Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkijää paikalla?

Vierailija
17.02.2009 |

Hei!

Pitkästä aikaa kyselen, jos joku olisi kuulolla.

Mitä tulevaisuus tuo tullessaan meidän perheelle?

Onko lapsilukumme täynnä?

Nyt tuntuisi, että kaikki on valmista, olemme aika pitkälti siinä tilanteessa, mihin olemme pyrkineetkin, mutta onko tämä nyt tässä?

Onko jotain yllätyksiä (hyviä tai pahoja, uusia suunnitelmia, lisälapsia) kulman takana, vai saammeko nyt alkaa elämään tätä "valmista" elämäämme?

Näin kauniin kevätpäivän kunniaksi olisi kiva saada pieni kurkistus tulevaan :)

Kommentit (198)

Vierailija
1/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneemme meni itseasiassa jo rikki, ja se oli 2,5-vuotta vanha, joten en edes vaivautunut etsimään kuittia. Sitten postin lompakosta muita kuitteja, ja köteeni osui tuo pesukoneen kuitti, ja siinä luki tulpatakuu 4-vuotta! Eli saamme uuden koneen, ilmaiseksi, vika oli sellainen, mitä ei ovi korjata :)

Eli tämä kuu on ainakin alkanut hyvin!

Remontti tiedossa, ehkä tulee kalliimmaksi, kun mitä olemme varanneet...?

Pikkusisarus ei siis varsinaisesti toiveissakaan, tarkoituksenamme olisi pitää lapsilukumme tässä, mutta nyt vain tuli sellainen tunne ja menkatkin myöhässä, mutta saattaa johtua myös melkoisen hektisestä alkuvuodesta! Eli ei lisälapsia suunnitteilla, olisi vaan kiinnostanut kuulla, olisiko sellaisia ylläreitä meille suunnitelmistamme huolimatta vielä tulevaisuudessa luvassa :)

Kerroin miehelleni tuosta vastauksestasi, ja varoitin romanssista ;) käskin pitämään huolen, että se on hänen kanssaan, eikä jonkun muun. Tänä aamuna sainkin aamupusun mieheni lähtiessä töihin, vuosikausia se on ollut joka-aamuinen juttu, mutta viime aikoina harvemmin. Kun ihmettelin tätä, hän sanoi hurmailevansa minua ;)

ja mieheni ei ole "massahurmaaja", vaan ennenminkin juuri tuollainen rauhallinen ja ystävällinen, kuten kuvailit, joten ehkä se on hän.

En ollut kyselemässä siinä yhdessä viestissä, mitä arvelit myös minun laittamakseni.

Kiitos jälleen sinulle, toivottavasti paranet pian!

Mielenkiintoisia nämä jutut, toivottavasti näet nämä asiat, ainakin haluan uskoa niin :)

ap

Vierailija
2/198 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on unelma, haave, jota kuitenkin pelkään. Epäonnistumista lähinnä. Olen nyt kuitenkin lähtenyt tähän hyvään taisteluun ja niellyt pelkoni. Mitä näet tämän asian suhteen? Onnistuuko tämä?

Näetkä perheemme tulevaisuutta? Missä asumme? Muutammeko toiseen kaupunkiin? Menevätkö lapsemme siihen kouluun, johon heidät on ilmoitettu?

Entä oma polkuni? Suuntaudunko sinne, mihin olen tässä ollut suuntautumassa, vai saanko unelmani?

Kiitos!

T: Universumin lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin en ole ihan varsinainen näkijä. En tee tätä työkseni. En edes yleensä puutu keskusteluihin. Ja kerron vain ja ainoastaan jos voin kertoa jotakin hyvää.

Omista kokemuksistani merkillisin on, kun olen tunnistanut ihmisen josta en ole tiennyt nimeä, näköä, ikää. En siis yhtään mitään. En edes, että voisimme olla samassa usean tuhannen ihmisen tilaisuudessa. Olen vain tiennyt, että hän on ollut joskus läheisen ihmisen elämässä. Merkillinen kokemus. SItä varmuuden tunnetta on vaikea kuvata, kun vain tietää.

Hienoa, että pesukoneasia järjestyi!

Hienoa, että miehesi on "leikissä" mukana!

Oletko muuten ajatellut koskaan yrittäjän uraa? Sitten kun talous tästä kirkastuu?

