Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku. Miten saan ystäväni todella tajuamaan meidän rahatilanteen?

Vierailija
17.02.2009 |

Ystäväni on ns maailman kansalainen, rahakkaassa työssä, matkustelee paljon. Myös miehensä on samanlainen.

1,5v sitten olimme heidän häissään Englannissa 4 henkisen perheemme kanssa. Meillä meni lähes kaikki säästöt matkaan ja teimme matkan, koska he ovat meille todella rakkaita ihmisiä.

Nyt heillä olisi kuukauden kuluttua esikoisen ristiäiset jälleen ja pitisi siis matkustaa Englantiin.

Ystäväni ei vain todellakaan tunnu tajuavan miten kauan makselimme heidän häidensä jälkeen Visa-laskuja. Meillä jää elämiseen vajaat 400€ kuukaudessa pakollisten kulujen jälkeen eikä siitä nyt ole todellakaan kovin kummoisia summia ehtinyt kertymään reilussa vuodessa. Vaikka kuinka yritin kauniisti selittää, niin hän ei tunnu tajuavan.

Hän toivoisi meitä lapsen sylikummeiksi ja varmasti pahasti pettyy ja loukkaantuukin, jos emme tule.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on ystäväsi niin varmasti ymmärtää!

Vierailija
22/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampere-lontoo selviää parillakympillä lentomatkoista. Ja siellä englannissa saatte varmaan asua ystävienne luona, eli ei hotellikustannuksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tosin nuo muut tuossa kirjoittelee, että se lentäminen ei paljon maksaisi..

Miten olisi se, että menisitte miehen kanssa kaksin?

Vierailija
24/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ristiäiset voisi järjestää Suomessa?

Vierailija
25/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkin vetoaa tuohon muutamaan kymppiin.

Ei tajua, että maksaahan se, kun viemme lapset isovanhemmille hoitoon ja haemme. Myös matkat kentille ja niiltä pois. Majoittua pitäisi hotellissa ja sitten haluavat esitellä paikkoja yms. Heidän kanssa kun mennään ulos syömään, on heistä 100-150€ ihan ok hinta viineineen ja hienoine alkupaloineen.

Tosi kurjaa mennä heidän kanssaan minnekään, kun heittävät satasia tusta noin vaan ja minä joudun mielessäni laskemaan joka euron ja mistä sekin raha otetaan tai mistä nipistetään seuraavina kuukausina.

Tuloerot ovat niin suuret, että hän ei vaan ihan oikeasti käsitä vaan kuvittelee kyseen olevan ennemminkin haluamisesta.

ap

Vierailija
26/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkellä joten on kumma ellei ystäväsi ollenkaan ajattele raha-asioita. minkä kirkon jäseneksi lapsi kastetaan ??

Vierailija
27/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran ei ole rahasta väliä ja juuri nimenomaan HÄNELLE on erityisen tärkeää teidän läsnäolonne. Tietenkään tämän vaihtoehdon esittämien ystävälle ei ole mahdollista, aloitteen pitäisi tulla häneltä itseltään. VAikka lennot olisivatkin edullisia (saatteko edes lippuja sellaiselle lennolle?), tulee kaikenlaisia muita maksuja ja haluatteko edes jättää lapsianne hoitoon matkan ajaksi? Ystävälläsi on nyt suuret toiveet, mutta ei kovin paljon realiteettia - kun itsellä ei ole rahasta kiinni, ei tajua toisten tilannetta.

Vierailija
28/35 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän todellakin huonon rahatilanteen, koska olen opiskelijaäiti. En todellakaan haluaisi käyttää rahaa yli budjettini ulkomaanmatkaa varten. Siellä tulee aina menoja: taksia, hotelleja yms.

Minusta ystäväsi vain tulisi jotenkin tajuta se,ettei kaikilla kaikissa elämäntilanteissa ole rahaa. (Minullakin vain rikkaita ystäviä, eivätkä he todellakaan tajua,että ei mulla ole varaa lähteä New Yorkiin ex-tempore viikonlopuksi...)

Vierailija
29/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi koskaan olettanut, että joku mun kaveri tulisi ulkomaille mun lapsen ristiäisiin.

Sano ystävälle suoraan, että ei ole varaa tulla tai vetoa ettei ole lomaa tms.

Niitä 20 € lentoja ei ole koskaan jälkellä ja siihen kaikki muut mukaan niin helposti viikonloppu ulkomailla on jo 500-1000€.

Vierailija
30/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisten takia. Säälittää kun niistä on tehty niin tärkeät nykyään. Liittyy siihen ettei lapsia paljon enää tule ja kaikki on suunniteltua.

