Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?

Vierailija
31.01.2015 |

Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.

Vastaan itse ensin:

- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.

- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina

- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki

- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut

- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.

Kommentit (256)

Vierailija
241/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vaatteiden tarkoitus on? Miettikääpä flikat sitä.

Vierailija
242/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni täti vastanut tähän ketjuun, mutten jaksa lukea, kirjoitan oman näkemykseni. Koskaan, milloinkaan en kuvitellut pukeutuvani tätimaisesti, mutta nyt suorastaan haluan erottua teineistä ja pyrkyreistä. Olen löytänyt paikkani tässä maailmassa ja haluan korostaa, että olen ylittänyt tietyn rajapyykin. Olen oikeasti aikuinen ja pukeudun niin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:17"]

Kaikenlaiset kaavut ja ponchot. Eivät rumia, mutta tekevät vähän velhon näköiseksi. Näitä käyttävät enimmäkseen tuollaiset 40-60 -luvuilla syntyneet kultturitädit, ihan vanhoilla ikäluokilla niitä ei kauheasti näe.

[/quote]

Häh, mitä vikaa siinä on jos näyttää velholta? :D 
[/quote]

Hmm, ehkä se, että velhot on miespuolisia? ;)

Vierailija
244/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:08"]

Omistamani pari desigualin paitaa, ovat hillittyjä, kahta väriä molemmissa. Ja siis nuo ovat vain pari otosta vaatekaapistani. Toki minulla on muitakin ja muunlaisia vaatteita ja tietenkin tajuan, ettei kaikki pidä samoista. Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotain desigualia ei voisi pitää siinä missä muitakin. Ja kyllä, minunkin mielestäni jotkut desigualin vaatteet ovat aivan hirveitä. Mutta niin monen muunkin valmistajan.

[/quote]

Lukeeko niissä kuitenkin Desigual kissan kokoisin kirjaimin helmassa tai yläselässä? Se on vaan ihan kamalan halvan ja mauttoman näköinen merkki väristä riippumatta. En käyttäisi, koska en halua näyttää joltain wannabe new age -hipiltä.

Farkut ei sovi minusta juuri kenellekään, paitsi urheilullisille alle 30-vuotiaille, joilla on timmit jalat ja peppu. Muilla ne vaan korostaa kaikkia alaruumiin huonoja puolia. Miksi ei voi käyttää ihan asiallisia housuja? Vaikka vakosamettia tai ihan mitä tahansa muuta kuin sinistä denimiä. Ei tässä nyt missään maissipellolla olla. Ihan käsittämätön arkivaate mielestäni.

Nauratti myös se kommentti käsityötädeistä, joilla on kaikenlaista huovutettua härpäkettä päällä rintakorusta pipoon ja takkiin. Itse huovutettu huopa tuntuu minusta ihan kamalalta ja näyttää myös lasten askartelulta. Miksi kukaan aikuinen haluaa kulkea ihmisten ilmoilla joku huovutettu antennipipo päässä? Silmiä särkee.

Vierailija
245/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:44"]

Ei mikään, mummot on tosi söpöjä!

[/quote]

Tämä!

Vierailija
246/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:12"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:08"]

Omistamani pari desigualin paitaa, ovat hillittyjä, kahta väriä molemmissa. Ja siis nuo ovat vain pari otosta vaatekaapistani. Toki minulla on muitakin ja muunlaisia vaatteita ja tietenkin tajuan, ettei kaikki pidä samoista. Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotain desigualia ei voisi pitää siinä missä muitakin. Ja kyllä, minunkin mielestäni jotkut desigualin vaatteet ovat aivan hirveitä. Mutta niin monen muunkin valmistajan.

[/quote]

Lukeeko niissä kuitenkin Desigual kissan kokoisin kirjaimin helmassa tai yläselässä? Se on vaan ihan kamalan halvan ja mauttoman näköinen merkki väristä riippumatta. En käyttäisi, koska en halua näyttää joltain wannabe new age -hipiltä.

Farkut ei sovi minusta juuri kenellekään, paitsi urheilullisille alle 30-vuotiaille, joilla on timmit jalat ja peppu. Muilla ne vaan korostaa kaikkia alaruumiin huonoja puolia. Miksi ei voi käyttää ihan asiallisia housuja? Vaikka vakosamettia tai ihan mitä tahansa muuta kuin sinistä denimiä. Ei tässä nyt missään maissipellolla olla. Ihan käsittämätön arkivaate mielestäni.

