* * * MAALISMASUT VK 6 * * *
Aloitetaanpas taas uusi viikko! Hei, ensi kuu on "meidän" kuu =)
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
Ja vielä linkki edelliseen viikkoon! Mukavaa viikkoa!
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (67)
Hienoa Äiti1983, että pääset huomenna äitiyslomalle!
Mulla alkoi äitiysloma virallisesti viime viikon tiistaina, mutta jo maanantain otin omaa lomaa (eli olin suosiolla työttömänä). Minusta on aivan ihanaa, ettei enää tarvi jännittää, soittaako joku aamulla töihin. Voi suunnitella elämää! Toisaalta suunnittelua 'vähän' hankaloittaa se, ettei todellakaan tiedä, syntyykö vauva ensi viikolla vai vasta maaliskuun puolivälissä. Mitään merkkejä ei lähestyvästä synnytyksestä varsinaisesti ole -paitsi kyllähän tuon jo sokeakin näkee, ettei siihen voi olla enää hirveän kauan- mutta veden menolla ovat kaksi aikaisempaakin alkaneet ilman muita ennakkovaroituksia. Tai no kakkoselta irtosi päivällä limatulppa ja sitten illalla meni vedet. Kakkonen pääsikin vähän yllättämään ja jos tällä masuasukilla olisi samanlainen aikataulu, niin ensi viikon perjantaina, 13. päivä, hän jo syntyisi. En kyllä itsekään jaksa uskoa, että synnytys olisi noin lähellä!
Mun vointi on ollut hyvä. Viimeviikkoisella lääkärineuvolakäynnilläkin kaikki vastasi viikkoja: kohdunsuu kiinni, vähän pehmennyt ja kohdunkaulaa 2 cm jäljellä. Täällä kun ei ole mitään ultralaitteita koko kunnassa, niin ei lääkärikään suostunut yhtään arvioimaan vauvan painoa, sanoi vain, ettei miltään hirveän isolta vaikuta. Lääkäri kyllä huomasi mulle painoa kertyneen (16 kg - en muuten käsitä, miten täälläkin joillekin tullut vain muutama hassu kilo... olen kateellinen), mutta sanoi, ettei ole huolissaan, mikäli paino on tullut lihomisesta, turvotus olisi pahempaa. No, onhan mullakin tuota turvotusta, mutta ei ollenkaan hälyyttävästi. Mua ei yhtään houkuta laihduttaminen ja vähän pelkäänkin, kuinka tiukassa kilot tulevat olemaan...
Tein eilen listaa tehtävistä asioista ja ostettavista tavaroista. Tuli pitkä lista. Sitten kun tässä pitäisi yrittää vähän nauttia ja levätäkin... No, kyllä osittain nautin jo siitä, että saan olla tänäänkin vain omissa oloissani ja tehdä noita kotihommia.
Mutta nyt annan muillekin tilaa kirjoitella kuulumisia!
mammutter 35+6
p.s. Onko joku löytänyt edullista valkoista/luonnonvalkoista pinnasängyn reunasuojaa mistään? Olihan tuolla yhdessä kaupassa Oran tosi pelkistetty suoja hintaan 30 euroa, mutta ajattelin vain, josko sellaisen voisi saada jostain vähän halvemmalla.
Olikos täällä maaliskuisissa ketään muuta, jolla raskaushepatoosi? Valvoin taas viime yönä paitsi ankaran kutinan myös kipeiden supistusten ja närästyksen takia. Tasan kaksi viikkoa on ollut jo tuota kutinaa ja saapihapot koholla mutta vasta torstaina on aika äitipolille. Ehkä saan sitten jotkut lääkkeet arvoja pitämään kurissa ja kutinaa helpottamaan. Mukava kuitenkin, että äikkäri on alkanut, niin ei tarvi töihin raahautua huonosti nukuttujen öiden jälkeen.
Mimmiu 35+5
Eilen tosiaan pidin ne mun synttärit, ja oli paljon porukkaa. Tänään mä sit täytän 27.v hei voisikos joku vaihtaa tosta listasta sen mun iän? kun siinä näyttää vielä olevan se 26.
