Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut jotain sellaista, mitä toiset ihmiset eivät yleensä ole joutuneet kokemaan?

Vierailija
27.06.2026 |

Sellaista asiaa tai vastoinkäymistä. Miten tämä on vaikuttanut sinuun?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis olen jäänyt yksinhuoltajaksi kun lasteni isä kuoli, olin silloin 27v. Tuntuu että ihmiset ei oikein ymmärrä, mitä on jäädä yksin, tai kolmestaan lasten kanssa, niin nuorena.

Vierailija
2/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen itsemurha, vaikka ei sekään kovin harvinainen ilmiö ole, sillä jokainen itsemurhan tehnyt on tai on ollut jonkun perheenjäsen.

Menetys on kuitenkin pysyvä.

Vierailija
4/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alta 20 kun isäni kuoli. Sitäkin tapahtuu, mutta vähemmän kuitenkin nykyään kun ihmiset elävät pitkään. Yksi kaverini ei nähnyt eroa siihen, kun hänen oma isänsä kuoli silloin kun hänellä oli jo aviomies ja omia lapsia. Se on aika jännä juttu, miten ihmiset eivät tajua, kuin oman perspektiivinsä asioihin. Lyhytnäköiset äidit "opettavat" samaa jälkikasvulleen.

Vierailija
5/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena orvoksi jääminen ja huostaanotto

Vierailija
6/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen ALS ja tuskallinen elämän loppumatka vierellä kulkien. ALS-potilaita tulee reilut sata per vuosi lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkää. Monta kuukautta elämässäni. Syömättömyyttä heikon talouteni vuoksi. Ihan Suomessa.

Vierailija
8/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alta 20 kun isäni kuoli. Sitäkin tapahtuu, mutta vähemmän kuitenkin nykyään kun ihmiset elävät pitkään. Yksi kaverini ei nähnyt eroa siihen, kun hänen oma isänsä kuoli silloin kun hänellä oli jo aviomies ja omia lapsia. Se on aika jännä juttu, miten ihmiset eivät tajua, kuin oman perspektiivinsä asioihin. Lyhytnäköiset äidit "opettavat" samaa jälkikasvulleen.

Ei kai tuo mikään vertailtava asia ole missä pitäisi kilpailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteroseksi naisen kanssa

Vierailija
10/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. On muuten sen verran kauheita juttuja ettei pysty näköjään edes vauvalle niistä kertomaan. Ei pysty muistelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa ja nuorena aikuisena rankka väkivalta; fyysinen, seksuaalinen, henkinen, taloudellinen. 

 

Toisaalta tiedän, ettei se edes ole niin harvinaista lopulta.

 

Vaikutti niin että paha PTSD, autoimmuunisairauksia ja jokseenkin häiriintynyt luonne. En tule varmaan koskaan kykenemään normaaliin työelämään tai läheisyyteen. Ja tietysti kun tästä asiasta ei voi huudella missään yhtäkkiä sen enempää ammattilaisille kuin tavan tallaajille, joskus on raskasta kun ihmiset olettaa. Yleensä oletus on, että olen vain laiska tai outo. Kukaan ei todellakaan ymmärrä miten paljon töitä on vaatinut, että olen ensinnäkin hengissä, en ole lähtenyt vanhempien ja suvun päihteilyn ja rikollisuuden tielle, enkä joudu koko ajan osastolle ja/tai ole ihan koomaan lääkitty. 

 

Se, että olen nyt hyvässä kunnossa fyysisesti ja suht tasapainossa henkisesti ja saan hoidettua perusasiat kuten peseytyminen, syöminen, siivoaminen, laskut... On vaatinut vuosien työn. 

Vierailija
12/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessa ja nuorena aikuisena rankka väkivalta; fyysinen, seksuaalinen, henkinen, taloudellinen. 

 

Toisaalta tiedän, ettei se edes ole niin harvinaista lopulta.

 

Vaikutti niin että paha PTSD, autoimmuunisairauksia ja jokseenkin häiriintynyt luonne. En tule varmaan koskaan kykenemään normaaliin työelämään tai läheisyyteen. Ja tietysti kun tästä asiasta ei voi huudella missään yhtäkkiä sen enempää ammattilaisille kuin tavan tallaajille, joskus on raskasta kun ihmiset olettaa. Yleensä oletus on, että olen vain laiska tai outo. Kukaan ei todellakaan ymmärrä miten paljon töitä on vaatinut, että olen ensinnäkin hengissä, en ole lähtenyt vanhempien ja suvun päihteilyn ja rikollisuuden tielle, enkä joudu koko ajan osastolle ja/tai ole ihan koomaan lääkitty. 

