vauvan kuljettaa ihan vaan sylissä, kun menemme synnäriltä kotiin paikallisliikenteen bussilla ja matkaa n. 5km?
Kommentit (114)
Ongelma ratkaistu; sido itsesi synnytyssairaalan pattereihin, kunnes saat kyydin/ruokakaupassa vierailun ja LAPSESI turvallisesti kotiin. Luulempa, että jos osaat suusi avata, kuten täällä, niin joku kiltti sairaalan henkilökunnastakin voi antaa sulle kyydin kotiin. Tää on niin PROVO!
Ja jos olet niin surullisen yksinäinen, ettei sinulla ole miestä, sukua, ystäviä tai minkäänlaista tukiverkkoa, niin kyllä tämä yhteiskunta tulee apuun. Avaa vaan suusi ja kerro ongelmasi!
käymään leipäjonossa ja muina kylässä toisten sossunasiakkaiden luona. Kuukausilippu maksaa itsensä takaisin jo 16 kertaa matkustaessa ja sehän tulee täyteen kevyesti kun pitää juosta työkkärissä ja sossussa.
ja leipäjonollekin on pitkä matka enkä jaksa niitä ruokakasseja kävelemällä kuljettaa, ainakaan tämän ison mahan kanssa.
Kela-kyydiksi? Vai mitä? Eli todistus sairaalasta ja maksat sen omavastuun 9,25e.
sitä omavastuuosuutta rahaa. Jos sattuu vaikka äitiyspäiväraha olemaan maksussa vasta seuraavalla viikolla ja kotiudun perjantaina. Ja sit pitäis miettiä että millä ostan vaipat ja korvikkeet vauvalle jos äitiyspäiväraha ei ole vielä tullut tililleni.
Leipäjonossa en ole ainakaan nähnyt jaettavan korviketta ja vastasyntyneelle sopivia vaippoja.
paljon säästellä. Antaako se sosiaalihoitaja rahaa vai lähettääkö vaan sossut kyttäämään? En saa imettää, pakko ostaa korviketta.
SIellä sairaalassa on sellainen henkilö, kun sosiaalihoitaja. Ota yhteyttä, Tää on kyllä on varmaan PROVO, jos ei niin olet tosi tietämätön! HAE apua!
provoa tässä tarvii.
Minä olin yhden yön sairaalassa ja seuraavana päivänä kävin kaupassa..
ja mun pitäis synnäriltä lähtiessä käydä kaupan kautta ostamassa ruokaa ja muuta tarpeellista jos olen synnyttämässä useamman päivän ja ruuat ehtii pilaantua kotona.
Paitsi ongelma on vielä se että sosku antaa rahat lastenvaunuihin vasta vauvan synnyttyä, eli niitä ei vielä synnäriltä lähtiessä edes ole.
Apua - mä kuolen. Jotain rajaa kuitenkin näihin porvoolaisiinkin....
mites sit kun kaupasta tuut, kannat vauvan toisessa kainalossa, ostokset missä?
ei sosku anna rahaa vaunuihin eikä vauvan sänkyyn ennenkuin lapsi on syntynyt. Tiedän kokemuksesta, koska olimme ilman vaunuja ja sänkyä 2 viikkoa lapsen synnyttyä ja tosiaan menin vauvan kanssa bussilla synnäriltä kotiin toukokuussa pari vuotta sitten.
sosiaalityöntekijä teki sitten vaunurahapäätöksen ja rahat olivat tilillä kun vauva oli 2vk vanha.
tai sitten lue noita lahjoitetaan osastoja,pärjäätte huonomillakin kärryillä pari viikkoa enne niitä sossun rahoja. Ymmärrän,että täytyy käydä kaupassa,minkäin kävin heti kotiuduttuani,ei ollut mikään ongelma.
paljon säästellä. Antaako se sosiaalihoitaja rahaa vai lähettääkö vaan sossut kyttäämään? En saa imettää, pakko ostaa korviketta.
Selvään kysymykseen selvä vastaus: Jos haluat elää tuolla rahalla, niin tee just niinkun tykkäät! Mene bussilla ja mieti lapsesi hyvinvointia OMAN itsesi kautta. Jos haluat apua, sitä on saatavilla. Kaikkea hyvää elämässä eteenpäin valitsemallasi tiellä, jonka toivottavasti teet lapsesi parhaaksi.
Ihan vaan kommenttina sanon että julkinen liikenneväline, bussi, juna tms, on juuri oikein pöpöpesä minne kannattaa vastasyntyneen tai sylivauvan kanssa lähteä!
Kyllä minäkin aikoinaan äidin sylissä matkustin ratikalla sairaalasta kotiin.
Riippuu kyllä paljon siitä missä kunnossa äiti on ja kuinka pitkä kävelymatka on linja-auto pysäkiltä kotiin. Ekan synyytyksen jälkeen olin niin huonossa kunnossa, että teki jo tiukkaa kävellä osastolta autolle 3vrk kuluttua synnytyksestä.
Tokan synnytyksen jälkeen taas olin ihan normaalissa kunnossa ja vauvan linja-autolla kotiin vieminen olisi onnistunut.
Ehdotan kuljettamaan kantoliinassa. Siihen vauvan saa makuuasentoon, eikä tarvitse koko aikaa pidellä ja kantaa ulkona.
Tosin varmaan saat ne vaunutkin jonnekin säilytykseen sairaalaan.
siellä käy jos jonkinlaista kusenhajuista juoppoa kaljaa ostamassa ja ne räplii niillä paskaisilla käsillään myös elintarvikkeita.
Että pöpöille se vauva altistuu joka tapauksessa.
Ja mun on kuitenkin pakko lähteä jossain vaiheessa bussilla isompaan markettiin hakemaan halpoja vaippoja ja korviketta ja vauva on pakko ottaa mukaan.
eikä mulla ole tarpeeksi isoa toppatakkiakaan, jotta vauva olisi siellä suojassa. Nytkin kuljen takki auki vaikka pakkasta on -7
Jota voit pyytää, vaikka hakemaan sitä ruokaa ja tuo ruuat ynm. sitten sinulle kotiin, kun olet kotona ? Oikeasti jos tulee repeämiä ponnistusvaiheessa tai jo se jos leikkaavat välilihaa tekevät kävelyn kivuliaaksi. Et välttämättä kykene mihinkään kauppaan menemään.
Saisitko jostain halvalla kantoliinan ?
Ongelma ratkaistu; sido itsesi synnytyssairaalan pattereihin, kunnes saat kyydin/ruokakaupassa vierailun ja LAPSESI turvallisesti kotiin. Luulempa, että jos osaat suusi avata, kuten täällä, niin joku kiltti sairaalan henkilökunnastakin voi antaa sulle kyydin kotiin. Tää on niin PROVO!