Mulla olis ensiviikolla se synnytystapa-arvio, odotan mielenkiinnolla että miten mä pääsen synnyttämään. :) Eilen koski vähän aikaa mahaa, en sitten tiedä oliko ne suppareita, se kipu kesti vain vähän aikaa, eikä tullut enää takas.
Hanttu82 ja Poju rv 35+2
Jälleen uusi viikko käynnissä. Kyllä tuntuu, että päivät hupenee kovaa vauhtia...tosin luulen kyllä että mitä lähemmäs synnytystä päästään rupeaa aika tuntumana pidemmältä =)
Mammutter: kyselit valkoisesta pinnasängyn suojasta ja IKEA:sta löytyy.
Hintakaan ei ole paha, eli vajaa 12€. Mä ostin sellaisen, mutta palautin koska tajusin ettei käy meille kun pinnasängyssä on laskettava laita...
Miten muuten te muut olette ratkaiseet asian jos on laskettava laita?
Laitatteko suojusta ollenkaan?
Omaa napaa:
Vauva möyrii hurjaa tahtia masussa. Välillä tuntuu, että maha repee kun niin möykkää, mutta toisaalta hyvä. Tietääpähän, että siellä on kaikki hyvin ja ei tartte erikseen kytätä liikkeitä =)
Oon koittanu kolme kertaa viikossa käydä aamuisin uimassa ja suosittelen kyllä muillekin.
Auttaa ainakin mulla liitoskipuihin ja selkävaivoihin.
Keskiviikkona olisi seuraava neuvola ja toivottavasti terkka on keksinyt ratkaisun viikon 36 lääkäriaikaan.
Nyt kun on oikea vauvabuumi menossa, niin neuvolääkäreille ei tahdo saada millään aikoja. Seuraava vapaa aika olis ollut vko 39 ja se nyt on sitten jo turhan pitkällä...
Lupasi koittaa järkätä jostain lisää lääkäreitä/aikoja, joten toivossa elellään...
kellohelma 34+3
Ihanan tästä tekee luonnollisesti se,että mun äitiysloma alkoi tänään ;D
Tuosta PINNÄSNGYN REUNASUOJASTA: mulla on myös laskettavalaitainen pinnis ja ihan jostain nettikaupasta ostin sellaisen jossa luki,et sopii myös laskettava laitaiseen pinnasänkyyn.. ei kyllä enää mitään hajua mikäköhän nettikauppa oli kyseessä,tosta on jo noin 4kk ;) Mutta on niitä sellaisiakin... tosin en ole edes testannut sitä et miten käytännössä toimii.
Torstaina oli NEUVOLA. Painoa oli tullut +200g,eli yhteensä nyt 10kg tasan. Olen ihan tyytyväinen,esikoisesti oli tullut tuplat jo tähän mennessä.
Kaikki arvot oli kunnossa.
Tosin terkka väitti TAAS että on RT vaikka itse tunnen potkut selkeästi tuolla ihan alhaalla.
Noh,saatiin sit kompromissi aikaan ja varattua 2,5vkon päähän neuvolalääkärille aika jossa myös _toivottavasti_ on ultra ja katsotaan vähän kokoa ja mitenpäin se siellä majailee :D
Noh,silloin on jo rv37+ et on kyllä jo aikakin...
keyes rv35
Viimeinen viikko töitä, jee! Ihan valmis jäämään kotiin, harmi vaan että iskias on vähän ruvennut vaivaamaan. Saa nähdä pystyykö sitten kotona mitään touhuamaan jos pahaksi yltyy. Tulokkaalle ei vielä ole laitettu mitään valmiiksi...
Olikos se AnniHelena joka käy viikottain ultrassa rd:n takia? Jännä kun mulle sanoi lääkäri että ihan turhaan viikon parin välein on katsoa että n. 4 viikon välein rittää. Toivottavasti vauva on vielä kohtuu kokoinen seuraavassa ultrassa :-)
Uimaan olisi kiva mennä, kun vaan saisi aikaiseksi. Esikoinenkin oli just uimakoulussa niin olisi hyvä jatkaa sitä touhua ennen seuraavaa kurssia.
