Näkijää paikalla?
Hei!
Pitkästä aikaa kyselen, jos joku olisi kuulolla.
Mitä tulevaisuus tuo tullessaan meidän perheelle?
Onko lapsilukumme täynnä?
Nyt tuntuisi, että kaikki on valmista, olemme aika pitkälti siinä tilanteessa, mihin olemme pyrkineetkin, mutta onko tämä nyt tässä?
Onko jotain yllätyksiä (hyviä tai pahoja, uusia suunnitelmia, lisälapsia) kulman takana, vai saammeko nyt alkaa elämään tätä "valmista" elämäämme?
Näin kauniin kevätpäivän kunniaksi olisi kiva saada pieni kurkistus tulevaan :)
Kommentit (198)
Aikaisemmin adoptiovaihtoehto tuntuikin kovin kaukaiselta, mutta nyt aivan viime aikoina se on tullut uudelleen ajatuksiin. Rakkautta lapsille olisi jakaa, mutta kun ei ole varmuutta että onko omien lapsien saaminen enää mahdollista.
Olen lihonnut liikaa ja elämäni kärsii siitä. Oma olemus ällöttää.
Onnistunko koskaan saamaan painoa alas??
Olen sairastellut paljon ja pelkään, että menetän työpaikkani. Käyköpahin pelkoni toteen?
Ja siksi olen rahallisesti tiukoilla ja olen vielä yh.
Olen todella alakuloinen tästä kaikesta ja kaipaankin nyt jo hyviä uuisia!!
Kiitos.
T. Yh-Äiti-KM
Olisi ihanaa, jos syventyisit minuun hetkeksi. Illalla lähettelen sinulle kiitokseksi energiaa.
Minulla on sellainen olo, että olen raskaana, onko vaistoni (ja oireeni) oikeassa? Kaksi lasta jo on ja kolmatta haluttu jo yli vuosi (pari keskenmenoakin mahtuu väliin). Sujuuko nyt kaikki hyvin ja uskallammeko iloita terveestä vauvasta? Näkyykö sukupuolta? Jääkö lapsilukumme kolmeen?
Näetkö minulle ammattia, josta nauttisin? Mihin se voisi liittyä?
Näetkö muutammeko tästä talosta lähivuosina ja rakennammeko joskus itse?
Ja lopuksi haluasin kuulla minulle jonkun "opetuksen" eli mikä olisi minulle tärkeää tällä hetkellä?
Kiitoa ja enkeleitä eläämääsi!
Lapsista. Toki he tietävät, milloin vanhemmat ovat lujilla. Parasta mitä lapsillesi voit antaa ei ole maallinen mammona tai uusimman merkkifarkut. He tulevat muistelemaan aina niitä hetkiä, kun isin ja äidin kanssa touhuttiin jotain kivaa. Milloin viimeksi teitte nuotion ja paistoitte makkaraa? Sillä voi kuitata hyvin yhden ilta- tai viikonloppuaterioista. Sanovat ravintoterapeutit mita sanovat. Ehkä voitte tutkia tähtikuvoita yhdessä iltataivaalta, tehdä luontoretken, heitellä kiviä järveen. Tiedän, että yrittäjällä aika on kortilla, mutta se on parasta mitä voitte lapsillene antaa. Myös elokuvan katsominen yhdessä kera popcornien, kirjan lukeminen.
Entä voisivatko lapset olla mukana yrityksen toiminnassa? Kallisarvoisinta mitä voit lapsellesi antaa on usko omiin kykyihin, että tekemällä pärjää ja vahingosta viisastuu. Yrittäjyyden malli on sellainen lahja, että paremmasta väliä. Jaksaisitko katsoa asiaa tältä kannalta?
Teet ihan oikein, kun ajattelet tulevaisuutta kirkkaana. Nyt vain kirkastat kuvaa vielä n. 1000 kertaa!
Useat miljoonat, elleivät miljadit, yrittäjät ympäri maailman ovat samassa tilanteessa. Laiha lohtu, mutta jos voit vielä ajatella niin, että suomalaisilla on aika mainio turvaverkko: vaikka yritystoimintanne päättyisi, niin siitä huolimatta lapset saavat koulutuksen, terveyhdenhuolto toimii, raanasta tulee puhdasta vettä.
