Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kuljetan vauvaa kun lähdemme linja-autolla synnäriltä kotiin?

Vierailija
26.02.2009 |

Vaunuja en varmaan voi synnytyssaliin mennessä mukaan ottaa ja turvakaukaloa en omista, koska ei ole autoakaan.

Voiko vauvan kuljettaa ihan vaan sylissä, kun menemme synnäriltä kotiin paikallisliikenteen bussilla ja matkaa n. 5km?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos elää kädestä suuhun 7€:n päiväbudjetilla, niin taksimatka turvakaukalon vuokrauksineen on aika iso lovi viikkotasolla.

Ja lapsilisä ja elatustuki sekä lapsen osuus toimeentulotuessa huomioidaan vasta kuukausi lapsen syntymän jälkeen ja rahat ovat aikaisintaan silloin käytettävissä.

Jos olisin mamu, niin kunta lähtettäisi kunnanjohtajan virka-auton hakemaan minua synnäriltä ja lahjoittaisi vielä ajelut turvakaukaloineen vuodeksi eteenpäin.

Vierailija
62/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisista kuin yhden 15min bussimatkan aikana vauva ehtii saamaan. Ja sitä paitsi vauva on mun sylissäni eikä kenenkään räkänokan lääpittävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokraat sen kaukalon. Mä itse ja vauva tultiin vaunuja työntäen sairaalasta. Ihan lyhyt matka joku kilsa kävellä. Ja oli kevät ja synnärillä sanottiin että saa viedä vauvan heti ulos kun on niin lämmin jo. Ja sekin vaikutti asiaan kun en pystyny istumaan. Siis en millään, kun repesin niin pahasti.

Vierailija
64/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalan rampin kautta ihan synnärin ovelle, siihen samaan paikkaan johon taksillakin menisin.

Ja tottahan lähden sinne synnyttämään siinä vaiheessa kun en ole vielä aivan kuoleman kielissä ja kestän ne perjantainbilettäjätkin samassa bussissa.

Ei ne mua kotiinkaan synnäriltä laita jos sanon että lähden sitten bussilla takaisin kotiin kun ei kerran ole paikat vielä tarpeeksi auki.

Vierailija
65/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokraat sen kaukalon. Mä itse ja vauva tultiin vaunuja työntäen sairaalasta. Ihan lyhyt matka joku kilsa kävellä. Ja oli kevät ja synnärillä sanottiin että saa viedä vauvan heti ulos kun on niin lämmin jo. Ja sekin vaikutti asiaan kun en pystyny istumaan. Siis en millään, kun repesin niin pahasti.

Vierailija
66/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehä linkku äkkijarrutuksen ja vauva tippuu sylistä jne tai saada jonki pöpn sieltä. onko vauvas henki mitattavissa pariin kymppiin kun sanoit et omistat bussilipun ni ei raaski taksia.

Vierailija
67/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä tiedä ketä haisevaa pöpöpesää taksi on ennen meitä kuljettanut.

Vierailija
68/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä tiedä ketä haisevaa pöpöpesää taksi on ennen meitä kuljettanut.

vaikka puoleksi vuodeksi, niitähän on siellä ihan älyttömästi.

Niin mä ainakin tekisin jos se kotiinpaluu on noin vaikeeta.

Vierailija
69/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin se menee, eikä maksa paljoo- kai oot huomioinu, että hoitopäivämaksu tulee sairaalassaolostakin??Tai sossuhan sen tietty maksaa. Sulle.

Vierailija
70/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä siitä selviää.

mutta oon samaa mieltä näiden muiden kanssa, että voi olla, että et pysty istumaan, et paljon kävelemään, voi tulla sektio, jolloin et edes VOI kantaa vauvaa.

hanki vaunut kirpparilta. niin mekin tehtiin. ykkösvaunut vähän kalliimmalla, mutta kakkosvaunut maksoivat 15e (huuto.netistä). sitten joku ystäväsi tulee vaunujen kanssa hakemaan sinut sairaalasta ja käy sinulle samalla kaupassa.

jos sinulla ei ole yhtään ystävää, niin menet niiden vaunujen kanssa synnyttämään.

Vierailija
71/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on vuokra-asunnossani varmaan 10 vuotta vanha jääkaappi, jonka pakastelokerossa ei kylmene edes perjantaisiideri. Aika äkkiä ruuat pilaantuu jos niitä sinne yrittää säilöä. ap

Vierailija
72/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pakastin. Pakkanen on tuolla pihalla.

Sinne vaan parvekkeelle safkat, kai sossun asiakkaillakin on sama ilmasto.

Vierailija
73/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija
74/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä on myös kaikki sairaalapäivät ja vielä sittenkin kun kotiudumme synnäriltä linja-autolla?

Vierailija
75/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sinun olevan provoilija, koska osaat kirjoittaa noin hyvää suomea (palstan normaaliin tasoon verrattuna). Kirjoitustaito vaatii edes sen verran järkeä, ettei ole mahdollista olla nykyaikana täysin sossun elättinä, peukalo keskellä kämmentä ja ilman miestä vauvaa saamassa.

Ja alkoi ihan hyvin, mutta loppu lässähti! ;-)

Vierailija
76/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄ PROVO LÄSSÄHTI NYT TÄYSIN! Eikun suksilla, potkukelkalla tai vedä vauvaa pulkassa... Ja Siwahan löytyy joka paikasta. Ja eikun sanoista tekoihin (ota kuvia, jos sulla on kännnykkä; luultavasti, kun nettiinkin on varaa, vaikkei taksiin, HIH!). Tee siis oma ohjelma, mä voin vaikka sponsata sun MATKAASI!

Vierailija
77/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä toka lapsi kulki kotiin kantoliinassa bussissa. Ekan kanssa mies kävi hakemassa vaunut kotoa, ja silloin käveltiin kotiin (asuttiin parin kilsan päässä sairaalasta).

Olen joskus yrittänyt tilata taksia jossa olisi turvakaukalo, mutta silloin pk-seudulla se ei onnistunut. Tosin eipä meillä silloin opiskelijoina olisi siihen ollut varaakaan, kun nuo matkat synnäriltä kotiin tehtiin... ja tämä ei ole provo:)

Vierailija
78/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ollut korttia silloin vielä, enkä itse uskaltanut rattiin. Bussi kulki kotioven vierestä ja jätti sairaalan viereen. Odotettiin siis ekaa aamubussia ennen kuin lähdettiin, en raaskinut maksaa taksia, kun olin varma, että joudutaan suhaamaan edes takas, kun esikoisen kanssa en ollut varma tuntemuksista.

Onneks bussi oli melkein tyhjä ja supistukset vielä suht siedettäviä. Vauva syntyi neljä tuntia myöhemmin :-D

Vierailija
79/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin tarviit sitä?

Vierailija
80/114 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset kk lippua?