Täytyy lähteä lapsia hakemaan. Enää neljä aamua :-)
t. Mirabella ja Hilma 34+1
hui kamala kun meillä on paljon viikkoja kasassa!jännituksellä odotan että kuka se pullauttaa ensimmäisenä vauvan ulos.Varmasti ihan lähiaikoina se tapahtuu.
Mies jo odottaa kärsimättömänä että rupeis tämä vauva syntymään,ja niin mäkin.
Tänään oli taas hyvä päivä,jaksoin lenkittää kunnolla koirat.Meillä ei mies nuitten hoitoon osallistu sen kummemmin kun ne on MUN koiria,että ihan mielenkiinnolla odotan et miten sen hermot kestää niitä kun mä oon sairaalassa.Et ei sitä tosiaankaan passoo jäähä moneks päiväks makaamaan sinne laitokselle,katastrofihan siitä seuraa.
Vauvan mylläys on vähentynyt selvästi,eilis päivänä ihan piti jo töniä se liikkeelle kun alko jo häirihtemään kun ei mitään liikkeitä tuntunu koko aamuna.Kyl se sitten siitä piristy ja tänään on taas liikkunut hyvin.Yöllä närästää ihan vietävästi,eikä meinaa mikään renniekään tehota....Noh,vielä vähän aikaa ois jaksettava näitä vaivoja....
Nyt päiväsaunaan.
Sunny 35+2
Meillä on koko perhe ollut flunssassa koko viikonlopun, sisällä vaan ollaan venytty. Tänään olin jo lasten kanssa ulkonakin, ja vähän imuroin ja pesin viimeiset vauvanvaatteet, nyt onkin nenu tukossa ja olo väsynyt. Öisin nukun tosi levottomasti ja vessareissujen jälkeen en tahdo saada millään unta. Illalla olo on tosi tuskainen ja hyvän asennon löytäminen vaikeaa. Eilen jo ähisin miehelle, et kumpa ei huhtikuulle asti menis. Mun äippäloma alkaa vasta 18. päivä, vaikkei siinä mitään eroa, olenhan nytkin kotosalla lasten kanssa. Ainoastaan tietää, et synnytys lähestyy.
Supistelut ovat ollet nyt hyvin satunnaisia, eikä liitoskivutkaan ole pahemmin vaivanneet, mutta kaikki kumartelu ja kyykistely tämän mahan kanssa on tuskaisaa. Kunhan tästä flunssasta vaan eroon pääsis.
Nyt on pakko mennä pötköttämään, niinkauan kuin pikkukakkonen viä jatkuu.
Kupla3 rv 32+5
Pikainen aktivoituminen
Toiset jo lomailee ja vaikka itselläkin moinen luxus alkaa ensi viikon puolivälillä niin vauvan syntymä tuntuu vielä tosi kaukaiselta jutulta. Jotenkin koko tämän raskauden ajan on ollut epäuskoinen olo, että meille todella on tulossa toinen lapsi. Ja näin vaikka vauva on erittäin toivottu eikä mikään yllätyskään. Enemmän se on ehkä epäuskoisuutta, että kaikki menisi hyvin loppuun asti.
Uimisesta oli juttua ja kysäisenpä nyt käyttekö uimassa kohdunsuun tilanteesta riippumatta vai onko kaikilla se kiinni ja milloin viimeksi katsottu? Yleisohjehan kai kuitekin on, että kun kohdunsuu alkaa aueta niin yleisissä uimahalleissa ja luonnonvesissä uimista tulehdusriskin takia vältettäisiin. Ja kun edellinen lääkärineuvola oli joskus rv 26-28 niin mitä tuon jälkeen on tapahtunut kohdunsuulla on kai useimmille ihan arvoitus.
Itsellä kohdunsuu oli rv 29 sormelle auki, minkä lääkäri totesi olevan uudelleensynnyttäjälle tyypillistä. Esikoista odottaessa vastaava tilanne oli vasta viimeisessä lääkärissä rv 36+ ja tuolloin kävinkin uimassa ahkerasti niille viikoille asti. Nytkin ajattelin että menen kunhan ä-loma alkaa, mutta lieköhän viisasta sittenkään? Onko joku saanut asiaan siis th:n tai lääkärin kommentteja?
töihin taas, vielä 7 pv.