Luin tänään, että muotisuunnittelija Hanna Sarenin yritys hakeutui konkurssiin. Hän on kuitenkin jo pistänyt toisen yrityksen pyörimään. Te olette miettimässä uutta suuntaa, ehkä voitte jotain karsia.
Ystäväni, tiedäthän että miesyrittäjälle homma on n. miljoona kertaa todempi. Joudut huolehtimaan myös miehesi jaksamisesta. Suomalainen yhteiskunta katsoo, että esim. konkurssi on tappio, häviö. Amerikassa konkurssi on oppitunti, jonka jälkeen yrittäjä on entistä pätevämpi, viisaampi, osaavampi. Tiedän, että olet väsynyt, Tiedän, että et jaksa. Miehesi kanssa olette kuitenkin sellainen pari, että alta pois. Teillä on yhteisiä unelmia, päämääriä. Kuinka monelta muulta parilta sellaiset visiot puuttuvat kokonaan! Olisivat valmiita antamaan oikean kätensä, kun heillä olisi niin paljon yhteistä. Teidän parisuhdettanne on nyt tämä yrityksen ja perheen pyörittäminen, ei kylpylässä viinilasin ääressä käyty jutustelu. Te olette parisuhteen korkeakoulussa ja päästötodistus on erinomainen, kunhan vain voimat riittävät toistenne tukemiseen ja uskomiseen. Voimakkuutta on myös se, kun sanoo olenvansa heikko, kertoo peloistaan, kun väsyttää, kun tekee täyskäännöksen.
Saisitteko apua suunnitteluun jostakin ministeriöstä, lautakunnasta, toimistosta? Jostain, mistä apu olisi ilmaista? Onko suuntia, joihin ette ole tulleet vilkaisseeksi? Voisitteko brainstormata jonain iltana kaksistaan, heittää jalat pöydälle ja päästellä suustanne kaikenlaista, mitä pälkähtää? Saisitteko lapset naapuriin, mummolaan, kummilaan siksi aikaa?
Sinulla on rohkeutta ja SInulla on viisautta. Sinulla on oivat matkaeväät. Ja ennen kaikkea, olet valmis muuttumaan ja muuttamaan. Olet virtaava vesi. Tiedäthän, että kun vesi riittävän kauan nakertaa kiveä, niin se tekee siihen vaikka reiän.
Kuten sanoin, missään ei opi toista ihmistä tuntemaan niin hyvin kuin tekemällä yhtiestä työtä, jakamalla unelmaa. Sinulla on paljon, vaikka se ehkä nyt tuntuukin taakalta.
Yö on pimeimmillään ennen päivän nousua. Mutta ettehän rehki yli kestokyvyn. Mikään ei ole sen arvoista, että menettäisitte tässä asiassa toisenne tai perheenne. Muutoksia on tulossa, te löydätte suunnan.
Näen pajunkissoja ja auringonkukkia. Näen pellonreuanan ja suvisen maiseman. Autereen ja kesäiset poutapilvet (hui! ihan kuin kotimainen vanha leffa!). Työsi ei ole turhaa, jaksamisesi vailla palkintoa. Jaksa vielä vähän, askel kerrallaan me tätä matkaa teemme. Ei ole häviäjiä eikä voittajia, on vain ihmisiä jotka matkallaan oppivat.
Taisin tälläkin kertaa jäädä ilman kommenttia...
t. vastausta odottava 3:n äiti :) olikohan viestin nro 43
hmm.. mietin, että kirjoitinkohan liian innokkaasti liian lyhyen kuvauksen tilanteestani.
Eli olemme nuori yrittäjäpariskunta, mutta kuitenkin rahallisesti on ERITTÄIN tiukkaan ja olemme harkinneet jo yrityksen lopettaamista. Välillä olemme ihan täynnä tätä työtä, emmekä jaksaisi aina murehtia rahasta.. Haluaisin siis elää. olen harkinnut totaalista alan vaihtoa, mutta pelkään, että se olisi vain hätäratkaisu. En tiedä kuinka edetä ja kauanko jaksan tätä pennien laskemista.
Lapsia meillä ei ole, kaksi ihanaa kissaa kyllä. Itse kuumeilen hiukan ja toivoisin meille muutaman vuoden sisään yhden pienokaisen. Näetkö mitään lapsii liittyvää kohdallani/ kohdallamme?
