Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * MAALISMASUT VK 6 * * *

02.02.2009 |

Aloitetaanpas taas uusi viikko! Hei, ensi kuu on "meidän" kuu =)

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Ja vielä linkki edelliseen viikkoon! Mukavaa viikkoa!

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä osaa arvostaa vessaa kun joutuu noin 4 viikkoa ennen laskettua aikaa viettämään 14 tuntia ilman...meillä tehdään vessaremonttia ja innokas remonttimiehemme repi meiltä pöntön irti jo eilen aamulla vaikka evakkoon päästiin vasta tänään...great! Pojat toki pääsi käymään potalla, eikä onneksi tullut ku pissaa...itellä ku on pissahätä kokoajan niin oli vähän haasteellisempaa, mutta kyllä hätä keinot keksii =)

Nyt muutettiin anoppilaan viikoksi. Anoppi ja appiukko lähtivät Leville ja me tultiin tänne koiravahdiksi. Saa nähdä mitä selkä taas sanoo kun on aivan eripehmoinen sänky...viimeksi ei tykänny...

No, eipä tässä muuta...viikonlopun jatkoja...

Äiti1983 ja Alma 35+5

Vierailija
62/67 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys

Tekeekö kukaan liikeseurantaa päivittäin? (linkissä kuvaus) [http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/raskauden...|http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/raskauden-abc/sikion-liikeseuranta] Onko joku saanut jotain eritysitä ohjetta neuvolasta/sairalasta?

Mä olen nyt tehnyt 2 päivää kun en yleenä muutoin kuin makuulla tunne liikkeitä ja silloinkin yleensä pitää oll akäsi masun päällä (joskus harvoin istuessa tunnen, kävelelsääe n varsinkaan). En ollut aiemmin huolissaan liikkumisesta, mutta viime neuvolassa mainitsin että oli yksi päivä, kun liikkeitä oli vähemmän ja terkka kysyi että huolestuinko ja mä vaan että en (en ollut tajunnut huoletua). No nyt siis huolestuttaa.

Tänään ja eilen liikkeitä tullut asiaa tutkiessa kyllä se 10kpl tunnissa.

Huomenna soitan terkalle pissa testeistä ja samalla pitäsi muistaa kysyä ja myös masun kutiamisesta (voi kyl johtua tuosta raskausöljystä, pistin sen nyt tauolle).

Että tällaista. Taidan panna tämän saman tuonne muuallekin.

T:Vacsuli ja papu 34+4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli viime raskaudessa hiljaisempaa masussa, mutta nyt saan ihan huonon olon tästä myllerryksestä. Aikamoinen meno on vähän väliä päällä.

Ystävä, joka hiljattain sai vauvan, ei juuri tuntenut liikkeitä koko aikana. Huoli oli välillä, mutta kun koko raskausajan oli sama tilanne, siihen vissiin tottui.

Terve, ihana ja erittäin rauhallinen poika heille sitten syntyi.

Ystävälläni on aika reippaasti ylipainoa, voisko se vaikuttaa. Ja tietty se istukan paikka myös.

Mulla on tässä raskaudessa vähemmän painoa, kun edellisessä. Mutta ylipainoa jonkin verran kuitenkin.

Mun terkkari kertoi tuosta liikelaskennasta. Sanoi, että hyvä konsti on syödä makeaa ja asettua vasemmalle kyljelle. Ja sitten ne kymmenen liikettä tunnissa. Hyvä ohje rd-mammalle tuo makean syönti ;)

Niin ja jos samalla kaavalla menee, että kaverin vähäliikkeinen masuvauva on helppo ja rauhallinen, voi vaan miettiä mikä elohiiri meille on tulossa...

Eipä tässä uutta. Kohdunsuun tilannetta ei viime polikäynnillä edes katsottu. On kuulemma ihan sama, kun saa jo tulla, jos haluaa. Viikon päästä sitten tarkastavat sen.

Hyviä vointeja kaikille!

AnniHelena rv 37

Vierailija
64/67 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viikonloppu ohi ja viimeinen työviikko alkaa. Mua väsytti koko viikonlopun ihan hulluna ja nyt on suorastaan tuskainen olo, kun niin väsyttää!!!! En jaksais tehdä mitään. Voi kun sais vaan nukkua!!!! Mahassakin on vähän outo tunne. Pelottaa, et jos onkin tulossa mahatauti, jota kovasti liikkeellä. YÄK! Mulla oli mahatauti tokaa odottaessa ja se oli aivan järkyttävää!!!! No, jospa se ei sitä kuitenkaan olis.

Vointi on muuten ollu oikein hyvä. Lantio ei oo läheskään niin kipeä ku aiemmin. Toivon mukaan se ei enää tuliskaan niin kipeäksi. Supistuksia on alkanu oleen nyt jonkin verran enemmän ku hetki sitten. Ei mitenkään kovin kipeitä. IHan hyvä, et vähän valmistelee kohdunsuuta. Jospa se synnytys ei olis kovin paha näin kolmannella kerralla.

Viime viikolla mulle tuli eteen tosi ikävä tilanne.. Näin yhden työkaverin pitkästä aikaa. Hän alkoi nauramaan, kun näki mut ja sanoi et "Ootpas sää pullea, oot ainakin syöny". En tiedä, tarkoittiko vitsiksi vai mitä, mut se loukkas mua tosi paljon. Miten joku kehtaa tulla sanomaan noin???? Mä en edes ole syöny mitenkään erityisen paljon. Ja painoa on tullu vähän reilu 10kg et ei mitään ihan kauheita määriä. Mun parille kaverille tulee joka kerta jotain 30.. En tiedä, pitäiskö mun jutella sen tyypin kans siitä, miltä tollanen kommentti tuntuu. Auttaiskohan se yhtään tähän huonoon fiilikseen?

Nyt on kyl pakko alkaa tekeen töitä, vaikkei yhtään huvittais. Miten tää viimeinen viikko voi tuntua niin tuskaisen pitkältä ja hankalalta???

Mukavaa maanantaita koko porukalle!

Milloinkahan eka saa vauvan kainaloon.. jännää!!!

t. iiiik ja pikkuinen 33+5

Vierailija
65/67 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli jo laitokselle lähtö lähellä.Haettiin tyttöä mummolasta(matkaa noin 100km) ja pois tullessa yhtäkkiä alko kipeät supparit,jotain ihme vatsakramppeja vielä sekaan ja kamala paineen tunne takapuolessa ja alamahassa.Tuskan hiki oikein nousi.Mielenkiintosta oli yrittää istua kun tunne oli että vauva syntyy just siihen autoon kun niin valtavasti painatti.Sitten tuota oloa kesti reilun tunnin ajan ja sitten ne laantuivat,ja kotiin tullessa ei enää mitään oireita.Oltiin jo ajamassa suoraan laitokselle kotona käymättä,mut eipä tuota kuitenkaan tarvinnut.

En muistanutkaan että supistukset ja se kamala paineen tunne noin ilkeeltä tuntuu mut kyllä nyt palautui kaikki mieleen!!!

Lauantaina oltiin koko päivä ostoksilla,ja sillon jo oli pari kertaa sellasta paineen tunnetta tuolla alhaalla.Et ei tässä taida enää uskaltaa kotikylää pitemmälle lähtee reissaamaan ja autolla ajelemaan!

Neuvola siirtyi päivällä,eli torstaille.

Sunny 36+2

Vierailija
66/67 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin siellä synnytystapa-arviossa, ja kaikki meni siellä ihan hyvin. Poika mahtuu ihan hyvin tulemaan alakautta, mikä on ihan hyvä. :) Poika painaa tällä hetkellä 2500g että ihan hyvin on kasvanut. Pissa oli puhdas ja verenpaine oli ihan hyvä, käyrissäkin kaikki oli kunnossa. Nyt ei sitten tarvi enää mennä lääkäriin. Neuvola mulla on 20.2.2009

Että tämmöisiä kuulumisia tällä kertaa. Voikaa hyvin ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 36+2

Vierailija
67/67 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelin sinua jo toisestakin ketjusta, toiv. jompaa kumpaa kautta tavoitan sinut. Olen uusi käyttäjä ja ihan hukassa täällä viestiviidakossa :)

Löysin yhden vanhan viestisi missä kerroit ultrassa havaitusta lyhyestä reisiluusta? Ystävälläni on sama tilanne ja kaipaisin vertaistukea. Mitä se tarkoittaa, tai siis mitä voi tarkoittaa? Ja miten sitä voidaan tutkia kun vauva on vielä vatsassa? Ja teille siis kuitenkin syntyi ihan terve lapsi?

Avusta kiitollinen!!!