Hyvää viikonalkua kaikille tuleville äiteille!
Tässä minun tiedot tuohon listaan =)
Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS
Vielä tämän viikon käyn hoitamassa työasiat ja sitten alkaa odotettu äitiysloma :} Kirjoittelen ja luen kuulumisia sitten enemmän! Hyvin onkin tähän asti raskaus sujunut, kun vauva vielä kääntyisi masussa alaspäin.. kovin liikkuvainen on ollutkin tämä tapaus :) ja synnytys on hieman ruvennut jännittämään.
Nyt taas syömään!
Pikkanen09 rv34
Mun eka viesti meni tuonne ihan väärään paikkaan, mutta jospa tämä toinen nyt tulis tähän maalismasujen viestiketjuun! minä en ole kovin aktiivisesti ollut äänessä, mutta ajattelinpas loruilla nyt minäkin jotain=) Jännä nähdä, että tässä meidän maalismasujen listalla alkaa jo monella katseet kääntyä kohti tulevaa synnytystä, niin on käynyt myös minulla! Esikoista odottelen, joten en kunnolla tiedä (onneksi, hih=) mitä olen menossa tekemään, mutta kyllä sitä on tullut mietittyä, ja kaikenlaisia synnytysohjelmia katsottua!
Onko täällä ketään ensisynnyttäjää, jolla olisi kohdunsuu lyhentynyt ja pehmentynyt hyvissä ajoin ennen LA.a? Itselläni tämä todettiin n. viikon 29 paikkeilla, kohdunsuuta oli vähän yli sentti jäljellä. Oon kuitenkin ymmärtänyt niin, että se ei välttämättä tarkoita ollenkaan sitä, että vauva syntyisi ennen aikojaan, tai edes laskettuun aikaan mennessä!
Onko moni teistä tehnyt kauppoja huuto.netissä? Itse olen jäänyt ihan koukkuun tuohon sivustoon=) Olen saanut huudettua edullisesti jotain lastentarvikkeita, kestovaippoja, ym. Pitäisi vain älytä jossain vaiheessa lopettaakin!=)
Eipäs tällä kertaa tämän kummempia, täytyy kiiruhtaa (taas vaihteeksi) pissalle, minusta tuntuu siltä, että mulla pyörii jo koko elämä vessan ympärillä! :( Olen joutunut oikeestaan koko raskausajan käymään pissalla tiheämmin kuin yleensä, mutta nyt tämä on jo ihan mahdotonta, etenkin öisin! Multa on monesti tutkittu pissatulehduksen mahdollisuus, mutta eipä sitä vain ole ollut, joten kai tämä sitten kuuluu kuvioihin..vai mitä sanotte?=)
t:Maria08 rv 32+3
Hui miten hirveästi teillä alkukuun odottajilla noita viikkoja jo onkaan! Eiköhän ensimmäinen maalismamma lähiviikkoina jo pääse/joudu tositoimiin...
Itselläni oli aamulla taas neuvola. Vaki-terkkari oli sairaslomalla ja sijainen oli aikamoinen hösöttäjä, vaikkakin parissa asiassa tarkkakin. Oli kiva kun se tunnusteli mahan suht. läpikotaisin ja kertoi tarkasti missä kohdalla ja miten päin arveli vauvan olevan (vakiterkka ei ole maininnut kuin pään paikan) . Raivotarjonnassa pitäisi vauvelin olla. Arvot olivat ok. Paino oli (mukamas) kahdessa viikossa laskenut 100g, (lähtöpainosta +6,4kg). Vähän ihmetyttää, kun tuo paino ei ole noussut tuon enempää, kun syön kuitenkin jatkuvasti kuin hevonen... Toki olen iloinen että ei ole mitään ongelmaa tuon painonnousun kanssa.
Mäkin tykkäisin käydä uimassa, mut meidän kaupungissa on uimahalli remontissa ja kauemmaksi ei ole tullut lähdettyä. Esikoista odottaessa kävin kerran-pari viikossa polskuttelemassa siihen viimeisen lääkärin paikkeille, jonka jälkeen en tulehdusvaaran ja uimapuvun pieneksi jäämisen vuoksi enää mennyt. Uiminen kyl tuntui auttavan niihin silloin vaivanneisiin selkävaivoihin.
Mä ostin Huuto.netistä mm. kestovaippoja ja pari erilaista kantoliina esikoista odottaessa. Nyt tälle tulokkaalle en ole mitään tainnut sieltä ostaa, mutta Tripp Trapp -syöttötuolia oon sieltä säännöllisesti käynyt metsästämässä. Eipä ole vielä mieleistä osunut kohdalle.
Nyt syömään iltapalaa, taas nälättää!
Nasuliini ja Skepi 32+6
alkukuun odottajilla on jo huimat viikot :) Olen alkanut tajuta, että h-hetki oikeasti lähestyy. Viime viikon paniikkitunnelmat on onneksi vaihtuneet jo enemmän jännityneen odottaviksi ajatuksiksi.
Rauhoitti kummasti, kun sai kaikki vauvan tavarat laitettua. Omaa kassia en ole pakannut, mutta hoitolaukkuun valittiin esikoisen kanssa vauvan kotiintulovaatteet.
Oman kassin sisältöä olen miettinyt. Omia vaatteita en ota tälläkään kertaa, tossuja mietin. Oliskohan Crocsit hyvät?
Mirabella: Kontrollikäynnit ovat olleet koko ajan lyhyemmällä aikavälillä, nyt loppu mennään viikon tai ihan max puolentoista viikon välein. Edellisessä raskaudessa pelkkä ruokavaliohoitoinen rd ei ollut ollenkaan näin tarkassa seurannassa, kuin nyt tämä insuliinihoitoinen. Joudutko myös pistämään?
Uimista olen myös miettinyt. Ollaan käyty kerran viikossa ja joka lääkärikäynnillä olen kysynyt vieläkö voi uida. Lupa on tullut. Itse ajattelin, että en käy enää sen jälkeen kun paikat alkavat aueta. En tiedä mikä on virallinen kanta tuohon uimisasiaan. Vaikeahan se on normaaliraskauden seurannalla tietää koska on paikat alkaneet aueta. Ehkä joku viisaampi on perehtynyt asiaan?
Loppua kohden siis. Insuliinihoitoisia raskauksia ei päästetä la:n yli (max 1-2 päivää), joten 3.3 pitäisi olla odotus ohi :)
Ihania äitiyslomapäiviä kaikille!
AnniHelena rv 36+1
Töissä taas. Tulin tekemään puolikkaan päivän, vaikka piti olla työtön päivä vielä tänään ja huomenna. Ihan kivaa vielä käydä moikkaamassa eri työpisteissä porukkaa ennen äippälomaa.
Mulle alkaa kyl kohta pukata paniikkia, kun kaikki muut tuntuu laittaneen kaikki vauvan jutut valmiiks ja mulla ei oo viel mitään.. Sängyn laitan sit ku jään äitiyslomalle ja vaatteita pitäis kai alkaa kohta pesemään. Ostin mä viikonloppuna vauvan vaatteille sellasen korihyllykön kodinhoitohuoneeseen. Meinaan laittaa vaatteet sinne siksi aikaa, kun hoitopöytää tarttee. Kodinhoitohuoneessa on hyvä pitkä pöytä et siinä mahtuu hoitelemaan. ja on pesupaikka sit lähellä.
Alkaa tosiaan osalla olla jo tosi lähellä h-hetki!!!! HUI! Paniikki iskee. Meille tosiaan on tulossa VAUVA!!!!
Lapset odottaa ihan innolla. Varsinkin esikoinen.
Nyt kai pitäis vähän töitäkin tehdä.. Ehkä.. Kyl mä niin odotan sitä äitiyslomaa!!!!!
Iloista tiistaita!
t.iiiik ja pikkuinen 32+6
AnniHelena - juu pistän iltaisin insuliinia ja kai aika max määrää. Ollut vähän ongelmaa saada aamuarvot pysymään kurissa. Oli edellisen kanssa myös mutta kolmen-neljän viikon välein kävin kontrollissa eikä ollut edes käynnistämisestä puhetta. Katsotaan miten tämän kanssa.
Onko kellään ollut raskausmyrkytystä? Mulle tuli vähän huoli kun tuota päätä on särkenyt pari päivää vähän jännästi ja nyt toisessa silmässä tuntuu oudolta. Viikko sitten neuvolassa ei ollut arvoissa mitään eikä mulla verenpaine ole koskaan ollut koholla, mutta äkkiäkös se muuttuu jos myrkytys iskee. Soitin äitipolillekin ja sieltä käskivät vaan seurata omaa vointia ja soittaa uudestaan jos ei normalisoidu. Tietysti kun tulee huoli niin rupeaa kaikki oireet suurentumaan :-/ No täytyy tarkkailla tilannetta.
Töissä taas hiljaista eikä motivaatiota ollenkaan, ei kyllä auta tilannetta kun ehtii omaa oloaan seurata vähän liikaakin...
t. Mirabella ja Hilma 34+2
Täällä ainakin yksi huutonettiin "hurahtanut" :)
Jotain pikkusia tyttöjen vaatteita olen sieltä huudellut, tosi vähän vielä, kun olen aloittelija näissä hommissa... Mutta ihan mukava tapa viettää aikaa näin mammalomalla kun on aikaa istua ja paneutua asiaan. Krooninen rahapula vain meinaa haitata rakasta harrastusta :) Harmittaa myös turhat huutajat, jotka ei sit lunastakkaan huutamaansa, mutta se kai on väistämätön paha tollasessa formaatissa.
Kestovaippailua minäkin olen harkinnut... Kaveri tosin tekee nitä nettimyyntiin, joten taidan kannattaa Suomalaista käsityötä ja yrittäjyyttä sitä kautta :)
Niin, ja huutonettiin olen tosiaan itsekkin laittanut toista intohimoni tuotetta, pieniä suloisia vauva-aiheisia ja vähän muitakin käsin tehtyjä tuotoksia myytäväksi. Ei siksi, että niillä voittoa pyrkisin tavoittelemaan (huomaat kyllä hinnoita...) Vaan siksi ettei koti täyttyisi noista tekeleistä.
Sisuataminen ja näprääminen on enemmänkin vähän niinkuin elämäntapa, ja nyt pesänrakennusvaiheessa se näyttää kasvaneen aivan uusiin mittoihin. Jos jotakuta kiinnostaa vaikka ihan vain katsoa, niin ne löytyvät nimimerkin *Viivu78* alta (ei siis välilyöntiä. Ja tarkennetulla haulla pitää hakea. Sinne on tulossa myös ihania ystävänpäivälahjaksi sopivia Tilda kankaisia pehmosydämiä joita ainakin itse aion jaella rakkailleni :)
Huomenna sitten äitipolikontrolli taas... Jokohan lupailevat sitä käynnistysaikaa...
Piiperö 78, tyttönen rv 33+3
.. miten voikaan ärsyttää KAIKKI asiat niin paljon.. Kuuluu varmaan tähän meneillään olevaan, 37. viikolla olevaan hormoonihäiriöön..
Meillä ei enää ees heilutella peittoja, mies ei jostain syystä halua, ja mua ärsyttää sekin koska en voi olla miettimättä vaihtoehtoja siihen miks aina ennen halunnut ei yhtäkkiä enää haluakaan..
Huomenna olis neuvola. Verinäyte pitäis luovuttaa. Ja huomenna lähdetään koko perhe kylpylään.. Nyt vielä kun voidaan.
Älytön väsymyskausi menossa.. Heräilen öisin 1-2 tunnin välein vessaan tai muuten vaan. Ärsyttävää..
Anoppi on ommellut meille aivan älyttömän hyviä kestovaippoja, vuotosuojat ja kaikki..
No, ilma on onneks kaunis, kyllä se mielikin siitä piristyy.
kolmekamua & Käpy rv 36+1
Täällä 1 insuliinihoitoinen maalismasu lisää. Minä pistän ateriainsuliinia 4 krt/pv:ssä ja määrät nousevat kokoajan =(. Meinaa motivaatio jo loppua, kun tuntuu ettei elimistö anna syödä mitään... Ja makeanhimo on valtava!