Suhde toimii hyvin ja olemme onnellisia. Itse välillä, taiteellisena sieluna, en koe olevani ihanteellinen kumppani. Miestäni rakastan suuresti ja toivon vain tämän kaiken kestävän läpi elämän tyrskyjen. Miltä näyttää?
Olisin todella kiitollinen, jos voisit vastata ja katsoa näetkö kohdallani mitään, osittain myös helpotuksen siementä. Kiitos etukäteen!!!
kirjoitin numerolla 44, et tainnut saada mitään tuntumaa minusta :(
Yritän vielä. Tuntuu että elämä polkee paikallaan ja työkuviot rassaavat. Löytyykö miehelle töitä mistään? Entä asunto ja lapsiasiat? Pysymmekö terveinä?
olen aivan loppu, tähän elämäntilanteeseen, näetkö valoa tunnelin päässä? Se homeluukutettu.
Ajan kuluessa osa oireista helpottaa, eläminen käy helpommaksi. Kuitenkin aina, kun hometta on läsnä lapsi sen tuntee. Joten kesämökkien vuokraamisessa tai muussa lomamajoituksessa täytyy olla tarkkana.
Sinua kiukuttaa vallan vietävästi. Minua myös, sillä toisten terveyden riskeeraaminen on huonompi juttu. Oletkohan jo ottanut yhteyttä ihmisiin, jotka tuntevat lain ja sen tulkinnan... et saa mielellesi rauhaa ennen kuin vääryttä on koetettu jotenkin oikoa.
Lapsesi hyvinvoinnille on kuitenkin tärkeää, ette katkeruus jää Sinun mieleesi ja sieltä hiivi pikku hiljaa hänen luoksensa.
Näen ja haistan puhtaita valkoisia lakanoita, rauhallisia unia. Vielä tulee aika, kun voit painaa pääsi pielukselle tätä asiaa surematta, huolehtimatta yön yli.
Ajan kuluessa osa oireista helpottaa, eläminen käy helpommaksi. Kuitenkin aina, kun hometta on läsnä lapsi sen tuntee. Joten kesämökkien vuokraamisessa tai muussa lomamajoituksessa täytyy olla tarkkana.
Sinua kiukuttaa vallan vietävästi. Minua myös, sillä toisten terveyden riskeeraaminen on huonompi juttu. Oletkohan jo ottanut yhteyttä ihmisiin, jotka tuntevat lain ja sen tulkinnan... et saa mielellesi rauhaa ennen kuin vääryttä on koetettu jotenkin oikoa.
Lapsesi hyvinvoinnille on kuitenkin tärkeää, ettei katkeruus jää Sinun mieleesi ja sieltä hiivi pikku hiljaa hänen luoksensa.
Näen ja haistan puhtaita valkoisia lakanoita, rauhallisia unia. Vielä tulee aika, kun voit painaa pääsi pielukselle tätä asiaa surematta, huolehtimatta yön yli.
Mitä näet perheellemme? Lapsiluku? Oma tulevaisuuteni? Haaveeni? Onko muutto edessä tulavaisuudessa? Toiseen kaupunkiin, vai saman kaupungin sisällä?
Kiitos!
Hei,
Olen tällainen perheellinen nainen. aika kummia juttuja tapahtuu elämässäni.. Rauhassa katselen mitä tapahtuu. Mitä luulet, päättyykö kaikki kuitenkin hyvin?
Mitä näet talouspuoleeni. Sekun aina tuppaa mietityttämään.
Mikä on minun lapsilukuni. Kaksi on, kolmannesta olen haaveillut, mutta miehen kanssa menee senverta huonosti että kahdeksi taitaa jäädä. Vai miten sinä näet tilanteeni
Näetkö, tuleeko meidän perheeseen enää lisää lapsia? Meillä isä ei tällä hetkellä tahdo lisää lapsia. Ja itse tahtoisin.
Sinun kanssasi olen miettinyt. Ihan ensiksi, onhan Sinulla tukijoukkoja? Saathan apua lapsenhoidossa? Voithan tililttää murheitasi ystävän olkapäätä vasten? Sitten vielä pyydän, että ota viestiäni liian tosissaan. Katso vain jos siitä jokin osa sopisi Sinulle.
Lihominen. Itse asiassa Sinä aloitat laihduttamisen NYT: Jee, se päivä on koittanut! Vihdoinkin. Ei enää mitään syytä pitkittää. Hipsuttele peilin ääreen ja katso kuka sieltä kurkkaa. Luulet ehkä näkeväsi tämä mieltäsi ällöttävän äitihahmon, mutta kun katsot tarkemmin niin siellähän on tosi vetävän näköinen lyyli, kerrassaan vinkeä! Muistuttaa sitä tyttöä monta vuotta sitten, kun Sinulla oli elämäsi kevät. Tällä kertaa tyttö on kasvanut naiseksi, on monin tavoin kypsempi. Et halua näyttää anorektiseltä kukkakepiltä, jolle on läntätty tisut. Haluat näyttää elämäänsä tyytyväiseltä naiselta, onnelliselta naiselta.
Joudut ehkä käydä kurkkimassa naista useamminkin, ehkä ihan ensimmäinen kerta ei riitä. Seuraavalla kerralla, kun painosi nousun aiheuttaja SInua houkuttelee muistele tätä peilin naista. Haluat, että voit katsella sitä ihan livenäkin ja että muutkin hänet huomaavat.
Laihduttaminen ei ole sellaista työtä ja tuskaa kuin ehkä ajattelet. Joka päivä Sinun vain pitää muuttaa jotain asiaa hiukan erilaiseksi. Ehkä laittaa vähän vähemmän voita leivälle, vaihtaa maito rasvattomaan ja kun leivällä on juustoa et laitakaan enää voita. Ehkä olet absolutisti... tästä en ole varma. Jätä kuitenkin yksi alkoholiannos vähemmäksi seuraavalla kerralla. Itse asisassa kaloreiden säätäminen tässä kohdassa on hurjan helppoa: Alkoholissa on tunnetusti runsaasti kaloreita. Jos kaikenlainen lohturuoka on heikkoutesi, niin niiden suhteen pitää olla aika lujana: ne vain pitää jättää kauppaan. Kotona ne kuitenkin kiusaavat.
Seuraavalla kerralla, kun aiot ottaa hissin käytäkin portaita. Tee pikkuinen lenkki ruokatauolla. Ihan vain pikkuinen happihyppely. Kun siivoat, silität, sijaat vuodetta tee liikeet vähän tehostetummin. Muutama tanssiaskel ei haittaa. Kunnon hytkyttely itsekseen saa myös veren kiertämään harteissa ja niskassa.
Keksi joka päivä jotain, missä voit suorittaa säätöjä. Jos rakastat suklaata kuten minä, niin siirry 70% tummaan suklaaseen. Kyllä pala on joskus paikallaa. Levy kertaistumalta liikaa.
Et Sinä ole ällöttävä. Olet se kaunis nainen sieltä vuosien takaa. Ihan sama ihminen vain hiukan erilaisessa paketissa, hiukan fiksumpana ja viisaampana. Olet arvokasta kasvatustyötä tekevä, työssäkäyvä äiti. Kerrassan upea ihminen ja ainoa laatuasi tässä maailmassa.
Ehkä löytäisit voimaa painonhallintaan ryhmästä. Älä jää yksin. Mutta aloita jo tänään. Kuten sanoin, laihduttaminen on pieniä asioita. Askel kerrallaan.
Pikku hiljaa Sinusta on kuoriutumassa joutsen. Palaset loksahtelevat kohdalleen. Askel kevenee, kesän kääntyessä syksyyn kaunis rusketus (taidat ruskettua aika helposti!) saa seurakseen kauniin, leikittelevän hymyn.
Tottahan toki vielä talousasiat kirkastuvat. Tulee vielä päivä, kun hymyssä suin muistelet kaikkia konsteja, jolla sait rahat riittämään. Olet kuitenkin tyytyväinen, kun olet oppinut monia uusia asioita ja lapsikin kasvaa järkeväksi kuluttajaksi.
Nyt kuitenkin joudut miettimään tarkemmin. Laitathan myös vähän päivän varalle. Kun Sinulla on tuloja laita vaikka 20 e syrjään ihan aluksi ja käytä sitten vasta loput. Unelmasi toteutuu kyllä. Joudut hiukan sen eteen säästämään, mutta se kannattaa. Hitaasti hyvä tulee. Tärkeintä on aloittaa.