Vierailija
4/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaudun tässä kuitenkin tuntea tähän pinoon ja kysyä yksinkertaisesti että tässäkö on nyt onneni? uskallanko luottaa?

kiitos jos jaksat vastata, ja vaikka et jaksaisikaan niin pikaista tervehtymistä! :)

Vierailija
5/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kova pyrkimys uuteen työhön ja mielessäni tiedän tarkalleen millainen se on. Olen aloittanut työskentelemään sen hyväksi, että joskus tuo unelmapaikka olisi minun, mutta onko se? Ja kuinka kauan menee että pääsen tavoitteeseeni?

Entä onko perheessämme vallinneet vaikeudet vihdoin jääneet taka-alalle?

Vierailija
6/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on aika solmussa pitkä parisuhde ja olo tällä hetkellä se, että liittomme ei enää pitkään jatku. Itse siis olen tätä mieltä, olen vaan niin väsynyt jatkuvaan vääntämiseen ja pettymiseen. Oletko näkijä kanssani samoilla aalloilla asian suhteen? Kiitos, jos jaksat flunssasta huolimatta tätä vielä tuntea!!

Vierailija
7/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain sanoa SInulle, että luota. Mutta älä luota rahojasi, terveyttäsi, toisten ihmisten hyvinvointia tai vapauttasi. Autoillessa ole tarkkan kuin porkkana. Etenkin jos olet toisen kyydissä tai annat jonkun Sinulle rakkaan olla toisen kyydissä. Onhan renkaat kunnossa? ( En tiedä mistä tämä viimeinen tuli, mutta olethan tarkkana ennen kuin itse nouset toisten autoihin tai päästät edes lemmikkieläimen toisten kyytiin).

Luottamus punnitaan ja kevät tuo haasteita. Saat vahvistuksen sattumalta, sitä edes suuremmin etsimättä. Joskus täytyy vain sukeltaa, vaikka vesi olisi vähän kylmää.

Vierailija
8/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavoittoja ei ole ihan pian tulossa. Mutta älä lannistu. Tämä projekti kestää hiukan pitempään kuin ajattelit, mutta tulos on vielä hedelmällisempi kuin luulit. Nyt on tärkeintä, kuten maratonissa, unohtaa matkan pituus ja tehdä vain hyvää matkaa.

Olet valmis uuteen haasteeseen, mutta kaikki eivät sitä vielä ihan huomaa. SInun pitää myös näyttää rooliin sopivalta. Telaketjufeministi ei pärjää. Toki asiallinen pitää olla, päämäärätietoinen, mutta myös humaani.

Irtaudu vähän totutuista kuvioista. Ehkä matka paikkaan, jota et ole aiemmin miettinyt? Uuden kielen opiskelu? Italia? Et ole painon kanssa taistelija (?), mutta uusien tuulien myötä hoikistut. Jostain syystä näen Sinuun liittyvän myö herkullisen ruuan - kokeile ainakin uusia ohjeita.

Ehkä on myös osa-alue, jossa tarvitset vielä lisää osaamista. Nyt on hyvä aika opiskella lisää. Olet valmis, kun aika koittaa. Lykkyä tykö!

Vierailija
9/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka saattoi näkyä sinne koska juuri tein ruokaa ja oli todella nälkäinen, muuten ei ole ruoka-asiat lähellä ja painon kanssa ei tosiaan ole ongelmia.

Näytän rooliin sopivalle ja olisin siihen pätevä ja hyvä siinä, mutta tosiaan kaikki eivätg sitä huomaa vaikka en olekaan taka-alalle jäävä noin yleensä. Mutta itse olen kanssa vähän ajatellut että tässä saattaa mennä hieman pidempään kuin olin toivonut...

Näetkö mitään muuta? Millaiselta näyttää perheemme tilanne tulevina vuosina?

Vierailija
10/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle vastaamista mietin, koska en halua että otat vastaukseni liian tosissaan. Itse olet paras asiantuntija.

Olet taistelija, menet läpi harmaan kiven. Mutta saatko olla heikko, voimaton. Kantaako joku Sinua kuten Sinä kannat muita? Parisuhde on vastavuoroisuutta.

Uudet tuulet puhaltavat jos vain annat. Ne eivät tule kuitenkaan toisen ihmisen tuomina, voima löytyy Sinusta itsestäsi. Sinulla on visio, mutta et uskalla ottaa askelia koska kumppania matkallasi ei näyttäisi olevan. Et ehkä tarvitse kumppani. Kuten sanoin, Sinussa on voimaa.

Kauppakasseista. Jostain syystä kauppakassit tulevat vahvasti mieleeni. Olet retuuttanut niitä enemmän kuin oman osasi. Nyt olisi jonkun muun vuoro mennä kauppaan. Ethän vain kanna kauppakasseja silloinkin, kun käytte yhdessä ostoksilla?

Raha-asiat. Tarvitset muutosta ja uudet pelisäännöt. Teidän pitäisi istua alas ja tutkia menot ja tulot ja tehdä tasapuolinen budjetti huomioiden molempien tulot.

Ystävä hyvä. Jotenkin tuntuu, että nyt on terapian paikka. Yritä vielä kerran. Yritä vielä kerran tosissasi ammattiauttajan kanssa ja niin, että kumppanisi HALUAA olla mukana parisuhdetta rakentamassa. Jos hän ei halua parisuhdeterapiaa, konkreettisia muutoksia (tiskivuoro, kaupassakäynti vuoro) niin se on merkki.

Voisitko muuten irtautua pariksi päiväksi ja mennä vaikka hotelliin viikonlopuksi? Ei ryyppäämään ja rälläämään, vaan lukemaan, mietiskelemään, käymään hierottavana. Jalkapohjien painelu olisi Sinulle ihan paikallaan! Ja muistathan juoda vettä. Tarviset virtaamista, liikettä, energiaa.

Kun aika on kypsä tiedät sen. Sinussa on voimaa.

P.S. Nuhanenänä pyydän, älä ota liian vakavasti.

Vierailija
11/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee, että oliko viisas päätös? Vaihdoin määräaikaiseen työhön joka kuulosti mielekkäämmälle - ovatko nämä tehtävät juuri mulle sopivia? Näetkö mitä jatkossa?

Vierailija
12/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kysymys onkin kliseinen, se on silti minulle tärkeä.

Näetkö minulle rakkautta ja parisuhdetta lähitulevaisuudessa?

kiitos vastauksesta ja pikaisia paranemisia!

Vierailija
13/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä liitän Sinuun ruuan vahvasti. Voisiko se olla osa-alue, mitä Sinun pitäisi kehittää. Näen tilanteen, jossa pitää tuntea ruokalajeja, juomia, olla gourmee tietoinen jos ei ihan kokki.

Perhe. Ovathan kaikki tukemassa pyrkimystäsi? Muistathan kertoa kuinka tärkeä se on Sinulle.

Hupsuttele, hassuttele. Naurata perhettäsi ja itseäsi. Saa muut nauramaan ja anna heidän naurattaa Sinua.

Vierailija
14/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö mitään tulevaisuudelleni?

Itseäni eniten askarruttaa raha-asiat. Olen jo harkinnut kotimme myyntiä ja pienempään muuttamista, että saisin rahat paremmin riittämään.

Muutaman vuoden kuluttua voisi olla aika alanvaihtoon. Olen nyt ollut hoitoalalla jo 15 vuotta ja haluaisin välillä tehdä jotain ihan muuta, mutta mitä?

Kuopukseni käytös koulussa on aiheuttanut tutkimuksia. Näetkö tulevaisuudelle mitään muutoksia?

Vierailija
15/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tummasilmäinen mies on vienyt sydämeni kertaheitolla. Ajattelemme samoin, jatkamme toisiemme lauseita.

Mitä näet meille, kun näitä hankaluuksia tässä välissä on . Tuleeko mitään?

Vierailija
16/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mielessä ruoka saattaa hyvinkin liittyä uuteen ammattiin ja hyvä pointti, kannattaakin satsata siihen puoleen.

Liian harvoin kerron asioistani edes läheisimmille ja tunnustetaan että olen usein myös liian vakava ja "kiireinen" hauskanpitoon. Ne olen myös tiennyt että niissä pitäisi petrata.

Anteensi pakko vielä jatkaa; yhdelä lapsistani on ollut terveydellisiä huolia pitkään ja paljon. Itse koen vahvasti että tulevaisuus on kuitenkin hyvä. Onko tuntemukseni oikeassa?

Vierailija
17/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huiman oikeaan osuit monessa asiassa!

Varsinkin nuo kauppakassit ja tiskivuorot! Mies oli kyllä juuri leikkauksessa, jonka johdosta häneltä on kantaminen/nostaminen kielletty - eli olen tosiaan raahannut viime ajat kauppakasseja ihan kiitettävästi :).

