Miksihän tuttavaperheen äiti ei tee KOSKAAN MITÄÄN yhdessä perheen kanssa??
Okei, kyllähän he nyt kotona varmasti ovat koko porukalla, mutta kodin ulkopuolella ei ikinä. Isä vie lapset aina yksin leikkipuistoon, uimahalliin, elokuviin, hiihtämään, pulkkamäkeen, sukulaisten luo, mökille...
Minusta tämä on todella outoa.
Kommentit (29)
Mä olen lasten kanssa koko ajan muulloin, oma aika tekee höpöä. :) Tosin tehdään me yhdessäkin asioita. Mutta on se hyvä, että isä vie lapsia itsekseenkin, saavat sellaista isi-lapsiaikaa, jossa äiti ei ole koko ajan päsmäröimässä.
laittaa ruokaa, siivoaa tms..
tai sitten isä vie lapsia ulos että äiti sa välillä levätä. mikäs siinä on niin ihmeellistä
Varmasti heillä on syynsä. Jos olet niin utelias, kysy heiltä.
Hyvä että jompi kumpi vie lapsia....
kun minulla ei ole yhtaan sellaista tuttavaperhetta, jonka menoista tietaisin niin tarkkaan, etta osaisin sanoa mihin menevat ja milla kokoonpanolla?
Johtunee ehka siita, etten ole edes hyvien ystavieni kanssa joka paiva yhteyksissa, jolloin tulisi arkiset jututkin puitua tosi tarkkaan?
kun minulla ei ole yhtaan sellaista tuttavaperhetta, jonka menoista tietaisin niin tarkkaan, etta osaisin sanoa mihin menevat ja milla kokoonpanolla?
Johtunee ehka siita, etten ole edes hyvien ystavieni kanssa joka paiva yhteyksissa, jolloin tulisi arkiset jututkin puitua tosi tarkkaan?
Ei kait ap vain kyttää? ;)
Mä olen lasten kanssa koko ajan muulloin, oma aika tekee höpöä. :) Tosin tehdään me yhdessäkin asioita. Mutta on se hyvä, että isä vie lapsia itsekseenkin, saavat sellaista isi-lapsiaikaa, jossa äiti ei ole koko ajan päsmäröimässä.
Kun joskus saan rauhassa olla yksin kotona (ja vaikka siivota tai surffailla) niin mies mielellään vie lapset jonnekin. Pihalta ovat nimittäin muuten koko ajan tulossa sisään "häiritsemään" minua. Mies ei myöskään oikein osaa vain olla pihalla lasten kanssa, vaan on helpompaa lähteä vaikkapa pulkkamäkeen tai uimalaan. Ja ovathan nuo isä-lapsi -reissut lapsille ihan luksusta. Joskus myös piheys vaivaa. Aina ei viitsi maksaa kahta aikuisten lippua siitä että lapset pääsevät nauttimaan sirkukseen, kylpylään tai hevosajelulle. Ehkä myös mies haluaa panostaa siihen lapsi-aikaansa oikein erityisesti kun kuitenkin on lasten kanssa niin vähän pitkien työpäiviensä vuoksi. Haluaa siis tarjota lapsille jotain oikein erityistä.
Minulle joka tapauksessa pääpointti siihen, että en mene mukaan on oman ajan saaminen.
Mulla on mies niin paljon pois kotoolta joten tosi tyytyväinen olen kun mies vie yksin lapsia. Meillä lapset on vielä poikia ja kutsuvatkin niitä poikien menoiksi :D. Mä en jaksa lasten kanssa kauheasti kodin ulkopuolella puuhailla kun miehen poissaolojen takia olen nääntymäisilläni. Teemme lasten kanssa sitten kaikkea kevyttä, askartelua, maalaamista, lautapelejä jne. Mutta piston tunnen sydämessä siitä etten ulkoile lasten kanssa.