Nauratti myös se kommentti käsityötädeistä, joilla on kaikenlaista huovutettua härpäkettä päällä rintakorusta pipoon ja takkiin. Itse huovutettu huopa tuntuu minusta ihan kamalalta ja näyttää myös lasten askartelulta. Miksi kukaan aikuinen haluaa kulkea ihmisten ilmoilla joku huovutettu antennipipo päässä? Silmiä särkee.
[/quote]

Hyi vittu joku vakosametti :DD

Vierailija
247/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:44"]ne järkevät, tylsät kävelykengät baskerin kanssa ! tupeerattu, oudon lilahtavaksi värjätty tukka joka on niin ohut että päänahka näkyy läpi. tekosilkkinen hevosenkenkä tms-kuvioitu pieni huivi kaulassa. tikatut takit.
[/quote]
Kuvailtu meidän koulun erästä lihavaa lv:tä joka on ihan hirveä xD

Vierailija
248/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:12"]

[/quote]

[/quote]

WTF???

Jaa, että pitäis palata 80-luvun vakosamettihousuihin, ei kiitos nyt kuitenkaan. Mitään karmeimpia en tiedä kuin nuo. Ja kyllä ne farkut sopii useimmille, varsinkin, kun on sopiva malli ja väri.

Vierailija
249/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:12"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:08"] Omistamani pari desigualin paitaa, ovat hillittyjä, kahta väriä molemmissa. Ja siis nuo ovat vain pari otosta vaatekaapistani. Toki minulla on muitakin ja muunlaisia vaatteita ja tietenkin tajuan, ettei kaikki pidä samoista. Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotain desigualia ei voisi pitää siinä missä muitakin. Ja kyllä, minunkin mielestäni jotkut desigualin vaatteet ovat aivan hirveitä. Mutta niin monen muunkin valmistajan. [/quote] Lukeeko niissä kuitenkin Desigual kissan kokoisin kirjaimin helmassa tai yläselässä? Se on vaan ihan kamalan halvan ja mauttoman näköinen merkki väristä riippumatta. En käyttäisi, koska en halua näyttää joltain wannabe new age -hipiltä.   Farkut ei sovi minusta juuri kenellekään, paitsi urheilullisille alle 30-vuotiaille, joilla on timmit jalat ja peppu. Muilla ne vaan korostaa kaikkia alaruumiin huonoja puolia. Miksi ei voi käyttää ihan asiallisia housuja? Vaikka vakosamettia tai ihan mitä tahansa muuta kuin sinistä denimiä. Ei tässä nyt missään maissipellolla olla. Ihan käsittämätön arkivaate mielestäni. Nauratti myös se kommentti käsityötädeistä, joilla on kaikenlaista huovutettua härpäkettä päällä rintakorusta pipoon ja takkiin. Itse huovutettu huopa tuntuu minusta ihan kamalalta ja näyttää myös lasten askartelulta. Miksi kukaan aikuinen haluaa kulkea ihmisten ilmoilla joku huovutettu antennipipo päässä? Silmiä särkee. [/quote] Hyi vittu joku vakosametti :DD

[/quote]

Se on ihan parasta. Lämmintä sellaisenaan, ryhdikästä ja häivyttää sopivasti vartalon virheitä, koska ei ole ihan ohutta. Lisäksi yleensä puuvillaa, eikä mitään kylmää keinokuitua. Ja puhun nyt siis sellaisesta vakosametista, jossa ne vaot ei näy kuin ihan läheltä katsoessa, en mistään raitaisesta sametista. Siis mitä H&M:kin on pullollaan.

Vierailija
250/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:51"]

[/quote]

[/quote]

WTF???

Jaa, että pitäis palata 80-luvun vakosamettihousuihin, ei kiitos nyt kuitenkaan. Mitään karmeimpia en tiedä kuin nuo. Ja kyllä ne farkut sopii useimmille, varsinkin, kun on sopiva malli ja väri.

[/quote]

No ei tartte palata mihinkään 80-luvulle, onhan tuota vakosamettia kaupat pullollaan nykyäänkin. Tarkoitin siis tuon tyyppistä: http://images2.chictopia.com/photos/themoptop/7217508426/neutral-backpack-bag-brown-beatles-tee-t-shirt-deep-purple-corduroy-pants_400.jpg

Sata kertaa paremman näköistä kuin joku kivipesty denim.

Vierailija
251/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 04:04"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:51"]

[/quote]

[/quote]

WTF???

