Mies oli pyörällä lenkillä ja kumi puhjennut.
Piti hakea autolla ja peräkärryllä se 20 km päästä kun ei jaksanut kävellä kotiin.
Kommentit (22)
Kerrankos sitä sattuu, että menee polkiessa kumi puhki.
Mies oli viime lauantaina baarissa ja toi kyläpyörän kotiin. Polkiessa oli kumi puhjennut. Mies vei kyläpyörän puuliiteriin. Pelkään, että joku alkaa kyselemään sen perään? Ainakin eilen vielä kyläpyörä makasi liiterin nurkassa.
Miksi ei miehellä ollut työkaluja ja renkaanpaikkaustarvikkeita mukanaan?
Ei tarvitse isoa laukkua, vain pieni tarrakiinnitteinen tasku runkoon tai satulan alle!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse isoa laukkua, vain pieni tarrakiinnitteinen tasku runkoon tai satulan alle!
Kun olen oululainen, eli pyöräillyt aina kesät talvet, niin eipä ole ikinä ollut renkaan paikkaus tarvikkeita mukana. En lähtisi itsekään 20 kilometriä tuossa tilanteessa ajamaan, siinä ei sen jälkeen auta enää pelkkä paikka vaan vannetta myöten uusiksi
Olin pyörälenkillä viikko sitten ja kumi puhkesi onneksi vain 7km kilometrin päästä kotoa, mutta heti jälkeen alkoi ukkosrankkasade ja kastuin litimäräksi. Huono onni.
Voi voi. Teille tulee sitten pieni pyörävauva.
Olen juoni ja pyöräilen 5km säteellä kodistani. Täällä pikkukaupungissa voi helposti pyöräillä eri katuja ja tehdä 20km lenkin.
Polki naapurin Maijaa ja kumi puhkesi. Isänpäiväkorttia odotellessa.
9kk päästä pyörään ilmestyy pienet apupyörät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen oululainen, eli pyöräillyt aina kesät talvet, niin eipä ole ikinä ollut renkaan paikkaus tarvikkeita mukana. En lähtisi itsekään 20 kilometriä tuossa tilanteessa ajamaan, siinä ei sen jälkeen auta enää pelkkä paikka vaan vannetta myöten uusiksi
Liikun satunnaisesti polkupyörällä ympäri vuoden ja teen kesäisin pitkähköjäkin 2-4 päivän lenkkejä.
Hankin aikoinaan hyvän, kumipressusta laaditun pyöreäkulmaisen kolmion muotoisen työkalulaukun, joka kiinnittyy polkupyörään kolmella tarrahihnalla. Keräsin siihen hyvän työkalusarjan ja koska minulla on useita polkupyöriä eri tarkoitukseen siirtyy tämä työkalulaukku refleksinomaisesti pyörästä toiseen lyhyitäkin matkoja varten.
Mielestäni tämä on hyvä ja toimiva käytäntö.
Olisi ajanut vannepyörällä kotiin. Olisi ollut kiva kahdeksikko perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei KUKAAN lähtisi ajamaan tyhjällä renkaalla!
Ota toki paikkaustarvikepussi mukaasi. Tarpeelliset työkalut mahtuvat melko pieneen penaaliin.
Miksi ihminen, joka ei osaa itse korjata rengasrikkoa, ylipäänsä lähtee 20 kilometrin pyörälenkille? Käykö mies myös esim. 20 kilometrin tunturivaelluksella ilman vaadittavia pelatautumistaitoja?
Kuntopyörällä kun pyöräilee kotona ei mene kumi puhki ja aina on lyhyt matka takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei KUKAAN lähtisi ajamaan tyhjällä renkaalla!
Ota toki paikkaustarvikepussi mukaasi. Tarpeelliset työkalut mahtuvat melko pieneen penaaliin.
Juuri näin. Kaupunkikäytössä koulupenaalikin sopii hyvin tähän tarkoitukseen ja on helppo heittää lähtiessä reppuun. Pidemmillä matkoilla minulla on mukanani myös varasisäkumi. Tiepuolessa on nimittäin nopeampi vaihtaa uusi sisäkumi puhjenneen tilalle ja korjata se puhjennut sitten rauhassa kotona, jossa on pöytä ja valo ja lämmin huone.
Vierailija kirjoitti:
No se ei varmaan osaa paikata sitä kumia kumminkaan. Pyörähän pitää viedä johonkin huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Olin pyörälenkillä viikko sitten ja kumi puhkesi onneksi vain 7km kilometrin päästä kotoa, mutta heti jälkeen alkoi ukkosrankkasade ja kastuin litimäräksi. Huono onni.
Kevyt sadeviitta on niin helppo pitää mukana pyöräillessä ja jalkaisin liikuttaessa. Mahtuu takintaskuun.
Olispa kumi puhjennut seksin aikana.