Mulla on kaikissa raskauksissa ollut rd ja jo edellisessä oli insuliini kuvioissa viimeiset 4 vkoa eli ei tämä uusi asia ole, mutta tuntuu ettei näin tiukille ottanut henkisestikään.
Mulla on ilmeisesti kanssa loppuaika aika tiheää seurantaa ä-polilla. Viimeksi sanovat, että ei tarvita kuin 1 normaali neuvolakäynti (9.2.) ja sen jälkeen seuranta muuttuu polille loppuajaksi eli eiköhän sitä viikon välein mennä?
Millaisia määriä te pistätte insuliinia?
Kinde 33+1
mietin tuossa että pakkaisko sitä sairaalakassia vai ei.Viimeksi en pakannu,ja mies toi seuraavana päivänä tarvittavat.En kyllä taida viitsiä.Sen kun muistaa että pitää puhelimen hyvässä virrassa ja nappaa laturin ja neuvolakortin mukaan niin niillä pärjää aluksi.
Aikasin aamulla heräsin ihan kamalaan alaselkäsärkyyn,siis ikinä ei oo jomottanu sillä tavalla selkään.Sitten mahaankin koski yhtäaikaa,en tiiä pitäskö se sitten laskea supistuskivuksi vai miksi,mutta oli se kyllä inhottavan tuntusta.Ja ainakin kahesti heräsin yöllä kun supisti tujakasti.Eihän tuo kumma särky oo toistunu sen koommin,että jospa se on nyt niitä ihania yöllisiä valvottavia supistuksia.Joita sitten saattaa kestää viikko tolkulla ennenkun mitään rupee oikeesti tapahtumaan!!Eiiiih....
Esikosta ei ollut mitään ennakoivia yöllisiä suppareita,se oli kertalaakista synnytys käynnissä silloin rv 35+5......
Pitäis ruveta imuroimaan mutta kehtuuttaa jonkiii verran.....
Sunny 35+3
Eilen syntyi naapuriin poikavauva =) ja meidän isäntähän sitten tällä hetkellä makoilee tuolla kamalassa kankkusessa varpajaisten jäljiltä...hauskaa maanantaita vaan sillekin!
Mulla paukkuu korvassa! Ärsyttävää!!! Siitä asti ku heräsin niin vasemmassa korvassa paukkuu kokoajan, mitä ihmettä tää on???
Viikon päästä olis mulla synnytystapa-arviokäynti ä-polilla...miettivät siis että miten synnytän tän selkäni takia. Vähän jännittää...leikkausta en haluaisi, mutta jos näkevät sen ehdottomasti parhaana vaihtoehtona niin en kai sitten vastaankaan väitä...
Olo on ihan ok, jos ei lasketa noita selkäsärkyjä ja kamalia liitoskipuja. Supistelee jonkunverran joka päivä...välillä oikein tuntuvastikin. Senkin takia kiva mennä sinne polille käymään, että näkee onko ne supistukset saaneet jotain aikaan. Ja jos sielläkin ultrassa näkyy että tyttö olis tulossa, niin sitten kyllä alan noita poikien vaatteita myymään jo pois jaloista! Niitä on ihan kamala määrä. Ensin varmaan yritän saada tutuille, ja sit huuto.netiin jos en muualle saa.
Tänään on viimeinen sairauslomapäivä! On jo alkanut ärsyttämään kun kaikki on kyselly vaikka kuinka kauan, että joko olet äitiyslomalla...no huomenna voin vastata että OLEN! =) Tuli oltua tässä sitten yhtäjaksoisesti reilu 4 kk saikulla...ei kiva, kyllä olis tämäkin aika mennyt paljon nopeammin, jos ois töissä voinu käydä, mutta näköjään tää näinkin meni...
No, ei kait tässä muuta...ei meinaa juttukaan kulkea, kun korvassa paukkuu niin ettei omia ajatuksiaan edes osaa kuunnella samaan aikaan!
Äiti1983 ja Alma 34+6