Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kuljetan vauvaa kun lähdemme linja-autolla synnäriltä kotiin?

Vierailija
26.02.2009 |

Vaunuja en varmaan voi synnytyssaliin mennessä mukaan ottaa ja turvakaukaloa en omista, koska ei ole autoakaan.

Voiko vauvan kuljettaa ihan vaan sylissä, kun menemme synnäriltä kotiin paikallisliikenteen bussilla ja matkaa n. 5km?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraat turvakaukalon ja tilaatte taksin. Ei se taksi kalliiksi tule, eikä kaukalon vuokrakaan.

Vierailija
2/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi vauva sylissä bussiin, en edes kantoliinassa. Onko mahdollsita tilata taksi jossa turvaistuin? Ei luulisi olevan kovin kallis systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo ongelma ole.

Tai sitten lainaatte joltain vauvan turvakaukalon ja menette taksilla kotiin.

Vierailija
4/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakaukalosta 5km matkan takia. Pitää varmaan kysyä voisiko joku sukulainen tuoda vaunut synnärille, niin pääsemme sitten lähtemään linja-autolla.

Vierailija
5/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko varaatte taksin jolla on turvakaukalo tai sitten vuokraatte turvakaukalon. Hinta 7e/vko. Luulisi että ei ole liikaa.

Ja sitä paitsi. Et kai luule heti pääseväsi kotiin sieltä synnytyssalista. Kun miehesi/äitisi/kaverisi/kuka se nyt onkaan joka hakee sinut sairaalasta kotiin tulee niin hän voi tuoda rattaat tullessaan. Kai sinulla nyt edes joku ystävä on?

Vierailija
6/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi tuoda vaunut sairaalaan kotiutumispäivänä, niin voitte sitten ihan mennä bussilla kotiin. Itse tosin en veisi vastasyntynyttä julkisiin liikennevälineisiin näin pöpökautena.

Vierailija
7/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aulasta jokin infopiste tai muu narikka. Rattaat sinne, kantokoppa huoneeseen (mies tuo). Vauva huoneessa koppaan ja aulassa rattaisiin. Tai sitten kannatte aulaan sylissä.

Vierailija
8/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni muuten hetken täydestä mutta tuo "mä en kyllä rahaa laita kun mulla on kuukausilippu...." paljasti kaiken.

Harmi.

Vierailija
9/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun pitäis synnäriltä lähtiessä käydä kaupan kautta ostamassa ruokaa ja muuta tarpeellista jos olen synnyttämässä useamman päivän ja ruuat ehtii pilaantua kotona.

Paitsi ongelma on vielä se että sosku antaa rahat lastenvaunuihin vasta vauvan synnyttyä, eli niitä ei vielä synnäriltä lähtiessä edes ole.

Vierailija
10/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla pöpöjä jossain bussissa. Tää oli varmaankin provo. Taksi ei maksa paljon paskaakaan 5km matkalta. Ja jos sulla perä repee oikeen kunnolla niin tuskin tuut bussilla.

Vierailija
11/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikö kukaan sukulainen tai tuttava voi teitä viedä kotiin?

Sylissä et ainakaan tänä infulenssa aikana kylmässä koleassa pientä kotiin vie. Johan tuon järkikin sanoo.

Minä en suostuisi vastasyntyneen kanssa linja-autoon menemään mistään hinnasta. Pelkäisin että saa jonkun pöpön sieltä ja sairastuu.

Vierailija
12/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun pitäis synnäriltä lähtiessä käydä kaupan kautta ostamassa ruokaa ja muuta tarpeellista jos olen synnyttämässä useamman päivän ja ruuat ehtii pilaantua kotona.

Paitsi ongelma on vielä se että sosku antaa rahat lastenvaunuihin vasta vauvan synnyttyä, eli niitä ei vielä synnäriltä lähtiessä edes ole.

Apua - mä kuolen. Jotain rajaa kuitenkin näihin porvoolaisiinkin....

Vierailija
13/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytys alkaa yöllä eikä bussit kulje, niin tilaan ambulanssin, sosku maksaa laskun siitä kyydistä mutta ei taksimatkasta.

Vierailija
14/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuvittelet heti jaksavasi mennä kauppaankin. Järki käteen ihminen. Vauvahan saa bussissa kaikki mahdolliset pöpöt, etkä ole itsekään ihan kunnossa silloin.

Nyt joku sukulainen tai ystävä apuun. Kai sulla niitä on?

Ja kuule miksi sitä lasta hankkii, jos ei edes raaski rahaa laittaa yhteen taksimatkaan??? Haloo, taitaa olla tosiaa aika provo.

Vierailija
15/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sosku anna rahaa vaunuihin eikä vauvan sänkyyn ennenkuin lapsi on syntynyt. Tiedän kokemuksesta, koska olimme ilman vaunuja ja sänkyä 2 viikkoa lapsen synnyttyä ja tosiaan menin vauvan kanssa bussilla synnäriltä kotiin toukokuussa pari vuotta sitten.

sosiaalityöntekijä teki sitten vaunurahapäätöksen ja rahat olivat tilillä kun vauva oli 2vk vanha.

Vierailija
16/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa kaukaloa lainaksi esim. neuvolasta ja MLL:ltä. Myös lastentarvikeliikkeet vuokraa niitä.

Vierailija
17/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoa keksinyt, häpeä!

Vierailija
18/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossusta kerjäämään rahaa? Ei ne vaunut tarvii olla uudet, käytettynäkin saa hyviä.

Vierailija
19/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alku oli lupaava ja loppuakohden lösähti. Sääli:)

terveisin rv 41+3 jolla on tylsääkin tylsempää

Vierailija
20/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos elää kädestä suuhun 7€:n päiväbudjetilla, niin taksimatka turvakaukalon vuokrauksineen on aika iso lovi viikkotasolla.

Ja lapsilisä ja elatustuki sekä lapsen osuus toimeentulotuessa huomioidaan vasta kuukausi lapsen syntymän jälkeen ja rahat ovat aikaisintaan silloin käytettävissä.

Jos olisin mamu, niin kunta lähtettäisi kunnanjohtajan virka-auton hakemaan minua synnäriltä ja lahjoittaisi vielä ajelut turvakaukaloineen vuodeksi eteenpäin.