[/quote]

No ei tartte palata mihinkään 80-luvulle, onhan tuota vakosamettia kaupat pullollaan nykyäänkin. Tarkoitin siis tuon tyyppistä: http://images2.chictopia.com/photos/themoptop/7217508426/neutral-backpack-bag-brown-beatles-tee-t-shirt-deep-purple-corduroy-pants_400.jpg

Sata kertaa paremman näköistä kuin joku kivipesty denim.
[/quote]
Niin, tuon näköiset oli mulla 80-luvulla ja vielä keltaiset, että edelleen ei kiitos. Itse tykkään eniten farkuista, joten mun mielestä taas ne on paremman näköisiä kuin nuo. No, mielipiteitähän nämä on, joten siksi ihmettelen tuota tummentamaani yhden henkilön "totuutta".

Vierailija
252/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:32"]

Mä olin aina miettinyt, mistä niitä mummouniformuja löytyy. En enää mieti, löysin sellaisen kaupan. On nimeltään joku modemekko tms. Näin kerran mainoksen, jossa kyseinen myymälä mainosti nahkasormikkaita, menin sinne ostoksille ja myymälä oli pullollaan 50-70v täti-ihmisiä ihastelemassa polyesteristä kyhättyjä paitoja ja saman materiaalin suoria housuja, baskerimyssyjä. Jäi sormikkaat ostamatta kun alkoi niin pelottamaan. Siis jo parikymppisenä olin eksynyt mummouniformukauppaan. Jaiks!

[/quote]

:D Kiitos!

Vierailija
253/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkatoppaukset juhlajakuissa :D

Vierailija
254/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisiä ollaan mä  olin enemmän täti 30+ kuin nyt 50+! Silloin mun piti vielä hakea paikkaani työelämässä, olin tehtävissä missä piti aina pukeutua "virastotyyliin". Se sitten oli jakku- ja housupukuja siistien paitojen kanssa....

Tosin mulla oli alla kauniit silkkiset alusvaatteet joita ostin  maailmalta kun Suomesta ei saanut, paidatkin oli silkkiä ja monet jakkupuvut tein itse. 80 luvun alussa vaan hienointa tyyliä oli esim "Kuutamokeikka"- sarjasta kopioitu mutta hillittynä suomiversiona:D

40+ itsevarmuus oli jo ihan toisella tasolla ja muutenkin työelämä vapautunut naisten pukeutumisen suhteen. Enää ei tarvinnut pukeutua joka päivä töihin biz asuun vaan ainoastaa silloin kun oli asiakastilaisuuksia tai edustamista. Muun ajan saattoi pukeutua värikkäämmin ja rennommin (en kuitenkaan tarkoita farkkutyyliä tässä).

Nyt 50+ kun olen asiakkaiden kanssa lähdössä johonkin otan selvää ovatko he ns kovat-kaulassa tyyppejä vai rentoja ja pukeudun sen mukaan - asiakkaan ikähaitari kun on 20-65.... Olen rohkea värien ja mallien suhteen ja nautin naisellisista malleista.

n54v

Vierailija
255/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota viimeksi eräässä karaokebaarissa juuri vanhempien naisten pukeutumistyyliin. Mua oikein nauratti miten moni 40-vuotias on n. 10 vuotta muotia jäljessä. Näillä naikkosilla oli päällä mm. valkoisia piikkikorkoja, halpoja paljettipaitoja mitä tosiaan käytettiin 2000-luvun alkupuolella, valkoisia farkkuja leveillä lahkeilla, fiorellafarkkuja jne. Näyttää vaan niin huvittavalta. Valitettavasti tätä näkee myös nuoremmilla mutta järkyttyneenä kyllä katselin tätä keski-ikäisten baaripukeutumista :D Tähän vaatetuksen päälle vielä 3 promillen humala ja reivaamiseata levinneet meikit niin avot:ä! Mietin vaan että toivottavasti musta ei tulevaisuudessa tule samanlaista :D

Vierailija
256/256 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen valitsee mukavuuden. Lyhyt jätkätukka, harmaat jätkämäiset venyneet collegehousut, huppari (=narkkien vaate), halpamarketin (unisex) muodoton pötkylämötkylätakki. Linttaan tallotut toppatöppöset ja vielä niin juhlaan kuin arkeenkin. 

Hävetti oikein, kun oltiin Tukholmassa kokoustamassa, niin meidän ryhmän huonoryhtiset naiset olivat pukeutuneet kuin olisivat lähdössä roskia viemään tai ulkoiluttamaan koiraa. Kyllä ruotsalaiset olivat näyttäviä, kuten itsekin. Vähän tilannetajua. Hmh!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä