"Pelkkien poikien" äidit ovat mukavampia kuin "pelkkien tyttöjen" äidit.
Kommentit (111)
Meillä taas mies saa olla nimenomaan ehkä vähän korostetustikin mies juuri siksi että on ainoa sukupuolensa edustaja perheessä :) Eikä varmasti osaansa vaihtaisi kahden pienen tyttären ylpeänä isänä!
tehdä yksi nainen lisää perheeseen.
Hassua on, että tyttöperheissä miehisyys ja pojat koetaan ikäviksi ja rajuiksi asioiksi. Miehen pitää muuttua essu edessä silittäväksi barbeilla leikkiväksi neidiksi.
Mammat huutaa, että hyi iik, likaa ja poikia. Tytöistä kasvaa siten juuri sellaisia eukkoja, jotka ihailee renttuja ja haluaa muuttaa sen essu edessä silittäväksi mammaksi. Kierre jatkuu.
Hirveä tarve korostaa oman elämänsä erinomaisuutta ja paremmuutta suhteessa toisiin. Kai äitiys muokkaa itse kutakin, ja on lapsien sukupuolellakin varmaan jonkinlaista merkitystä tässä prosessissa. Mutta kai me äitinäkin olemme samoja ihmisiä kuin ennen lapsia? Tai no, on niitä ääritapauksia, jotka muuttuvat lapsien myötä niin sietämättömiksi ihmisiksi, ettei sellaisten kanssa viitsi enää olla tekemisissä.
Mua ihan oikeesti sekä itkettää, että oksettaa tällaiset ketjut : (
t. tyttöjen ja poikien FEMINISTI äiti joka tajuaa, ettei nainen koskaan tule olemaan tasa-arvoinen miesten kanssa kun jo me äidit olemme sen esteenä, alusta pitäen. Käykö edes koskaan pienessä mielessänne, että myös te olette olleet pikkutyttöjä???
t. toinen feministiäiti
vähän vanhemmilla pyhä kolmiyhteys pallo, pullo ja pillu.
On meinaan pojat opettaneet kasvatuksen vaikeutta jne.
Sen vuoksi osaavat suhtautua elämään rennommin ja ovat kypsempiä.
Kyllä mä aika onnellinen olen ettei noi kaikki meidän mukulat ole tyttöjä. Kun seuraa kaveriperheiden menoa joissa on pelkkiä tyttöjä niin hermojahan se vaatii. Kaikki se kirkuminen, mankuminen ym.. Meillä onneksi pojat huutaa ja vaatii. Yksi tyttö mahtuisi meillekin kun se ei olisi kaltaisiaan pikkumankujia seurana.Ei oppisi huonoille tavoille.
nykyistä enempää vastuuta... meillä on kolme tyttöä.
Ovat aika ulkopuolelle perhe-elämästä kun sitä pyörittää vaimo ja tytöt. Miehelle ei jää hengitystilaa.
Poikaperheessä mies ottaa vastuuta enemmän ja kokee kuuluvansa perheeseen.
joilla on keskimääräistä korkeampi testosteronitaso. Tätähän on nyt tutkittu paljon, ja se testosteroni vaikuttaa naisella niin että poikasiittiöiden on helpompi kiinnittyä tai jotain. Testosteroni eli mieshormoni tekee naisesta myös "miesmäisemmän" luonteenpiirteiltään eli suurpiirteisemmän, rennomman ja suoraviivaisemman. Alkaako yhteys olla selvä?
Olin jo lapsena ns. poikatyttö, hame laitettiin päälle itku kurkussa :) Leikin kyllä toki myös nukeillakin lapsena, mutta tykkäsin yhtä paljon ns. miesten hommista, kuten sähkölaitteiden korjaamisesta. Ja tuli myös valittua "miesten ammatti"; olen DI :)
Meillä mies touhuaa tosi paljon poikien kanssa; opettaa niille kaikki miesten korjausjutut, autojutut jne. Mä taas teen poikien kanssa "tyttöjen" juttuja (sellaisia mitkä niitä kiinnostaa) kuten leivon, teen ruokaa, poimimme marjoja ja pakastamme niitä, pesemme pyykkiä jne. Eli oppivat myös niitä perinteisesti enemmän naisten jutuiksi miellettyjä hommia.
En valitettavasti osaisi olla tytön äiti, antaisin sille varmaankin vain kasan pikkuautoja leluksi :) Koen siis erittäin vieraaksi, että minun pitäisi pukea tytölle pinkkiä, prinsessakimallemekkoja, pitäisi kierrellä vaatekauppoja jopa hvuin vuoksi (olen huono shoppailemaan) ja muuta vastaavaa.
joilla on keskimääräistä korkeampi testosteronitaso. Tätähän on nyt tutkittu paljon, ja se testosteroni vaikuttaa naisella niin että poikasiittiöiden on helpompi kiinnittyä tai jotain. Testosteroni eli mieshormoni tekee naisesta myös "miesmäisemmän" luonteenpiirteiltään eli suurpiirteisemmän, rennomman ja suoraviivaisemman. Alkaako yhteys olla selvä?
En ihan usko tuota..t.siro ja naismainen äiti:), jonka ystävä on superkaunis ja naisellinen pojan äiti...samoin kaikki siskoni (kauniita ja naisellisia, mutta poikien äitejä)..Tosin on meillä kaikilla tyttökin eli oliskohan miesvaihe mennyt..
tajuaa miksi sai näin kauniin naisen itselleen. Kun puheet on kuin satamatyöläisen ja piereskelee kuin rekkapena niin kelpaa varmaan hieman rumempikin ukko.
Joo ja poikatyttö olin minäkin, vaikka oli mun barbit maailman valloittajia ja johtajia leikeissä.Ei niillä koskaan mitään lapsia ollut vaan ura.
Ja mulla on kolme poikaa. No on siellä yksi tyttökin hännänhuippuna ja kyllä sille ostetaan vaaleanpunaisia mekkoja, mutta samoja sotapelejä se istuu tietsikalla pelaamassa kuin 10 vuotta vanhemmat isotveljensä... kukaan ei sen kanssa barbeilla leiki.
t. kolmen pojan äiti
huhhuijaa...
ja kaikki mustalaiset on varkaita ja ruotsalaiset homoja - niinhän se oli.. ?? :)
salli mun nauraa ap
että lopulta kuitenkin nainen märää lasten sukupuolen? Eli tietyntyyppiset inhat lehmät saavat tyttöjä ja kunnolliset, rempseät naiset taas tekevät poikiakin?
Tätä olen joskus miettinyt. On tosi harvassa naisia, joilla ei olisi mielestäni just heille sopivaa sukupuolta oleva lapsi. :-) Mun käsityksen mukaan tyttöjen äidit ei tosin ole mitään nirppiksiä, mutta ehkä jotenkin naisellisempia tai jotain.
terveisin kahden pojan "poikatyttö"-äiti
että tuo miesmäisyys viittaa juuri luonteenpiirteisiin mieluummin kuin fyysiseen olemukseen. Hormonimäärät ovat ilmeiseti aika hienosäätöisiä juttuja eikä erojen tarvitse olla suuria ollakseen merkittäviä. Saman ilmiön jatkumona on muuten se, että kaikkein paljon testosteronia erittävä nainen on paitsi seksuaalisesti aktiivisempi hänellä on myös isompi todennäköisyys saada autistisia lapsia, koska lapsiveden korkea testosteronitaso vahvistaa sikiön miesmäisiä piirteitä, ja näihin kuuluu mm. autismi ;-)
ja se perustui jotenkin isän tarpeeseen/haluun suojella perhettään ja yrittää, vaikka huonosti menisi. Jos pelkkiä poikia, niin helpompi erota. Miesten ajatusmaailmassa pojat pärjää.
Esikoisen synnyttyä oli "kirjoista oppinut", miten lasta ei pidä "ohjata" poikien tai tyttöjen leluihin. Poikamme oli yli puolivuotias, kun teki monitoimikorista auton (käänsi ympäri, työnsi maata vasten ja päristi suullaan). Saman hän teki kylvyssä kylpyankalle. Tämän jälkeen poikamme sai ensimmäisen leluautonsa.
Päätin, että meillä ei leikitä pyssyleikkejä. Pyssyksi kävi kuitenkin keppi tai risu ja loppujen lopuksi annoin periksi. Miksi estää leikkimästä leikkiä, mitä on kautta aikojen leikitty?
Toinen lapsemme on kiinnostunut hämähäkkimiehestä ja batmanista enemmän kuin autoista. Vauvanukke on ollut meillä jo esikoisella, vaipat, potat, pullot ja kaikki. Se ei vain kiinnosta, vaikka miten yhdessä ollaan yritetty hoitaa.
Kolmas on nyt alle vuoden ja aina kun auto ajaa ohi, hän syöksyy kohti ikkunaa. Yleensä kaikki mikä pärisee ja mistä lähtee ääntä kiinnostaa. Nämä meidän stereotypiset pojat ovat täysin itsenäisesti ohjautuneet näihin miesmäisiin leikkeihinsä ja kova meno ja painiotteet ovat yksinkertaisesti sisään kirjoitettu juttu. Silti meidän pojat osaa käytöstavat, joista esim. opettaja on koulussa erikseen maininnut.
Yhden tutkimuksen muistan, jonka mukaan tyttölapsiperheet eroavat useammin kuin poikalapsiperheet.
ja kehtaa laitaa älyttömät juttunsa tänne kaikkien naurettavaksi.
no onhan noita kapeakatseisia ihmisiä jotka lokeroivat kaikki samaan muottiin.joten en jaksa alkaa sen enempää kommentoimaan,koska tuskin tämä kyseinen henkilö ymmärtää omaa napaa edemmäs.
säälittävää kuitenkin.
Ja kaikkein täydellisimpiä olemme me äidit, joilla on sekä tyttöjä että poikia!!! On katsos näkökulmaa molemmista sukupuolista!