Koskaan ei mennä koko perheen voimin minnekään. En edes keksi minne mentäisiin koko perhe yhdessä.
olen töissä ja tietyt kuukaudet vuodesta vielä sunnuntaitkin. En yksinkertaisesti ole paikalla kun lapsi haluaa uimahalliin, urheiluharkkoihin, hiihtämään, luistelemaan, leffaan sinne tänne ja takaisin.
Mutta, minä olen aamuisin kotona herättämässä lapsen, laittamassa aamupalaa, katsomassa, että kouluunlähtö sujuu mallikkaasti. Niinä aamuina, kun hän menee myöhemmn kuin kahdeksaksi kouluun (4 aamua viikossa) katsomme yhdessä telkkarista lasten aamuohjelmia, saatamme pelata aamupalalla Afrikan tähteä, nauramme, juttelemme. En tunne olevani pois lapsen elämästä, vaikka eri paikkoihin kuskaaminen onkin isän vastuulla.
Sunnuntaisin sitten äitikin pääsee mukaan yhteisiin juttuihin.
Nyt jos joku nostaa älämölön pitkistä työpäivistä/vapaapäivistä, lomista jne. niin kerrottakoon, että pienellä yksityisyrittäjällä ei ole muita vapaapäiviä viikossa kuin sunnuntait, lomaa on noin 2 viikkoa vuodessa.
Enkä oikein tajua. Tai siis sitä äitiä en tunne, koska en ole koskaan tavannut. Aina vain isän lasten kanssa. Uimassa, harrastuksissa, ystävien luona. Ihan joka paikassa. Lasten isä käy joka viikko jossain ns. ihmisten ilmoilla lapset mukana. Olemme joskus kutsuneet äidin, mutta hän ei ole tullut.
on isä-aika. Jos äiti on lasten kanssa aamuisin, kun sinä aamu-uninen vedät vielä sikeitä. Tai äiti on viikot työmatkoilla ja viikonloppuna lasten kanssa, ja sinä taas vietät viikonloput perheesi kanssa jossain muualla kuin siellä puistossa. Jos äiti on töissä ja isä koti-isänä tai työttömänä. Onko tuo nyt tosiaan niin kovin ihmeellistä.
On niin vaivalloista raahautua jonnekin ja en itse yhtään nauti niistä jutuista joista lapset. Esim uinti ja pulkkamäki ovat ihan kauhistus. Eli mies saa hoitaa ne hommat. Kotona olen se kuuntelija joka seurustelee lasten kanssa. Mies ei sitä hallitse.
On niin vaivalloista raahautua jonnekin ja en itse yhtään nauti niistä jutuista joista lapset. Esim uinti ja pulkkamäki ovat ihan kauhistus. Eli mies saa hoitaa ne hommat. Kotona olen se kuuntelija joka seurustelee lasten kanssa. Mies ei sitä hallitse.
Minusta äiti antaa varsin kapean naisen mallin, jos ei koskaan osallistu mihinkään "kivaan".
eli me käydään juuri noin,
ja syy, en halua viettää aikaa mieheni kanssa yhtään enempää mitä on pakko, eli kotona ne muutamat tunnit mitä samaan aikaan on vuorokaudessa oltava.
Jos ätii on kuitenkin perheen kanssa kotona, niin kivahan se on, että isä jaksaa kuljettaa kodin ulkopuolellekin.
Meillakin mina olen enemman lukija ja keskustelija. Tykkaan myos kayda kavelyilla lasten kanssa paivittain.Mies tykkaa taas tehda ihan eri juttuja.
Minusta tama toimii, koska kumpikin saa omaa aikaa. Siita en tykkaisi, etta aidin kanssa tehtais vaan tyttojen juttuja ja isin kanssa miesten juttuja... Haluan lasteni nakevan, etta kumpikin sukupuoli voi tehda kaikkea, mutta henk. koht. mieltymykset voivat tietenkin poiketa kovastikin. Siksi lapset aina siivoavat isansa kanssa... ; )
että vaimo saa silleen tehdä ruuan rauhassa, siivota rauhassa tai myös omaa aikaa.