 

Se, että olen nyt hyvässä kunnossa fyysisesti ja suht tasapainossa henkisesti ja saan hoidettua perusasiat kuten peseytyminen, syöminen, siivoaminen, laskut... On vaatinut vuosien työn. 

Ei kenelläkään ole ollut helppoa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alta 20 kun isäni kuoli. Sitäkin tapahtuu, mutta vähemmän kuitenkin nykyään kun ihmiset elävät pitkään. Yksi kaverini ei nähnyt eroa siihen, kun hänen oma isänsä kuoli silloin kun hänellä oli jo aviomies ja omia lapsia. Se on aika jännä juttu, miten ihmiset eivät tajua, kuin oman perspektiivinsä asioihin. Lyhytnäköiset äidit "opettavat" samaa jälkikasvulleen.

Ei kai tuo mikään vertailtava asia ole missä pitäisi kilpailla.

Ja taas SINUN lyhytnäköinen näkökulmasi asiaan. Tiedätkö kuinka hemmetin loukkaavaa ja satuttavaa tuollainen käytös (kaverini) on? Keskenkasvuinen, jolla ei ole tukea menettää vanhempansa vs. aikuinen, jolla on tukeva puoliso ja lapset menettää eläkeikäisen vanhempansa. Hanki sydän!

Vierailija
14/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen sekä isän seksuaalinen ahdistelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut kokemaan sen, että en ole saanut mahdolisuutta kokea seksiä kumppanin kanssa. Mutta ei tällaista kokemusta pidetä kokemuksena vaan tavataan sanoa, että on kokematon.

M45 

Vierailija
16/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa väkivaltaa lapsena ja sitä seuranneen tuuliajon ja väkivallan kertaantumisen. Pahoja mielenterveysongelmia ja itsemurhayrityksiä.

Toisaalta taas laitostausta teki selväksi sen, että meitä vastaavia kokeneita on ikävän paljon. Minä olen sentään ollut siitä etuoikeutetussa asemassa, etten ole joutunut kokemaan seksuaalista väkivaltaa.

Vierailija
17/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alta 20 kun isäni kuoli. Sitäkin tapahtuu, mutta vähemmän kuitenkin nykyään kun ihmiset elävät pitkään. Yksi kaverini ei nähnyt eroa siihen, kun hänen oma isänsä kuoli silloin kun hänellä oli jo aviomies ja omia lapsia. Se on aika jännä juttu, miten ihmiset eivät tajua, kuin oman perspektiivinsä asioihin. Lyhytnäköiset äidit "opettavat" samaa jälkikasvulleen.

Ei kai tuo mikään vertailtava asia ole missä pitäisi kilpailla.

Ja taas SINUN lyhytnäköinen näkökulmasi asiaan. Tiedätkö kuinka hemmetin loukkaavaa ja satuttavaa tuollainen käytös (kaverini) on? Keskenkasvuinen, jolla ei ole tukea menettää vanhempansa vs. aikuinen, jolla on tukeva puoliso ja lapset menettää eläkeikäisen vanhempansa. Hanki sydän!

Sinähän tässä yrität vähätellä kaverisi kokemusta. Miksi?

Vierailija
18/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👩: HIRVEÄN TRAUMAN YHYYYY, PENAALI HEITETTIIN ROSKIIN KUN OLIN 13 JA ÄITI JOI JOSKUS YHYYYYYY!!!!

Vierailija
19/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rankkaa väkivaltaa lapsena ja sitä seuranneen tuuliajon ja väkivallan kertaantumisen. Pahoja mielenterveysongelmia ja itsemurhayrityksiä.

Toisaalta taas laitostausta teki selväksi sen, että meitä vastaavia kokeneita on ikävän paljon. Minä olen sentään ollut siitä etuoikeutetussa asemassa, etten ole joutunut kokemaan seksuaalista väkivaltaa.

Voi kyynel 😢

Vierailija
20/51 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alta 20 kun isäni kuoli. Sitäkin tapahtuu, mutta vähemmän kuitenkin nykyään kun ihmiset elävät pitkään. Yksi kaverini ei nähnyt eroa siihen, kun hänen oma isänsä kuoli silloin kun hänellä oli jo aviomies ja omia lapsia. Se on aika jännä juttu, miten ihmiset eivät tajua, kuin oman perspektiivinsä asioihin. Lyhytnäköiset äidit "opettavat" samaa jälkikasvulleen.

Ethän siinäkään näytä tajuavan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän