Vituttaa kun päiväkoti ilmoittaa vasta päivää ennen kuin vaipat ovat lopussa
Ihan niinkuin mulla olisi varaa ostaa kymmeniä vaippapaketteja varastoon tai lähteä päiväkotipäivän jälkeen raahaamaan nälkäistä lasta markettiin vaippaostoksille kun lähikaupan vaipat ovat niin sikakalliita.
Olen niille päiväkodissa sanonut että kiitos vähän aikaisemmin ilmoitus, vittuillessaan tekevät.
En todellakaan lähde enää tänään kauppaan, olkoot lapsi lainavaipoissa koska kotona käytettävät housuvaipat eivät päiväkotiin kelpaa. Seuraavan kerran menen markettiin perjantai-iltana
Kommentit (47)
Ihan niinkuin mulla olisi varaa ostaa kymmeniä vaippapaketteja varastoon tai lähteä päiväkotipäivän jälkeen raahaamaan nälkäistä lasta markettiin vaippaostoksille kun lähikaupan vaipat ovat niin sikakalliita.
Olen niille päiväkodissa sanonut että kiitos vähän aikaisemmin ilmoitus, vittuillessaan tekevät.
En todellakaan lähde enää tänään kauppaan, olkoot lapsi lainavaipoissa koska kotona käytettävät housuvaipat eivät päiväkotiin kelpaa. Seuraavan kerran menen markettiin perjantai-iltana
Eikö siellä ole varavaippoja? Ilmoittavatko he asiasta tosiaan vain suullisesti ja päivää aiemmin vanhemmille??
Eikö lapsesi päiväkodissa ole käytössä ns. lappusysteemiä: jos esim. vaipat ovat loppumaisillaan, laitetaan laminoitu "vaipat ovat melkein loppu"- lappu lapsen hyllyn reunaan, josta vanhemmat näkevät homman nimen suoraan, eikä henkilökunnan tarvitse erikseen muistella iltapäivisin jokaisen vanhemman kohdalla, mitä kenellekin pitää sanoa?
Outoa, jos henkilökunnan ja vanhempien välinen informaatio kulkee siellä pelkästään suullisesti edestakaisin.
Meillä on omalla työpaikallani aina pieni erä vaippoja, joita hätätilassa voidaan käyttää. Toistaiseksi ei ole kertaakaan sattunut, että olisi ollut ns. katastrofitilanne yhdelläkään lapsella ja koetamme pitää mahdollisimman hyvän huolen, ettei niin pääsisi käymäänkään.
Housuvaippoja ei pidetä lapsilla päiväkodeissa, koska ne ovat suoraan sanottuna epäkäytännöllisiä suuressa ryhmässä pieniä lapsia. Tämä oli yleinen käytäntö päiväkodeissa jo 90-luvun alussa. Meillä kuitenkin joustetaan sen verran, että jos kotoa ei ennen tilipäivää löydy muita kuin housuvaippoja, niin kyllä me niitä käytetään lapsella. Pidemmän päälle ja useammalla lapsella samanaikaisesti homma kaatuisi kuitenkin ennenpitkää niskaan (ja taas olisivat asiat väärinpäin).
T. Yksi päiväkodissa työskentelevä
olen pyytänyt omaan ryhmääni, jotta vessassa käyminen helpottuu. kun pisuttaa 12 lasta 5-6 kertaa päivässä potalla, niin on helpompaa huitasta tarravaipat jalkaan sukkikset/pitkikset ja housut jalassa. Eli ei tartte niin paljon pukea ja riisua.
Vanhemmat ovat tämän ihanasti huomioineet :) Näin meillä jää enemmän aikaa leikkeihin ja muihin touhuihin.. :)
olen pyytänyt omaan ryhmääni, jotta vessassa käyminen helpottuu. kun pisuttaa 12 lasta 5-6 kertaa päivässä potalla, niin on helpompaa huitasta tarravaipat jalkaan sukkikset/pitkikset ja housut jalassa. Eli ei tartte niin paljon pukea ja riisua.
Vanhemmat ovat tämän ihanasti huomioineet :) Näin meillä jää enemmän aikaa leikkeihin ja muihin touhuihin.. :)
:) tarvitseeko niitä erikseen jossain pyytää? :) Hassua. :)
Siellä sentään pissatetaan ja vaihdetaan vaippa säännöllisesti.
Ap on joku sossutapaus (sanoi saavansa sieltä rahaa) sekä käyttää puheessan v-sanaa, kertoneeko jotain...
Miten te vanhemmat haluaisitte asiat hoidettavan; joko lapset jätetään yksin ryhmään ja hoitaja menee pesemään uuden tulokkaan kädet, vai että hoitaja valvoo lapsia ja vanhemmat pesevät lasten kädet ja luovuttavat vasta sitten vastuun hoitajalle?
Minäkään en ole muuten käynyt lapseni päiväkodin wc-tiloissa kuin joskus vanhempienillassa. Meillä wc:t on päiväkodin perällä ja lapset menevät aamulla hoitajan kanssa pesemään kädet kun vanhemmat on halattu ja hyvästelty. i]
mitään paskavaippamerkkejä? Mun nicopetterin pylly on kuin persikanposki, ei sitä saa pilata halpisvaipoilla.
kai te nyt suunniilleen tiedätte paljonko lapsellaanne kuluu vaippoja päivässä,laskekaa sen mukaan. Mites kotona sitten,jos vaipat loppuukin yllättäen aikaisemmin kuin market-päivänä,eikä lainavaippoja ole tarjolla niin mitäs sitten?