Ymmärrän silti tilanteen, omat vanhempani arvostavat ristiäisiä yli kaiken. Kävivät meidän häissä ulkomailla, ja aikoivat tulla ristiäisiin (koska ovat luvanneet käydä kaikkien lastenlasten ristiäisissä), mutta kun lastamme ei kastettukaan, uutta vierailua ei kuulunut(tosin oli nimeäminen meidän tavallamme joka taas ei ollut arvostuksen kärkipäästä). No, itse en ole loukkaantunut, koska en alunperin ole mitään ristiäisreissuista puhunutkaan, tulisivat mieluummin muuten käymään kun löytyy sopiva ajankohta! Mutta ymmärrän hyvin etteivät käy, kun on vielä alaikäisiä lapsia itselläänkin, ja taloudellinen tilanne ihan eri.

Joitakin ystäviäni olen kustantanut itse tänne vierailulle, siis maksanut kaikki kulut paikanpäällä, ja ottanut mahdollisuuksien mukaan kyytiin /maksanut liput matkustamiseen. Ihan vaan koska olen halunnut heidän käyvän. Tosin on sitten käynyt sellaisia tyyppejäkin jotka ovat puolituttuja ja tulevat vaan sen takia kun tietävät etten ota maksua yöpymisestä/ruoista/ jos käydään jossakin. Eräs sellainen lojui kolme viikkoa, jonka jälkeen oli pakko potkaista pois.

Sanoisin, että jos ystäväsi todella haluaa sinut sinne, ja olet kertonut/ kerrot suoraan tilanteesi, niin hän voi hyvinkin osallistua kuluihin, kokeileppa vaikka. Jos ei, niin syyhän EI OLE sinussa!!

Vierailija
31/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävyys tuohon katkeaa, ei se ole sen arvoista, että siitä kannattaisi mielensä pahoittaa.

Lippujen hinnoista ym. kuluista kirjoittelee täällä taas ihmiset, joilla ei ole todellista käsitystä mitä mikäin maksaa. Ei noita 20€ lentoja oikeasti ole saatavilla, ainakaan molempiin suuntiin, niin, että normaali ihmiset normaalimatkoilla niitä pystyisivät hyädyntämään.

Me matkustellaan aika paljon, mutta halvimmatkin reissut, tulevat kyllä loppupeleissä melko hintaviksi. Esim. joulun alla käytiin Kööpenhaminassa viettämässä pitkä vkl. Lennoista maksettiin vain lentokenttävero (n. 100€ kaksi aikuista ja taapero) ja hotelli saatiin ilmaiseksi (molemmat SAS:in bonnuksilla) kahtena päivänä syötiin kavereiden luona kahtena päivänä ravintolassa tasoa Rosso tms., Shoppailuun kului vajaa 100€, Tivolissa käytiin, mutta muuten ei tehty mitään mikä rahaa veisi. jotenkin vaan visa lasku ko. viikonlopulta oli vähän yli viitisen sataa!!! Eikä siihen huomioida tuota 100€ lentokenttäveroa. En usko, että Lontoossa on yhtään sen halvempaa... Ne on pieniä summia mitä päivien mittaan menee vähän sinne ja tänne, mutta ne tekee loppulaskusta kuitenkin melkoisen.

Vierailija
32/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kuullut "ystävästäni" sen jälkeen kun ilmoitin, etten tule hänen häihinsä maapallon toiselle laidalle. Puitteet olisivat olleet hienot, mutta kustannus olisi ollut ihan hirvittävän iso, noin 3500 euroa kaikkine matkoineen, lahjoineen, vaatteineen jne.

Vierailija
33/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei varaa ole, niin ei tarvi mennä. Asian voi selittää ihan rehellisesti ja jos toinen ei tajua, niin sitten se ei tajua.

En kuitenkaan ymmärrä tätä:

Ei maasta toiseen matkustelua voi tuollaisessa tilanteessa edellyttää kuin ihan lähisuvulta, ystäviltä ei todellakaan.

Mielestäni tässä tapauksessa, kun ystäviä on pyydetty kummeiksi, on ap:n porukka otettu mukaan lähipiiriin. Sillä ei ole mitään tekemistä verisiteen kanssa. Kyllä mulle on moni ystävä tärkeämpi kuin sukulaiset.

Vierailija
34/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit pomminvarman valkoisen valheen, jonka taakse menette.

Pyysin myös ystävääni kummiksi, he eivät päässeet ristiäisiin, mutta kummeiksi heidät huolittiin poissaolevanakin. Sylikummina oli eräs lähellä asuva.

Eli voitte olla lapsen kummeina, vaikka ettei itse ristiäistilanteeseen pääsekään. Paikallaolo on varmaan tosi suotavaa, mutta merimiespappi ymmärtänee.

Ei maasta toiseen matkustelua voi tuollaisessa tilanteessa edellyttää kuin ihan lähisuvulta, ystäviltä ei todellakaan.

Vierailija
35/35 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit yksin tai kahdestaan miehesi kanssa ja olisitte vain kaksi yötä hotelissa ym. Ei se hotelinkaan mikään luksus tarvitse olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän