Saako hoitaja tosiaan laittaa pelkkää plaseboa kipupumppuun?
Ja sitten nauraa. Onko tämä sallittua mielestäsi?
Kommentit (10)
No ei saa. Sinne laitetaan lääkärin määräämät lääkkeet.
Jos lääkäri niin määrää, mutta muuten ei tietenkään.
On hoitajia, jotka ovat lääkekoukussa. Ottavat itselleen potilaalle määrätyn morfiinin tms. ja muka antavat potilaalle. Sitten ihmetellään, miten voi olla niin kipeä, vaikka maksimiannos annettu.
Sitä en tiedä, miten tuo tehdään käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
On hoitajia, jotka ovat lääkekoukussa. Ottavat itselleen potilaalle määrätyn morfiinin tms. ja muka antavat potilaalle. Sitten ihmetellään, miten voi olla niin kipeä, vaikka maksimiannos annettu.
Sitä en tiedä, miten tuo tehdään käytännössä.
Eli hän laittaa plaseboa tilalle ja nauraa. Näin vähän arvelinkin.
AP
Kokemus. Päivystyksessä minulle laitettiin tippa, siihen diapamia. Hoitaja sanoi ambulanssi henkilöille: voitte lisätä matkalla keskussairaalaan. Pyysin lisäämään-ei lisätty. Jouduin odottamaan leikk.pääsyä- taas pyysin lisäämään. Ei lisätty. Ei annettu mitään rauhoittavaa. Minne siis hävisi tuo diapam? Olin tajuissani.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus. Päivystyksessä minulle laitettiin tippa, siihen diapamia. Hoitaja sanoi ambulanssi henkilöille: voitte lisätä matkalla keskussairaalaan. Pyysin lisäämään-ei lisätty. Jouduin odottamaan leikk.pääsyä- taas pyysin lisäämään. Ei lisätty. Ei annettu mitään rauhoittavaa. Minne siis hävisi tuo diapam? Olin tajuissani.
Hoitaja joi sen itse ja nauroi kivuillesi?
AP
Kyllähän niitä tapauksia paljastuu vuosittain, joissa hoitaja napsii pillereitä lääkekoukkuunsa.
No ei tietenkään saa, kaikkea sä kans uskotkin.