Rakkaudesta. Olettahan päässeet viettämään joulua tms. juhlaan yhdessä? Jos ette, niin nyt olisi aika juhlia esim. vappua tai juhannusta, pääsiäistä. Juhlia kuten perhe, jossa taapero on mukana. Sen jälkeen olet viisaampi, tiedät onko tämä se oikea. Suojamuurit ovat vahvoja, pelko saa toisinaan ihmiset piiloutumaan. Pelko ei ole paha asia, eivätkä suojamuurit. Muurien takaa voi löytyä oikea aarre, kertakaikkinen puutarha.
Janoat romantiikkaa, seikkailua. Syksyä kohden haluat kuitenkin vakavamman suhteen, halua jakaa arki toisen aikuisen kanssa?
Mieleeni tulevat auringonkukat. Nyt älä pahastu, mutta muistathan tarkistaa että kumppanisi terveys on ok. Et halua mitään ikäviä yllätyksiä.
Hei, kiitos näkijä vastauksestasi.
Olisin vielä halunnut selventää että symboloivatko nämä auringonkukat siis sairautta?
Emme seurustele kyseisen miehen kanssa, mutta jotain tässä on ilmassa ja siksi olisinkin kysellyt tuleeko meidän jutustamme ikinä mitään vai hukkaanko vain aikaani häneen?
Minulle tulee jostain syystä mielen Pikku Myy. Tai Elina Salo. Nyt en ole varma. Mutta kummia tapahtuu. Tosin ei ehkä sittenkään niin kummia, ehkä toivottua, haluttua, haaveiltua.
Joku viisas on sanonut, että kesyt linnun kaipaavat, villit lentävät. Pitkän aikaa kuvittelin, että villilintu on jotenkin erityisen hieno juttu. Sitten oivalsin, että kaipaamisessa on oma kauneutensa.
Sekä mikä nyt näyttää mielestäsi huonolta päätökseltä, ei ehkä sitä olekaan. Siinä piilee uuden alku.
Mieleeni tulee kuva juhlapöydästä.
Eivät. Auringonkukat eivät tarkoita sairautta. Mutta minulle tuli voimakas tunne, että Sinun pitää olla tarkkana terveytesi kanssa. Muistattehan tarpeellisen suojavarustuksen intiimissä kanssakäymisessä? Ethän pahastu suoruudestani.
Auringonkukat taitavat olla enemmänkin teemaa rauha ja rakkaus, mutta siihen liittyy suuresti myös vapaus.
Yritä järjestää yhteinen juhlanvietto niin, että lapsesi on mukana. Sen jälkeen olet paljon viisaampi. Peace.
Olisin
Eivät. Auringonkukat eivät tarkoita sairautta. Mutta minulle tuli voimakas tunne, että Sinun pitää olla tarkkana terveytesi kanssa. Muistattehan tarpeellisen suojavarustuksen intiimissä kanssakäymisessä? Ethän pahastu suoruudestani.
Auringonkukat taitavat olla enemmänkin teemaa rauha ja rakkaus, mutta siihen liittyy suuresti myös vapaus.
Yritä järjestää yhteinen juhlanvietto niin, että lapsesi on mukana. Sen jälkeen olet paljon viisaampi. Peace.
Hei, olisin vielä kysellyt että tuliko sinulle tunne että minulla olisi terveyteni kanssa jokin ongelma? Siis jokin mistä en tiedä ja että se olisi minulla jo nyt vai tulevaisuudessa?
Hei vain kyselijöille. Olen edelleenkin tämä nuhainen näkijä, mutta jostain syystä tuntuu, että saan kovin ristiriitaisia tuntemuksia. En yleensä vastaile ihmisille jos en ole aivan varma, että voin vastata kertoen mukavia asioita.
Alkuperäisen kyselijän viesti herätti voimakkaita tunteita, sain selkeän kuvan.
Ehkä tämä nuha painaa. Tai sitten on nyt tosi paljon epäileviä tuomaita liikkeellä.
Tällä kertaa en siis vastaile enempää ja toivon myös viimeiselle kyselijälle kaikkea parasta. Minulle tulee tunne kolmesta lapsesta, mutta yksi on ehkä joku joka tarvitsee kipeästi turvallista syliä - adoptio? sijaiskoti?
Joka tapauksessa toivotan kaikille onnellista kevättä!