Ja se tosiaan on parisuhteessa häirinnyt jo pidempään, että minä olen se kantava voima, tukipilari, jonka pitää aina jaksaa, ymmärtää ja lohduttaa. Tiettyyn rajaan asti tuo on ok, mutta meillä on myös kaksi pientä poikaa (joita rakastan yli kaiken) ja olenkin miehelleni sanonut, että minulla on jo kaksi lasta, kolmatta en tarvitse, vaan tarvitsisin tasavertaisen kumppanin jakamaan arjen ja joskus sen juhlankin.

Parisuhdeterapiassa olemme olleet jo muutama vuosi sitten, en itse saanut siitä mitään irti tai ei se ainakaan tilanteeseen suurta muutosta tuonut. Meillä puhutaan muutenkin paljon, tai puhuttiin, enää en jaksa jauhaa niitä samoja asioita, koska puhe ei tuo muutosta. Talk is cheap....

Olisikin ihana päästä vähän irtautumaan arjesta, mutta olen juuri palannut työelämään hoitovapaalta, enkä halua olla pojista erossa viikonloppuna ainakaan vielä - näen heitä aivan liian vähän arki-iltaisin :(.

Ymmärrän viimeisen lauseesi niin, että kun aika on kypsä, tiedän milloin lähteä. Ymmärsinkö oikein? En epäile hetkeäkään, etten itse pärjäisi ilman miestäni, mutta poikien osalta mietin, miten ero heihin vaikuttaa. Isä on kuitenkin pojilleen tärkeä ja rakas.

Kiitos todella paljon vastauksestasi!

Vierailija
18/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta näen kohdallasi kyllä rakkautta. Se ei taida kuitenkaan tulla ihan siinä muodossa vielä kuin haluaisit.

Muistathan, että olet maailman paras Sinä. Kun seuraavan kerran katsot peiliin, niin katso kaikkia niitä kohtia jotka ovat hyvin ja upeita. Siis Sinun mielestäsi. Olet ehkä turhankin itsekriittinen.

Minulle tulevat kukat mieleen. Viherkasvit, ruukkukasvit, kukkasipulit. Nyt on aika kasvattaa, ehkä idättää? Ainakin käydä kukkakaupassa katsomassa kauniita, hehkuvia värejä.

Muistathan katsoa joka päivä ympärillesi. Huomaat kauneutta asioissa, jotka ovat käyneet rutiineiksi. Rakennus, jonka ohi kuljet. Ja kun lintu laulaa, yritä etsiä se katseellasi.

Onnellista kevättä! Rakkautta on paljon, sen muoto vain vaihtelee.

Vierailija
19/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askeleet vievät oikeaan suuntaan. Sinulla on enemmän energiaa, enemmän voimia. Mutta muistathan, että välillä voit ottaa vähän rennomminkin. Sinun ei tarvitse olla aina ja jokapaikassa paras puu joen rannalla, voit olla myös paras pikku pensas.

Onhan SInulla hyvä tukiverkko? Muistathan rakentaa ihmissuhteita myös työpaikalla. En tarkoita, että Sinun pitää käyttää aikasi juoruiluun. Ystävällinen sana, huomioonottaminen. Ja kaikkiin suuntiin: niin organisaatiossa samalla tasolla oleville kuin alas- ja ylöspäinkin. Tervehdithän myös sitä työpaikan hiljaisinta. Hän voi olla arvaamaton apu.

Onnea ja menestystä työllesi. Voithan aina väillä kävellä portaita töissä ja osan myös työmatkastasi? Ja muista hengittää voimakkaasti sisään ja ulos muutaman kerran päivässä.

Vierailija
20/198 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, elämässäni on rakkautta, muttei todellakaan siinä muodossa kuin toivoisin sitä itselleni.

Ja kiitos, olen itsekriittinen, liiankin. Yritän tehdä kovasti töitä liiallisen itsekritiikin ja itseni 'alentamisen' kanssa.

Ympärilläni on kukkia, ihan fyysisesti, niin maljakossa, ruukuissa kuin seinälläkin :). Yritän taas löytää elämästä kauneuden, se on jäänyt kaiken jalkoihin. Mutta pientä surua kannan siitä, ettei rakkautta tai parisuhdetta taida tielleni vieläkään tulla.

Kiitos vastauksesta, aurinkoista kevättä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi